Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De irritaties des levens
Pages (50): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Kaidreas
Lord of the offtopics



Registered: Dec 2003
Location: Mass-Oven

quote:
Originally posted by Push2005
Vind ik maar een flauwe reactie. Wat zou mijn bijdrage dan moeten zijn ? Elke maand 50 euro storten zou van mij een betere mens maken dan 'er niet naar om te kijken' ? Ik ben me er goed van bewust dat we het hier goed hebben; en soms staat de hele maatschappij er te weinig bij stil als je onze situatie vergelijkt met die van hen en dat er hier dan nog mensen klagen...

Maar ik hķef ook helemaal niets te doen. Ga jij een glas minder drinken op oudejaar wetende dat er in die 10 seconden aftelling naar het "gelukkige nieuwe jaar" ergens in de wereld 20 kinderen gestorven zijn? Ik dacht het niet. Er is veel onrecht,maar als individu kun je daar toch weinig aan doen (en dat is niet hetzelfde als zeggen dat je maar in je lot moet berusten). Het is zeer goed van jou dat je op vredesmissie gaat en daar mensen gaat helpen; het is zeker niet minder slecht van mij om hier thuis te zitten en mijn eigen steentje bij te dragen aan het locale systeem.

het gaat erom de ge de hype zit te beklagen, terwijl er mensen zijn die er beter uitkomen met die acties.
@mikevee mja denkt gij dat maar, maakt mij niet uit. ik probeer tenminste te werken aan de samenleving. ook al is het maar een kleine bijdrage. en met een Caterpillar D6 of Fiat-hitachi W170 is het nogal moeilijk om te kuisen. btw het ging trouwens ook niet over hoe echt het belgisch leger was of niet. niet van onderwerp veranderen, gewoon om mij op mijn plaats te zetten. naar libanon gaan is mijn keuze en in mijn ogen is het nog altijd een heel goede.


___________________
quote:
Originally posted by Meat187
Because "American Football" is neither played with a ball nor with your feet. It should be called Handegg.

Old Post Jan-25-2010 21:06  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator



Registered: Apr 2002
Location: Neerpelt

quote:
Originally posted by Push2005
Er is veel onrecht,maar als individu kun je daar toch weinig aan doen.


Dat is het 'm nou net, als individu kan je enkel zo'n benefiet-actie of goed doel steunen. Rode Kruis Vlaanderen heeft sinds de tsunami meer dan duizend huizen gebouwd met het geld dat Vlaanderen toen heeft verzameld. Als iedereen denkt zoals jou en dus niets geeft, dan kunnen ze dat niet doen. Het was toen misschien een irritante mediahype, maar het heeft veel mensen geholpen.

quote:
Originally posted by Push2005
Wat zou mijn bijdrage dan moeten zijn ?


Je moet niets bijdragen, dat is je volste recht

Old Post Jan-25-2010 21:14 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Visit CygnusX's homepage! Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz



Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium

Maar als je nu, op dit moment en voor deze actie niet bijdraagt, krijg je wel halve verwijten naar je kop geslingerd en ben je opeens een slecht mens die geen fuck geeft om het onrecht in de wereld.


___________________
www.dj-vega.net

Old Post Jan-26-2010 05:37  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
christina
**********



Registered: Jan 2006
Location:

quote:
Originally posted by Kaidreas
en wat is jouw bedrage dan? deed je dan al iets bijzonder nog voor dat er rampen waren? ga je mss elke zondag vrijwillig soep uitdelen aan de arme kinderen in afrika? ja ze zaten al te 'creveren' dus ja laat ze dan ook maar... het is niet de moeite om er naar te kijken. ze zouden beter kijken naar ons eigen land, dat de economie maar blijft draaien. als ik het maar goed heb. en dan staan ze te kijken dat er zoveel buitenlanders proberen hier iets op te bouwen. mja men zo'n mentaliteit geraken we ook geen ruk vooruit.


ik sluit mij aan bij dries.

