TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Rétro du jour
Pages (19): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »


Posted by TOR on May-05-2011 21:20:

Love is in the air Rétro du jour

Deze thread even gaan pikken bij de franstaligen...

Post een track die voor jou absoluut niet mag ontbreken in een historisch overzicht van de EDM wereld (je hoeft je niet tot trance te beperken), eentje die in het verleden een grote impact op de EDM scene of op jezelf heeft gehad. Vertel er ook bij waarom je de plaat hebt geselecteerd!

Ik steek de loef af:



Deze plaat belichaamt trance wat mij betreft: hypnotische ritmes, zweverige strings en warme melodieuze content. De youtube commentaren zeggen alles eigenlijk, er hangen ontzettend veel verhalen aan vast. Ik sta daar nog altijd van versteld eigenlijk: zo'n eenvoudige plaat qua structuur en opbouw, en toch zo'n grote impact in de Belgische clubs. Straf! Enfin, de plaat blijft zeer aanstekelijk en ik luister er dan ook met plezier naar terug.

Zo, nu is het aan jullie

Eén track per post graag, zo houden we de thread een beetje overzichtelijk!

Hopelijk kunnen we dit een tijdje gaande houden


Posted by Real on May-05-2011 23:18:

Eén van mijn favoriete platen! Ik zal morgen ook wel eentje posten.


Posted by Progrez on May-06-2011 07:45:

Sterk idee. Sterke opener. Ik heb die nog gespeeld op de vorige Mega Retro, zo ergens rond 23.00u.

Ik pik in met:



Deze quote die ik vond op Discogs zegt alles:

"'The Promised Land' is one of those increasingly rare moments you'd look forward to at 8:00am when you're once again level with the physical universe and dreading the sound of chirping birds. Somehow - some way or another - Joe Smooth makes it all... smooth again..."


Posted by Kaidreas on May-06-2011 08:15:



voor mij nog altijd een van de beste tracks ooit, ik was toen 16 ongeveer en ging elk weekend naar de fuiven in de buurt en werd gewoon gek van deze plaat


Posted by Real on May-06-2011 09:31:



Geweldige plaat uit 1995!

Leukste herinnering: enkele jaren terug rond 7u 's morgens in een Leuvens café, terwijl de eerste zonnestralen al door de ramen piepten, besloot een vrolijk gestoorde Arabische DJ deze plaat er plots tussen te gooien. Redelijk onverwacht, tussen de commerciële houseplaatjes door. Ambiaans.


Posted by pzK on May-06-2011 10:58:


Eén van de tracks die voor mij weerspiegelen wat trance is, de verschillende thema's doorheen de track verschillen zo hard van het merendeel van de hedendaagse trance met hun verschrikkelijk voorspelbare structuur. Gereleased op het geniale Blue Energy album in 1998.


Posted by djcresto on May-06-2011 16:45:



Zwaar onderschat trance nummer uit 98 als ik me niet vergis. Echt een geweldige track die het duistere van de muziek perfect combineert met het melodische.


Posted by Push2005 on May-06-2011 17:58:



Heerlijke plaat uit 1994, die ik 2 jaar geleden leerde kennen ofzo. Grappige pads en percussie met een zeer uplifting break halverwege


Posted by Progrez on May-07-2011 11:21:

Goede keuzes hier. 't Is wachten op de eerste paljas die Cygnus X - Superstring post om het hele concept naar de kloten te helpen.

Toen ik me rond 1997 fulltime begon te concentreren op elektronische muziek, luisterde ik vaak naar C-Dance, een radiostation dat alleen maar house draaide. Tussen middernacht en 06.00u 's morgens zendden die mannen live uit vanuit Illusion. Ik heb daar dikwijls naar geluisterd. Op een van die nachten - rond 05.00u - kwam dat nummer voorbij van F.U.S.E., zo'n repetitieve plaat met een blijven-doorgaan-stempel van hier tot in Tokio. Die plaat heeft in mijn kop gezeten tot ik een paar jaar terug eindelijk de titel en uitvoerder ben te weten gekomen. Tot op vandaag is dat nummer voor mij de definitie van een afterclub-plaat.

Een halve trouwboek geschreven, maar ge moet iets doen om niet aan die kater te denken.


Posted by Config on May-07-2011 12:31:

wat zegt ge progrez? zendden?

