Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > [27, 28 & 29/07/2012] Tomorrowland @ De Schorre, Boom
Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
BZRK
headcase



Registered: Aug 2003
Location: Desselgem, Belgium

Waarom ge een uur moet aanschuiven voor een polsbandje dat ge van de rest van den dag niet meer nodig hebt, gaat er bij mij toch ook nog altijd niet in


___________________
Songs I'm dying for:
Topher Jones feat Meredith Call - Benediction // Imogen Heap - The Moment I Said It (Ben Brown Remix) // Probspot - Crimes Of Passion // Tkac & Haverlik - Leeane (Kalafut & Fygle Remix) // Luke Chable - Melburn (Am Bee En Tea Mix) // Mogwai - Hunted By A Freak (Attention Deficit's Leave A Light On Mix)

Music never separated people. No one style music is better than the other and no one style is truer than the other. It's all music !!
Please ID this track

Old Post Jul-30-2012 12:44  Belgium
Click Here to See the Profile for BZRK Click here to Send BZRK a Private Message Visit BZRK's homepage! Add BZRK to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!



Registered: Jul 2004
Location: Bocholt, Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by BZRK
Waarom ge een uur moet aanschuiven voor een polsbandje dat ge van de rest van den dag niet meer nodig hebt, gaat er bij mij toch ook nog altijd niet in


dat is voor mij ook wel het voornaamste punt waar nog aan gewerkt kan worden

Old Post Jul-30-2012 12:58  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME



Registered: Mar 2004
Location: Leuven

Omdat vele mensen absoluut een polsbandje moet hebben. De commentaar bij evenementen die dat niet hebben al gezien?
Kunnen ze dat jarenlang aan hun armen laten rotten en tonen dat ze geweest zijn.
Je bent niet cool en hip als er geen aan je arm hebt; bij bandjes van RW, TL of PKP (chokri liep er ook rond; komen kijken hoe je een deftige organisatie neerzet?) scoor je bonuspunten.


___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1

Old Post Jul-30-2012 17:59  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!



Registered: Feb 2005
Location: Drongen - Baarle

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic


Conclusie: muziekaal was dit waarschijnlijk de zwakste editie die ik al gedaan heb van de zeven keer dat ik er geweest ben


Ik hoor je dat al een paar jaar zeggen, neem daaruit je conclusie

Old Post Jul-30-2012 21:06  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!



Registered: Jul 2004
Location: Bocholt, Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by domineesje
Ik hoor je dat al een paar jaar zeggen, neem daaruit je conclusie


vorig jaar mss, maar de jaren ervoor toch niet :-)

en t is gewoon zo dat ik de 3de en 4de editie waarschijnlijk de beste vond

Old Post Jul-30-2012 22:42  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!



Registered: May 2006
Location: Bruges

Ik ga gewoon sterrekes geven voor de namen die ik gezien heb:


*****

- Guy Gerber - Koninklijk (een lange trip van begin tot eind, is meer Trance dan de gemiddelde trancedj die op TML stond)
- Solee - Topset! (veel eigen producties afgewissels met enkele andere toppers, voor 2de maal in een week tijd Johannes Heil - From Within gehoord, zonder twijfel één van de beste platen van de laatste jaren)

****

- John 00 Fleming
- Fred Nova (sterke platen in gedeelte dat ik gehoord heb)
- Miss Kittin , heel sterk, minder mijn ding maar bracht een set waar veel dj's nog een puntje aan kunnen zuigen, zowel technisch als qua opbouw van de set een voorbeeld)
- Kollektiv Turmstrasse, heerlijke set, geluid wel niet optimaal tijdens de set.. de diepe basslines van KTS kwamen er toch net iets te zwaar door. (oa. Luechtoorn, Blueprint remix en Tristesse gehoord), kon op zeeer veel bijval rekenen van de aanwezige luisteraars


