TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hur hittade ni till TA?
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by reveal on Jun-08-2003 23:24:

Question Hur hittade ni till TA?

sj�lv s� s�g jag adressen i ett filnamn, best�mde mig f�r att kolla in st�llet

Posted by SteveTranz4ever on Jun-09-2003 00:16:

Ahh en favorit i repris

N�r jag f�rst fixade en datorn i slutet av �99 eller n�r det var s� s�kte jag p� mp3 och trance och n�r jag hitta detta st�llet minns jag inte exakt men det var strax efter men det var inte f�r�n l�ngt senare i April 2001 som jag signade upp och var verksam i dom internationella delarna som var dom enda d�...

Jag �r medlem nummer 2515 iaf mindshooter var den f�rsta svensk jag l�rde k�nna

Posted by reveal on Jun-09-2003 00:50:

jag �r medlem 3127
senaste som reggade �r nummer 19709

(och jepp, en gammal klassiker i repris finns ju m�nga nya nu som har kommit hit)

Posted by Smekbar on Jun-09-2003 01:01:

hmm... det va reveal som fick hit mig... thnx

Posted by Connector on Jun-09-2003 02:08:

S�kte p� trance livesets och d� hittade jag den h�r sidan. Det var h�r jag laddade hem min f�rsta �kta trance mp3'a

Posted by fede on Jun-09-2003 09:12:

Hysterix tipsade mig om denna sida =)

Posted by dj_hysterix on Jun-09-2003 09:55:

oj det var l�ngesen..kommer inte ens ih�g

Posted by mjz on Jun-09-2003 10:13:

har ingen aning faktiskt, k�nns som TA alltid har funnits och man alltid vetat om det...

Posted by Nyx on Jun-09-2003 11:08:

sidan tranceaddict.com har jag k�nnt till fr�n starten..tankade ner en del mp3s med mitt gamla 56k modem p� den tiden..kommer ih�g mp3sidorna beam.to/mp3factory & homeofmusic.com som jag bes�kte regelbundet d� ocks�..

forumet hade jag aldrig lagt m�rke till innan jag registrerade mig f�rra �ret..jag hade helt enkelt inget b�ttre f�r mig den dagen (och tur var v�l det)

Posted by Treo on Jun-09-2003 11:33:

Tror det var n�n som rekommenderade sidan p� ett annat forum, om det vad p� di.fm eller trance.nu minns jag inte..

Posted by cviper on Jun-09-2003 11:40:

ojoj.. det var ett tag sen jag hittade tranceaddict.com (n�r jag leta efter mp3's p� n�tet )... D� s�g TA lite annorlunda ut

Posted by ScuL on Jun-09-2003 12:00:

en kompis av mig anv�ndde tranceaddict.com att ladda ner nya singlor.
efter en par m�nader s�g jag att det oxo fanns en forum och s� blev jag medlem. f�rst bara p� holl�ndska delen men eftersom det finns en hel del irriterande j�vlar d�r (som inte respekterar m�nniskor som gillar vissa andra stiler); �r jag nu bara p� svenska sektionen.

Posted by x-dream on Jun-09-2003 12:02:

Re: Hur hittade ni till TA?

quote:
Originally posted by reveal
sj�lv s� s�g jag adressen i ett filnamn, best�mde mig f�r att kolla in st�llet

Om jag inte minns fel s� vart det nog p� samma s�tt jag hitta hit....

Posted by SWE_TRANCE on Jun-09-2003 12:06:

Re: Re: Hur hittade ni till TA?

quote:
Originally posted by x-dream
Om jag inte minns fel s� vart det nog p� samma s�tt jag hitta hit....

D� �r vi tre personer som hittade hit p� det s�ttet...

Posted by mindshooter on Jun-09-2003 12:53:

quote:
Originally posted by cviper
ojoj.. det var ett tag sen jag hittade tranceaddict.com (n�r jag leta efter mp3's p� n�tet )... D� s�g TA lite annorlunda ut

HEh det d�r minns jag..."No pop-ups, no bullshit" hehe...det f�rsvann sen

sj�lv �r jag medlem #444 och det var en tjejkompis som tipsa mig om denna och Trance.nu i samma veva...hon lystnar inte sj�lv p� musiken utan henne dock hade jag nog inte varit h�r idag...

