TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- SWE-TA skiva?
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by ScuL on Jun-15-2003 13:12:

Question SWE-TA skiva?

Jag har t�nkt p� det tidigare... men nu ska jag �ntligen g�ra ett tr�d.

Jag vet att det finns flera producenter h�r.. jag till exempel, men oxo Smekbar, Dioxys, osv. Kanske �r det en kul id� att mixa ihop en skiva som best�r endast av l�ter gjort av TA-medlemmar.

F�rst m�ste jag veta vem producerer och vill jobba med den h�r 'projekten'..
Vad tycker ni?

Posted by SteveTranz4ever on Jun-15-2003 13:16:

Jag t�nkte faktiskt p� det h�r om dagen...
Vi harju en del producenter som sagt och n�gra DJs.
Den som inte producerar kan ju DJa ihop en officiell mix... jag f�resl�r d� Jre... du har ju pinoeer grejjer � allt hemma

Vilka har vi som sagt d�

Vizay
Endre
Dioxys
Robstar (kanske har n�n han inte sl�pper p� n�n label(hoppas))
Smekbar
+ fler

Posted by Jre on Jun-15-2003 13:35:

L�ter som en bra ide!

Om det ska mixas st�ller jag g�rna upp men...

Det �r s�kert fler som vill mixa s� alla som
vill kan ju l�mna sitt bidrag s� r�star vi fram
b�sta Mixen eller n�tt

/ Jre

Posted by ScuL on Jun-15-2003 13:38:

Kul att ni �r interesserad

Jag vet inte om du vet Steve men jag producerar ocks�.
Har aldrig laddat upp l�ter f�r provning eftersom jag skicker till skivbolaget f�rst innan jag kan publicera de p� n�ten.

Posted by Glorie on Jun-15-2003 14:07:

WOW!!!!

Vilken schyst id�! det hade jag faktiskt inte t�nkt p� innan.. (som m�nga verkar ha gjort) ja m�ste s�ga att jag nog tycker det skulle va roligare om de som producerar l�tar f�r vara med p� skivan elle??? L�TT att Dioxys & Starfall ska vara med!

P� det s�ttet f�r ju fler personer vara med? � andra sidan �r det ju inget som hindrar oss att g�ra ytterligare en skiva me en mix En s�n h�r skiva beh�ver ju inte bli dyr heller... runt en 30 kr? eller va tror ni? skivkostnad och porto.. plus en tia f�r ov�ntade utgifter eller fodral

mycket bra id�! t�l att upprepas

Posted by ScuL on Jun-15-2003 14:12:

Re: WOW!!!!

quote:
Originally posted by Glorie
Vilken schyst id�! det hade jag faktiskt inte t�nkt p� innan.. (som m�nga verkar ha gjort) ja m�ste s�ga att jag nog tycker det skulle va roligare om de som producerar l�tar f�r vara med p� skivan elle??? L�TT att Dioxys & Starfall ska vara med!

klart att dem ska.. annars har vi inte tillr�ckligt material f�r att l�gga till skivan.

kanske kan jag f�rs�ka att g�ra liten hardtrance f�r skivan.. (vet inte om jag klarar men ska f�rs�ka iaf)

Posted by SteveTranz4ever on Jun-15-2003 14:20:

Re: WOW!!!!

quote:
Originally posted by Glorie jag nog tycker det skulle va roligare om de som producerar l�tar f�r vara med p� skivan elle??? L�TT att Dioxys & Starfall ska vara med!

Det var ju de som var tanken

quote:
Originally posted by ScuL
Kul att ni �r interesserad
Jag vet inte om du vet Steve men jag producerar ocks�.
Har aldrig laddat upp l�ter f�r provning eftersom jag skicker till skivbolaget f�rst innan jag kan publicera de p� n�ten.

Skulle va kul att f� h�ra dina alster n�n dag

Sen f�r ni DJs ha lite catfight om vem som ska mixa men jag tycker vi b�rjar med en skiva som vi f�r�ker bygga p� kvallitet framf�r kvantitet

quote:
Originally posted by ScuL kanske kan jag f�rs�ka att g�ra liten hardtrance f�r skivan.. (vet inte om jag klarar men ska f�rs�ka iaf)

�r det inte b�ttre att vi f�r h�ra lite av dina �ldre alster d� ? Trance om du har... g�r ihop b�ttre med �vrig musik i en trancemix liksom

Posted by ScuL on Jun-15-2003 14:34:

Re: Re: WOW!!!!

