TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Barbers Adagio VS. Magik Journey
Pages (2): [1] 2 »

Posted by tango on May-27-2003 16:45:

Barbers Adagio VS. Magik Journey

Ik heb dus net even op de chat een meningverschil met SM|RNOFF`.

wie weet er trouwens hoe het originele nummer achter magic journey heet ?
dat klassieke stuk is geschreven door geert huinink
ik was van de week aan het zappen toen was er een oorlogsfilm op......
dat was barbers adagio for strings, nie magik journey
jij hebt platoon gezien
en daar hoorde ik die tune
maar die was uit 86
ja
lees nou is goed
jij zegt magik journey, maar je bedoelt barber's adagio
en toch vind ik als je het vergelijkt.....
magic journey verdacht veel op
William Orbit - Barbers adagio for strings
lijken
ik vind het er dus echt nie op lijken
dan hebben we een meningsverschil
open is een thread op ta erover
hahaha doe maar

Dus bij deze, wat vinden jullie ervan?

grtz,
TNG

Posted by Dj Lex on May-27-2003 16:56:

Tsja ben ik het ook niet echt mee eens. Verschillen toch best wel veel van elkaar

Posted by Smirnoff on May-27-2003 16:56:

Ik heb natuurlijk voor "Ja, dikke rip off van tijs & co" gekozen...
het kan natuurlijk goed zijn dat ze net naar Platoon aan het kijken waren en ineens een ingeving kregen

We zullen zien hoe de meningen verdeeld zijn

Posted by Djeebie on May-27-2003 17:00:

Ze lijken absoluut niet op elkaar...

Posted by Cosmic on May-27-2003 17:13:

Wat lullen jullie nou weer?

Posted by Ding Chavez on May-27-2003 17:15:

Nee, goed bedacht door Geert

Posted by Massive on May-27-2003 17:42:

ten eerste "Wat lullen jullie in hemelsnaam nou weer!

Luister EENS goed naar Barbers Adagio for Strings, en naar Magik Journey, dat lijkt in de verste verte niet op elkaar, ten eerste hebben ze beide een heel verschillende melodie, en een totaal verschillende opbouw, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat er bij sommigen van jullie een steekje los zit :S

Posted by raoel on May-27-2003 18:01:

Toen ik de film zat te kijken dacht ik
Daar heeft ti�sto het van gejat.

Dus de dag erna zet ik mun PC aan en ff TiC part 1 gestart.
En toen, ag verrek, tis Samuel Barber's Adagio For Strings, 2e nummer op de playlist.

Als je dan naar de originele versie van beide nummers gaat luisteren hoor je duidelijk verschil in de toonopbouw. Voor ons leken lijkt het op elkaar omdat wij geen verstand hebben van klassiek, ik ten minste niet. De toonhoogte zit bij elkaar in de beurt alleen bij Magik Journey verschilt die meer van toonhoogte. Luister maar eens goed.

En natuurlijk is de climax van het nummer totaal anders

Het zijn beide prachtige numers. Van Adagio vindt ik Ferry's remix het mooist.
Overigens is het ��n van de beste oorlogsfilms die er ooit is gemaakt.
Het laat zien hoe hard en zinloos die oorlog was en hoe gelukkig wij mogen zijn om hier en nu te leven.

Posted by Dj Odelpha on May-27-2003 18:01:

quote:
Originally posted by DJ_Massive

Luister EENS goed naar Barbers Adagio for Strings, en naar Magik Journey, dat lijkt in de verste verte niet op elkaar, ten eerste hebben ze beide een heel verschillende melodie, en een totaal verschillende opbouw, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat er bij sommigen van jullie een steekje los zit :S

!eens daarmee

Posted by Smirnoff on May-27-2003 18:03:

quote:
Originally posted by DJ_Massive

Dat steekje ....... tja daar doe je nix aan

Maar het enige wat ik bedoel is de strings.. niet het hele nummer enz.....
Ik was gewoon platoon aan het kijken en toen dacht ik ineens he... magic journey .... Dat kan niet !!
Thats the story

Posted by raoel on May-27-2003 18:19:

Dan heb ik nog ff een vraagje

Wie heeft voor mij de originele versie van

William Orbit - Barber's Adagio for Strings ?

Dit is dus
Samuel Barber - Adagio For Strings
met een beat eronder.

die william Orbit heeft trouwens een hoop klassieke nummer om weten te toveren tot een modern nummer

Welke remixen zijn er allemaal van?

ik zal beginnen met het lijstje
William Orbit Original Remix (?:??)

Daarvan heb ik de voglende remixen:
- Ferry Corsten Remix (6:34)
- Minimalistix Remix (7:05)
- ATB Remix (7:38)

En nu is er ook een Ti�sto Remix, maar die is toch nooit nog niet gereleased? Wordt ie dat nog wel?