Steve och jag m�ste nog ha varit dom f�rsta svenskarna som kom i kontakt och b�rjade chatta lite sm�tt d�r var juh dock inte bara v�ran id� med en svensk sektion...

Posted by GyLLe on Jun-09-2003 13:18:

fan d var ju l�nge sen man tittade in p� sidan f�r f�rsta g�ngen.. tror att d var en polare som ber�tta att d fanns en sida med bra trance mp3or.. efter typ 2 �r s� sajna men upp sej p� forumet...

vart ser man vilket medlems nr man har???

Posted by mindshooter on Jun-09-2003 13:21:

quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
vart ser man vilket medlems nr man har???

kolla browser-adressen n�r du �r inne p� din profile

Posted by reveal on Jun-09-2003 14:00:

quote:
Originally posted by mindshooter
hon lystnar inte sj�lv p�

... har lovat att klaga p� dig varje g�ng du g�r denna felstavningen

Posted by Vizay on Jun-09-2003 14:26:

�hh d� har jag �nd� ett r�tt originellt s�tt att hitta hit p�...

s�g en video med gielen fr�n TE 2000 hemma hos en polare, blev givetvis totalfr�lst � undrade vart han f�tt tag p� den...efter mycket om � men s� kom han ih�g att de va fr�n TA.

sen va jag inne � surfade runt en del, hittade forumet � reggade mig...sen f�ll det i gl�mska i ungef�r ett halv�r innan jag b�rjade posta aktivt

[edit]

hehe jag s�g just nu att jag reggade mig dagen innan julafton 2001...jag �r medlem nummer 7173 s� ett tag har man v�l varit med

� en annan sak, s�g inne p� profile n�tt som hette referrals, va e de?

Posted by nekholm on Jun-09-2003 14:45:

Kommer inte ih�g, har varit h�r sen Januari 2003, �ver 2 �r allts�

Medlemsnummern e 1112

Vizay: Om du tipsar en kompis om sidan, och han/hon registrerar sej, kan han/hon skriva ditt namn i referrals f�ltet. P� s� s�tt f�r du en referral

Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-09-2003 15:32:

Minns �verhuvudtaget inte alls hur jag hittade hit. Reggade mig januari 2001 och blev medlem nummer 869 eller n�got s�dant.

Posted by P4z! on Jun-09-2003 16:06:

S� h�r s�g TA ut �r 2000

hehe

sj�lv hittade jag hit via n�n video eller mp3:a.

Posted by Glorie on Jun-09-2003 18:45:

Hello!

quote:
Originally posted by ScuL
f�rst bara p� holl�ndska delen men eftersom det finns en hel del irriterande j�vlar d�r (som inte respekterar m�nniskor som gillar vissa andra stiler); �r jag nu bara p� svenska sektionen.

jass�? jaha d�r ser man.. trodde du var mer p� holl�ndska faktiskt

jag tror jag hittade hit via doter, men ja e inte s�ker reggade mig ef. ett halv�r av bara kikandes

P4z, ahhh cooolt

Posted by Amnezia on Jun-09-2003 20:11:

hum ska man komma ih�g s�nt...

k�nns som jag varit h�r v�ldigt l�nge fast de f�rsta �ren skrev jag inget..hade n�tt annat nick som jag inte minns alls ox�..weerd

Posted by verminator on Jun-09-2003 20:16:

vel

sommeren 2000 = kjedelig sommer
satt mye p� internett og lasta ned masse mp3 for � spane ut nye l�ter som jeg kunne ha med p� fest og rokke til

plutselig kom ta.com opp da jeg s�kte i altavista.. begynte � bes�ke oftere og oftere

s� oppdaget jeg forumet, hang rundt en del m�neder uten � regge meg, bare leste.

s� i okt/nov elns, regga jeg meg og har v�rt her siden, selv om jeg ikke har v�rt s� utrolig aktiv her.

the end

of the story

of vermi

Pages (3): [1] 2 3 »