Originally posted by Gladius
heeft 7.4 op imdb hoor =), maar das nog vrij veel vind ik. Hoewel, misschien moet ik hem vroeg of laat maar eens terugzien. Ik weet nog dat iemand tijdens de film heel de tijd aan het lachen was met domme dingen, is enorm irritant. wss heeft dat ook parten gespeeld bij het vormen van m'n mening =>.
dacht dat het nog over de vorige post ging, nie op men quote letten dus
Originally posted by djcresto
en mocht die nu 8,5 hebben op imdb?
films met een plot nog dunner dan een onderlijfke krijgen geen 8.5 op imdb
___________________
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Dec-27-2005 17:25
InTeXoR
Senior tranceaddict
Registered: Aug 2004
Location: ...
hebben we het over de originele S.W.A.T of de remake van een paar jaar terug? vind ze allebei wel genietbaar op hun manier, plot is niet hoogstaand maar voldoende voor zo'n type film. je moet gewoon wat geïnteresseerd zijn in de werking van die speciale veiligheidsdiensten.
(btw thx voor die link mellow_head weer een paar nieuwe vissen leren kennen )
Dec-27-2005 17:45
Phortastic
It's Majik !
Registered: Jun 2004
Location: Limburg, Belgium
^originele was toch een serie dacht ik?
___________________
Albums of the year: 1. Hybrid - I Choose Noise 2. Liberto - Lullaby 3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer) 4. Peter Gun - Friendly Fire 5. Thomas Schumacher - Home 6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey) 7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki) 8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
Dec-27-2005 17:55
InTeXoR
Senior tranceaddict
Registered: Aug 2004
Location: ...
yupz dat is ook zo heb er ooit eens een paar afleveringen van gedownload ergens, degelijke serie.
Dec-27-2005 18:12
TOR
Traveller
Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium
vanavond Coyote Ugly op vt4.. ik kan er niet aan doen, maar ik blijf het een leuke film vinden op de één of andere manier slaagt die er altijd in om me te raken..
en er is natuurlijk Piper Perabo
ps: op Canvas Schindler's List
___________________
quote:
Originally texted by Jakhira
Out with the dog at the moment. Chicks love him, and I love chicks... The world is in harmony
Dec-27-2005 18:23
Gladius
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
Location: Antwerp
LOL!
het lef om die 2 films in ene post te zetten! =)
maar ik moet eigenlijk zwijgen, kheb Coyote Ugly nog nooit gezien (niet dat ik dat van plan ben)...
___________________
listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul
Dec-27-2005 19:11
Nyah
******
Registered: Dec 2003
Location: Antwerp, Belgium
Eergister King Kong gezien. Chiek gemaakt, ik kan het iedereen wel aanraden. De special effects waren wel de moeite, alleszins toch veel beter als die van een andere film die we een aantal weken geleden gezien hebben: A sound of Thunder (of zoiets) -> Dat was echt een slecht gemaakte film. Het verhaal op zich was wel OK, maar de verfilming/special effects was enorm slecht gedaan -> voor hetgeen we toch nu gewoon zijn
Volgende film die ik graag wil zien: The Chronicles of Narnia.
___________________
Dec-27-2005 21:28
djcresto
Tranceaddict Trainer
Registered: May 2001
Location: Dendermonde
quote:
Originally posted by TOR
vanavond Coyote Ugly op vt4.. ik kan er niet aan doen, maar ik blijf het een leuke film vinden op de één of andere manier slaagt die er altijd in om me te raken..
Een van de weinige andere films die ze nog programmeren naast al het blokbuster geweld. Deze film wordt door sommige omschreven als een drama met western invloeden, maar onderhuids bezit deze film ook een gevoel voor zwarte humor.
Het verhaal begint bij de dood van een Mexicaanse seizoen-arbeider die vrij snel in de film een goede vriend bleek te zijn van het personage van Tommy Lee Jones (ondertussen is deze brave mensen als wat ouder en dikker geworden).
De andere personages die vaak opduiken zijn de overspellige dienster Rachel en haar norse man Bob (de kok), het pas in de stad aangekomen jonge koppeltje Mike (werkt bij de Border Patrol) & Lou-Ann Norton (werkloos en dik spijt van dat ze naar Texas is gekomen), de impotente-macho Sheriff Belmont en dan de doodgeschoten Mexicaan Melquiades Estrada.
Het is geen slechte film en hoewel je het miss in het begin zou verwachten is ze alles behalve moralistisch. Helaas zijn sommige stukken rommelig en met momenten langdradig. De dialoge zijn over het algemeen goed uit gewerkt (met momenten lijkt de film een aaneenschakeling van dialoog-scenes tss 2 mensen). Symboliek duikt hier en daar ook op (vooral letten op de scenes waarin steeds dezelfde soap-serie en zelfde aflevering op tv wordt getoont).
De film is vooral indrukwekkend door zijn decoors van het dorre en verlaten Texaanse landschap en de muziek is is heel summier en niet echt noemenswaardig. De film heeft een zeker onverwachte clue naar het einde toe. De reden van de titel van de film wordt ook duidelijker met het verloop van het verhaal.
Plus punten: goed verhaal, interesante personages, prachtige landschappen en hier en daar een toets zwarte humor.
Min punten: rommelige flashbacks, veel dialogen wat het tempo van de film niet ten goede komt.
PS: de soap-serie aflevering verschijnt 2 keer, maar beschrijft uiteindelijk de drijfveer, het verlange en de spijt van 3 verschillende personages. Toch zullen slechts 2 van 3 personages waar het weerslag op heeft in dezelfde scene komen als waar de serie op tv is.
___________________
Ask and you shall receive.
Dec-28-2005 00:16
djcresto
Tranceaddict Trainer
Registered: May 2001
Location: Dendermonde
van cinebel:
Het forum oordeelt!
Tot onze grote vreugde bezochten ook dit jaar duizenden mensen ons forum om er hun mening met anderen te delen. De volgende tien films maakten de grootste indruk. Een pluim voor de Vlaamse film, die tot drie maal toe opduikt in deze top tien.
1. Match Point
2. Dear Wendy
3. Suspect
4. Buitenspel
5. Caché
6. Verlengd Weekend
7. L’Enfant
8. Flightplan
9. Four Brothers
10. Bin Jip
Cinebel Top Tien
De medewerkers van Cinebel schrijven niet alleen over film, ze kijken er ook naar. Zorgvuldig hebben we deze week onze bioscoopbezoeken van het afgelopen jaar overlopen en na zwaar denkwerk zijn we tot een definitieve top tien gekomen. Natuurlijk wonen wij niet in de filmzaal en ongetwijfeld zijn er meesterwerkjes aan onze aandacht ontsnapt. En natuurlijk hebben wij de waarheid niet in pacht. Toch presenteren wij u graag de Cinebel Top Tien van films die wij het afgelopen jaar bijzonder de moeite waard vonden. Misschien last minute cadeau tips?
1. Bin Jip
2. The Life Aquatic with Steve Zissou
3. The Taste of Tea
4. Les Poupées russes
5. A Love song for Bobby Long
6. Crimen Ferpecto
7. King Kong
8. A History of Violence
9. Calvaire
10. The Constant Gardener
En tenslotte ter vergelijking: de top tien van Erik Stockman, de man die elke week in Humo zijn mening prijsgeeft.
1. Million Dollar Baby
2. Tim Burton’s Corpse Bride
3. Sin City
4. Sideways
5. War of the Worlds
6. The Aviator
7. Match Point
8. L’Enfant
9. Broken Flowers
10. The Life Aquatic with Steve Zissou
Man, man, man, die eerste 2 lijstjes, nuja vooral het eerste dan, als dat de beste films van 2005 moeten voorstellen... Het laatste lijstje trekt er al heel wat meer op. Enkel Crash mocht er imo ook wel tss staan, of een Cinderella Man.