***

- Boom Jinx (Sterk begin van de set, oa. Fortune Cookie (Jerome Isma-Ae Remix) passeerde de revue, technisch een van de allerbeste sets die ik gehoord heb)
- Maceo Plex
- Above & Beyond (stuk dat ik gezien heb viel heeel goed mee qua cheesiness)
- Jamie Jones (leuke set, natuurlijk Hungry for the Power en nogal verrassend West End Girls van Pet Shop Boys, nogal abrupt afgebroken door de crew van het geluid, wegens bijna 1u - vinylset)
- MIKE (had 4 sterren verdiend, ware het niet dat hij temidden de set besloot de verkeerde cd te stoppen, met een pijnlijke stilte tot gevolg. Vergelijkbare set met de IL90's set van 2 jaar geleden, usual suspects passeerden de revue, maar het bleef toch genieten)
- Rodriguez JR
- Dave Seaman (liet bij vlagen geniale platen horen maar bleef toch onder the niveau van zijn meesterlijke set vorig jaar)
- Jelly Bellies (slechts 3 platen gehoord maar welke , Sei A - Meth II (Guy J Remix), Only Your Touch en als afsluiter de Petar Dundov Remix van Joel Mull - Soursweet. HEERLIJK! - mixing kan wel beter) Achteraf gezien jammer dat ik niet meer van de set gehoord heb.
- Hector, draaide een diep zweverige set, maar had zich ongetwijfeld wel meer voorgesteld bij TML dan de 3 luisteraars die er stonden van 12 tot 2.
- Richie Hawtin, wegens gebrek aan de echte supernaam hebben we het festival afgesloten met Richie Hawtin. Lekkere technoset die pas echt sterk werd in de laatste 40 minuten. Jammergenoeg werd zijn laaste plaat abrupt gestopt, want alles wees aan dat het een echte topplaat ging worden, begon alvast met een enorm trancy stuk...





**

- John Digweed (draaide nieuwe Babicz remix van 'Dope'), teleurstellend.. straight on techno
- Roger Sanchez , speelde voor quasi lege tent omdat David Guetta gelijktijdig geprogrammeerd stond.. Had hier toch vele meer van verwacht, heel commercieel en inspiratieloos. Slechts enkele platen uitgehouden

*

- Ferry Corsten (om ziek van te worden - Mainstage banging)
- Leon Bolier (doet me nu echt niets, een uur knallen en hopen dat je trommelvliezen nog intact zijn)

DIKKE NUL

- David Guetta - maar 3 minuten gezien toen we op weg waren naar Andy Moor maar dat waren er wel 3 waarin hij nonstop aan het mekkeren was door de microfoon. Wellicht een ideale set voor mensen die muziek van ondergeschikt belang vinden tijdens een dj-set.



Te kort voor beoordeling:

- Oliver Schories
Jammergenoeg groot deel van Oliver Schories gemist, die was een heel onverwacht stuk eerder aan set begonnen, met als gevolg dat ik enkel laatste 20 minuten gehoord heb)
- Joris Voorn
- Green Velvet (slechts laatste 3 platen gehoord, naart schijnt hele sterke set)
- Andy Moor (even gehoord voor einde set, maar teveel staan praten om veel van de set gehoord te hebben)


___________________
Current Favourite: Rodriguez Jr. - Persistence Of Vision

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Last edited by Config on Jul-31-2012 at 11:17

Old Post Jul-31-2012 11:04  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME



Registered: Mar 2004
Location: Leuven

Zoals verwacht amper iets (deftig) gezien op 3 dagen festival wegens te veel rekening gehouden met de festivaltoeristen.


Vrijdag:
Zeer vlot binnen geen wachtrijen, portefeuille gepikt.
Qua artiesten enkel vermelden welke ik lang genoeg gezien heb voor een oordeel:
- Platte kak van Ghost bij Q-Dance, top40 hitjes in een jumpversie en zelfs geen moeite gedaan om te mixen.
- Marco Carola was niet slecht .
- Op de mainstage Saaie set van Fatboy Slim, leuke set van Avicci.

Zaterdag:
- Heerlijke set van Ferry Corsten.
- Topsfeer in de 90's tent met oa Niels Van Gogh, YDR & bonzai All Stars. Goed rondgesprongen. Maar DJ Ward blijft toch een onbekwame dorpsmongool.
- Dikke set van Basto.
- Skrillex maak ik weinig woorden aan vuil.

