En liten rolig(?) historia fr�n ikv�ll ... :| Nu �r det bevisat - killar �R smartare �n tjejer...�tminsone s� t�nker de ett steg l�ngre...fast i detta avseendet s� �nskar jag det vore tv�rtom. F�r att g�ra en l�ng historia kort - jag spelade p� Stallet ikv�ll igen...d�r �r det ett h�gt plexiglas framf�r DJ-b�set s� det �r sv�rt att kommunicera med g�sterna n�r de vill �nska l�tar (ja, det �r ingen technoklubb jag spelar p� h�r i V�xj� tyv�rr, vilket inneb�r att jag "emellan�t" m�ste hora mig och spela Dr�ngarna, Carola �ggvisp och vad det nu �r de �nskar...) d�rf�r har jag ett litet block och en penna d�r framme som de k�ra g�sterna kan skriva sina �nskem�l p�. Lite d� och d� f�r jag ett och annat litet hj�rta och "vill du f�lja med p� efterfest?"-kind of things nerkladdade av tjejer som st�r och ler och vinkar lite oskyldigt - men de verkar alltid ha druckit det d�r extra glaset f�r mycket f�r att gl�mma skriva ett satans telefonnummer...fram tills idag...jag r�ckte fram blocken till en g�st utan att riktigt titta upp eftersom jag hade fullt upp med annat (det g�r ju faktiskt att beatmixa R&B ocks�). N�r jag fick tillbaka blocket s� tycker jag mig skymta "Call om me" - det �r ungef�r 58 personer som �nskar den varje kv�ll - den b�rjar bli uttjatad visst, men jag blir �nd� lika glad n�r n�gon �nskar den eftersom jag fortfarande diggar den och den ger mig ett ypperligt tillf�lle att lite oskyldigt kl�mma in lite fler housel�tar d�refter...jag sl�nger en blick p� lappen, ler litet, och nickar och ger personen tummen upp som ett tecken p� att "ja, den kommer" - men sen tittar jag p� lappen en g�ng till. N�gon skrev David Prits - Call on me ikv�ll, men detta verkade ta priset...n�r jag tittar n�rmare p� lappen s� ser jag att det inte st�r Call on me utan...h�ll i er nu....
"073-bla bla bla
Call me!"
Jag tittar upp lite f�rsiktigt och ser en KILLE st�r d�r och sm�flinar och vinkar sen till mig...och denna nissen gav jag "tummen upp". Fy fan - absolut inget illa menat mot b�gar, men d�r ville jag bara sjunka ner under jorden. N�sta g�ng ska jag titta en extra g�ng p� lapparna innan jag ger n�gon "tummen upp"...
F�rutom denna lilla incidenten s� gick kv�llen skitbra...det var ovanligt m�nga som �nskade house och trance idag...Martin Solveig, Dave Armstrong bland annat...spelade ocks� bland annat Armin, A&B, Motorcycle, Envio och Tiesto vilket f�rv�nansv�rt nog inte alls t�mde dansgolvet - s� det var skoj. Techno v�gade jag mig inte p� att speia idag dock...annars brukar faktiskt Murder was the Bass alltid g� hem.
Nu ska jag inte babbla mer utan gr�va ner mig i skolb�ckerna ist�llet - en tenta som ska vara inl�mnad p� s�ndag. Bara lite halvmotiverad s�h�r klockan 3 p� morgonen...
www.laszlo.se
|