Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > SFEER en (EMOTIE) op parties en bij voetbal wedstrijden
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001
Exclamation SFEER en (EMOTIE) op parties en bij voetbal wedstrijden

Ik ben benieuwd hoe jullie denken over de sfeer (en emotie) die jullie meemaken bij voetbalwedstrijden (en anders op parties)
Misschien zijn er niet veel die naar voetbal wedstrijden gaan, vertel dan maar wat je ervaring is op de parties.

Zijn jullie:
Vrolijk / vredelievend
Hooligans (ook al is iemand het niemand zal het toegeven)

Ik kom hierop naar aanleiding van een stuk dat afgelopen week in de VI (voetbal international) stond dat ging over het overlijden van NAC speler Ferry van Vliet.

quote:

We love you Ferry

Wanneer lagen verdriet en vreugde zo dicht bij elkaar als donderdag 31 mei 2001? Wanneer was het treffen van supporters mooier dan donderdag 31 mei 2001? De Graafschap - NAC, nooit heb ik een mooiere wedstrijd meegemaakt. Zo puur en zo vol met emotie. Supporters die elkaar toezongen en die in harmonie samengingen. De Graafschap die steun betuigde aan NAC. Het mooie antwoord van NAC, de bedankbrief. Veel respect gaat uit naar de spelers en supporters van NAC. Zij hebben hun sportieve plicht gedaan, maar ik vraag me af of dit wel nodig was. De wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden. Geen van beide ploegen was er met het hoofd bij. De minuut stilte vooraf was indrukwekkend. De teksten: We love you Ferry, we do en You'll never walk alone gaven kippenvel. Emoties werden getoond, gelukkig maar. Voetballers en voetbalsupporters zijn ook maar mensen. Er wordt vaak gezeurd over supporters. Ze kunnen zich niet gedragen, ze zijn agressief, ze zorgen aslleen maar voor overlast! Donderdag 31 mei bleek het tegenovergestelde. De Graafschap en NAC kunnen trots zijn op hun supporters. Kippenvel schoot over mijn hele lijf, tranen waren nabij. Voetbal was maar bijzaak.

Jos Das
Doetinchem

Ik heb de beelden van die wedstrijd gezien en toen kreeg ik kippenvel en een brok in mijn keel. Zelf bij het lezen van dit artikel kreeg ik kippenvel.

Hierin staat dat supporters ook in harmonie met elkaar om kunnen gaan.
En ik geef toe dat dat vaak niet het geval is. Maar ook bij voetbalwedstrijden kan de sfeer prachtig zijn. Ik ben naar CL wedstrijden Glasgow Rangers - PSV en Man United - PSV geweest. En als je ziet hoe de mensen daar (vooral in Glasgow) HUN club steunen weet je echt niet wat je mee maakt.

Maar op parties loopt alles en iedereen door elkaar heen (blank - zwart / supporters van alle clubs) en daar gebeurt nooit iets. (tenminste dat is mijn ervaring) Iedereen lult tegen iedereen aan en iedereen komt voor hetzelfde: compleet uit je dak gaan !!!

Zo zou het altijd moeten zijn.
Niet alleen op parties maar ook bij voetbal wedstrijden.
De sfeer maakt de party en de sfeer maakt ook de wedstrijd.

Hebben jullie andere ervaringen op parties waar wel rellen o.i.d. gebeurden. Kicken jullie ook op die bijzondere sfeer die er op parties (altijd wel) en tijdens voetbalwedstrijden (ooit is).

Een keer stond ik tijdens IMPULZ op een podium achter in de zaal. Dan zie je op een gegeven moment al die handjes in de lucht - klappen - BEAT en iedereen uit zijn dak dat is echt super vet.
Dat is ook kippenvel.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jun-18-2001 20:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

tja..ik ben blij toe dat ik indertijd gestopt ben met gabberfesten...al die kankerneo's die de sfeer verzieken..en vrienden van me die alleen nog maar gingen om ze kapot te trappen..wat een hell...Kardinge '98..de halve zaal total loss..haha..een vriend van me uit R'dam heeft toen zo'n neowijf helemaal lens geslagen met de gesp van z'n broekriem..hard man...
ik hoop dat dat niet binnenkort gaat komen op trancefeesten..daar is de sfeer idd nog vet relaxt..allemaal maatjez

en ik ben een paar jaar terug bij Feyenoord - Cambuur geweest (jaja..in het Feyenoord vak haha) en dat was echt wel top! vtte muziek bij elk doelpunt..vet feestje (wat wil je met 4-0!!!!!)

mar jah..toen op het kampioensfest weer flink verneukt door losers die TOPSTAD R'dam naar de kanker sturen.....aaaaaaaach....ik zi meestal de positieve puntjes wel...

Old Post Jun-18-2001 20:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by Miss Proximus
tja..ik ben blij toe dat ik indertijd gestopt ben met gabberfesten...al die kankerneo's die de sfeer verzieken..en vrienden van me die alleen nog maar gingen om ze kapot te trappen..wat een hell...Kardinge '98..de halve zaal total loss..haha..een vriend van me uit R'dam heeft toen zo'n neowijf helemaal lens geslagen met de gesp van z'n broekriem..hard man...

was dus wel een gezellig feestje of niet?

toen ik op impulz was er echt een relekte sfeer, iedereen feesten, geen problemen. en toen iedereen zijn handjes in de luch deed kreeg ik echt kippenvel

in een discotheek heb je nog wel eens van die gasten die alleen maar komen om te vechten, maar ik ga meestal naar discotheek de ster en daar zijn de uitsmeiters een stel hells angels. daar moet je echt oppasen. een jongen uit ons dorp die stond met een pilsje in zijn hand, liep een gast zijn pilsje uit zijn. die jongen uit ons dorp loopt naar die gast toe en slaat hem zo een gebroken neus en die gast gaat natuurlijk nokkie. wordt hij door een stel hells angels gepakt in een kamertje gezet. die jongen uit ons dorp zo zat als een pineke gaat die hells angels uit lopen schelden, dat ging dus fout, die hells angels hebben heel die gast in elkaar gebutst. ook hebben ze laatst een gast die pillen verkocht in de ster, laten uitkleden tot zijn box en toen in elkaar gebutst.

