|
|
|
 |
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002
|
|
|
Nov-18-2003 16:03
|
|
|
 |
 |
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever�

Registered: Apr 2001
|
|
|
Nov-20-2003 10:46
|
|
|
 |
 |
nekholm
nekholm

Registered: Jan 2001
|
|
Besviken
Ibland blir man bara s� j�vla besviken. Ta f�rra l�rdagen tillexempel.
Min flickv�n, l�t oss kalla henne Nina, fick k�rkort f�rra veckans torsdag. Det ville hon f�rst�ss fira, s� jag lovade att jag kan vara kusk p� l�rdagen. P� fredagen hann hon inte tr�ffa mej, f�r hon satt barnvakt �t n�gra barn. N�r de sov, skickade hon n�gra meddelanden �t mej, sa bla att hon kan komma till mej imoron (l�rdag), och det tyckte jag att l�t trevligt.
P� l�rdagen var jag hemma och v�ntade att hon skulle ringa eller texta. Hon slutade 12, och skulle hem i duschen o s�nt f�rst, o skulle komma sen. Tiden gick, men ingenting h�rdes av henne. Jag var tr�tt, s� jag best�mde mej f�r att sova lite. Klockan 16 skrev hon att v�r kompis, l�t oss kalla henne Heidi, vill ha henne med p� en konsert som ordnades h�r d�. Jag t�nkte att "vafan, du skulle ju komma hit", blev sur*, och skickade ett kort meddelande, "Jaha..", tillbax �t henne.
Efter en stund skrev hon att de inte skulle g� p� konserten heller, f�r en film de ville se gick sista veckan p� biografen. Hon fr�gade ocks� om jag kan komma o s�ka dom klockan n�nting, o jag svarade att "N�, tror inte det, tror att jag ska festa lite idag". "Jaha, inte d�, t�nkte bara n�r du sa att du skulle vara kusk". "Ja, och du sa att du skulle komma hit idag" t�nkte jag. Skrev n�t annat. Jag var sur, k�rde till Alko och k�pte lite dricka, och k�rde hem och b�rjade dricka. Under tiden hade hon skickat 2 meddelanden d�r hon fr�gade om jag var sur, s� jag svarade att "Ja, det �r jag. Och besviken", och hon tyckte att jag hade r�tt att vara det.
Lite senare, n�r jag b�rjade bli p�verkad, kom jag p� att jag inte kan vara sur p� henne. Hon �r trots allt den f�rsta flickv�nnen jag har haft p� l�nge. S� jag skickade ett meddelande �t henne o bad om f�rl�telse f�r att jag var sur, och skyllde p� att jag annars ocks� var sur d�. Hon svarade att det g�r ingenting, och vi best�mde att vi skulle tr�ffas senare.
Lite senare �kte jag och n�gra andra kompisar till en kompis som var ensam hemma, och d�r var vi n�n timme. Sen ville jag in till stan, och ringde en kompis som kom o h�mta mej. I stan ringde jag till Nina, och hon var i en restaurang med Heidi. De skulle tala lite, och hon skulle ringa mej efter en stund. Satt ute och v�ntade, och v�ntade lite till, och sen t�nkte jag att "fuck it", och gick in till en bar. D�r satt jag ensam till 1� timme efter att jag hade ringt Nina. D� ringde hon mej och sa att de �r i en annan bar nu, men dom st�nger efter en halv timme, och sen skulle de g� och �ta, och att jag skulle komma dit. Nu var jag sur igen, f�r hon sa att de skulle tala en stund. 1� timme �r inte en stund enligt mej.
Medan jag v�ntade s�g jag en annan kompis, Petra. Hon fr�gade var jag hade Nina, och jag ber�ttade hur det stod till, och d� blev hon sur och ringde till Heidi. D� hade de redan g�tt och �ta, till ett annat st�lle �n de sa tidigare. Gick dit, och satt tyst ifall ingen sa n�t �t mej. Efter att de hade �tit var de p� v�g hem, och Nina ordnade en kusk �t mej s� att jag ocks� slapp hem. Kom hem, lade mej, och sov tills jag vaknade n�sta dag.
N�r jag vaknade kom jag p� att jag hade betett mej som ett arsel dagen innan. Skickade ett meddelande �t Nina, fr�gade hur hon m�r o s�nt. Hon svarade, och fr�gade hur det var med mej. Jag skrev att jag m�dde lite d�ligt, och fr�gade om jag betedde mej mycket d�ligt ig�r, och hon svarade "Ganska..". Blev lite r�dd och orolig, o t�nkte att hon �r sur p� mej. Skrev ett l�ngt meddelande �t henne, skrev att jag tycker j�ttemycket om henne o s�nt, o om hon kan f�rl�ta mej. Efter n�stan 2� timme kom svaret; "Klart att jag f�rl�ter dej ". D� hade jag hunnit bli j�vla orolig att jag hade betett mej s� dumt att hon m�ste fundera p� saken. Men allt var bra igen, hon o Heidi kom till byn, och alla var glada, och allt �r bra �nnu.
The Happy End
* Att bli sur f�r att hon en g�ng s�jer att hon ska komma men inte g�r det tycker jag att �r ganska on�digt, men det h�r var inte f�rsta, andra eller tredje g�ngen, utan s�kert minst 10:de g�ngen hon har sagt att hon ska komma, men av olika orsaker inte har gjort det, s� d� kanske ni f�rst�r att det b�rjar bli lite st�rande.
Nov-22-2003 14:49
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
nekholm
nekholm

