Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Europe - Sweden > Svenska folket
Pages (20): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
bAbYfuNk
Junior tranceaddict



Registered: Mar 2004
Location: NYC

oops..ser nu att det var har man skule posta sin presentation..

Namn Lynsey Kenetti
Bor NYC
Fodd 1982 Staten island NYC
((( har svensk mamma och vart i Sverige ganska manga ganger...
min svenska kanske inte den basta men hopas ni forstor mig
occupation student
music trance, house
fav djs armin,PvD,morillo,sanchez,kleinenberg
Intresen clubbin,music,vanner,resa etc...

va lite om mig...hor garna av er

Old Post Mar-15-2004 09:18  United States
Click Here to See the Profile for bAbYfuNk Click here to Send bAbYfuNk a Private Message Add bAbYfuNk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ecccc
tranceaddict



Registered: Mar 2004
Location: Malmö,Sweden

Namn: Christian
Född: 1988 i Oslo,Norge
Bor: Malmö,Sverige
Favortit Genre: Uplifting Vocal Trance
Annat:

Jag är den "lilla" killen som gillar trance,
har gjort det sedan jag var liten.
dock viste jag inte vad det hette föränn
4år tillbaka så det var väl då jag började
intressera mig för trance musiken och dess
livs stil. började hänga i #tranceland på
mirc. och nu, 4år efter är jag här
på SWETA


___________________
Swedish Trance Addict [SWETA]

Old Post Mar-24-2004 11:53  Norway
Click Here to See the Profile for ecccc Click here to Send ecccc a Private Message Add ecccc to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MM3
tranceaddict in training



Registered: Apr 2004
Location: kristianstad

Namn: Ante
Född: 1973
Bor: Kristianstad
Favortit Genre: HardTrance, VocalTrance.
Annat: Läser och lär. postar väldigt sparsamt.

Old Post Apr-17-2004 10:15  Sweden
Click Here to See the Profile for MM3 Click here to Send MM3 a Private Message Visit MM3's homepage! Add MM3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ztarbeam
tranceaddict in training



Registered: Apr 2004
Location: uppsala
Hello!

Och så har man hittat hit också!


Nick :Ztarbeam
Namn: Elin
Född: 1984
Bor: Mantorp/Linköping
Gör just nu: Jobbar
Vill: Att PvD ska komma hit till Sverige o spela!

Old Post Apr-24-2004 16:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Ztarbeam Click here to Send Ztarbeam a Private Message Add Ztarbeam to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sztation
tranceaddict



Registered: May 2004
Location: Malmö, Sweden

okej då!
Nick: sztation
Namn: Johan
Född: 1978
Bor: Malmö, i och bredvid pildammsparken.
Arbetar med: elektriska grejer
Diggar: Massor.. mest ska det vara hårt, mysigt och dansant och typ trance, synth, crossover, EBM, industrialbreakbeattrance(?), futurepop, french house, DnB, ambient, 80s, en del hårdrock, italo, idm, flum osv o sånt.. obs:vissa grenar är bättre att hoppa på än andra.
Gillar: skutta i gräset till bra musik.
Intressen: äta, sova o annat pyssel..
Annat: Snäll :-)
Program: Photoshop, Cubase etc..
Dricker: Starka grejer och färsk oboy direkt från skånska mjölkakossespenen!
Motto: Wohooo!
Övrigt: spelar innebandy i dimension 1.

Last edited by sztation on May-07-2004 at 14:18

Old Post May-06-2004 21:43  Sweden
Click Here to See the Profile for sztation Click here to Send sztation a Private Message Add sztation to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Scintilla
tranceaddict



Registered: May 2004
Location: Växjö, Sweden
Hello!

Så har jag också hittat hit till slut... Helt färsking på det här forumet så en presentation är nog på sin plats

Nick på nätet: Scintilla

Riktigt namn: Anna

Ålder: 20

Civilstatus: Väldigt singel

Bor, gör och sånt: Bor i en korridor i Uppsala sen nov-03 och pluggar franska.

Framtid/planer: Till sommaren flyttar jag hem till föräldrarna i Växjö för att jobba ihop lite pengar, och till hösten får jag se. Men det lutar starkt åt svenskastudier i Linköping.

Musiken: Har alltid älskat elektroniskt skapad musik, och när tranceinspirerade singlar letade sig in på listorna i slutet av 90-talet älskade jag soundet i dessa och började leta efter musik som lät på det sättet. Har varit "medveten" trancelyssnare sedan -98 ungefär, mest intensivt sen -01.
Jag lyssnar på allt som är vackert och som har en tilltalande basgång. Inom edm är favoriterna melodisk, upplyftande, vocal, hard och full-on-trance, mycket inom house-genren, chill/ambient.

Intressen: Musik, förstås , clubbing, att läsa och skriva, språk, datorer, djur och natur, är även politiskt intresserad.

Tycker: att den här sidan där man skriver inlägg på TA är väldigt plottrig pga alla små springande och skrattande smileys!

Bäst låtar just nu (ändras hela tiden!): Nicola Gala - Swing To Harmony, 1200 mics - The Cosmologist, Sonorous - Glass Garden (Ronski Speed rmx), Blank & Jones - A Forest (Ron Van Den Beuken rmx) etc.

Ha det bra allihopa!