Old Post Jun-18-2001 21:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

tjeess..wat een hell....hell's angels..bah...

Old Post Jun-18-2001 21:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by Miss Proximus
tjeess..wat een hell....hell's angels..bah...

ik vind het wel relekst dat ze daar de uitsmeiters zijn, niemand wil daar echt voor problemen zorgen dus er is weinig problemen. de ster heeft zelfs geen metaaldetector en er is al 8 jaar of zo geen steek/schietparty geweest!!!!

Old Post Jun-18-2001 21:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Partyhardy!
Prog Addict!

Registered: May 2001
Smile

mooi stukje raoel!
tof om te lezen. Idd op trance feesten is de sfeer altijd vet relaxt en ik denk ook wel dat dat altijd zo zal blijven! gelukkig maar!

Old Post Jun-18-2001 23:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for Partyhardy! Click here to Send Partyhardy! a Private Message Add Partyhardy! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Akira
MASTER

Registered: Nov 2000

op trancefeesten vind ik het bijna altijd wel een vette sfeer hoor...ik heb wel es in natuurlijk in discotheken wel wat rellen meegemaakt en dat de krukken door lucht heen vlogen maar op een TRancefeest echt nog nooit behalve 4 elements toen de ajaxieden en feynoorders op elkaar vuist gingen...

Ja ik heb wel een seizoenskaart gehad voor ajax een aantal jaar geleden maar om dat nou direct te vergelijken met trancefeesten/party's vind ik totaal wat anders.Op wedtsrijden liepen de emoties flink hoog op en werd er enorm gescheld op de tegenstander.Je komt voor je club en dan wil je natuurlijk dat die wint.eenmaal op een wedstrijd komen 2 verschillende partijen en dat bots toch wat meer dan op een party waar haast iedereen komt om te feesten.op een voetbal wedstrijd kan je niet echt zeggen dat alle mensen komen voor 1 ding...altijd is er sprake van rivaliteit omdat nou eenmaal in een mens zit

Old Post Jun-18-2001 23:15  Hong Kong
Click Here to See the Profile for Akira Click here to Send Akira a Private Message Visit Akira's homepage! Add Akira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

mooi stukje Raoul, mooi geschreven, ik ben het wel met je eens, alleen bij voetbalwedstrijden vind ik de sfeer meestel TE opgefokt, net zoals in het uitgaansleven tegenwoordig, je word al bijna in elkaar geslagen omdat je op iemands voet gaan staan in een druk café, dat is toch absurd

dat is dus helemaal het tegenovergestelde op een trancefeest zoals bijvoorbeeld Impulz, daar is iedereen aardig en komt iedereen ook gewoon om te feesten, wat dus door de commercie steeds minder zal worden.......steeds meer knokpartijen met Trancefeesten, dat is mijn toekomstvoorspelling........helaas

Old Post Jun-19-2001 08:40 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Lex
Respect the Lex

Registered: Apr 2001

Haha nou ik ben 1 keer naar een voetbalwedstrijd geweest en toen zat ik in het vak met de ergste Feyenoord supporters achter het doel. Nou ik ben voor Ajax, dus ik hield het niet meer toen het uiteindelijk 5-0 voor Ajax werd. ik mocht niet juichen natuurlijk. Was wel spannend. hehe was in 1995 ofzo hoor. dat jullie niet gaan denken dat ik het verzin ofzo he

Old Post Jun-19-2001 08:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Lex Click here to Send Dj Lex a Private Message Add Dj Lex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

Door de sfeer ben ik verslaafd geraakt aan parties,zoveel happy feelings dat je soms denkt dat t niet in je borstkastje past en dat je gaat exploderen,daar ga ik voor,en ook ik heb zat andere shit meegemaakt,zoals ik zovaak zeg,ik ben in t verkeerde tijdperk geboren,trance,de feesten en de emoties daarbij ruleren,en over de andere shit ga ik niet uitwijden,is niet meer belangrijk....
The future is now,forget the past

Old Post Jun-19-2001 09:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

quote:

mooi stukje RAOEL

Dank je. Maar die "quote" heb ik niet geschreven he. Zo denk ik er overigens ook over.
Dat is door ene Jos Das uit Doetinchem geschreven. Dat is ook wel heel mooi geschreven.

Maar ja ook ik ben er wel een beetje bang voor dat er steeds meer knok partijen op parties komen. Maar dat zal toch wel meevallen denk ik. Ook wel omdat er altijd mensen tussen zullen komen. Of men moet met hele grote groepen komen.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jun-19-2001 10:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Robvef
Bring That Beat Back!!!

Ik zie op feesten ook wel eens mensen lopen, waarvan ik denk: "Die horen hier niet thuis". Maar ja, daar kun je weinig aan doen.

Old Post Jun-19-2001 10:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Robvef Click here to Send Robvef a Private Message Visit Robvef's homepage! Add Robvef to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > SFEER en (EMOTIE) op parties en bij voetbal wedstrijden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnkown prog trance tune. [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackScott Bond vs Solar Stone - "3rd Earth" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:20.

Forum Rules: