Ik heb gisteren Death Sentence met Kevin Bacon in de hoofdrol gekeken.
Nick Hume is a mild-mannered executive with a perfect life, until one gruesome night he witnesses something that changes him forever. Transformed by grief, Hume eventually comes to the disturbing conclusion that no length is too great when protecting his family.
Behoorlijk goeie film! Voorlopig nog in mijn top 10 van 2007
8/10
Dec-24-2007 13:35
FenixStyle
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2006
Daarstraks Phone Booth op Kanaal2 gezien. Eén van de betere thrillers die ik in tijden gezien heb. De film speelt zich eigenlijk 99% van de tijd binnen dezelfde ruimte af, maar toch gaat het verhaal geen moment vervelen... Eén van de hoofdrollen wordt vertolkt door Keifer Sutherland, al is hij slechts enkele seconden vaag in beeld te zien..
(btw, vergis ik mij of was dit nu écht de eerste keer dat ik een film op tv zag die maar één keer onderbroken werd voor reclame? )
Dec-29-2007 23:51
djcresto
Tranceaddict Trainer
Registered: May 2001
goeie film week op tv trouwens. Afgelpen woensdag nog cidade de deus, vanavond the game, heat, silence of the lambs en casablanca.
Zopas nog sunshine gezien. Mooie film. En Silence of the lambs kon me ook nog wel bekoren.
Had ook wel één van die films willen zien deze avond. Helaas had de rest hier thuis daar niet echt interesse voor
"The Game" heb ik hier nu wel opstaan
Dec-30-2007 00:01
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
quote:
Originally posted by FenixStyle
Daarstraks Phone Booth op Kanaal2 gezien. Eén van de betere thrillers die ik in tijden gezien heb. De film speelt zich eigenlijk 99% van de tijd binnen dezelfde ruimte af, maar toch gaat het verhaal geen moment vervelen... Eén van de hoofdrollen wordt vertolkt door Keifer Sutherland, al is hij slechts enkele seconden vaag in beeld te zien..
Ondertussen ben ik toch echt wel benieuwd naar "No country for old men". Op imdb staat hij momenteel op nr 16 aller tijden en daar is hij ook de hoogst gewaardeerde film van het nieuwe millenium.
Die Fälscher : ne joodse geldvervalser komt tijdens WOII in een concentratiekamp terecht. Daar moet hij met een team de pond en later de dollar proberen na te maken. Hoewel films over zulk thema nogal snel de lucht in geprezen worden is dit wel een geval apart. Het gaat niet zozeer om de gruwelen in een kamp, maar het toont juist een beeld van de andere kant, een groep joden die er, in vergelijking met de rest, best een 'comfortabel' bestaan leidden (= een normaal bed, goed eten, vrije dagen). Dat contrast vond ik echt zeer goed in beeld gebracht. Vooral spannend, en minder aangrijpend dan normaal het geval is voor zo'n films. 7,5/10
We Own the Night : Politiethriller waarover ik al redelijk wat goeds had gelezen. "Bobby Green (Joaquin Phoenix) is een man die tussen twee uitersten staat. Hij is de manager van een Russische nachtclub in Brooklyn waar de zware Russische gangsters kind aan huis zijn. Aan de andere kant is zijn broer Joseph (Mark Wahlberg) een politie-luitenant, die hun legendarische vader Burt heeft opgevolgd. De spanningen komen tot een climax en Bobby zal hoe dan ook een kant moeten kiezen."
Zeer veel is goed aan deze film, vooral de acteerprestaties van de 2 broer vond ik sterk. Maar al bij al bleef ik wat op m'n honger zitten. Alles wordt prima opgebouwd, maar m'n verwachtingen werden met een mager einde niet helemaal ingelost, waardoor alles toch wel een clichétint meekreeg. 6,5/10
Dec-30-2007 11:48
Gladius
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
Top 10 2007 (die ik dit jaar in de cinéma heb gezien), willekeurige volgorde:
Das leben der anderen
Earth (Unsere Erde - docu)
Control
A Mighty Heart
Michael Clayton
Lady Chatterly
Persepolis (animatie)
die Fälscher
The Italian (Italianetz)
American Gangster
Dec-31-2007 14:57
CygnusX
Ex-moderator
Registered: Apr 2002
Mijn top 10 van 2007 (ongeveer in deze volgorde):
Sunshine
Rescue Dawn
Disturbia
Shooter
300
Apocalypto
Death Proof
Vacancy
Trade
Eastern Promises
Hot Rod, American Gangster, I Am Legend, Superbad en 28 Weeks Later vallen uit de boot.
Veel van de films van 2007 moet ik nog zien, dus het kan nog veranderen.
Verder heb ik dit jaar ook eindelijk Deliverance en Apocalypse Now gezien. Die 2 zouden er eigenlijk ook in moeten staan