Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De CD-Compilatie Thread
Pages (95): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 [78] 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DJ Zetski
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2004
Location: Kortrijk

quote:
Originally posted by Gladius
yep, spijtig maar waar, dit gaat dan door voor trance dezer dagen.


Vroeger was het beter.

Old Post Oct-31-2007 13:39  Belgium
Click Here to See the Profile for DJ Zetski Click here to Send DJ Zetski a Private Message Add DJ Zetski to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2002
Location: Antwerp

quote:
Originally posted by DJ Zetski
Vroeger was het beter.

was gewoon om even te zeggen dat dat album, uitgezonderd 2 of 3 nummers, allesbehalve trance is voor mij. nieuwe invloeden, allemaal goed en wel, maar als dit ten koste gaat van dé echte trancesound (uplifting, energetic, melodic), laat het dan maar voor mij. klinkt kortzichtig, maar die house & techinvloeden vallen me slechts zelden in de smaak. In potentie mooie nummers zoals Falling (en mss ook Your Own Way) worden totaal verneukt door dat eentonige gebeuk na een prachtige break.


___________________

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Oct-31-2007 15:18  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glaniskanis
Vadsig Modale Snollen INC



Registered: Jan 2001
Location: The Netherlands

quote:
Originally posted by Gladius
yep, spijtig maar waar, dit gaat dan door voor trance dezer dagen.

Hoezo trance... met dit album gaan ze juist diverse stijlen langs en kun je zeker niet classificeren als enkel trance.
Natuurlijk enkele tranceplaten, maar zo ook tracks met een techhouse inslag en zelfs een tikkie minimal

Het was mede de bedoeling om de diversiteit van de producers aan te tonen, iets waar ze uitzonderlijk goed in geslaagd zijn vind ik. Nee, aan dit album is niks spijtig!


___________________
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMG
My New Mix! A Plausible Landscape [2012]

Old Post Oct-31-2007 18:00 
Click Here to See the Profile for Glaniskanis Click here to Send Glaniskanis a Private Message Add Glaniskanis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
De Geert
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2006
Location: Dendermonde & Gent

quote:
Originally posted by Gladius
was gewoon om even te zeggen dat dat album, uitgezonderd 2 of 3 nummers, allesbehalve trance is voor mij. nieuwe invloeden, allemaal goed en wel, maar als dit ten koste gaat van dé echte trancesound (uplifting, energetic, melodic), laat het dan maar voor mij. klinkt kortzichtig, maar die house & techinvloeden vallen me slechts zelden in de smaak. In potentie mooie nummers zoals Falling (en mss ook Your Own Way) worden totaal verneukt door dat eentonige gebeuk na een prachtige break.


Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je catalogeert onder de noemer "Trance", wat voor iedereen anders is... De ene kan genieten van een mooie vocal (zoals in Falling), de andere van een rustige melodie (zoals in Reach Me en Rhapsody), nog iemand anders van een klassiek stukje aangevuld met een heerlijke beat (zoals Evergreen), of van een zomers deuntje (zoals in Sierra Nevada), of van een uplifting gedeelte...en ga zo maar verder.
Ik persoonlijk catalogeer alle muziek die mij een bepaald gevoel geeft (van 'droevige emotie' over 'gewoon genieten' tot 'jezelf eens heerlijk kunnen los laten gaan') onder trance, hoewel ik weet dat dit misschien niet netjes binnen dat 'vakje' past.
Dus hoe nauw dat vakje is, hangt volgens mij van persoon tot persoon af... en blijkbaar is dat bij jou iets nauwer dan bij mezelf en sommige anderen hier


btw: die "Your Own Way" doet me op een bepaald moment wel serieus denken aan Nic Chagall - What You Need [Original Extended]

Last edited by De Geert on Oct-31-2007 at 18:51

Old Post Oct-31-2007 18:35  Belgium
Click Here to See the Profile for De Geert Click here to Send De Geert a Private Message Add De Geert to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by Gladius
was gewoon om even te zeggen dat dat album, uitgezonderd 2 of 3 nummers, allesbehalve trance is voor mij.


Wat versta jij dan nog onder trance ? Die generic tripe waarvan er 10 per dag uitkomen ? De Aly & Fila's; Activa's; Sean Tyas platen enz enz ?
Die platen zijn (op een toevallige uitzondering na) zó afgezaagd en artificeel dat het niet meer mooi is. Je kunt het eventueel wel trance noemen ja; maar dan als gehandicapt verlengde van wat het genre ooit geweest is...Ik ben blij dat ik er bijna niet meer naar luister; want leg zo'n 2007 trancer eventjes naast Push - The Legacy (Club Mix) en je hoort het hemelsbreed verschil met wat trance ooit wel was. Anderzijds vind ik het natuurlijk erg jammer dat ze zo niet meer gemaakt worden, versta me dus niet verkeerd; ik ben een tranceliefhebber in hart en nieren. Maar liever op zoek naar nieuwer en frisser dan met een bastaardvorm voort te moeten.

