tranceaddict Forums

tranceaddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Lolo appreciation thread
Pages (8): [1] 2 3 4 5 6 7 8 »

Posted by TOR on May-03-2007 16:12:

Love Poundin' Sensation Lolo appreciation thread

Zijn Progrez-show van vorige week deed me beseffen dat we echt wel zo'n thread nodig hebben. Nu de andere Belgen wat in het slop zitten, kan onze aandacht niet anders dan uitgaan naar Laurent, die op dit moment een sterk project heeft en dat ook op een sublieme wijze naar de buitenwereld toe brengt. Zijn sets vormen een ideale combinatie van zweverige melodieën en stevige baslijen, met heel veel variatie en onverwachte wendingen. Hij is één van de weinige trancedj's - zoniet de enige - die me momenteel hetzelfde enthousiasme bezorgt als ik beleef op een Extreme Reunion. Ik verwacht dan ook dat de Bonzai-tent op Tommorowland volledig op zijn kop gaat, en ik mag hopen dat Laurent stilaan de plaats van M.I.K.E. zal innemen als ambassadeur van België in het buitenland.

Posted by Real on May-03-2007 16:18:

Wist je dat Laurent ook op TA zit?

Posted by TOR on May-03-2007 16:22:

O, maar hij kent mijn appreciatie ten opzichte van zijn werk.
Ik wil die nu gewoon publiekelijk maken en jullie de kans geven om eveneens een mening te formuleren.

Posted by Vishnu on May-03-2007 17:01:

Ik kan niet anders dan uw appreciatie te beamen. Ik was M.I.K.E. fan van het eerste uur tot ergens eind 2005, maar sinds diens stijlverandering en Lolo's gebruik van steeds meer en meer verfijnde sounds heb ik de switch gemaakt qua favoriete producer én DJ. Sunspot 2006 bijvoorbeeld doet het helemaal voor mij.
Ik ben geen frequent luisteraar van radioshows, en ook zn Progrez-show heb ik nog niet gehoord, maar dat zal niet te lang meer duren.

Posted by Progrez on May-03-2007 17:05:

Area 99

Ik haat slijmen, zeker wanneer ze het kunnen lezen, maar het is nu eenmaal een onwaarschijnlijk sterke producer.

Posted by Push2005 on May-03-2007 17:18:

Hij is inderdaad goed bezig. Het verbazendste is dat hij nieuwe melodieën en formules blijft vinden; en niet erg veel teruggrijpt naar oude sounds.

Toch zou ik het erg fijn vinden moest hij bvb nog eens een Planisphere uitbrengen met van die geweldige strings in; of een uplifting track zoals Escape From Nowhere

Zeker en vast een van de grootste producers ooit.

Posted by Real on May-03-2007 17:32:

quote:
Originally posted by Progrez
Area 99

Meridian - Area 99

Bedoel je dit? Even een sample van zoeken.

edit: hier voor de geďnteresseerden/onwetenden (zoals ik)

Posted by Progrez on May-03-2007 17:40:

quote:
Originally posted by Real
Meridian - Area 99

Bedoel je dit? Even een sample van zoeken.

edit: hier voor de geďnteresseerden/onwetenden (zoals ik)

Ja. De B-kant van Reach For The Stars dacht ik. Op green martian ergens rond 2000.

Posted by Push2005 on May-03-2007 18:12:

Beiden zeer sterke platen... Wist niet dat ze al op audiojelly stonden. Nice

Posted by Jakhira on May-04-2007 20:37:

Bonzai is al even bezig met de backcatalogue op dd-sites te zetten

Lolo is voor mij dé tranceproducer van het moment overigens, een moment van zo'n 8 jaar of zo intussen

Heerlijk om te mixen ook, wat ook niet onbelangrijk is

Posted by Belgian Bonzai on May-04-2007 23:19:

Ik apprecieer Lolo ook.

Posted by Jasperovitsj on May-04-2007 23:32:

Hij heeft wel een hoge apprecieerbaarheidsfactor ja

Posted by Gladius on May-05-2007 00:19:

*appreciation*

Posted by FCB_Fanatic on May-05-2007 01:25:

zijn Progrez show is zeker de moeite waard, deze maand vond ik vooral het eerste uur geweldig . Kvind wel dat ie der niet zo bescheiden over moet zijn en der wat reclame voor mag maken (zeker gezien de kwaliteit). Tot voor kort wist ik zelf ook niet dat hij nog een show had. Heb het niet op zn site teruggevonden, dat is iets wat hij er zeker op zou mogen vermelden want ik veronderstel dat er naast mij nog wel zullen zijn die er niets van weten

en voor degene die nog niet geluisterd hebben: shame on you (en nu luisteren, link is in het TL forum te vinden )

p.s.: als producer is ie natuurlijk ook goed bezig

Posted by Xilver on May-05-2007 11:44:

Hij is altijd sterk bezig geweest, en een van de weinige producers die de verwachtingen altijd inlost als hij met iets nieuws afkomt.

*appreciate*

Posted by DJ Zetski on May-05-2007 18:14:

Geen slechte producer, maar wat hij nu maakt is niet echt de stijl die mij kan bekoren.
Wat ik best vond van hem is Kings of Club - Revelation (Airwave remix), lijkt heel sterk op Airwave - Save me, de melodie komt eigenlijk van daar. Dat nummer vind ik dan weer minder goed.
Ik zou graag eens terug eens iets horen in 't genre van die remix van Kings of Club. Heeft hij nog zo'n producties?

