Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Producer Talk
Pages (22): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Pjotr G
Mindcrawler



Registered: Aug 2001
Location: Netherlands

in deze context> hoorbare veranderingen in het geluid veroorzaakt door de mp3 conversie. Als je weet waar je naar moet luisteren zijn ze soms nogal duidelijk aanwezig.


___________________
All rhythm evolves around a kick...

Old Post Mar-12-2004 18:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jay M
Connecting dots...



Registered: Jan 2004
Location: The Hague, Holland

O DAT bedoel je met artefacts.. in deze context hoor ik ze duidelijk. Je kunt het vaak goed horen bij lage kwaliteit (of slecht gecodeerde) mp3 en vooral mpeg-filmpjes. Een soort verfrommeld geluid.

Maar over t algemeen zijn t dus dingetjes, klikjes, tikjes in t geluid die er niet horen, aye..?


___________________
- Yarune-Music.com - Click to visit website -
Productions:
Airballoon [Intuition] | The Book Of The Water | Sands Of Time | Terraphonic - Ad Hoc Havoc | Muse - Uprising (Yarune Remix)
Also visit my soundcloud and Twitter

Old Post Mar-13-2004 10:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jay M Click here to Send Jay M a Private Message Visit Jay M's homepage! Add Jay M to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler



Registered: Aug 2001
Location: Netherlands

Eigenlijk vooral hihatjes die klinken alsof iemand de strot van zijn drumcomputer dichtknijpt. en bassen.


___________________
All rhythm evolves around a kick...

Old Post Mar-14-2004 14:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jay M
Connecting dots...



Registered: Jan 2004
Location: The Hague, Holland

Hey had ff een vraagje. Als je aant EQ-en bent, haal je dan alles weg wat je niet wil horen, of maar een paar db? Je verandert het geluid als je te veel weghaalt, maar vaak klinkt het wel een stuk helderder. En je hebt uiteindelijk minder modder.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb trouwens mijn laatste track redelijk af. Heb een thread lopen: hiero

groetz
-J


___________________
- Yarune-Music.com - Click to visit website -
Productions:
Airballoon [Intuition] | The Book Of The Water | Sands Of Time | Terraphonic - Ad Hoc Havoc | Muse - Uprising (Yarune Remix)
Also visit my soundcloud and Twitter

Old Post Mar-16-2004 09:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jay M Click here to Send Jay M a Private Message Visit Jay M's homepage! Add Jay M to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jay M
Connecting dots...



Registered: Jan 2004
Location: The Hague, Holland

Hey had ff een vraagje. Als je aant EQ-en bent, haal je dan alles weg wat je niet wil horen, of maar een paar db? Je verandert het geluid als je te veel weghaalt, maar vaak klinkt het wel een stuk helderder. En je hebt uiteindelijk minder modder.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb trouwens mijn laatste track redelijk af. Heb een thread lopen: hiero

groetz
-J


___________________
- Yarune-Music.com - Click to visit website -
Productions:
Airballoon [Intuition] | The Book Of The Water | Sands Of Time | Terraphonic - Ad Hoc Havoc | Muse - Uprising (Yarune Remix)
Also visit my soundcloud and Twitter

Old Post Mar-16-2004 09:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jay M Click here to Send Jay M a Private Message Visit Jay M's homepage! Add Jay M to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler



Registered: Aug 2001
Location: Netherlands

wat mij betreft: geen vaste regel voor. Soms trek ik rustig de bas dicht bijv, en soms haal ik heel subtiel en heel klein stukje mid-laag weg. Ligt aan de sound.


___________________
All rhythm evolves around a kick...

Old Post Mar-17-2004 13:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
iLLicit
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Locked in my studio, somewhere in Holland

Ben het met Pjotr G eens dat het aan het geluid ligt. Wel heb ik het idee dat het het beste is om in ieder geval op ieder geluid de sub-bass tonen helemaal te verwijderen, zodat je die ruimte in het spectrum overlaat voor de bassline en de kick. Maar verder ligt het helemaal aan jezelf.
Tis denk ik ook belangrijk dat je kijkt hoe de geluiden in de mix liggen. Misschien klinken de geluiden op zichzelf wat iel als je veel eq'd, maar als je ze dan in de mix plaatst kunnen ze ineens een stuk voller klinken.

Experiment!


