TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Gabber is back
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »

Posted by MaGiK54 on Oct-25-2003 17:01:

Gabber is back

Als we de Telegraaf mogen geloven is Gabber terug van weg geweest.

Gabbermuziek is
terug van weggeweest

UTRECHT - De eind jaren '90 ter ziele geachte hardcorehouse ofwel gabbermuziek is weer helemaal terug. Dat zeggen grote partyorganisatoren en dj's uit de hardcorewereld. Volgens hen is er een tweede generatie gabbers opgestaan, ditmaal zonder kale hoofden en Australian trainingspakken, maar m�t betere muziek en professioneler opgezette feesten.

Aanstaande zaterdag wordt in een uitverkochte Utrechtse Jaarbeurs voor het elfde jaar Thunderdome gehouden, met 15.000 bezoekers het grootste hardcore evenement van Nederland. Irfan van Ewijk, vanaf de eerste editie in 1992 de man achter Thunderdome, zegt te merken dat hardcore groeit: "Het wint weer aan populariteit. Maar gelukkig profileert het zich nu als serieuze dansstroming, niet meer als gimmick."

Happy Hardcore

De razendsnelle en keiharde gabberhouse kwam begin jaren '90 opzetten en bereikte haar hoogtepunt in populariteit in 1996. Artiesten als DJ Paul Elstak en de Party Animals scoorden met 'happy hardcore', de commerci�le en vrolijke variant van gabber, verscheidene nummer ��n hits. Toen gabbers in een aantal videoclips echter als pillenslikkende kale gekken werden neergezet, betekende dat de voorlopige doodsteek voor de hardcore.

Grote platenmaatschappijen stopten met hardcore en richtten zich op nieuwe muziekstijlen als trance en r&b. De harde kern gabbers feestte op een lager pitje verder. George Ruseler, organisator van de Megarave feesten, ziet behalve oude liefhebbers nu ook een volstrekt nieuwe lichting gabbers naar zijn feesten komen. Ruseler: "Het zijn mensen die techno en trance een beetje moe zijn en die nieuwsgierig zijn naar waar hun oudere broer of zus vroeger op danste. De verkoop van cd's neemt sterk toe en ik schat dat er nu zeker veertig hardcore-evenementen per maand zijn. En daar komen niet alleen mensen met een kale kop en een trainingspak."

DJ Paul Elstak (37), die inmiddels weer veel geboekt wordt, lacht nu om het bedenkelijke niveau van de hardcore uit de jaren negentig. Elstak: "De producties zijn nu zoveel beter geworden." Zo groot als toen wordt het wat hem betreft niet meer. Door zijn uitstapje naar de happy hardcore kostte het hem moeite weer in de gratie te komen bij gabbers van het eerste uur. " Het was gewoon veel te commercieel geworden, ik had soms vijftien optredens per maand. Op een gegeven moment was het niet meer leuk."

Voor de mensen die denken dat de hardcore uiteindelijk wel weer een stille dood zal sterven, heeft Thunderdome-organisator Van Ewijk slecht nieuws. Volgens hem zal de dj steeds sterker concurreren met de popster. Van Ewijk: " Eigenlijk staat het hele popartiestenconcept onder druk. Dance is een nieuwe vorm van rock. En gabber heeft zich ontwikkeld tot de heavy metal van de dance."
(www.telegraaf.nl)

Posted by mantisnl on Oct-25-2003 17:05:

leuk om dit te lezen.
ben vorige week nog naar n hardcore feest geweest, en t viel me daar ook op dat er helemaal niet zoveel lonsdale etc werd gedragen.
erg tof

Posted by total woot on Oct-25-2003 17:08:

Joechhei wat een bericht :s

Posted by Raymond on Oct-25-2003 17:10:

Het is ook nooit weg geweest, alleen is de stroming als het ware underground gegaan.
Volgens mij is dat alleen maar goed voor een bepaalde muziek stroming, zou voorkom je uitmelking en commercie

/me denkt aan de tijd dat Trance nog werd gemaakt vanuit het hart en niet vanuit commercieel oogpunt!!!

