Originally posted by Nyah
Maar fkes een vraagske... Is er nu niemand die het einde een (klein) beetje langdradig vond?
Vond ik ook, zeker omdat ik kwenie hoe erg moest pissen toen. Normaal zou de film nog langer geweest zijn, want in het boek is the Shire vernield door Saruman, als de 3 Hobbits terugkregen na Frodo's vertrek. Dat gedeelte zal wel in de extended dvd versie zitten veronderstel ik...
Last edited by CygnusX on Jan-02-2004 at 13:10
Jan-02-2004 12:58
Zehra
Deeply disturbed
Registered: Oct 2003
quote:
Originally posted by CygnusX
*** DEZE POST BEVAT LOTR3 SPOILERS ***
kvind dat je dit duidelijker: groter, in kleur... liefst rood, ... moet aangeven want... khad het (je spoilers) al gelezen en toen las ik dit
Jan-02-2004 13:04
CygnusX
Ex-moderator
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by Miss Z
kvind dat je dit duidelijker: groter, in kleur... liefst rood, ... moet aangeven want... khad het (je spoilers) al gelezen en toen las ik dit
Heb het wat aangepast, hopelijk verpest ik het nu niet meer voor anderen
Jan-02-2004 13:12
Wildfir3
Seriously Opinionated
Registered: Jul 2003
ik heb een speciale ziekte waardoor ik geen rode letters kan lezen, dus ge hebt het voor mij ook verpest nu!
Wie Battle Royale 1 nog nooit gezien heeft, moet dat zeker eens doen. In deel 1 start de regering van Japan (wegens anarchie) een soort wedstrijd waarbij een volledige klas wordt gekidnapped, op een eiland gedropt en bewapend. Na 3 dagen mag er maar 1 overblijven, anders gaan ze allemaal dood. In Battle Royale 2 zijn de regels iets anders. Uiteindelijk verschillen de films heel veel (deel 2 gaat nog maar weinig over het "spel"), maar ze bevatten alle 2 veel bloed en ze zijn gestoord, zoals je dat van Japanse films meestal wel verwacht Mijn score : 6/10. IMDB Score : 5.1/10.
Deze film heb ik dus daarnet gezien en ik ben er nog niet tegoei van, zo spannend was ie Het gaat hier niet over de originele versie van '74, maar over de nieuwe remake. Ik heb de eerste een paar jaar terug gezien en vond die al behoorlijk akelig, maar deze doet er nog een schepje bovenop. Het is zo'n beetje te vergelijken met The Ring/Ringu volgens mij: als je de originele versie het best vond, zal dat nu ook wel zo zijn. Het enige minpunt vond ik dat hoofdrolspeelster Jessica Biel een t-shirt droeg toen het begon te regenen en daarmee de rest van de film rondloopt. Zonder dat was ie zeker een stuk akeliger geweest Mijn score : 7/10. IMDB Score : 5.7/10.
"La meglio gioventu" (Het beste van onze jeugd) heeft zaterdag de Grote Prijs 2004 van de Unie van Filmkritiek (UFK) gewonnen. Het Italiaanse epos van filmmaker Marco Tullio Giordana haalde het van de Amerikaanse films "Punch-drunk love", "Adaptation" en "The Quiet American" en van het Japanse animé-sprookje "Spirited Away".
Na vijf stemrondes waren de leden van de UFK het erover eens om de zes uur durende prent van Marco Tullio Giordana tot winnaar uit te roepen. Uiteindelijk was het vanwege zijn "melodramatische kwaliteiten, zijn intelligent scenario en zijn sober visueel meesterschap" dat de Italiaanse prent werd bekroond, zo deelde de UFK zondag mee.
De Grote Prijs van de UFK bekroont elk jaar een film waarvan de kwaliteiten bijdragen tot de uitstraling van de cinematografische kunst.