Registered: Jan 2001
|
|
quote: | Originally posted by mindshooter
Hade du gjort samma sak mot henne? |
Nej, om jag hade sagt att jag ska tr�ffa henne s� skulle jag g�ra det ocks�, oberoende vad mina kompisar vill g�ra.
Och igen talade jag f�r tidigt. Hon blev arg p� mej ig�r f�r att hon tycker att jag inte litar p� henne, efter 2 m�naders f�rh�llande. Vi var p� en fest ig�r, och jag �r s�n att jag sm�j�vlas med mina kompisar, tex kallar endel korta, blondiner eller n�t liknande, men menar f�rs�s inget illa. S� sa jag n�t ig�r, och d� blev hon arg p� mej, och ville inte tala med mej. Jag blev v�ldigt ledsen och gick ut, och orkade inte svara n�r kompisarna ringde, vilket gjorde dom oroliga. Dom l�mnade tom ett meddelande i min telefonsvarare att de ringer polisen om jag inte h�r av mej.
Till slut fick jag Nina att g� med p� att tala med mej. Jag bad om f�rl�telse f�r att jag hade betett mej som jag har gjort mot henne ibland, och fr�gade om hon kunde ge mej en chans till, och lovade att jag skulle g�ra mitt b�sta om hon gjorde det. Hon ber�ttade att hon hade varit hos en l�kare p� fredan, och att allt kanske inte �r bra med henne. Lovade att inte ber�tta vad exakt det �r, f�r det kan vara att det inte �r n�t alls, hon skulle p� vidare unders�kningar i b�rjan av n�sta �r, och att hon pga av detta kanske inte orkar med ett f�rh�llande just nu.. Hennes mormor hade dessutom f�tt en hj�rtinfrakt tidigare i veckan, s� hon var fortfarande lite depresserad pga det.
Vi gick in, f�r det b�rjade bli kallt. Jag gick och lade mej p� s�ngen, och efter en stund kom hon in i rummet och satte sej p� golvet brevid s�ngen. Hon sa att jag inte ska ligga d�r, utan vara med mina kompisar och ha kul. Skakade p� huvudet och sa att jag inte kan. Var helt f�r ledsen f�r s�nt. Hon gick bort en stund, och kom sen tillbaka, l�ste d�rren och lade sej brevid mej. Vi l�g d�r ganska l�nge och talade om v�rt f�rh�llande. Jag sa att jag tycker j�ttemycket om henne, och att jag hoppas att vi kan forts�tta med v�rt f�rh�llande. Sen l�g vi d�r tysta en stund och gjorde ingenting. Steg upp, gick till vardagsrummet, och efter en stund kom v�r kusk som k�rde hem mej och min kompis. F�re det gav jag en l�ng kram �t Nina, och gick sen ut.
Hemma skickade jag igen ett l�ngt meddelande �t henne, skrev ungef�r att jag ber om f�rl�telse om allt d�ligt jag gjort, och att jag tycker om henne, vill vara med henne osv. Hon svarade att hon inte vet vad hon vill, men d�remot vet hon att hon tycker j�ttemycket om mej, men vet inte om hon orkar just nu, och fr�gade om vi kan t�nka p� saken n�gra dagar och sen tr�ffas. Jag svarade att vi kan g�ra det, om hon vill det. Sen sov jag n�gra timmar, vaknade med huvudv�rk och illam�ende. Spydde lite och tog en v�rktablett, och fortsatte sova. L�g i s�ngen och bara t�nkte p� allt m�jligt till f�r en timme sen. Skickade ett meddelande �t henne igen, fr�gade hur hon m�r, och ber�ttade att jag hade t�nkt p� henne, p� oss, och allt m�jligt. Hon har inte svarat p� det, s� jag borde kanske bara v�nta n�gra dagar p� att hon vill tr�ffas och tala igen..
S�d�r, �nnu lite mera info om mitt privatliv. Om n�n har n�n bra id� hur jag ska orka med allt, s� skriv. Jag vill absolut inte att det tar slut, f�r det skulle ta en evighet att komma �ver henne. Ska dessutom till arm�n om mindre �n 2 m�nader, s� jag skulle helst vara i bra skick, och inte ha n�gra bekymmer..
---------------------
Update: Hon svarade just p� mitt meddelande. Hon skrev att hon inte har varit s� sn�ll mot mej heller, och mycket beror p� att hon inte har kunnat ber�tta allt �t mej. Men nu vet jag det mesta, men det �r �nnu en sak som hon skulle villa ber�tta, men att hon vill v�nta lite med det, och hon vill g�rna tr�ffa mej n�n dag. F�r se hur det g�r..
Last edited by nekholm on Nov-23-2003 at 17:27
|
|
Nov-23-2003 17:14
|
|
|
 |
 |
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
|
|
|
Nov-23-2003 17:48
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 16:38.
Forum Rules: