sorgligt men sant
nu var jag h�r igen..
fast denna g�ngen sitter jag med 100 gb mindre musik och ett begr�nsat bredband 
det hela b�rjade n�r brandv�ggen strejkade och b�rjade sl�ppa igenom en massa virus. best�mde mig f�r att formatera om eftersom jag �nd� t�nkt g�ra det oavsett om jag hade virus eller inte. jag har tv� h�rddiskar, c:\ och x:\. op systemet ligger p� c:\ s� det var den jag skulle formatera om. jag kollade igenom hela h�rddisken efter filer och mappar som jag skulle beh�lla och lade �ver allt p� x:\. startar om datorn och skriver format c: och datorn b�rjar formatera om. n�r jag sen startar om visar sig allt vara som innan med ett undantag. x-h�rddisken �r tom!
jag hittade ett program som heter get data back och lyckas r�dda ca 30% av vad som fanns innan omformateringen. allt som jag jobbat med de senaste tre �ren �r helt borta. skolarbeten, digitala bilder, grafik, musik och allt annat man lagt ner tid p� �r raderat.
efter att jag samlat allt som jag skulle ha av det lilla som fanns kvar, plockade jag ut x-h�rddisken och gjorde en system�terst�llning. det f�rsta jag fixade var internet. efter bara n�gra sekunder hade jag skaffat mig sasserviruset och datorn st�ngdes av efter en minut. n�gra omstarter senare hann jag tanka ner en s�kerhetsuppdatering som tog bort sasser. efter det installerade jag antivirusprogram och brandv�gg. men det visade sig att jag f�tt fler virus. virus som st�nger ner brandv�ggar och antivirusprogram vid uppstart. datorn laddade konstant trots att inga program var aktiva. jag best�mde mig f�r att g�ra en system�terst�llning igen och den h�r g�ngen installerade jag antivirusprogram och brandv�gg innan jag gick ut p� internet.
h�r sitter jag nu n�gra dagar senare och skriver denna posten, som ser ut att bli alldeles f�r l�ng f�r att n�n ska orka l�sa den..men hur som helst..jag forts�tter lite till, f�r er som orkat �nda hit.
jag skaffade mig dc, kazaa, slsk och andra p2p-program. jag hade hur mycket som helst att tanka ner..men..det gick inte att koppla upp till vare sig kazaa eller n�n hub. jag kunde inte komma p� vad som skulle kunna vara fel den h�r g�ngen. men h�romdan fick jag svaret i brevl�dan. det var fr�n teliasonera (min bredbandslev.). n�r jag �ppnade brevet stod det "begr�nsad internetaccess" med stora bokst�ver. det visade sig att n�r jag hade som mest virus, hade virus �ven skickats ut fr�n min dator till andra. s� i dagsl�get kan jag inte g�ra mycket mer �n att surfa runt p� n�tet.
som om inte det skulle vara nog..
jag ringde till telia f�r att bli av med begr�nsningen. efter att jag kommit f�rbi den sega tanten i deras automatsvar s� fick jag reda p� att jag hade plats 65 och att v�ntetiden ber�knades till ca 45 minuter. jag ringde vid 18-tiden s� jag t�nkte att det kanske skulle vara mindre k� om man ringer tidigare p� dagen. klockan 11 dagen efter ringer jag upp igen. jag lyssnar �terigen p� den sega tanten som babblar i automatsvaren. f�r sen reda p� att jag var nr 85 i k� och v�ntetiden var 56 minuter. jag v�ntar i 56 minuter och kommer till sist fram...trodde jag. det h�rs n�gra klick och det blir helt tyst. 
sammanfattning:- brandv�ggar som strejkar suger
- virus suger
- telias support suger
- b�rjan p� min semester suger