___________________
www.ultimatedjbattle.com

Old Post Mar-17-2004 13:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for iLLicit Click here to Send iLLicit a Private Message Visit iLLicit's homepage! Add iLLicit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jay M
Connecting dots...



Registered: Jan 2004
Location: The Hague, Holland

Dan zit ik wel goed. Zat zo al te denken. Volop aan t experimenteren en kom er wel redelijk uit.
Tnx.


___________________
- Yarune-Music.com - Click to visit website -
Productions:
Airballoon [Intuition] | The Book Of The Water | Sands Of Time | Terraphonic - Ad Hoc Havoc | Muse - Uprising (Yarune Remix)
Also visit my soundcloud and Twitter

Old Post Mar-17-2004 14:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jay M Click here to Send Jay M a Private Message Visit Jay M's homepage! Add Jay M to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
azior
tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Dordrecht, The Netherlands

weet iemand een middeltje tegen een producersblock? broodje kroket werkt niet heb ik gemerkt

en nog een ander vraagje: ik heb een releaseje op bonzai, en ik heb nu een nummer dat ik onder een andere alias heb gemaakt... wat is slimmer: bij bonzai blijven of ander label voor de andere alias te zoeken?


___________________
Azior - Sunset at Myvatn / Deep and Inside

Old Post Mar-20-2004 19:46  Netherlands
Click Here to See the Profile for azior Click here to Send azior a Private Message Add azior to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
iLLicit
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Locked in my studio, somewhere in Holland

Producersblock? Das altijd erg vervelend. Wat bij mij altijd goed werkt is het luisteren naar andere muziek. Waarschijnlijk het beste om dit een geheel andere style te laten zijn dan wat je normaal produceert. Het klinkt afgezaagd, maar bij mij werkt het altijd prima. Ik analyseer meestal de muziek terwijl ik luister en soms hoor ik dingen waarvan ik denk: he, das wel cool om in een nummer te gebruiken.
Ik denk dat het ook belangrijk is om niet te veel te pushen. Dus als je geen inspiratie hebt, gewoon wat anders gaan doen.

Ik hoop dat dit de blokkade op kan heffen, maar je weet het natuurlijk nooit. Anders zit er niets anders op dan te wachten op een nieuwe golf van inspiratie (mijn ervaring is dat ze altijd in golven komen).

Met je tweede vraag kan ik je helaas niet helpen, denk alleen dat een label niet geinteresseerd is in twee aliassen van dezelfde producer (uitzonderingen daargelaten). Vaak betekenen verschillende aliassen ook verschillende stylen, dus misschien is het inderdaad beter om een bijpassend label te vinden.

Good luck!


___________________
www.ultimatedjbattle.com

Old Post Mar-20-2004 19:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for iLLicit Click here to Send iLLicit a Private Message Visit iLLicit's homepage! Add iLLicit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler



Registered: Aug 2001
Location: Netherlands

Wat bij mij tegen gebrek aan inspiratie goed werkt is een tijdje niks doen dat lijkt op muziek maken. In de praktijk is dat hier goed geregeld aangezien ik door de week niet bij mijn spulletjes ben en dus alleen in de weekends kan kloten, heb dan ook wel genoeg ideeen.


___________________
All rhythm evolves around a kick...

Old Post Mar-20-2004 21:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jay M
Connecting dots...



Registered: Jan 2004
Location: The Hague, Holland

Ik zit na houseparties (aangezien ik daar niet te vaak kom, vanwege studentenleven) bomvol inspiratie.. En ook het luisteren van muziek door anderen gemaakt.

Een tijd niets doen helpt inderdaad. Om de overkill beetje te laten zakken.

Kut, ik steek ieder vrij uurtje in de muziek op dit moment, en dat zijn er nogal wat... mijn overkill/producersblock komt dus ook nog wel...


___________________
- Yarune-Music.com - Click to visit website -
Productions:
Airballoon [Intuition] | The Book Of The Water | Sands Of Time | Terraphonic - Ad Hoc Havoc | Muse - Uprising (Yarune Remix)
Also visit my soundcloud and Twitter

Old Post Mar-21-2004 03:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jay M Click here to Send Jay M a Private Message Visit Jay M's homepage! Add Jay M to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Producer Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (22): « 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackCan anyone help ID this 94 psi-trance tune [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNexus - Delorix (Spectre Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:14.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!