Posted by franzelare on Oct-25-2003 17:38:

punt 1: irfan is en blijft een ploert!!!! deze week weer mogen ondervinden!

punt 2: hardcore is nooit weg geweest alleen je het is uit de spotlight geweest, dat was wel heeeel fijn! Nu het weer populair begint te worden ga ik steeds minder naar hardcore feesten. het stik er weer van de mensen die niet komen voor de muziek naar om de wazi uit te hangen. (wazi = wannabee nazi)
De hardcorefeesten worden in mijn ogen alleen maar slechter de laatste tijd, die trend is het laatste jaar bezig, er komen weer steeds meer mensen af op de feesten en organisatoren ruiken weer geld

punt 3: vroeger is happy hardcore uit gabber voortgekomen maar ik vind hardstyle zelf ook een slap aftreksel van hardcore, dus net zo erg, en ja al die oude hardcore dj's zitten nu in de hardtyle om hun pensioen veilig te stellen (zou ik ook gedaan hebben hoor )
History repeats itself, in mijn ogen dan

Hardcore zal weer net zo hard ten onder gaan als het is gegaan, dit keer aan de lonsdale dragende pogoende wazi's ipv het imago van pille vretende leeghoofden.
Ik hoop dat dat snel weer gebeurd en dat het weer lekker terug naar de underground gaat! zodat er weer feesten komen zoals ik ze leuk vind!

Een voorbeeld van 1 van de feesten waar het goed aan tezien is: OSM kerstnacht, werd eerder altijd in hengelo in een jongere centrum gehouden, lekker de hele kerstnacht house! (want mensen zijn daar geen gabber maar liefhebber van housemuziek!) een klein donker hok met 400 echte mensen die elkaar bijna allemaal kende! vorig jaar was het voor het eerst op een andere lokatie en toen ook ineens met 1000 man, voor mij had het een heel ander gevoel, nu verwachten ze zelfs 2000 man! mooi voor de organisatie, duidelijk teken dat gabber weer leeft! maar doe mij maar het gevoel van saamhorigheid in dat kleine donkere zweethol!
Ik zou er niets op tegen hebben wanneer die 1000 man allemaal mensen waren geweest die echt voor de muziek kwamen, dan zou je de zelfde sfeer houden als in het kleine hok, niemand kijkt naar de ander zijn kleren niemand voelt de drang om ineens de naam van zijn vaderland te gaan bleren en iedereen is er om samen een feestje te bouwen.

Maar wat je dus steeds meer ziet, kinderen waarvan je je afvraagt of hun ouder weten dat ze niet netjes in hun bed liggen, een hoop lonsdale met daarmee een fout gedachtengoed bij profileerend (waarvan ze geeneens de betekenis weten)!
Op OSM is de hoeveel heid rechts volk gelukkig nog heeeeeeel klein vergeleken bij andere hardcore feesten! want als ik dat wel eens zie
ik heb voor mezelf nu als standaard regel dat wanneer het volk ineens holland begint te bleren dat ik de zaal uit loop, want met dat soort hersenloos volk wens ik niet geassocieerd te worden!
Verder zoek ik de hardcore feetsen waar ik heen ga steeds beter uit! dus ook geen thunderdome voor mij!

ik ben gewoon een liefhebber van housemuziek en dat zal ik altijd bijven maar sommige feesten meid ik door de boven genoemde dingen tegenwoordig.

Posted by total woot on Oct-25-2003 17:55:

whehe toen ik deze post las, dacht ik gelijk: thread voor Franzelare en Dr. Kuipers (ok misschien mido)

Posted by New Wave on Oct-25-2003 18:59:

Frans, vergeet het maar met je kleine feestjes want het gaat over een aantal maandjes gewoon weer om de blingbling.
Het valt me wel op dat steeds DJ paul en de Partyanimals worden genoemt. Dit waren de mensen die het eerst de commerciele kant op gingen dus ook niet vergeten zullen worden. Zij hebben de commercie opgezet.
Het is toch jammer dat juist zij weer als boegbeeld worden neergezet. Dat is ook logisch want een Waxweazel of een Rob Gee dat kenne de lezers van de telegraaf niet. Ik wordt van dit soort krantenknipsels niet echt positiever kwa gabber-gevoel. (voor zover ik dat nog had)
Ik hou het wel weer bij mijn ouwe hardcore cdeetjes als ik over de N201 scheur op weg naar huus.

