In de 'Stel uzelf voor'-thread las ik dat ik niet de enige filmliefhebber hier ben en daarom leek het me geen slecht idee om een filmthread te maken.
Ik zal beginnen met een film die ik recent gezien heb en jullie als tip geef.
True Romance (1993)
De titel klinkt misschien niet veelbelovend als je niet voor romantische films bent, maar deze film is toch wel een specialleke. Hij is geschreven door Quentin Tarantino (mijn favoriete regisseur), dat zegt al genoeg als je hem kent (Pulp Fiction, Reservoir Dogs, ...). De cast is ook de meest uitgebreide die ik ooit gezien heb : Christian Slater, Patricia Arquette, Dennis Hopper, Val Kilmer, Brad Pitt (geweldige rol!), Samuel L. Jackson, ... om er maar enkelen op te noemen. Wat kan je verwachten? Zalige dialogen, humor, actie en romantiek. Op het einde zit er een heel leuke verrassing, maar daar verklap ik verder niets over. De film krijgt een 8.5/10 van mij en staat in mijn top 20. IMDB score : 7.6/10.
ik raad iedereen aan om es "one eight seven" te huren, ook met samuel jackson.. harde drama met een not so happy end.. je zit aan je stoel gekluisterd, geloof me!
May-20-2003 18:28
Gladius
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
beste recente da ik heb gezien is 'i am sam'(7.2 imbd) of 'the pianist'(8.2! imdb), beide wel zeer ontroerend, maar ik hou wel van zo'n films.
btw, tis al lang gelede dak noges ne goeie komedie heb gezien. enige suggesties?
-Glad
May-20-2003 19:51
CygnusX
Ex-moderator
quote:
Originally posted by Gladius
beste recente da ik heb gezien is 'i am sam'(7.2 imbd) of 'the pianist'(8.2! imdb), beide wel zeer ontroerend, maar ik hou wel van zo'n films.
btw, tis al lang gelede dak noges ne goeie komedie heb gezien. enige suggesties?
-Glad
The Pianist vond ik ook goed ja, geeft de oorlog echt realistisch weer, ook heel ontroerend die film.
I am Sam is mij nog al eens aangeraden, eens kijken dan
May-20-2003 20:23
Ashelon
Supreme tranceaddict
Registered: Jul 2002
The Pianist is een zalige film.
Nog een paar andere goeie: Blade Runner, The Usual Suspects, The Shawshank Redemption (een van mijn all time favs), A Clockwork Orange, As Good as It Gets, Fear and Loathing in Las Vegas, Delicatessen, Dr Strangelove, Leon, Memento, Taxi en The Boondock Saints. Om er maar een paar te noemen.
May-20-2003 21:02
Tiger777
Pensionable tranceaddict
Registered: Dec 2002
Ik ga het houden bij een eigelek vreed stomme film, maar eigelek betekent die zo iets voor mij: "contact" (zo noemt hij dus)
May-20-2003 21:11
TOR
Kackvogel
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by Tiger777
Ik ga het houden bij een eigelek vreed stomme film, maar eigelek betekent die zo iets voor mij: "contact" (zo noemt hij dus)
ik vond da wel een goeie film..
Registered: Jan 2001
Wel ik heb hem nog ni zo lang geleje nog eens gezien,ma nen duitse film da'k nog goe vond was "lola rennt",ocharme die actrice heeft daar nog wa een stukske mogen aflopen
May-22-2003 11:00
Tiger777
Pensionable tranceaddict
Registered: Dec 2002
van duitse films gesproken, das boot vond ik ook nog niet zo slecht.
May-22-2003 15:54
CygnusX
Ex-moderator
Net nog een leuk filmpje gekeken :
Old School (2003)
Het is lang geleden dat ik nog zo gelachen heb met een film. Vooral Frank the Tank vond ik fantastisch. Als je eens goed wil lachen, dan moet je deze kijken, de kans is groot dat je hem net zoveel apprecieert als ik. De 90 minuten waren zo voorbij. De film krijgt van mij een 7.5/10. IMDB Score : 6.8/10.
Lola Rennt is een zalige film. Franka Potente is een tijger, ook.
Nog een goeie duitse, zij het ietwat zwaar te verteren en depressief, is Das Experiment. Het gaat over de Stanford Prison Experiment van de jaren '70, maar dan wat had kunnen gebeuren als het originele experiment niet was stopgezet.
Niet alleen in een donkere kamer bekijken