dagens goda g�rning
hade varit ute... kommer in, g�r upp f�r min trapp � h�r en duns! visar sig vara en stackars skata som fastnat p� ett mycket s�reget st�lle.. (p� mitt hus har man f�st ett 1,5 meter brett och kanske 15 meter h�gt konstverk...som allts� sitter utanp� huset framf�r f�nstren i trapphuset.. allts� sex v�ningar h�gt.. det e typ en dryg decimeter mellan hus och konstverk...)
uj uj stackars skata.. gick inte att �ppna f�nstren heller (f�r man f�r inte g�ra det, finns inga handtag) s� ja kunde inte sl�ppa ut den i trapphuset sj�lv, f�r att sen locka ner den till ytterd�rren.. ringde typ massa mobilsamtal f�r att komma till jourhavande fastighetssk�tare.. som inte kunde komma sa han.. f�r de �kte bara om d var n�t riktigt allvarligt.. eller br�nder eller s�.
"p� m�ndag kan vi skicka n�n" sa han.. "aaa, men d� l�r f�geln va d�d, sa ja"
skatstackarn skrek f�r glatta livet.. och inte nog med det..l�ngst upp.. satt hela traktens skator & f�rde ett riktigt ov�sen.. tacka f�r det deras polare var ju fast 12 meter ner gick ju inte f�r honom att flyga upp 6 v�ningar... n�r hans vingar slog i kanterna hela tiden...
en halvtimme senare s� ringde snubben upp mig iaf.. � sa att han skulle komma ner iaf weeeeeeeeeeeee
15 min senare ringde han igen � sa att han r�ddat f�geln som enligt vaktm�starens utsago var mycket glad att f� komma ut, efter att ha suttit fast i �ver en timme 
Last edited by Glorie on Mar-15-2003 at 18:49
|