Zondag:

- Leon Bolier in de TA-tent was nice, vroeg op de dag maar behoorlijk vol. Net zoals op alle andere momenten dat ik er passeerde.
- Pete Tong niets speciaal.
- Redfoo (LMFAO), wat een sfeer in de tent en erbuiten. beetje gemakelijk hitjes spelen, maar op het einde stonden de mensen rijen dik mee te springen buiten de tent, tot zelfs 4 rijen tafels vd eetstandjes toe.
- Nicky Romero was leuk, met nog Headhunterz erbij voor een hardstyle afsluitertje van zijn set.
- Afrojack standaard setje
- Favid Guetta: tsja, niets mixen, teveel gelul, en denk niet dat zijn nieuwe single een groot succes gaat worden. Niet echt catchy, hard gelachen met een dronken idioot die constant in de modder viel naast mij.
- Dave Clarke knalde aardig.
- De Riva Starr area waar de laatste uren letterlijk geen 10 mensen stonden lol.

Al bij al een topweekend gehad.
Minpuntjes blijven toch wel de drukte en de stank van wildplassers (hoezo gingen ze daar tegen optreden, niets van gezien? Smijt er volgend jaar eens 100 buiten, zal wel minderen zodra iedereen weet dat het festival voorbij is indien betrapt).

Op naar volgend jaar.


___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1

Old Post Jul-31-2012 11:05  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME



Registered: Mar 2004
Location: Leuven

quote:
Originally posted by Config
*

- Ferry Corsten (om ziek van te worden - Mainstage banging)
- Leon Bolier (doet me nu echt niets, een uur knallen en hopen dat je trommelvliezen nog intact zijn)



quote:
Originally posted by MikeVee
Zaterdag:
- Heerlijke set van Ferry Corsten.

Zondag:
- Leon Bolier in de TA-tent was nice, vroeg op de dag maar behoorlijk vol. Net zoals op alle andere momenten dat ik er passeerde.



meningen


___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1

Old Post Jul-31-2012 11:07  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Config
Elaba!



Registered: May 2006
Location: Bruges

hah, ja ik vergelijk de set van Ferry met deze van vorig jaar en dan kan ik maar tot 1 conclusie komen; het was van bekakt niveau Ferry draaide van dat soort tracks waar het commercieel gepeupel op kan feesten maar de echte tranceliefhebber niet. Niet slecht voor een trancedj.



Wat mij ook opviel. Die handjes-in-de-lucht-mentaliteit van de trancedj's. Alle dj's behalve Boom Jinx, constant handen in de lucht en het publiek opzwepen... dat hele showtje errond mogen ze voor mijn part achter zich laten, dat ze zich eerst eens op de muziek focussen.


___________________
Current Favourite: Rodriguez Jr. - Persistence Of Vision

www.djconfig.com
Config Mixcloud

Last edited by Config on Jul-31-2012 at 11:21

Old Post Jul-31-2012 11:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Config Click here to Send Config a Private Message Add Config to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME



Registered: Mar 2004
Location: Leuven

Mja, verleden jaar was een tent, waarnaar de mensen bewust komen.
Hier een veel grotere open air; waar veel mensen blijven hangen omdat er eetstandjes staan, omdat ze het als eerste tegenkomen, het naast een veel te warme tent is waardoor ze er even gaan afkoelen, ...


___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1

Old Post Jul-31-2012 11:21  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!



Registered: Jul 2004
Location: Bocholt, Limburg, Belgium

Mijn review:

Dag 1:
zoals in 2011 hebben we ook dit jaar weer op hotel gezeten en werden we iedere dag van ons hotel naar het festival gebracht. Net zoals vorig jaar duurde het bij aankomst een tijdje alvorens we onze tickets hadden ingeruild en het is eigenlijk één van de weinige punten van kritiek die er op organisatorisch vlak nog gegeven kunnen worden.
Eenmaal binnen gekomen rustig het festivalterrein eens afgegaan en kunnen vaststellen dat de mainstage er dit jaar enorm indrukwekkend uitzag.