Deheer I ruikt inderdaad ook weer geld...daar gaan we weer.....het gaat weer precies hetzelfde.
Een terugkeer van hoe het 10 jaar geleden was is niet meer.
Maargoed, als je geld wilt verdienen moet je positief blijven.

Ook kwa feesten zal het anders lopen dat 10 jaar terug.
Toen had je Hellraiser, Hellbound, Thunderdome, Megarave, mysteryland enzenz.
Je ziet het al in deze hardstyle tijd, iedereen is aan de hebzucht.
iedereen ruikt centencentencenten.
Ik verwacht dat ook dit in de 'nieuwe' Hardcore tijd een kleine hoogtepunt wordt geboekt en daarna alles snel weer gaat afzakken.

Als nexus 29 november door gaat dan doe ik mijn cavello jasje aan, die blijft staan he Frans

Posted by Miss Proximus on Oct-25-2003 19:15:

quote:
Originally posted by New Wave
Frans, vergeet het maar met je kleine feestjes want het gaat over een aantal maandjes gewoon weer om de blingbling.
Het valt me wel op dat steeds DJ paul en de Partyanimals worden genoemt. Dit waren de mensen die het eerst de commerciele kant op gingen dus ook niet vergeten zullen worden. Zij hebben de commercie opgezet.
Het is toch jammer dat juist zij weer als boegbeeld worden neergezet. Dat is ook logisch want een Waxweazel of een Rob Gee dat kenne de lezers van de telegraaf niet. Ik wordt van dit soort krantenknipsels niet echt positiever kwa gabber-gevoel. (voor zover ik dat nog had)
Ik hou het wel weer bij mijn ouwe hardcore cdeetjes als ik over de N201 scheur op weg naar huus.

Deheer I ruikt inderdaad ook weer geld...daar gaan we weer.....het gaat weer precies hetzelfde.
Een terugkeer van hoe het 10 jaar geleden was is niet meer.
Maargoed, als je geld wilt verdienen moet je positief blijven.

Ook kwa feesten zal het anders lopen dat 10 jaar terug.
Toen had je Hellraiser, Hellbound, Thunderdome, Megarave, mysteryland enzenz.
Je ziet het al in deze hardstyle tijd, iedereen is aan de hebzucht.
iedereen ruikt centencentencenten.
Ik verwacht dat ook dit in de 'nieuwe' Hardcore tijd een kleine hoogtepunt wordt geboekt en daarna alles snel weer gaat afzakken.

Als nexus 29 november door gaat dan doe ik mijn cavello jasje aan, die blijft staan he Frans

sukkel, rob gee stond toch ook in de top 40!

oh, en feesten als Hellraiser, Megarave, Thunderdome �n Mysteryland bestaan nog steeds

Posted by New Wave on Oct-25-2003 19:19:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
sukkel, rob gee stond toch ook in de top 40!

Ja met 1 nummertje, en die had tenminste nog inhoud
En op feesten was Rob Gee altijd zeer origineel
Dat kunnen we nou niet echt van Dj Paul Elstak zeggen.

ja dat snap ik dat die feestjes nu nog bestaan maar ik bedoel meer dat die tijd anders is dan de feesten nu en in de toekomst gaat worden....denk ik kutwijf, verpest mijn posts eens niet zo gvd !

Posted by SnuggLe on Oct-25-2003 20:07:

quote:
Originally posted by total woot
whehe toen ik deze post las, dacht ik gelijk: thread voor Franzelare en Dr. Kuipers (ok misschien mido)

Je vergeet ar1o1 ofzo

Maareh..ik was net op station Arnhem, en ik dacht van "tering, wat veel lui met Lonsdale aan enzo". Go figure, Thunderdome vanavond , was ik vergeten

Ik vind het alleen maar mooi dat het weer terugkomt, heb nog altijd wel respect voor gabber etc. (....hadden mensen niet verwacht van me he, iedereen dacht zeker weer dat ik zou beginnen met flamen etc...). Had best graag naar Thunderdome gewilt, maar krijg niemand mee en heb het gevoel dat ik dan weggekeken wordt al je geen aussie ofzo hebt (lees de threads maar op PF..).