Posted by Bertn on May-06-2007 01:42:

quote:
Originally posted by DJ Zetski

Wat ik best vond van hem is Kings of Club - Revelation (Airwave remix),

+1. die track heerst genadeloos.

Posted by TOR on May-06-2007 10:31:

quote:
Originally posted by DJ Zetski
Heeft hij nog zo'n producties?

Zowat iedere Airwave-productie en/of -remix uit die tijd

Posted by Icone on May-10-2007 11:25:

quote:
Originally posted by Pumaz
Bonzai is al even bezig met de backcatalogue op dd-sites te zetten

Da's op zich zéér interessant... Dan zullen ze eindelijk nog eens wat geld aan mij verdienen j/k

Ik hoop alleszins van de ontbrekende links in o.a. mijn "Fire & Ice" collectie op te vullen. En aangezien ze vaak edits van Planisphere tracks op Bonzai albums hebben gezet, omdat die tracks vaak zo verdomd lekker lang waren, kijk ik hier ook wel naar uit

Zijn huidige muziek zegt me iets minder... Maar soms vind je er toch nog wat hints in terug die je doen terugdenken aan hits uit vorige jaren (2000 enzoverder). Voor mij is hij wel nog steeds een icoon!

TOR(Kevin): Welke Belgen zitten er in het slop eigenlijk?

Posted by TOR on May-10-2007 13:07:

quote:
Originally posted by Icone
TOR(Kevin): Welke Belgen zitten er in het slop eigenlijk?

The usual suspects (M.I.K.E., Fred Baker, Jonas Steur) hebben de laatste tijd toch niet veel noemenswaardigs uitgebracht.

Jonas heeft zich natuurlijk wel schuil gehouden voor de productie van zijn album en Mike focust zich voornamelijk op zijn donkere projecten.

Toch worden ze momenteel overschaduwd door Laurent, die aan sneltempo kwalitatieve releases uitbrengt.

Posted by Lolo on May-10-2007 18:49:

quote:
Originally posted by TOR
The usual suspects (M.I.K.E., Fred Baker, Jonas Steur) hebben de laatste tijd toch niet veel noemenswaardigs uitgebracht.

Jonas heeft zich natuurlijk wel schuil gehouden voor de productie van zijn album en Mike focust zich voornamelijk op zijn donkere projecten.

Toch worden ze momenteel overschaduwd door Laurent, die aan sneltempo kwalitatieve releases uitbrengt.

Yo dudes, Ik wou toch ff reageren.

Ieder met zijn mening (+ of - maakt niet uit) in die topic doet me enorm veel plezier. Ik zal dat ook niet ontkennen.

Begrijp me toch niet verkeerd met wat volgt:

Ik word nog steeds door veel mensen in competitie betrokken met andere artiesten. Eerlijk gezegd, het was ff grappig in de tijd van Lightning, vooral die competitie met mike...

Nu ga ik toch voor andere dingen in het leven.

Oké, men kan soms mijn laatste tracks ni zo goe vinden, en dat respecteer ik. Maar ik voel mij zo goed met hetgeen dat ik recentelijk heb gedaan, en dit is uiteindelijk alles wat telt voor mij.

Samen met Melody heeft Trilogique mij uit een zware depressie getrokken. Ik heb het nu door en jah, je kunt ni iedereen bevallen, so be it.

Met de falling van lightning heb ik het zeer moeilijk gehad. Ik heb wel mijn conclusies getrokken. En eerst was't "altijd mijn ding doen en niet meer nadenken".

Voila, merci voor alle berichten, ik vind het zeer leuk.

Grtjs
L.

tip: een volgende track van mij noemt "trance will never ever die".

Posted by lievez on May-10-2007 19:03:

Kvind da elke producer zijn eigen ding moet doen. Wa ist nut als ge naar ander mensen begint te kijken.

Er zullen er ALTIJD zijn die het goed of slecht vinden. That's life

De Wijze raad van Kante Taat

Posted by TOR on May-11-2007 11:57:

quote:
Originally posted by Lolo
Maar ik voel mij zo goed met hetgeen dat ik recentelijk heb gedaan,

Dat is er ook aan te merken

Mijn bedoeling was eigenlijk niet om de onderlinge competitie opnieuw aan te wakkeren, het viel me gewoon op dat je muziek me tegenwoordig veel meer doet dan die van andere Belgen, terwijl dat vroeger af en toe anders was (met name toen Mike zijn gouden periode kende tussen 1999 en 2002).

Uiteindelijk kunnen we trots zijn op jullie beiden, aangezien er vanaf het begin een unieke sound was die door de jaren heen ook is blijven behouden. Alleen vind ik bij Mike tegenwoordig minder dat spontane gevoel terug.

In ieder geval bijzonder veel respect voor jullie beiden.

Posted by Devilex on May-11-2007 12:15:

quote:
Originally posted by TOR
Mike focust zich voornamelijk op zijn donkere projecten.

Zijn producties ten tijde van The Blackmaster waren toch ook niet echt luchtig te noemen é. Jammmer dat hij daar niet meer onder uitgebracht heeft, vond ik echt enorm louche trance.

Posted by _Jedi on May-16-2007 17:46:

Eentje van hem die bij mij altijd voor het kippevel gevoel zorgt is tochwel:

Capetown - Pitstop

Pages (8): [1] 2 3 4 5 6 7 8 »