Eerste set van de dag werd uiteindelijk die van Boom Jinx in de Above&Beyond area. Die moest opkomen na Nitrous Oxide, die zijn set stevig afsloot. Boom Jinx ging niet op dat elan verder maar besloot om zijn set rustig op te bouwen met kwalitatieve platen. Helaas verwaterde dat naar het einde toe, en begon hij eerder voor steviger en minder kwalitatief werk te kiezen. Desondanks een zeer goed eerste uur. Uiteindelijk iets eerder door gegaan om zeker op tijd op de B2B te zijn.

Daar was Norion zijn laatste platen aan het draaien van wat een stevige psy set leek. voor zover ik kon horen bleef het bij kwalitatieve psy. Ik begon mij wel meer de vraag te stellen wat John 00 fleming ging doen; in tegenstelling tot vorig jaar toen hij rustig kon openen moest hij nu vol aan de bak na een stevige psy set. En ik kan enkel maar zeggen dat hij dit op een sublieme wijze heeft opgelost; hij speelde een enorm gevarieerde set en beweest eens te meer een fantastische dj te zijn. Hij nam over met een aantal psy platen om dan via techno geleidelijk aan af te bouwen en zelfs een Moshic plaat te draaien. Van daaruit ging hij meer progressive draaien en geleidelijk aan terug op te bouwen via Anton Chernikov naar psy met E-Clip en Lyctum. Afsluiten deed hij met twee Wizzy Noise platen (oa Eyes Wide Open).

Na John 00 Fleming naar de Carl Cox area gegaan voor Digweed zn set. Een ok techno set maar niets uitzonderlijk. Daarna naar Café D'Anvers gegaan voor Maceo Plex en Guy Gerber. Twee goeie sets, maar op den duur een beetje teveel van hetzelfde naar mijn mening, vooral Guy Gerber.

Daarna ben ik teruggekeerd voor het laatste deel van Firaga zijn set. Dat draaide psy, maar dan wel een pak commercieler dan Norion eerder op de dag. In de laatste 20min alleen al heb ik psy remixes gehoord van "Delerium - Silence" en "Iio - Rapture". Van de trance remixes mag ik dan wel een fan zijn, hier vond ik er toch niet veel aan. Daarna was het de beurt aan Electric Universe, de set waarvoor ik uiteindelijk naar de B2B was afgezakt. Goeie set met veel van zn bekende nummers, sommige stukken zelfs met een live guitar ... waar ik zelf minder fan van was. Vooral opvallend: vrij weinig volk in vergelijking met andere jaren op de B2B

Daarna afgesloten op de Carl Cox area, maar uiteindelijk wegens de vermoeidheid niet lang blijven hangen, en zelfs om 12u15 al het festival verlaten.


Dag 2:
Deze dag geopend met de set van Fred Nova op de Parquet Recordings area. Zalig openingssetje voor de dag, en één van de betere van het weekend. Daarna ook even aan de andere kant van het festival geweest in de Kozzmozz en Star Warz area, om uiteindelijk voor Ferry Corsten naar de PvD area te gaan. Een gelijkaardige set als degene die ik van hem hoorde op ASOT550. Veel eigen werk van zn nieuwste album. Niet slecht, zeker niet geweldig, maar je kan het geen echte trance meer noemen. Ik vind veel vergelijkingen in zn nieuwste muziek met hetgeen je ook op de mainstage kan horen. Toch wel jammer.

Na zo'n uur dan naar I Love The 90s area geweest voor M.I.K.E. zn set; en het werd een echte trance set met 90s platen (RMB - Love Is An Oceon (Stephenson Remix)) maar vooral veel van zn eigen platen: Extreme Trax - Final Fantast (Original Mix), Quadran - Unlovable (M.I.K.E. Remix), Sinead O Connor - Troy (Push Remix), Push - Strange World (2000 Remix), Push - The Legacy (Club Mix) ... en als afsluiter natuurlijk Push - Universal Nation. Uitendelijk een vrij gelijkaardige set zoals hij een vorige keer ook al speelde.