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Skulle va kul att f� h�ra dina alster n�n dag
-----
�r det inte b�ttre att vi f�r h�ra lite av dina �ldre alster d� ? Trance om du har... g�r ihop b�ttre med �vrig musik i en trancemix liksom

nja :P jag har aldrig produceret trance jag g�r bara hardstyle allts� d�rf�r sa jag att jag ska f�rs�ka liten hardtrance. men det e inte fel att avsluta mixen med en liten h�rdare tune, lr?

Posted by SteveTranz4ever on Jun-15-2003 14:36:

Re: Re: Re: WOW!!!!

quote:
nja :P jag har aldrig produceret trance jag g�r bara hardstyle allts� d�rf�r sa jag att jag ska f�rs�ka liten hardtrance. men det e inte fel att avsluta mixen med en liten h�rdare tune, lr?

Ahh tyckte du skrev du skulle g�ra en hardcore he he men en hardtrance e ju najjs !!!

Posted by mindshooter on Jun-15-2003 14:51:

�r v�l b�ttre om man f�r ladda hem skivan med omslag och s� sj�lv tycker jag annars blir det fett j�vla projekt hehe kommer g� segare �n t-shirts...

Vi kan ha en mix t�vling och en Cd omslags t�vling...jag leker g�rna med omslagen n�mligen..men jag kan t�nka mig att det finns fler som g�rna g�r det h�r...*host*shytrance*host*

Posted by SteveTranz4ever on Jun-15-2003 14:58:

Lite sv�rt �nd� att t�vla om vilken mix som e b�st om det finns tex. 3 som mixar.
D� ska dom som vill r�sta ladda hema alla � lyssna igenom alla f�r att sen best�mam vilken som �r den officiella...

Dock har jag inget konkret f�rslag p� hur man l�ser det smidigare...

Posted by mjz on Jun-15-2003 15:19:

hmm... jag skulle kunna vispa ihop n�t totalt oharmoniskt, utan taktk�nsla och som l�ter som man k�rt det genom nintendo 8-bitars ljudjort... men annars �r det nog b�st jag h�ller mig utanf�r...

Posted by ScuL on Jun-15-2003 15:54:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ahh tyckte du skrev du skulle g�ra en hardcore he he men en hardtrance e ju najjs !!!

lol d� l�ste du fel jag skrev verkligen hardtrance..
har oxo en hel del hardstyle l�ter som ligger kvar.. kan oxo anv�nda dem i mixen kanske.

kul att se att de finns nya f�rslag direkt efter id�en kom p� minnet.
cd omslags t�vling till exempel verkligen bra

quote:
Originally posted by mjz
hmm... jag skulle kunna vispa ihop n�t totalt oharmoniskt, utan taktk�nsla och som l�ter som man k�rt det genom nintendo 8-bitars ljudjort... men annars �r det nog b�st jag h�ller mig utanf�r...

f�rs�ka �r det b�sta du kan g�ra... om det l�ter bra kan vi mixer det ihop... n�r det blir n�t totalt oharmoniskt.. hmja.. d� f�r vi se om det passar till

Posted by dbl on Jun-15-2003 18:27:

producerar ocks�

l�ter annars som en bra id�

Posted by Glorie on Jun-15-2003 18:55:

Exclamation

quote:
Originally posted by mindshooter
�r v�l b�ttre om man f�r ladda hem skivan med omslag och s� sj�lv tycker jag annars blir det fett j�vla projekt hehe kommer g� segare �n t-shirts...

ahhh du har r�tt... va tr�ngsynt ja e t�nkte inte p� en g�ng att man kunde g� som du s�ger... sj�lvklart

quote:
Vi kan ha en mix t�vling och en Cd omslags t�vling...jag leker g�rna med omslagen n�mligen..men jag kan t�nka mig att det finns fler som g�rna g�r det h�r...*host*shytrance*host*

hehehe yeeeeee!!!

steve... ja trodde fr�gan var endera mix-cd av EN person eller en cd me various artists...d.v.s flera fr�n forumet f�r vara med.. de var s� jag menade.