Een historisch moment dames en heren


enfin, alle gekheid op een stokje; deze is altijd een zware favoriet van mij geweest:



Het plaatje staat op een oude retro house top 100 van mij vermeld als EVO - The Sound of the drums, maar tot voor kort wist ik niet dat dit een Tiesto remix was. Alvast een zalig schijfke die zwaar doorknalt om na de break een heerlijke melodische climax te komen


Posted by MikeVee on May-07-2011 12:43:



Heerlijk nummer. Geniaal om met zo weinig, zo een boeiend nummer te maken.
Typisch duitse PCP sound van die periode.
Bovendien is dit een nummer dat de genregrenzen doorbreekt, dit nummer kon je zowel op Thunderdome als in Illusion horen.


Posted by Kaidreas on May-07-2011 13:29:

quote:
Originally posted by Progrez
Goede keuzes hier. 't Is wachten op de eerste paljas die Cygnus X - Superstring post om het hele concept naar de kloten te helpen.

Toen ik me rond 1997 fulltime begon te concentreren op elektronische muziek, luisterde ik vaak naar C-Dance, een radiostation dat alleen maar house draaide.

dat waren nogal tijden, tijdens vakantiewerk naar c-dance luisteren. Silver bath, carrera 2.... zalig, zelf nog redelijk veel gewonnen met hun wedstrijden


Posted by Config on May-07-2011 14:43:

quote:
Originally posted by Kaidreas
dat waren nogal tijden, tijdens vakantiewerk naar c-dance luisteren. Silver bath, carrera 2.... zalig, zelf nog redelijk veel gewonnen met hun wedstrijden


Tis wel een feit. Toen stond c-dance non stop op. Zelfs in de living bij ons thuis


Posted by TOR on May-07-2011 14:52:

Enkele mooie selecties tot dusver

Oliver Lieb mag in deze thread uiteraard niet ontbreken:



Meeslepend van begin tot einde, geweldig toch hoe hij er telkens weer in slaagde om met een minimum aan elementen een kanjer van een plaat te maken. Eeuwig respect!


Posted by Progrez on May-07-2011 15:36:

quote:
Originally posted by Config
wat zegt ge progrez? zendden?

Ongetwijfeld de nog niet helemaal verteerde Jack Daniel's.


Posted by FredNova on May-07-2011 16:55:

^ Miro - Purple Moon !

begin jaren 90 hardcore zoals iedereen hier zeker
en voor ik bij bonzai en trance kwam midden jaren 90 de Duitse (hard)trance scene van Marusha, RMB, Gary D, Legend B, Sunbeam, ...


Posted by Jasperovitsj on May-08-2011 12:26:

Kevin was me voor met Everlast. Uitmuntende keuze.

Zelf kies ik in eerste instantie voor onderstaand pareltje. Uiteraard heb ik dit nummer pas ontdekt vele jaren na de oorspronkelijke release in 1992, ik denk dat ik in die periode naar Michael Jackson of iets dergelijk luisterde. Maar deze wereldplaat is misschien wel hét ultieme voorbeeld van een tijdloze EDM plaat voor mij, alles klopt gewoon. Bijna twintig jaar na datum klinkt Halcyon & On & On nog altijd even dromerig en meeslepend.


Posted by Jakhira on May-08-2011 12:57:



Phi Phi!


Posted by christina on May-08-2011 15:10:


Posted by FCB_Fanatic on May-08-2011 15:59:


Posted by Config on May-08-2011 19:42:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Kevin was me voor met Everlast. Uitmuntende keuze.

Zelf kies ik in eerste instantie voor onderstaand pareltje. Uiteraard heb ik dit nummer pas ontdekt vele jaren na de oorspronkelijke release in 1992, ik denk dat ik in die periode naar Michael Jackson of iets dergelijk luisterde. Maar deze wereldplaat is misschien wel hét ultieme voorbeeld van een tijdloze EDM plaat voor mij, alles klopt gewoon. Bijna twintig jaar na datum klinkt Halcyon & On & On nog altijd even dromerig en meeslepend.



ochja inderdaad, blijft op de mp3speler staan bij mij Hopelijk geraak ik nog aan de vinyl


Posted by TOR on May-08-2011 20:31:

quote:
Originally posted by Pumaz
Phi Phi!


Die plaat behoeft inderdaad geen verdere uitleg


Nog zo'n pareltje waar hij aan de basis van ligt:



Bonzai Trance Progressive


Posted by Push2005 on May-09-2011 07:18:

^Niiice, die kende ik niet


Posted by Progrez on May-09-2011 07:59:


Posted by Push2005 on May-09-2011 17:15:

We blijven bij Bonzai Trance Progressive. Tien minuten luistergenot


Pages (19): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.