Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > [Question technique] Insérer une vidéo dans un article
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Erlune Ardonite
tranceaddict in training



Registered: Jan 2013
Location: Dijon, France
[Question technique] Insérer une vidéo dans un article

Bonjour,

Je suis sur le point de publier un gros article sur le forum principal, mais j'aimerais pouvoir joindre des vidéos en plus du texte, c'est-à-dire ne pas mettre simplement des liens hypertextes, mais mettre la vidéo de sorte qu'on puisse la regarder à partir du forum même. C'est une pratique courante, mais je ne sais pas comment ça marche.
Pouvez-vous m'expliquer comment on fait ?

Merci à vous.

Old Post May-11-2013 17:20  France
Click Here to See the Profile for Erlune Ardonite Click here to Send Erlune Ardonite a Private Message Visit Erlune Ardonite's homepage! Add Erlune Ardonite to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Defcon_7
Alive & kickin'



Registered: Feb 2004
Location: Paris

Tu veux mettre des vidéos depuis youtube ?
Bref dans tous les cas le procédé est le même il faut que tu copies/colles les balises "embed code" ("intégrer" dans youtube pare exemple)

Par exemple pour avoir ça :




tu copies/colles:
< iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/DJGrE8x8-ug" frameborder="0" allowfullscreen>
les espaces en moins après le < et avant le >


___________________
Nights To Go:
16.08 : Decibel Outdoore Festival (NL)
11.10 : PITC invites SITF (F)
05.12 : Time Warp NL (tbc)

Old Post May-11-2013 19:36  France
Click Here to See the Profile for Defcon_7 Click here to Send Defcon_7 a Private Message Visit Defcon_7's homepage! Add Defcon_7 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Erlune Ardonite
tranceaddict in training



Registered: Jan 2013
Location: Dijon, France

Ok, merci pour cette réponse. J'ai donc fait des recherches sur le code embed, et donc voilà, je teste. En fait c'est vraiment très simple, merci beaucoup.





Elle est vraiment très bien cette remix que tu as postée en exemple au fait. Enfin, c'est du Photographer après tout ^^

Bonne soirée.

Old Post May-11-2013 19:51  France
Click Here to See the Profile for Erlune Ardonite Click here to Send Erlune Ardonite a Private Message Visit Erlune Ardonite's homepage! Add Erlune Ardonite to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > [Question technique] Insérer une vidéo dans un article
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackINSANE can't id, :-( [2006] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackScissor Sisters - "Filthy Gorgeous" (Paper Faces vocal mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:56.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!