Luister pls even naar mijn laatste trackje. Heb me producernaam veranderd van Tidal Wave naar Airplay. Het is een ruige versie van de intro tot het middenstuk.
Wat vind je ervan???
TranceZoner, je bitrate is wat aan de te lage kant. Komt dat door de host? Behalve dat er misschien iets meer variatie in het "voorspel" mag komen klinkt het wel lekker uplifting.
Echte review lukt niet echt met half nummer met lage bitrate
Heb hem inderdaad niet helemaal zuiver ge-exporteerd.
Van de week edit ik hem wel ff, ben trouwens al met de break bezig, ik vind het best vet klinken
Dus deze week post ik de file zoals ik hem tot nu toe heb.
Kreeg trouwens commentaar van iemand die zei dat Airplay al een gesignde artiestennaam is (In dat geval wordet het Airpole)
Iemand???
Chicane - The Drive Home
- Next Party Stops -
Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.
Mar-08-2004 10:10
total woot
WooT
Registered: Apr 2002
Yup Airplay bestaat al.
In de hub vind je ongeveer 20 keer:
Airplay - the Music is Moving (incl dumonde remix), of ben jij dat
Mar-08-2004 11:14
total woot
WooT
Registered: Apr 2002
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je de vocals uit een nummer kunt halen? Of eigenlijk juist andersom, ik ben bezig met t remixen van een nummer, maar de bassline bevalt me niet helemaal, iemand een suggestie hoe ik die eruit krijg (of iig kan 'verzachten')?
Mar-08-2004 11:33
Jay M
Connecting dots...
Registered: Jan 2004
quote:
Originally posted by total woot
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je de vocals uit een nummer kunt halen? Of eigenlijk juist andersom, ik ben bezig met t remixen van een nummer, maar de bassline bevalt me niet helemaal, iemand een suggestie hoe ik die eruit krijg (of iig kan 'verzachten')?
Vocals wil ik ook wel eens hebben uit nummers. Heb voor mezelf eens nagedacht hoe het zou moeten maar ik kom alleen maar op filteren: het frequentiespectrum bepalen waar de vocals in zitten en de rest wegsnijden...
De bass wegfilteren is makkelijker: je weet ongeveer precies waar die zit
Nah, vergeet het maar. Een stem heeft over het hele spectrum frequenties lopen, om over een instrumentaal lied nog maar te zwijgen.
Er zijn wat software methodes die claimen de vocals uit een nummer te kunnen isoleren met fase-trucjes, deze gaan ervan uit dat de vocals het enige element in n nummer is dat precies in het midden staat. In de praktijk werkt dit voor geen fluit.
Ook kun je theoretisch gezien een geinverteerde instrumentale versie over een versie met vocals heenplakken, waarna je alleen de vocals overhoudt. Leuk bedacht maar in de praktijk is ook dit onhaalbaar. Ik laat de argumenten nu maar even achterwege, maar neem van me aan dat veel mensen graag elementen uit een mix mooi eruit zouden willen pakken, maar dat dat gewoon niet gaat (althans geen bruikbare resultaten, vast wel wat vies lelijk zompige zooi).
Zoek naar een acapella versie, en anders is t pech. In sommige nummers valt er nog wel een mouw aan te passen, als de vocal al vrijwel clean volledig langskomt een keer.
Mar-08-2004 13:34
Teknikol
terug uut 'de west'!
Registered: Aug 2002
ff weer een vraagje mbt compressie:
ik probeer al een tijdje wat met een compressor op de mixer om het geheel wat zuigender en knallender te maken. Maar: reverbs en delays hoor je veel minder goed en als ik wat kloot aan de compressor is heel dat knallende weg.
Misschien btje moeilijk op hier een oplossing voor te geven, maar zit me atm een btje dwars.
Mar-08-2004 18:08
AirPole
Trance, where are you??
Registered: Jan 2002
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je beter de equalizer en de compressor rechtstreeks op de desbetreffende device aansluiten, tenmisnte dat doe ik altijd. Hoe is het met de rest van je routing? Pm, me anders even en dan krijg je een goede routing file van me...
Cheers
Chicane - The Drive Home
- Next Party Stops -
Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.