Posted by franzelare on Oct-25-2003 20:10:

als ik was gegaan had ik gewoon een spiekkerbokse en een normaal shirt aan gedaan, het is geen back to weet ik het wat, aus is van toen en niet meer van nu!

en maar 2 op de 3 hadden mij raar aan durven kijken, de rest had anders een ban geriskeerd

Posted by SnuggLe on Oct-25-2003 20:25:

quote:
Originally posted by franzelare
als ik was gegaan had ik gewoon een spiekkerbokse en een normaal shirt aan gedaan, het is geen back to weet ik het wat, aus is van toen en niet meer van nu!

en maar 2 op de 3 hadden mij raar aan durven kijken, de rest had anders een ban geriskeerd

Whahahahahahahahahahahahahahahhaahahahahha (dat laatste), superdroog

Tuurlijk had ik dat dan ook aangetrokken, maar het is wel zo dat je vaag wordt aangekeken als normaal ogend persoon.

(wel kut dat mijn MSN het hier thuis niet doet, grrrr, had wel ff willen ouwehoeren gvd...maar computer doet vaag... maar als het goed is heb ik volgende week weer internet in Den Haag!!)

Posted by Valhalla on Oct-26-2003 08:14:

Hardcore will neder die ..... toch altijd gelijk gehad

naja gisteravond was er weer een thunderdome party, dit geeft wel weer aan dat hardcore op de way back is, en nu professioneler en met minder gabber pietjes

Posted by jp on Oct-26-2003 14:38:

Thunderdome was dus geen succes wat ik zo hoor. Vooral omdat het geluid zo zacht stond dat je gewoon met elkaar kon praten. Ik denk trouwens dat ID&T nu maar eens moet ophouden met hun houding ten opzichte van gabber. Ze moesten het organiseren van hardcore feesten maar gewoon aan anderen overlaten. ID&T had in 1999 de keuze gemaakt voor andere dancestylen omdat ze zelf zagen dat er geen brood meer in te verdienen viel. Als nu de populariteit van hardcore nog meer toe gaat nemen, zal je zien dat ze als bijen op de klaarstaande honing gaan springen. Hypocriet!

Posted by SnuggLe on Oct-26-2003 16:24:

quote:
Originally posted by jploveparade
Thunderdome was dus geen succes wat ik zo hoor. Vooral omdat het geluid zo zacht stond dat je gewoon met elkaar kon praten. Ik denk trouwens dat ID&T nu maar eens moet ophouden met hun houding ten opzichte van gabber. Ze moesten het organiseren van hardcore feesten maar gewoon aan anderen overlaten. ID&T had in 1999 de keuze gemaakt voor andere dancestylen omdat ze zelf zagen dat er geen brood meer in te verdienen viel. Als nu de populariteit van hardcore nog meer toe gaat nemen, zal je zien dat ze als bijen op de klaarstaande honing gaan springen. Hypocriet!

Ik lees het ook ja, erg jammer dat het niet zo geslaagd was als Thunderome a Decade vorig jaar...!!

Lees hier de reacties op PF:
http://party.snt.utwente.nl/flock/S...CID/637322.html

Posted by kolkiewolkie on Oct-26-2003 21:16:

sjeminee wat was het vanmorgen druk met gabbers op utrecht centraal zeg en dat om half 9 nog. Of zoals een best wel leuk uitziend madameke tegen mij zei: ik zie hier meer gabbers dan ik de afgelopen 8 jaar bij mekaar gezien heb (en ze voelde zich er niet helemaal prettig bij zeg maar, maar dat terzijde).

En niet om de discussie weer aan te slingeren (doe ik toch ) ik weet nu z�ker dat hardcore over het algemeen (uitzonderingen zoals frans heb je natuurlijk altijd, maar daar kun je geen rekening mee gaan houden ) geen muziekstijl is voor de wat meer hoger ontwikkelde personen van de samenleving. En hiermee wil ik mezelf absoluut niet omhoog heffen en ik bedoel het ook niet negatief ofzo, maar 99,9% van het volk op het perron vanmorgen straalde nou niet echt een bepaald snuggere houding uit. nogmaals no offence natuurlijk, want ieder zn meuk en ik vind het wel grappig dat zo'n feest weer zo succesvol is, maar het valt op zeg maar. Zoooooo anders dan in de HMH!