Daarna een hele tijd aan de Parquet Recordings area gezeten. Tussentijds ook even naar de Star Warz en Kozzmozz gegaan, om dan terug te keren voor Dave Seaman. Goeie set. Afsluiten deed ik op de Star Warz. Het laatste stuk van Solee uiteindelijk ook nog meegepikt.


Dag 3:
Vrij zwakke derde dag met eigenlijk geen namen waar ik speciaal voor naar Tomorrowland ben gekomen. De dag begonnen met Hector: rustig setje om mee te beginnen. Daarna naar de TA area gegaan maar het niet lang uitgehouden bij Leon Bolier: echt een vreselijke set. Zoiets had men beter als openingsset op de Q Dance gezet.

Daarna vooral rondgehangen om uiteindelijk naar de Dave Clarke area te gaan voor Miss Kittin. Zeer goeie set en ook gebleven voor Green Velvet. Die draaide eveneens een zeer goeie techno set. Heel goed opgebouwde set; goed opbouwen naar Flash, om daarna terug wat gas terug te nemen en naar het einde toe weer wat steviger te gaan.
Daarna weer een beetje rondgehangen om uiteindelijk ook nog in de TA area terug te keren; met Andy Moor en John O Callaghan vs Orjan Nilsen toch al iets betere trance, maar nog altijd niet geweldig.

Afgesloten op de Enter area met Richie Hawtin; eerste uur vond ik goed beginnen, maar werd uiteindelijk wat eentonig (deed mij wat denken aan Chris Liebing zn set vorig jaar), maar in het tweede uur werd het gevarieerder en interessanter.


Beoordeling:

*****
John 00 Fleming: echt mijn ding gewoonweg qua muziek, en bovendien de meest gevarieerde set van de drie dagen. Uiteindelijk draaide hij op 1,5u psy trance, trance, progressive, techno ... Gewoonweg TOP!!!

****
Miss Kittin
Green Velvet
Fred Nova
M.I.K.E.

***
Boom Jinx (voor zn eerste uur)
Maceo plex
Guy Gerber
Electric Universe
Dave Seaman
alles wat ik op de Star Warz area hoorde was de moeite; volgend jaar dus iets meer DnB doen. Eigenlijk idem voor de Kozzmozz area

**
Carl Cox
Ferry Corsten

*
Digweed
Andy Moor
John O Callaghan b2b Ojan Nilsen


negatieve punten voor de brol die Leon Bolier durfde te draaien


Mogelijke verbeteringen:
- muziekaal toch weer iets minder dus hier is zeker terug verbetering mogelijk. Voor de Mainstage liefhebbers zal het natuurlijk een topeditie zijn geweest: commerciele topnamen en commerciele muziek, je kan er niet veel verkeerd mee doen. Zelf zou ik graag een JOOF Editions area zien. Die zou zeker zijn plaats kunnen hebben lijkt me wegens zéér gevarieerd qua stijlen en namen, zeker als je de namen van het laatste jaar bekijkt (oa John 00 Fleming zelf, Anton Chernikov, Dave Seaman, Airwave, Juno Reactor, E-Clip, ...). Maar het zal bij dromen blijven denk ik
- inkom kan nog altijd iets beter geregeld worden, hoewel het natuurlijk vooral een probleem geweest zal zijn op de eerste dag.
- toiletten die overliepen met wildplassers als gevolg

vooral het verkeer leek mij vrij goed georganiseerd op deze editie

Old Post Jul-31-2012 14:21  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

quote:
Originally posted by Config

Te kort voor beoordeling:

- Oliver Schories
Jammergenoeg groot deel van Oliver Schories gemist, die was een heel onverwacht stuk eerder aan set begonnen, met als gevolg dat ik enkel laatste 20 minuten gehoord heb)

http://soundcloud.com/oliverschorie...morrowland-2012


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Jul-31-2012 16:01  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > [27, 28 & 29/07/2012] Tomorrowland @ De Schorre, Boom
Post New Thread    Post A Reply

Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackfrom J00f nov. 03' global trance grooves [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPhilippe Van Mullem - Sugar of Life (Club Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:46.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!