Last edited by Scintilla on May-19-2004 at 11:04

Old Post May-19-2004 10:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Scintilla Click here to Send Scintilla a Private Message Visit Scintilla's homepage! Add Scintilla to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
h0tsweetbabyd0l
Guest



Registered: Not Yet
Location:

namn: marie
född: 24 /08/ 1985
ålder: 18
bor: france!
Jobbar:Universitet.
Fritid: Musik, Tv,
Civilstatus: Singel
Musik stil(ar): Det mesta inom electronica; Trance, Happy Hardcore, drum n bass/hardhouse
Favoritlåt(ar) just nunu nrg free fall ,georges halls -autumn fall - ,peter martin - perfect wave -
Favorit DJ/producer: PAUL VAN DYK

Old Post May-20-2004 00:50 
Add  to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
quilly
Sypreme TrancEaddict



Registered: May 2002
Location: Mysteryland

hoho

Jag har inte skrivit har annu.

Bor pa obestamd tid i Berlin.
Fatt massa tillfallen att spela på klubbar har.. helt fantastiskt.

Namn: Fredric Holzt
Nick: <-----
Fodd: 1978 i Sverige.. ar Svensk!
Jobb: Utv.ingenjor
Skoj: Mixar, remixar.. skulle ha spelat på Loveparde

klavertramp, min tjej blev sur nar jag sa att kanslan som infann sig nar Tiesto droppade "barbers adagio for strings" på TIC var battre an sex.. , hon e glad igen efter att vi haft sex till TIC DVD

Har flera spelningar farmfor mig, det ar roligt att leva

Old Post May-24-2004 20:20  Europe
Click Here to See the Profile for quilly Click here to Send quilly a Private Message Add quilly to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi



Registered: Feb 2004
Location: Uppsala, Sweden
HappyHappy

Tjoho!

Namn: Kaveh
Född: 1986 i Teheran
Bor: Falun
Intressen: Musik och kunskap
Musikgenrer: Allt möjligt elektroniskt + klassiskt/orkestral musik
Sysselsättning: Studier, vänner och producera massa musik(!). Börjar äntligen få grejer släppta =)
Framtid: Tar studenten från naturvetenskapliga programmet nu. Flyttar troligen till Uppsala till höst eller vår för att plugga vidare.
Torkning: Torkar mig framifrån


___________________

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Jun-01-2004 20:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2003
Location: Stockholm

Kan väl uppdatera


Namn : Dennis
Ålder: 19
Skola: Cybergymnasiet 2:an gått om
Civilstatus: Så jävla ensam
Bor Älvsjö
tel nummer: skulle ni allt vilja veta
Intressen: allt som har med fotboll och göra

Old Post Jun-02-2004 16:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
EsseT
Senior tranceaddict



Registered: Mar 2004
Location: Linköping
Cool

Fullständingt namn Robert Manuel
Alias/nick: Alven,EsseT
Bor: Linköping (fast reser runt mycket och är lite här o var i landet)
Intressen: Musik gå på event teknik/elektronik, datorer och att skapa
kontakter

Musik Biografi (kort info) : Manuel började redan som 5åring att lyssna på musik även om det vid det laget var mer klassik musik, enya, vangelies och liknande musik
När det gäller den elktronsika vägen till musiken så har den alltid funnits där för honom och att säga exakt när han började bli mer inrkitad på det är okänt.
Började 1991 mer rikta in sig på den elektroniska musiken och den som senare ledde fram till Trance/eurodance och en period av happyhard/rave musik.
Manuel har aldrig varit speciell inriktad på någon gren inom den elektroniska musikscenen även om Uplifting/melodisk, hardtrance, psytrance och techno är det som ligger varmast om hjärtat
Den melodiska/uplifting musikslingorna har alltid funnits i hans hjärta sen han var ett barn coh mycket av dagens trance musik är uppbyggd runt det Det är den stilen som de flesta hör och får kärlek till när det börjar lyssna på elektonisk musik.
psykadelisk musik eller psy som det heter i folk mun kom han in på i mitten av nittiotalet då den såkallade GOA rörelsen växte fram och även den israeliska stilen som ifluerar musiktoner från mellanöstern till Idien.
Hardcore/Hardstyle Hardcore har funnits sen 1992-1993 och har genomlyssnat en mängd genom åren även om musikstilen inte är min favorit. Hardstylen är en utveckling och den började få sitt genomslag i början på 2000 talet.
Manuel är en av de i sverige som besöker mest fester (dock ej något officellt) varav han har hunnit med en hel del event och tillställningar
talesätt är: Only you have the key to you dream

Besökta events/Fester: Den siffran har jag inte i huvudet men jag vet att det är över 500 jag besökt i mitt liv

MT COMPANY - Your vision,Our realaty

Last edited by EsseT on Apr-23-2007 at 07:36

Old Post Jun-03-2004 07:48  Sweden
Click Here to See the Profile for EsseT Click here to Send EsseT a Private Message Visit EsseT's homepage! Add EsseT to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Daniey
Senior tranceaddict



Registered: Jun 2004
Location: Stockholm

namn: Daniel *Daniey*
född: 3 nov 1976
ålder: 27
bor: Kungsholmen/Stockholm/Sverige
Jobbar: Ja , för mycket!!
Fritid: Musik,träna ,festa å allt annat som gör livet värt att leva!
Civilstatus: Singel
Musik stil(ar): ALL EDM + en del annat åxå...
Favoritlåt(ar) För många för att nämna en bara!
Men Sensation Anthem 2004 får mig att vilja va DÄR NU!!!
Favorit DJ/producer: Åxå många , men skulle vilja uppleva Mark Norman!

Det va lite om mig , skriv gärna , hälsa gärna , krama gärna!


___________________
-EnjoY-

||| http://www.liquidsunset.org |||

Old Post Jun-07-2004 16:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Daniey Click here to Send Daniey a Private Message Add Daniey to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Europe - Sweden > Svenska folket
Post New Thread    Post A Reply

Pages (20): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother old skool sasha tune...1994... [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMat Silver vs. Tony Burt - "Waimea" (Alex Morph Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:01.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!