Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > [Bon Son Inside] TA-FR Productions (Sharing and/or advices)
Pages (28): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Tom Neptunes
Trance In France



Registered: Dec 2006
Location: Paris / Dijon

merci ponsshin pour ton avis. C'est sur ya encore un peu de boulot à faire sur les tracks. Ma foi le plus finalisé me parait Scream of liberty. Il reste pu que masteriser pour celui là je pense.

Old Post Jun-23-2007 22:09  France
Click Here to See the Profile for Tom Neptunes Click here to Send Tom Neptunes a Private Message Visit Tom Neptunes's homepage! Add Tom Neptunes to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ponsshin
Trance free since 2007



Registered: May 2007
Location: London, UK

Dis moi t'utilises quoi pour produire? J'ai vu que Breakfast utilisait Fruity Loops ché pas si c'est vrai


___________________
The party to end all parties (part one with Layo & Bushwacka!) (part two with Laurent Garnier)

Old Post Jun-23-2007 22:11  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ponsshin Click here to Send ponsshin a Private Message Add ponsshin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tom Neptunes
Trance In France



Registered: Dec 2006
Location: Paris / Dijon

Avec François c'est du Fruity loops

Old Post Jun-23-2007 22:12  France
Click Here to See the Profile for Tom Neptunes Click here to Send Tom Neptunes a Private Message Visit Tom Neptunes's homepage! Add Tom Neptunes to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
gomez92
Mer il ET FOU



Registered: Mar 2006
Location: Nanterre 92

quote:
Originally posted by ponsshin
Dis moi t'utilises quoi pour produire? J'ai vu que Breakfast utilisait Fruity Loops ché pas si c'est vrai

C'est pas le seul


___________________

Old Post Jun-23-2007 22:27  France
Click Here to See the Profile for gomez92 Click here to Send gomez92 a Private Message Visit gomez92's homepage! Add gomez92 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tonton John
Frontière Fermée



Registered: Apr 2007
Location: Issy Les Moulineaux (92), France

Breakfast utilise bien Fruity Loops, ainsi que plus d'artistes qu'on le croit... Static Blue, Mike Wind, Karybde & Scylla, Selu Vibra et encore d'autre


___________________
Et la suite?
09.04.11 : ASOT 500 @ Den Bosch (NL) 14.05.11 : Sleep In The Forest @ Gaillon (FR)
02.07.11 : Luminosity Beach Festival @ Zandvoort (NL)
23.07.11 : Tomorrowland @ Boom (BE)
05.08.11 : Nature One @ Kastellaun (D)

Old Post Jun-24-2007 00:46  France
Click Here to See the Profile for Tonton John Click here to Send Tonton John a Private Message Add Tonton John to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tom Neptunes
Trance In France



Registered: Dec 2006
Location: Paris / Dijon

Le résultat est quand meme bon avec Fruity loops. Tu peux vraiment faire des prods de niveau professionnel. J'ai entendu dire que c'était pas mal critiqué pourtant.

Old Post Jun-24-2007 08:59  France
Click Here to See the Profile for Tom Neptunes Click here to Send Tom Neptunes a Private Message Visit Tom Neptunes's homepage! Add Tom Neptunes to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chrome67
tranceaddict



Registered: Jan 2005
Location:

Bonjour à tous, j'ai un problème que certains ont peut-être déjà rencontrés.

Je suis entrain de faire un remix et les samples que j'ai sont à 132BPM, et je compte faire mon remix à 140BPM. Pour les accélerer j'ai utilisé adobe audition et le résultat est pas mal pour les samples courts, par contre pour les longs (plus d'une minute) on remarque un léger décalage sur la fin.
J'ai cherché dans fruity loops s'il y a un module pour faire ce genre de manip, mais j'ai pas trouvé donc si vous avez des solutions ou des méthodes qui marchent bien, je suis preneur

Old Post Jul-17-2007 00:53  France
Click Here to See the Profile for Chrome67 Click here to Send Chrome67 a Private Message Add Chrome67 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Koris
Supreme tranceaddict



Registered: Jun 2003
Location: Lausanne, Switzerland

quote:
Originally posted by Chrome67
Bonjour à tous, j'ai un problème que certains ont peut-être déjà rencontrés.