Hoe/waar hebt ge hem gezien, Gladius? Ik lees er veel over en wil em nu heel graag zien
Jan-13-2004 15:39
Gladius
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
kheb hem gezien in de 'cartoons' hier in antwerpen, klein complex met paar zalen. In de grotere cinéma in Antwerpen, UGC, draaien ze hem niet, dus ik denk dat je best ook de kleinere complexen opzoekt in uw buurt.
Hij duurt dus 6 uur, opgedeeld in 2 delen van 3 uur. Als je een filmfan bent moet dat wel lukken, als ge constant ligt af te tellen enz kan het wel eens zwaar worden =).
Ik heb het tweede deel een dag later gezien, omdat er geen tickets meer waren. Dus als ge gaat, kunt ge best op voorhand of telefonisch kaarten opzij laten houden.
Ik hoop echt dat ge hem gaat zien, ben es benieuwd wat ge der van vindt =).
-Glad
Jan-14-2004 15:36
Eagle`
Progressive Psy Addict
Registered: Aug 2002
gisteren Underworld es bekeken, déjà-vue gehalte is wel enorm hoog met Blade en Matrix in het achterhoofd, maar al bij al vermakelijk filmpie. Het is ook niet onaardig om een ganse film naar die selene te gapen
quote:
Originally posted by Nyah
Maar fkes een vraagske... Is er nu niemand die het einde een (klein) beetje langdradig vond?
Ja laatste stuk was het melig-gehalte wel vrij hoog ja Stoorde nu niet zo hard omdat film toch bijna ten einde was
weer een pareltje van tarantino, kan ni wachten op het tweede deel
/*
The Deadly Viper Assassination Squad consists of five most deadly killers, led by Bill. There is O'Ren-Ishii as Cottonmouth, Elle Driver as California Mountain Snake, Vernita Green as Copperhead, Budd as Sidewinder. And there is The Bride, whose name is not spoken, who wanted to quit because she was pregnant. One day, somewhere in the Texas desert, The Bride wanted to marry the love of her life. Then Bill and her former colleagues showed up and killed everyone there. But they did not do a good enough job: The Bride survives, barely, and is in a coma for four years. Her colleagues know this but won't kill her in her sleep, it would just ruin the reputation. One day, The Bride awakens. For her, not a second has consciously passed, and after she realizes all the things that have happened, The Bride decides to take revenge. Bloody revenge. On each single one of those who betrayed her. First on her death list is Cottonmouth, who has become the yakuza boss of Tokio, second in line is Copperhead, who chose a more decent life as well. The Bride sets out to take back what was once hers: Her life.
*/
Net deze film gaan kijken met Jennifer, we vonden em alle 2 fantastisch. Hij past perfect in het rijtje van Braveheart en Gladiator. In Japan, Civil War veteran Captain Nathan Algren (=Tom Cruise) trains the Emperor's troops to use modern weapons as they prepare to defeat the last of the country's samurais. But Algren's passion is swayed when he is captured by the samurai and learns about their traditions and code of honor. Mijn score : 8/10. IMDB Score : 7.9/10.
Vandaag Event Horizon nog eens bekeken.....man zalige film en ik kon me precies niet van het gevoel ontdoen dat de Chaos uit die film verdacht leek op de Chaos uit Warhammer 40K
Vooral in een bepaalde scene zie je iets dat precies regelrecht uit Warhammer 40K komt.....echt bizar.........ma zo cool
Jan-15-2004 23:30
TOR
Kackvogel
Registered: Aug 2001
^^ vrij goeie film, heb hem gisteren ook gezien..
het einde vond ik wat minder.
same goes voor Sphere, een gelijkaardige film..
waarom moeten de goeie altijd winnen?
ik heb veel liever een film die slecht afloopt, dan ben je echt onder de indruk als hij gedaan is..
dr. Weir was de hele tijd bezig over die andere dimensie, ik zat echt te wachten tot ze er naar toe gingen..
maar het mocht niet zijn