Posted by ScuL on Jun-15-2003 19:14:

det var iaf 'various artists' s� jag menade..
det finns flera som har inte tillr�ckligt material att fylla en hel skiva sj�lv

Posted by Rikard on Jun-15-2003 20:07:

l�ter som en j�vla cool id�

min starfall sk as�klart vara med de andra producenterna h�r f�r v�ll visa vad dem g�r f�r med sina l�tar med! jag kanske vill ha med n�tt anant jag h�ller p� med nu iofs

vi kan v�ll se vad alla vill l�gga ut h�r f�rst eller?

vet ej hur m�nga l�tar som vi kan l�gga upp p� skivan?
�r det tillr�ckligt med bara sweta-l�tar p� skivan eller m�ste vi komplitera med fler proffessionella?

Posted by Nyx on Jun-15-2003 20:17:

Jag kanske kan vara med och bidra med n�n utav mina l�tar p� skivan..om de h�ller m�ttet dvs..

ska g�ra en tr�d med n�gra demos, n�r jag n�r jag har k�rt igenom mitt arkiv med halvf�rdiga projekt

Posted by mindshooter on Jun-15-2003 20:34:

Klart det bara ska vara SWETA l�tar p� en SWETA skiva
Alla kan f� ha med 1 l�t eller n�got....av dom som k�nner att dom h�ller m�ttet

Posted by ScuL on Jun-15-2003 20:35:

quote:
Originally posted by Dioxys
vi kan v�ll se vad alla vill l�gga ut h�r f�rst eller?

vet ej hur m�nga l�tar som vi kan l�gga upp p� skivan?
�r det tillr�ckligt med bara sweta-l�tar p� skivan eller m�ste vi komplitera med fler proffessionella?

jag har en f�rslag.. alla kan l�da upp sina demo's och poster dem i den h�r tr�det.

jag tycker att det passa ungef�r 11, 12 lr 13 l�ter p� skivan.
sj�lvklart h�nger det p� l�ngden av l�tarna.

personligen tycker jag att det r�cker med bara SWE-TA l�tar, det �r inte l�ngre v�rt skiva n�r vi l�gga till proffessionella l�ter. dessutom f�r man kanske problem med copyrights osv.

Posted by SteveTranz4ever on Jun-15-2003 20:39:

quote:
jag har en f�rslag.. alla kan l�da upp sina demo's och poster dem i den h�r tr�det.

jag tycker att det passa ungef�r 11, 12 lr 13 l�ter p� skivan.
sj�lvklart h�nger det p� l�ngden av l�tarna.

personligen tycker jag att det r�cker med bara SWE-TA l�tar, det �r inte l�ngre v�rt skiva n�r vi l�gga till proffessionella l�ter. dessutom f�r man kanske problem med copyrights osv.

Jag h�ller med fullst�ndigt...

Om alla kan ta sig in p� mitt SWETA konto p� min FTP skulle jag kunna g�ra en folder bara f�r l�tar som skulle kunna t�nkas anv�ndas, �r det s� pass m�nga producenter s� det blir en l�t var eller en del kanske m�ste bidra med 2 kanske ?

Hur ska vi g�ra med mixningen ? Jag r�star p� en DJ som inte �r producent s� f�r fler ta del av skapandet... vilka �r bara DJs... Connector... Jre... eller ?

Posted by Rikard on Jun-16-2003 16:04:

jo, och kurai, men antar att han inte r�knas med? samt att han inte fattar ett ord vad vi s�ger h�r s� ah..
vizay �r ju ocks�, men eftersom jag antar att han vill st�lla upp med en l�t ist�llet s� kanske han �r � bortse iaf?

Posted by dj_hysterix on Jun-16-2003 19:35:

Endres kallocain m�ste va med

Posted by Vizay on Jun-16-2003 22:52:

aaa jag st�ller h�llre upp med en l�t �n att mixa skivan faktiskt...ska se vad jag kan hitta p� lite snabbt

Posted by Rikard on Jun-16-2003 23:13:

just ja! paz! mixar ju ocks�, d�remot vinyl :/ hehe, bra vizay v�ntar vi v�ll bara p� om endre vill vara med?

Pages (3): [1] 2 3 »