Dit First State album is voor mij zo'n nieuwere en frissere sound; en eigenlijk nog zo trouw aan de klassieke trance dat ik bijna omverval dat jij daar geen trance in herkent.
Meestal zijn trance-invloeden in andere genres moeilijker te herkennen.

Old Post Oct-31-2007 19:04  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FenixStyle
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2006
Location: Opoeteren

quote:
Originally posted by De Geert


btw: die "Your Own Way" doet me op een bepaald moment wel serieus denken aan Nic Chagall - What You Need [Original Extended]


Is dan ook co-productie met Elliot Johns, dezelfde zanger waarmee Nic Chagall ook samenwerkte voor WYN


___________________

.:: Trance is a natural drug that will heal us all ::.

Old Post Oct-31-2007 19:43  Belgium
Click Here to See the Profile for FenixStyle Click here to Send FenixStyle a Private Message Visit FenixStyle's homepage! Add FenixStyle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!



Registered: Jul 2004
Location: Bocholt, Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by FenixStyle
Is dan ook co-productie met Elliot Johns, dezelfde zanger waarmee Nic Chagall ook samenwerkte voor WYN


en daarvoor ook nog de zanger in "Marco V - Second Bite"

één van de volgende dagen in ieder geval die CD eens beluisteren. Ik zal voorlopig mijn verwachtingen maar niet te hoog leggen, want anders kan het enkel maar tegenvallen

Old Post Oct-31-2007 19:58  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD



Registered: Jan 2004
Location: Koekelare/Leuven, Belgium

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic

één van de volgende dagen in ieder geval die CD eens beluisteren. Ik zal voorlopig mijn verwachtingen maar niet te hoog leggen, want anders kan het enkel maar tegenvallen



idem hier. ik ben normaal gezien geen zo'n fan van hun sound, maar na al die positieve kritieken die ik al gelezen heb ga ik het toch eens checken


___________________

Old Post Oct-31-2007 20:13  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
De Geert
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2006
Location: Dendermonde & Gent

quote:
Originally posted by FenixStyle
Is dan ook co-productie met Elliot Johns, dezelfde zanger waarmee Nic Chagall ook samenwerkte voor WYN


ik dacht het al
khad het al eens zitten opzoeken op discogs enzo, maar kon niet direct bevestiging vinden...

Old Post Oct-31-2007 20:15  Belgium
Click Here to See the Profile for De Geert Click here to Send De Geert a Private Message Add De Geert to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jeronimo_jd
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2006
Location: Leuven, Westmalle

Ik ben toch ook nie echt wild van deze cd. Het eerste nummer 'Reach Me' is bij uitstek het beste nummer en is het waardig om de naam trance mee te krijgen, maar de rest komt er ver achter.

Old Post Oct-31-2007 20:35  Belgium
Click Here to See the Profile for jeronimo_jd Click here to Send jeronimo_jd a Private Message Visit jeronimo_jd's homepage! Add jeronimo_jd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2002
Location: Antwerp

inderdaad, trance is blijkbaar voor iedereen anders dezer dagen. in m'n vorige post beschreef ik dat ik gewoon nog steeds op zoek ben naar het echte uplifting gevoel. DAT is voor mij trance. Geen van de tech-, house - of minimalinvloeden bieden mij tot op heden dat gevoel wat uplifting trance mij geeft. En daar blijf ik koppig naar op zoek gaan. Akkoord, in aantal is het een pak minder dan de 'goede' jaren, maar ik kan niet zeggen dat ik van m'n huidige favorieten nu minder geniet dan de toppers van toen. Ik denk helemaal niet in vakjes, die andere genres zeggen me gewoon zelden iets (en ik verdiep me er niet in; daarvoor is er teveel niet-elektronische muziek de moeite om nog te ontdekken).
Volgens mij zitten er nogal wat oldskool-tranceliefhebbers (wss zoals gij Luc) nu met het probleem dat ze alle hedendaagse trance over dezelfde kam scheren. Het is volgens mij zo'n beetje ne vicieuze cirkel; ge denkt dat er niets goed meer bestaat, dus luistert ge er niet meer naar.
Nen echte oldskooler ben ik nooit geweest, ik ben pas beginnen luisteren ergens in 2001 ofzow, dus ik stond (en sta) nogal achter qua oude nummers. Maar uiteraard merk ook ik een verschil met een paar jaar geleden. Maar dat maakt me geen f*ck uit eigenlijk; ik ben over het algemeen blijven genieten van uplifting materiaal. Dat de vorm door de jaren heen verandert is is geen ramp voor mij; zolang het gevoel lekker blijft maakt het niet uit =).
Luc, als ge wilt stuur ik u wel 'ns ne CD-R met wat van m'n favorieten van de laatste maanden & jaar


___________________

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Oct-31-2007 20:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

De vraag is natuurlijk of dit album wel een klassiek trancealbum moest zijn?


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Oct-31-2007 21:10  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De CD-Compilatie Thread
Post New Thread    Post A Reply

Pages (95): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 [78] 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackgoonight ravers [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMDK – Dune (Progressive Mix) [HLP Records] [HLP 007] [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:27.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!