Posted by Donna on Oct-27-2003 01:28:

quote:

Nouh gaan we weer JP,want ook deze post vind ik weer van veelste veel hoogte afgeblazen worden met een slechte adem...
Buisness is buisness,ID&T zijn big geworden door gewoon de commercie te gaan bestormen en wie hield ze tegen? Wij? *real* partyppl,laame nie lachen,wij die er hard aan meewerken in het illegale mp3 circuit dat de allermooiste tracks verdwijnen in de massa,en lekker met zn allen naar de feesten van deze zakenlieden gaan en er onze bom duiten uitelkaar te laten ploffen,whoopie!!
Zolang dat gebeurd geef je zelf je onkruid water hoor,lekkah smart,...ass

Posted by SnuggLe on Oct-27-2003 08:55:

quote:
Originally posted by Donna
Nouh gaan we weer JP,want ook deze post vind ik weer van veelste veel hoogte afgeblazen worden met een slechte adem...
Buisness is buisness,ID&T zijn big geworden door gewoon de commercie te gaan bestormen en wie hield ze tegen? Wij? *real* partyppl,laame nie lachen,wij die er hard aan meewerken in het illegale mp3 circuit dat de allermooiste tracks verdwijnen in de massa,en lekker met zn allen naar de feesten van deze zakenlieden gaan en er onze bom duiten uitelkaar te laten ploffen,whoopie!!
Zolang dat gebeurd geef je zelf je onkruid water hoor,lekkah smart,...ass

He Don, heb je het nu ineens op JP voorzien, ipv Blik?

Posted by Donna on Oct-27-2003 10:12:

Nouw,ik dacht t zelfde over mezelf maar nee,dasset niet,tis gewoon de manier van posten en de inhoud ervan wat me doet reageren Brammie
Neem maar van mij aan dat ik mezelf regelmatig onder de loep neem,meer zelfs nog dan ik een ander bestudeer
En daar komt bij,k voel me hastikke relaxed dus heb geen slachtoffer nodig om mn evt. frustraties op af te reageren:P

Posted by DjRV on Oct-27-2003 10:27:

quote:

der stroomt weer poep uit je mond als een defecte riooleringpijp.
geld is geld,zaken zijn zaken,bedrijven zijn bedrijven.
wanneer houdt het groepje muziekyuppies toch es op met ID&T te zien als een liefdadigheids project dat opeens voor geld gaat?
Cash Rulez Everything Around Me,C.R.E.A.M,get the money,dolla dolla bill ya'llllllllllll

PVD maakt gelukkig alleen muziek voor de muziek en geld intresseerd hem geen reet

Posted by SnuggLe on Oct-27-2003 10:28:

quote:
Nouw,ik dacht t zelfde over mezelf maar nee,dasset niet,tis gewoon de manier van posten en de inhoud ervan wat me doet reageren Brammie
Neem maar van mij aan dat ik mezelf regelmatig onder de loep neem,meer zelfs nog dan ik een ander bestudeer
En daar komt bij,k voel me hastikke relaxed dus heb geen slachtoffer nodig om mn evt. frustraties op af te reageren:P

Maakt me niet uit hoor Don, viel me gewoon op
Ik hou niet minder van je hierdoor hoor, LOL

Posted by Donna on Oct-27-2003 10:37:

Naah snap wel wat je bedoeld hoor,maar k had de evt mogelijkheid zelf al ff door de mangel gehaald,dus ik denk,zal m ff met je delen

Koppie thee derbij?

Posted by SnuggLe on Oct-27-2003 11:25:

quote:
Naah snap wel wat je bedoeld hoor,maar k had de evt mogelijkheid zelf al ff door de mangel gehaald,dus ik denk,zal m ff met je delen

Koppie thee derbij?

Lekker, met 2 klontjes en gebak!

Posted by Ferry 0 on Oct-27-2003 15:02:

Oke hier wil ik ook wel mijn verhaaltje over kwijt.

