Så jäääkla roligt.. (vissa saker uppe i Norrland alltså..
ung man i arjeplog exempelvis
Själv låter ja LITE som ung kvinna i Torp, Medelpad.. (hon som tog citodon) men jaaa... kommer ju eg. från S-vall å där snackar vi rikssvenska minsann (det e faktiskt erkänt på många håll att s-vall e en sån stad
hmm
sen har ja bott i Örebro 2 år och nu bor ja i Linköping, så det e väl en liten salig blandning på mig
Jan-11-2003 17:13
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
hmmm... gjuten sida
jag kommer ju från lund, och den som är närmast Lund är ju "ung man från Bara"... men den är lite väl Malmö över den, i Malmö pratar de inte alls som här i Lund faktiskt
Registered: Apr 2002
dbl alla som kommer från gbg pratar göteborgska å det e sååååååå fint
Jan-11-2003 18:35
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
dbl: de e la inge fel på götteboshka
har landställe på västkusten lite norr om gbg så jag blir matad med en liknande dialekt blandat med småländska när jag e där....polarna fattar inte et skit av vad man säger när man kommer hem sen
men vanligtvis så pratar jag nog svag sthlmska med inslag av lidingödialekt (vet inte varför jag har fått lidingödialekten men jag misstänker starkt att de e min mors fel)
batteries not included.
- dave
Jan-11-2003 20:17
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
Det coola är att jag har många vänner i två sketna småhålor som är representerade på sidan, Löderup och Broby... hur stor är den sannolikheten?
Jan-12-2003 00:48
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by Aendy
Det coola är att jag har många vänner i två sketna småhålor som är representerade på sidan, Löderup och Broby... hur stor är den sannolikheten?
halvstor eftersom du är från skåne
mitt sommarställe är nära broby (och jag antar att du lirat rullbandy där?), så broby-dialekten känner jag väl till
Jan-12-2003 00:53
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
jag har ingen anning hur min dialekt låter
somliga tycker att det låter som Skånska men det e så ful.. halvdansk..
kanske, (nar jag finner en bra text på Svenska..), pratar jag liten så att ni kunna höra hur jag låter