Je suis entrain de faire un remix et les samples que j'ai sont à 132BPM, et je compte faire mon remix à 140BPM. Pour les accélerer j'ai utilisé adobe audition et le résultat est pas mal pour les samples courts, par contre pour les longs (plus d'une minute) on remarque un léger décalage sur la fin.
J'ai cherché dans fruity loops s'il y a un module pour faire ce genre de manip, mais j'ai pas trouvé donc si vous avez des solutions ou des méthodes qui marchent bien, je suis preneur



timestretch --> abelton live


___________________
Koris

Retired cheese producer.

Old Post Jul-17-2007 07:55  Switzerland
Click Here to See the Profile for Koris Click here to Send Koris a Private Message Visit Koris's homepage! Add Koris to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rippey64
bla bla bla bla



Registered: Mar 2005
Location: Pau

pour completer la remarque de koris, dans ableton une fois que tu as warpe tes morceaux/samples (tu marques les temps), tu peux le jouer a 90 comme a 180, c est toujours calle.


___________________
In Tekila We Trust

Mon MySpace

Old Post Jul-17-2007 08:00  France
Click Here to See the Profile for Rippey64 Click here to Send Rippey64 a Private Message Add Rippey64 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kartman
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2005
Location: Chaumont (52), France

Si tu n'as pas Ableton, SoundForge le fait mais après je peux pas dire si ca marche bien et si c'est pratique


___________________
www.dj-flo.net - MySpace - Facebook

Flo - Totally Trance sur Pulsradio (Dimanche de 22h à 23h)



Old Post Jul-17-2007 08:09  France
Click Here to See the Profile for Kartman Click here to Send Kartman a Private Message Visit Kartman's homepage! Add Kartman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nightflowers
prog lover



Registered: Jan 2002
Location: Vallée des Vents Brûlants

Perso je fais ça sous Acid (il me sert qu'à ça ce soft d'ailleurs), du ajoute ton sample tu le beatmatch à 132, tu le colle sur une piste, tu fous le master tempo à 140 t'exporte en wav et voilà.

Pour moi qui bosse sous Reason, c'est beaucoup plus pratique et rapide comme ça.


___________________

WAYS OF CONSCIOUSNESS On PARIS ONE (P1 Trance)
Every Saturday @ 4pm, Monday @ 8am + Thursday @ 0am (GMT+1)
OUT NOW ! : Axelle Roch - Serial Lovers (Nightflowers pres. Neurologik Remix) [MPDR092]
Also available :
A Boy And A Radio - Continuum (Nightflowers pres. Wild Symmetry Remix) [MPDR083]
Ness - Balloon (Nightflowers pres. Neurologik Dub) [MPDR063]

Old Post Jul-17-2007 08:36  France
Click Here to See the Profile for Nightflowers Click here to Send Nightflowers a Private Message Visit Nightflowers's homepage! Add Nightflowers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Koris
Supreme tranceaddict



Registered: Jun 2003
Location: Lausanne, Switzerland

quote:
Originally posted by Nightflowers
Perso je fais ça sous Acid (il me sert qu'à ça ce soft d'ailleurs), du ajoute ton sample tu le beatmatch à 132, tu le colle sur une piste, tu fous le master tempo à 140 t'exporte en wav et voilà.

Pour moi qui bosse sous Reason, c'est beaucoup plus pratique et rapide comme ça.


oui mais il te garde pas bien le tone original


___________________
Koris

Retired cheese producer.

Old Post Jul-17-2007 08:47  Switzerland
Click Here to See the Profile for Koris Click here to Send Koris a Private Message Visit Koris's homepage! Add Koris to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > [Bon Son Inside] TA-FR Productions (Sharing and/or advices)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (28): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackhard techno :-) [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playback2Raumwohnung - "Nimm mich mit" (Jan Driver Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:01.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!