die argumentatie van velen hier slaat echt op niets. als je niets wil geven, geef dan gewoon niets, maar kom hier toch niet zagen waarom je niets geeft. dit zijn gewoon allemaal excuses omdat je te gierig bent, want daar komt het uiteindelijk op neer. ik zeg niet dat ik heilig ben, want ik geef ook niet aan elke arme die ik tegenkom, (ik ben ook soms te gierig).

maar ik vind het wel heel bekrompen om te zeggen dat de zogezegde mediahype rond Haīti overdreven is. een overdreven mediahype is bijvoorbeeld hoe de pers op de zaak ronald janssen zit, dāt is overdreven. maar in het geval van Haīti, gaat het om zoveel duizenden mensen die ofwel dood zijn, ofwel hun familie verloren hebben, maar die in elk geval ook nog eens hun huis en al hun(al dan niet schamele) bezittingen kwijt zijn. die hebben letterlijk NIKS meer. zoals dries zei; die mensen komen beter uit met die acties. elke euro die tot bij de slachtoffers geraakt, is toch wel een extra steun. en er zijn wel degelijk mensen die doneren naar aanleiding van de boodschappen in de pers. is het dan niet een beetje bekrompen om te klagen over die paar artikeltjes meer in de krant, of die paar radiospots meer op de radio?

Old Post Jan-26-2010 08:21  Belgium
Click Here to See the Profile for christina Click here to Send christina a Private Message Add christina to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
christina
**********



Registered: Jan 2006
Location:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Maar als je nu, op dit moment en voor deze actie niet bijdraagt, krijg je wel halve verwijten naar je kop geslingerd en ben je opeens een slecht mens die geen fuck geeft om het onrecht in de wereld.


nee daar gaat het niet om, het is omdat je klaagt over de aandacht die de media eraan geeft.

Old Post Jan-26-2010 08:24  Belgium
Click Here to See the Profile for christina Click here to Send christina a Private Message Add christina to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator



Registered: Apr 2002
Location: Neerpelt

quote:
Originally posted by christina
ik sluit mij aan bij dries.

die argumentatie van velen hier slaat echt op niets. als je niets wil geven, geef dan gewoon niets, maar kom hier toch niet zagen waarom je niets geeft. dit zijn gewoon allemaal excuses omdat je te gierig bent, want daar komt het uiteindelijk op neer. ik zeg niet dat ik heilig ben, want ik geef ook niet aan elke arme die ik tegenkom, (ik ben ook soms te gierig).

maar ik vind het wel heel bekrompen om te zeggen dat de zogezegde mediahype rond Haīti overdreven is. een overdreven mediahype is bijvoorbeeld hoe de pers op de zaak ronald janssen zit, dāt is overdreven. maar in het geval van Haīti, gaat het om zoveel duizenden mensen die ofwel dood zijn, ofwel hun familie verloren hebben, maar die in elk geval ook nog eens hun huis en al hun(al dan niet schamele) bezittingen kwijt zijn. die hebben letterlijk NIKS meer. zoals dries zei; die mensen komen beter uit met die acties. elke euro die tot bij de slachtoffers geraakt, is toch wel een extra steun. en er zijn wel degelijk mensen die doneren naar aanleiding van de boodschappen in de pers. is het dan niet een beetje bekrompen om te klagen over die paar artikeltjes meer in de krant, of die paar radiospots meer op de radio?


quote:
Originally posted by christina
nee daar gaat het niet om, het is omdat je klaagt over de aandacht die de media eraan geeft.


+1

Old Post Jan-26-2010 08:44 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Visit CygnusX's homepage! Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME



Registered: Mar 2004
Location: Leuven

Kansloze discussie.

Enkel diegene die geld geven zijn goede mensen.


___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1

Old Post Jan-26-2010 09:28  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CygnusX
Ex-moderator



Registered: Apr 2002
Location: Neerpelt

quote:
Originally posted by MikeVee
Enkel diegene die geld geven zijn goede mensen.


Dat maak jij ervan.

