Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Producer Talk
Pages (22): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

quote:
Originally posted by Pjotr G
tnx! dat nr is wel nog steeds niet echt af overigens

En over die hardstyle lead...ja dat commentaar heb ik al eerder gehad...sorry, ik houd gewoon ook van stampe


Ik sluit me bij New Wave aan, ik moet zeggen dat het behoorlijk strak geproduceerd is, alleen die sample... brrr..

Dit zou het erg goed doen op Teqnology


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Mar-04-2004 11:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AirPole
Trance, where are you??



Registered: Jan 2002
Location: Groningen

Vind het ook een relaxed idee om met 'elkander' hier meer over te praten....

Sticky???????????????


___________________
- Huge Choons ATM/Gone But Not Forgotten -

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home


- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Old Post Mar-04-2004 12:14 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK



Registered: Feb 2003
Location: Almere

ja, de djtjes hebben ook hun eigen sticky

Old Post Mar-04-2004 12:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
iLLicit
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Locked in my studio, somewhere in Holland

Hey, goed idee dit! Dat production forum hier op TA wordt je toch niet al te veel wijzer van, met al die betweterige buitenlanders die vinden dat je alleen met hardware leuke dingen kan bereiken. En het voordeel van hier is dat je ook nog eens lekker Nederlands kan lullen.

Zoals jullie misschien wel begrepen, ik produceer ook. Ben alweer veel te lang bezig, zo'n 9 jaar alweer geloof ik... Maar laatste tijd gaat het steeds beter, ben ook al begonnen met rondsturen van demo's, dus wie weet, binnenkort een release...

Ik gebruik alles wat los en vast zit en pleur dat in FL Studio. Af en toe maak ik ook wel eens wat met Reason, maar vooral toch veel softsynths. Vind vooral die nieuwe Vanguard synth errug vet!

Voor wat tracks van mij, check http://www.wire.fm/board/band.php?owner=1470, of check de thread hieronder.


___________________
www.ultimatedjbattle.com

Old Post Mar-04-2004 18:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for iLLicit Click here to Send iLLicit a Private Message Visit iLLicit's homepage! Add iLLicit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Teknikol
terug uut 'de west'!



Registered: Aug 2002
Location: Flakkee

quote:
Originally posted by TranceZoner
Vind het ook een relaxed idee om met 'elkander' hier meer over te praten....

Sticky???????????????


eens


___________________
blaat en nu stampen

Old Post Mar-04-2004 23:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Teknikol Click here to Send Teknikol a Private Message Add Teknikol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms



Registered: Jan 2001
Location: Rotterdam

Ja ik vind ook wel dat deze sticky mag

Dan heb ik nog een vraagje, hoe begin je in godsnaam? Klinkt nogal als een stomme vraag, misschien is het dat ook wel . Ik zit heel af en toe wel eens wat te kutten maar daar komt ook niet veel uit . Is er misschien iets van een handleiding voor beginners ofzo, of is het gewoon het beste om alles zelf uit te vogelen door veel te proberen? En welke tools zijn handig naast het gebruik van Fruityloops of Reason, wat raden jullie aan?


___________________
Latest mixes: http://soundcloud.com/rhorjus

Old Post Mar-05-2004 11:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AirPole
Trance, where are you??



Registered: Jan 2002
Location: Groningen

quote:
Originally posted by TranceFool
Ja ik vind ook wel dat deze sticky mag

Dan heb ik nog een vraagje, hoe begin je in godsnaam? Klinkt nogal als een stomme vraag, misschien is het dat ook wel . Ik zit heel af en toe wel eens wat te kutten maar daar komt ook niet veel uit . Is er misschien iets van een handleiding voor beginners ofzo, of is het gewoon het beste om alles zelf uit te vogelen door veel te proberen? En welke tools zijn handig naast het gebruik van Fruityloops of Reason, wat raden jullie aan?




Hmmmmmmmmm, ja....
Meestal begin ik met een dynamisch basslijntje te maken, da automatisch percussie 'erboven'. Meestal pleur ik er gelijk ook fx bij, (ik bedoel niet de reverb etc.) dit geheel kneed ik nog wat tot aan de break. Dan begin ik met het heerlijkste deel: De melodie.
Heerlijk!
Dan een vette manier zoeken om de drums er weer in te laten komen, en dan als het goed is moet het geheel super klinken.

Naast Reason gebruik ik by the way weinig andere dingen, omdatr ik godsgruwelijk veel samples en alles heb. Als ik later groot ben wil ik wel het liefst een jp-8080 kopen ofzoiets en lekker kloten!

Ik leer trouwens elke keer nog weer dignen bij. Variatie, goede basslines maken, Goede melodien, gelaagdheid van melodien of pads/strings, compressie, equalising, routing, fx zoals reverb, delay etc., arpeggio's , riffjes, op gebied van instrument-ontwikkeling etc etc. Ben hard op weg!

Dus als iemand wat wil vragen, misschien kan ik je helpen, en de rest hier ook wel, daar ben ik van overtuigd. Laat de thread niet doodbloeden!
Cheers!


___________________
- Huge Choons ATM/Gone But Not Forgotten -

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home


- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Old Post Mar-05-2004 11:49 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
iLLicit
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Locked in my studio, somewhere in Holland

Tja, hoe begin je eigenlijk, das een goede vraag. Dit verschilt vaak ook wel per persoon. De een begint met het opzetten van de beats, zoals ik en de ander begint met een melodie. Hangt ook wel af van je inspiratie op dat moment. Als je bijvoorbeeld een nieuwe beat in je hoofd hebt begin je daarmee en andersom natuurlijk.