Posted by raoel on May-27-2003 18:21:

quote:
Originally posted by Smirnoff
Dat steekje ....... tja daar doe je nix aan

Ik was gewoon platoon aan het kijken en toen dacht ik ineens he... magic journey .... Dat kan niet !!
Thats the story

Luister maar eens echt goed Smirnoff
FF beide enqueen in je winamp.

tuurlijk lijkt het op elkaar, maar dat is met elk klassiek nummer heb ik het idee.
Mun pa vindt dat ook van Trance

Posted by Massive on May-27-2003 18:25:

quote:
Originally posted by raoel

tuurlijk lijkt het op elkaar, maar dat is met elk klassiek nummer heb ik het idee.

no offense maar dan schiet je muzikaal inzicht/kennis toch wel ernstig tekort

Posted by raoel on May-27-2003 18:46:

Het was meer cynisch bedoeld Massive.
Al ben ik absoluut geen muziek kenner op het gebied van geschreven muziek als klassieke muziek, kan ik het zo nu en dan toch waarderen.
Dit is vooral gekomen omdat ik de strings van de Trance muziek leerde waarderen. Als je dan eens een klassiek nummer hoort herken je toch wel een trance nummers en zodoende kan ik daar goed naar luisteren terwijl ik dat vreoger verschrikkelijk vond.

Ik heb nog even op internet gezocht omdat ik het een prachtig nummer vind dat ik altijd kan blijven luisteren, het volgende is het meest interessante:

quote:

Samuel Osborne Barber (1910 � 1981) schreef "Adagio for Strings" in 1936. Barber schreef meerdere composities, maar Adagio for Strings wordt gezien als Barber's meesterwerk. Het nummer wordt ook wel Amerika�s volkslied van rouw genoemd. Het werd dan ook gespeeld tijdens de begrafenissen van de presidenten Roosevelt and Kennedy. Later werd het ook nog in de films Platoon en The Elephant Man als theme song gebruikt.
Begin 2000 werd het door William Orbit in een modern jasje gestoken wat enkele andere DJ�s inspireerde om dit ook te doen.

Het is geen quote, ik heb het zelf even getypt, aanvullingen zijn welkom hoor. Ik wilde het gewoon even onderstrepen omdat we ��n van de mooiste trance nummers ooit aan deze man te danken hebben

Posted by Ding Chavez on May-27-2003 18:53:

quote:
Originally posted by Smirnoff

Hehe no offense maarreee.... het requiem van mozart is dus eigenlijk ook hetzelfde als de 5e symfonie van beethoven??

Posted by [SigneT] on May-27-2003 18:54:

quote:
Originally posted by raoel

En nu is er ook een Ti�sto Remix, maar die is toch nooit nog niet gereleased? Wordt ie dat nog wel?

ja hij komt uit ja , op Only Djs kan je hem alvast als pre order bestellen

Posted by Chicane on May-27-2003 18:55:

quote:
Originally posted by Dj Odelpha
!eens daarmee

Qop JIJ! Kwikkie

Posted by dj_spare on May-27-2003 19:27:

lijkt NIET op elkaar vind ik... wat lopen jullie nou te ijlen... waarschijnlijk zijn allebei de tunes gejat en is er een lekkere beat achter gezet... so what... i dont mind...

Posted by mantisnl on May-27-2003 19:44:

2 totaal verschillende nr`s hoor, zitten hoogstens n paar keer dezelfde akoorden in

Posted by Jesse on May-27-2003 21:30:

Geert Huinink heeft een muzikale opleiding gehad, erg melodieus ingesteld dus. Als je zijn eerdere werk vergelijkt met Magik Journey (vooral zijn remix van Oceanlab - Clear Blue Water) weet je dat hij in staat is om zo'n stuk te maken.

2 aparte nummers dus!

Posted by eieregooie on May-28-2003 02:01:

idd... wat lullen jullie nou weer? Lijken TOTAAL niet op elkaar... Dat hoor je zo toch? Tenminste... ik wel...

Posted by TimeportE on May-28-2003 09:13:

leuk soort nieuwe thread, we weten soms net eff niet waar die op slaat maar toch leuk!

beide super lekkere nummers, vind barbers trouwens weer iets beter, maar beide zijn "klassiekers"

Posted by eXos on May-28-2003 09:46:

Als je tussen deze 2 platen geen verschil hoort luister je toch niet echt goed naar de muziek en kan je beter naar Jantje Smit gaan luisteren...

Posted by Muppet on May-28-2003 14:26:

waar lullen jullie over, zijn allebei mooie nummers, en lijken niet op elkaar

Greetz Muppet

Posted by tango on May-28-2003 14:40:

quote:
Originally posted by Muppet
waar lullen jullie over, zijn allebei mooie nummers, en lijken niet op elkaar

Greetz Muppet

Ik weet niet of je het begrijpt, maar ik vindt dus ook dat ze totaal niet op elkaar lijken. Maar 2 mensen vinden dus blijkbaar dat het een rip off is, ik denk dat de uitslag duidelijk is smirnoff

grtz,
TNG

Pages (2): [1] 2 »