Old Post Jan-26-2010 10:14 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Visit CygnusX's homepage! Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by christina
die argumentatie van velen hier slaat echt op niets. als je niets wil geven, geef dan gewoon niets, maar kom hier toch niet zagen waarom je niets geeft. dit zijn gewoon allemaal excuses omdat je te gierig bent, want daar komt het uiteindelijk op neer. ik zeg niet dat ik heilig ben, want ik geef ook niet aan elke arme die ik tegenkom, (ik ben ook soms te gierig).

maar ik vind het wel heel bekrompen om te zeggen dat de zogezegde mediahype rond Haīti overdreven is. een overdreven mediahype is bijvoorbeeld hoe de pers op de zaak ronald janssen zit, dāt is overdreven. maar in het geval van Haīti, gaat het om zoveel duizenden mensen die ofwel dood zijn,


Tja, ik zal niet wegsteken dat dat een stukje met gierigheid te maken heeft. Het is wel een feit dat je niet aan alles kan bijdragen.

De discussie draaide voor mij om 2 punten: Enerzijds heerst de teneur dat je zogezegd een betere mens zou zijn als je effectief bijdraagt aan zoiets of niet. En in mijn ogen is dat absoluut niet het geval. Je ene donatie aan haīti kan misschien wel nuttig zijn; maar broederlijk delen in zuid-amerika kan je geld even hard gebruiken. De basis waarop je zelf selecties maakt om bij te dragen aan goede doelen zegt in mijn ogen nog steeds niets over of je een betere mens bent of niet.
Trouwens er is eerder al schamperig over gedaan, maar je draagt toch effectief ook al bij via de overheid zeker. Het is de taak van de overheid om collectieve voorzieningen en ontwikkelingssamenwerking te regelen omdat individuen het anders te weinig doen, en daar sta ik ook 100% achter. Niets verhindert je om zelf nog supplementen te storten, maar voor mij persoonlijk volstaat dit.

Anderzijds het 'mediahype' gedeelte. De berichtgeving om de ramp zelf is natuurlijk geen hype en is meer dan terecht. Het gaat om al die smerige BV's die in het rijtje staan om hun goed hart eens te etaleren zodat ze nog eens met hun kop op TV kunnen komen. In mijn ogen zijn dat eerder aasgieren dan mensen die echt bekommerd zijn over de gevolgen van de ramp. En dan gaan we nog maar zwijgen over dat constante inspelen op schuldgevoelens... Het wordt zelfs tot in het absurde gedreven zodat de Sp.a verwijten kreeg waarom ze tijdens het vragenuurtje in de kamer niet onmiddelijke een actuele vraag stelden over de problematiek omdat dat zogezegd hun 'core business' zou zijn. Waar is de media dan in godsnaam mee bezig; het is te belachelijk voor woorden.

En het is inderdaad een beetje wel een kansloze discussie; het is allemaal een kwestie van perceptie. Alleszins ik voel me niet persoonlijk aangesproken in mijn 'goede mens zijn' als ik op dit moment geen cent bijdraag.

Last edited by Push2005 on Jan-26-2010 at 11:50

Old Post Jan-26-2010 11:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous



Registered: May 2003
Location: Lebbeke, Belgium

Morgen begint carnaval

Old Post Feb-13-2010 12:31  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!



Registered: Jul 2004
Location: Bocholt, Limburg, Belgium

quote:
Originally posted by Pumaz
Morgen begint carnaval


˛


Old Post Feb-13-2010 12:40  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FUSyke
Supreme tranceaddict



Registered: May 2004
Location: Wetteren

Ik geef ook geen geld aan organisaties. Ik help de mensen liever op een andere manier. Gisteren was er in Antwerpen een oude man gevallen door het slechte weer. Iedereen liep voorbij en niemand die hem bekommerde om deze mens. Ik heb mijn auto langs de kant geparkeerd en hem geholpen. Gelukkig had hij niets gebroken. Die man was mij zeer dankbaar. Dit noem ik mensen helpen!

Old Post Feb-13-2010 13:04  Belgium
Click Here to See the Profile for FUSyke Click here to Send FUSyke a Private Message Add FUSyke to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De irritaties des levens
Post New Thread    Post A Reply

Pages (50): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTaucher HRXXL Clubnight 11-11-2000, No.6 [2002] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Traveller In Motion - Believe (Original Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:25.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!