Maar ik denk dat jij meer bedoelt hoe begin ik met produceren? Ik denk dat het belangrijkste is om eerst het een en ander te lezen over produceren. Begrippen als compressie, eq en FX zijn toch erg belangrijk bij het produceren. In het productions forum hier op TA zijn een hele hoop artikelen te vinden. Als je nog meer zoekt kan ik je ook wel ergens aan helpen.

Daarnaast is het ook altijd handig om naar bestaande tracks te kijken. Hoe zijn deze opgebouwd, hoe verloopt de beat, wat gebeurt er met de melodie. En dan proberen om ze na te maken.

Maar het belangrijkste is toch wel om gewoon te blijven experimenteren. Draai aan wat knobjes, click een paar keer op je scherm en op slot moet er toch wel wat uitkomen. Ik merk bij mezelf dat ik steeds weer wat bijleer. Zeker ook als je kijkt naar de tracks die je maakt, die klinken over het algemeen steeds beter.

Een laatste hint die ik kan geven is dat het ook heel nuttig is om naar andere tracks van andere producers op dit forum te luisteren. Wat vind je goed aan hun tracks, wat kan nog verbeteren, wat zou jij anders doen, dat soort dingen. Kan je een heleboel van leren met betrekking tot de opbouw.

En ik denk dat als je begint met produceren je dan zeker genoeg moet hebben aan FL Studio met wat VST's of alleen Reason. Deze programma's zijn krachtig genoeg om kwalitatief goede tracks te maken voor beginners.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Well, good luck!


___________________
www.ultimatedjbattle.com

Old Post Mar-05-2004 14:19  Netherlands
Click Here to See the Profile for iLLicit Click here to Send iLLicit a Private Message Visit iLLicit's homepage! Add iLLicit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jay M
Connecting dots...



Registered: Jan 2004
Location: The Hague, Holland

Inderdaad, lekker nederlands ouwehoeren over produceren, eindelijk

Zelf heb ik niet veel samples, ik houd ervan om alles te laten genereren door in dit geval mijn pc-tje. Soms vreet het CPU capaciteit omdat ik soms te veel zware plugins heb draaien in me Fruity (V-Station, Superwave, NI-FM7, NI-Pro-53 <- voor de mensen die ze niet hebben: allen van Kazaa af te plukken).

Bassdrums/kick maak ik liever ook zelf, ook al is dat wat moeilijker (gebruik stomper hyperion 5). Iemand nog andere goede softsynths (vst plugins) of andere tips?

Compressie begin ik ook door te krijgen - ik gebruik Endorphin - ook al weet ik niet goed waar ik ze precies moet poten: bij ieder instrument apart, of gegroepeerd, of op een send...? Kan iemand daar tips voor geven?

Daarna gooi ik het geheel als wav in T-Racks. Handig programma is dat voor levelen en laatste compressie.

TranceZoner, of iemand.., kun je mij vertellen wat gelaagdheid en routing nou precies is?

Groets
-J ( van jarig )


___________________
- Yarune-Music.com - Click to visit website -
Productions:
Airballoon [Intuition] | The Book Of The Water | Sands Of Time | Terraphonic - Ad Hoc Havoc | Muse - Uprising (Yarune Remix)
Also visit my soundcloud and Twitter

Old Post Mar-05-2004 14:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jay M Click here to Send Jay M a Private Message Visit Jay M's homepage! Add Jay M to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler



Registered: Aug 2001
Location: Netherlands

Naast een programma als Fruity of Reason vind ik nog een losse wave-editor echt onontbeerlijk voor de electronische muzikant. Als je "goede" (voor jezelf bruikbare) samples wil hebben ontkom je er niet aan dat je zelf komt aan het knippen/editen. Bovendien ook mooie progs om aan je eindopname te kloten (het zogeheten "masteren").

Er zijn enkele "industriestandaarden" in omloop:
- Cooledit pro / Adobe Audition
- Wavelab
- SoundForge

(vergeet ik belangrijke?)


Wat betreft hoe te beginnen....gewoon doen! Veel lezen van tevoren lijkt me niet direct een vereiste, je loopt op een gegeven moment gewoon vanzelf tegen bepaalde dingen op, en op dat moment kom je er ook wel achter welke technieken er zijn om daarmee om te gaan. Denk dat het kwartje dan ook beter valt (heb t over compressie/EQ etc).


___________________
All rhythm evolves around a kick...

Old Post Mar-05-2004 14:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler



Registered: Aug 2001
Location: Netherlands

quote:
Originally posted by Jay M

TranceZoner, of iemand.., kun je mij vertellen wat gelaagdheid en routing nou precies is?



Niet TranceZoner, wel iemand;

gelaagdheid is wat er staat, meerdere lagen over elkaar heen. Routing staat voor het signaalpad waar je je geluidjes doorheen leidt (rout). Voorbeeld routing in een Klubbheads Studio Sessie: "Yo Booz, rout jij de output van die sampler via kanaal 8 en 9 naar bus 2 zodat ik compressie over die standaard gejatte beats kan flikkeren"

Hoezee voor vette terminologie! ^^ De klubbheads hebben kennelijk een compressor in de inserts van de bus steken


___________________
All rhythm evolves around a kick...

Old Post Mar-05-2004 14:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms



Registered: Jan 2001
Location: Rotterdam

Bedankt iig voor de tips!! Komende 3 weken eerst nog wat tentamens leren eerst en daarna echt eens serieus beginnen


___________________
Latest mixes: http://soundcloud.com/rhorjus

Old Post Mar-05-2004 14:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Producer Talk
Post New Thread    Post A Reply

Pages (22): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Vocals - "Don't You Cry-Dont't You Say Goodbye" with familiar Beat ???? [2002] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMark Lowndes - Chemistry [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:23.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!