Afgelopen Zondag morgen kwam ik terrug van een super avond clubben in de XXL. In de trein van Amsterdam naar Utrecht zat ik lekker te chillen en na te genieten van 1 van mijn mooiste avonden uit mijn leven ooit. Eenmaal aangekomen in Utrecht stikte het van de kale mensen & 15 jarige breez0r meisjes. Ik wist dat Thunderdome die avond in Utrecht was dus ik trok me er maar niks van aan en dacht bij mezelf ik ben zoweer in Leeuwarden . Ik liep de trein binnen en zag dat bijna alle coupees vol zaten met party peepz die een leuke avond hadden gehad @ Thunderdome. Ik doorlopen totdat ik een coepee tegen kwam waar nog plek was. In die coepee hadden zich wat oudere mensen versameld + wat Right Of Way gangers en een grote meerderheid "Gabbers". Ik ging maar naast een oude vrouw zitten nadat ik dat vriendelijk had gevraagd. Toen ik 2 minuten zat vroeg de mevrouw al snel of ik ook van die houseparty kwam in Utrecht. Ik een heel verhaal en uitleggen waar ik was geweest en ze deed net als of begreep ze het . Ah eindelijk de trein begint te rijden en de Thunderdome mensen rennen snel naar hun plekje en beginnen wat met elkaar te praten. Nog geen 1 minut onderweg steekt de eerste "Gabber" een joint op in de NIET-ROKERS coupee en begint vervolgens dik te schreeuwen tegen al zijn vriendjes. De volgende pakt een pot bier en begint te boeren en ook luidruchtig onzin uit te kramen. Wat ik hier mee wil zeggen is:
Uit respect voor oudere mensen kan je wel even normaal doen toch?
Vervolgens gaan ze dik die ramen open draaien en tocht ik & al die ouwe mensen zowat uit dat treinstel weg. Ik heb me de hele reis vanaf Utrecht gestoord aan dat soort kansloze acties. Tot nu toe heb ik alleen maar slechte ervarging met die zogenaamde nieuwe lichting "Gabbers" (lol ik lach me dood). Ik zie dus echt HELEMAAL NIKS terug van het gevoel wat er vroeger was iedereen was elkaar zijn maatje toch?. Nu is het zo anders wie tegenwoordig de grootste kisten + grootste onzin uitkraamt is de baas over een grote groep nep "Gabbers". (<-- door scherpte van Junkx opgemerkt in de treinreis terug van Leeuarden naar Sneek). Hardcore zal dus imo nooit weer zo worden als het is geweest DOOD IS DOOD.

Omdat ik denk ?
1.Nieuwe mensen
2.Andere muziek
3.Andere organisaties die feesten gaan organiseren
4.Teveel drugs

Dit kan ik natuurlijk nooit zeker weeten maar als hardcore weer net zo popi gaat worden als vroeger dan zonder ik me dus echt af van de mainstream zoals ik nu bijna al doe. Waarom? omdat al dat gezeik met die zogenaamde Gabbers , Nazi's & Wazi's mij nu wel eens een keer heel erg hard mijn strot uit gaat hangen. Man kijk naar de post van franzelare feesten zoals wat hij bescrijft zijn dus echt bijna niet meer te vinden. Niet dat ik zoon feest zou bezoeken maar het zou wel goed zijn voor het imago van "Gabbers". Ik scheer dan misschien alle "Gabbers" over 1 kam maarja ze maken het er met zijn allen van.

quote:
Originally posted by kolkiewolkie
En niet om de discussie weer aan te slingeren (doe ik toch ) ik weet nu z�ker dat hardcore over het algemeen (uitzonderingen zoals frans heb je natuurlijk altijd, maar daar kun je geen rekening mee gaan houden ) geen muziekstijl is voor de wat meer hoger ontwikkelde personen van de samenleving. En hiermee wil ik mezelf absoluut niet omhoog heffen en ik bedoel het ook niet negatief ofzo, maar 99,9% van het volk op het perron vanmorgen straalde nou niet echt een bepaald snuggere houding uit.

Hier heeft Kolkiewolkie ook zeker een punt want het is nou eenmaal zo kijk maar om je heen :|. Hierbij laat ik het voor vandaag en heb ik ff mijn zeggie gedaan.

Posted by HBtje on Oct-27-2003 15:15:

Confused

Mjah het volk wat ik zaterdagavond op Utrecht CS tegenkwam was voor een grootdeel ook van die trieste gabbertjes die ik iig in het donker niet tegen wil komen

Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »