TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Paintball
Pages (4): [1] 2 3 4 »

Posted by JayBee on Aug-09-2003 07:28:

Smiling Frog Paintball

Jag �r sj�lv lite av en paintball fantast och t�nkte bara kolla, om jag skulle arrangera en f�rmiddag ute i skogen skulle det vara n�gon intreserad �verhuvudtaget?

[i stockholm]

hehe vilken rolig groda som lipar

Posted by SteveTranz4ever on Aug-09-2003 07:35:

Ha ha... de skulle ju va as ballt, kan v�l inte bli mycke grabbigare �n att f� panga p� varandra som cowboys & indianer

Jag tror dom flesta fr�gar sig och h�nger med beroende p� vad det kan kosta...

Jag tar med mig kameran ( Kamerakillen f�r man inte skjuta p� men han f�r skjuta p� alla )

Posted by JayBee on Aug-09-2003 07:43:

quote:

( Kamerakillen f�r man inte skjuta p� men han f�r skjuta p� alla )

haha... det brukar bli tv�rtom

Jo ok kostnaden �r tyv�r h�g om man inte redan har en paintball b�ssa som mig

man kan dra ner kostnaderna med n�gra smarta tips fr�n mig.

1) hyr alldrig p� l�rdag/s�ndag. de flesta har st�ngt p� s�ndag vilket inneb�r att man m�ste hyra till m�ndag och det kostar mer.

2) hyr bara b�ssan och inga kl�der. kostar mindre. (fast om man inte har egen camo hemma s� syns man j�vligt tydligt och sabbar st�mningen lite )

3) Ett litet paket bollar kostar 90 �re/bollen. medans ett stort paket kostar kanske bara 40-30 �re/bollen. s� g� ihop ett g�ng p� 4 eller s� och k�p ett j�tte paket.

men sj�lvklart s� om det blir n�got fixar jag allt detta.

kostnader kan variera men oftast n�gra hundra. typ 200-500 kr:- och d� spelar man en hel dag. (4-6 timmar)

Posted by Treo on Aug-09-2003 08:03:

Ahh, paintball �r grymt skoj! Jag �r eventuellt p�, beroende p� n�r detta h�nder..

Posted by JayBee on Aug-09-2003 08:33:

quote:
Originally posted by Treo
Ahh, paintball �r grymt skoj! Jag �r eventuellt p�, beroende p� n�r detta h�nder..

det beror helt p� "ER". om 3 veckor s� slutar jag jobba och �r ledig �nda tills oktober n�gon g�ng. n�r som helst d�r g�r bra.

men det h�r �r det st�rsta problemet med paintball: hitta en tid d� alla kan :P

Posted by Vizay on Aug-09-2003 12:46:

jag bangar inte p� att h�nga med...har aldrig k�rt men det verkar s� j�vla grymt kul

kan iofs bero lite p� vvad kostnaden g�r p� men jag f�r v�l offra lite i v�rsta fall

Posted by Connector on Aug-09-2003 14:14:

paintball �r ju kul. Jag �r med om det blir ett passande datum och om l�nen inte �r bortsupen =)

Posted by reveal on Aug-09-2003 15:38:

paintball �r riktigt skoj fast jag �ker inte till sthlm f�r att lira

btw, det brukar vara 18-�rsgr�ns f�r att spela, s� ni vet

Posted by NooN on Aug-09-2003 16:25:

Paintball �r kul som fan...om man inte f�r en boll i k�ften som jag fick

Posted by JayBee on Aug-09-2003 16:35:

quote:
Originally posted by reveal

btw, det brukar vara 18-�rsgr�ns f�r att spela, s� ni vet

Jag kan k�pa ut �t er 16 �ringar

n� men man kan hyra under 18 med m�lsmans till�telse eller n�tt i den stilen. (jag vet f�r jag har gjort det en g�ng i tiden )

Posted by Kongo_kim on Aug-09-2003 16:37:

quote:
Originally posted by NooN
Paintball �r kul som fan...om man inte f�r en boll i k�ften som jag fick

hahahahahgahahahahahhahahahahahahahahhhahahahaha

Borde ha video filmat det. jag hade fan garvart ihj�l mig.

Posted by reveal on Aug-09-2003 16:46:

quote:
Originally posted by Kongo_kim jag hade fan garvart ihj�l mig.

hade nog inte jag gjort, det �r ju fan skitfarligt att f� en boll i munnen... men jag antar att du hade skydd? dvs bara "f�rgst�nk" som kom in? en hel boll in i munnen l�r ju inte vara trevligt

Posted by NooN on Aug-09-2003 21:52:

quote:
Originally posted by reveal
hade nog inte jag gjort, det �r ju fan skitfarligt att f� en boll i munnen... men jag antar att du hade skydd? dvs bara "f�rgst�nk" som kom in? en hel boll in i munnen l�r ju inte vara trevligt

Jor�, jag hade skydd som tur va. Men det var fan inte gott. Fiskleverolja

Och Kongo_kim:
Jag garvade som fan sj�lv s�

Posted by JayBee on Aug-09-2003 22:33:

Smiling Frog

*updaterade kostnaden*

OK vad s�gs om detta (bara f�rslag)

Tid: L�rdag 27 september

Kostnad: 250-350 kr (om man hinner l�mna tillbaka utrustningen samma dag som man spelar tj�nar man 50 kr och om man inte hyr kl�der spar man oxo 50. s� det �r 100 kr att sl�nga med) 100 kr f�r cirka 500 bollar

Deposition: 250+60(handpenning) man f�r alts� tillbaka dessa pengar efter man l�mnat tillbaka utrustningen och om jag inte minns fel s� n�r man betalar handpenningen s� dras den summan av kostnaden. (250 som f�rs�kring att du l�mnar tillbaka utrustningen och 60 f�r att f�rs�kra att du h�mtar utrustningen den dagen du angivit(60kr i handpenning = 60kr mindre att betala senare))

(Alts�: 250-350 + 250 + 60 + 100 = 660/760 - 250 - 60 = 350/450 (dvs du m�ste l�gga ut 600/700 kr men efter du spelat klart den dagen och f�tt tillbaka pengarna du lagt ut har du endast gjort av med 350/450 kr)

Utrustning: B�ssa(semi automat), loader(magasin), gas/luft tub, mask. (kl�der f�r 50 kr)

Personer fr�n SWETA som verkar intreserade hittills: JayBee, Steve, Treo, Vizay, Connector. (jag har ett g�ng irl som �r med oxo)

Andra: ca: 6-8st om det blir som planerat blir man alts� totalt 10-16 kanske.

skulle vara skitkul om det kunde bli n�got s� HOJTA G�RNA TILL. Tycker oxo v�ldigt mycket om id�n att filma

Gonatt//jocke

Posted by Connector on Aug-10-2003 01:13:

quote:
Originally posted by JayBee
Personer fr�n SWETA som verkar intreserade hittills: JayBee, Steve, Treo, Vizay, (jag har ett g�ng irl som �r med oxo)

gl�mde du mig eller? =)

Posted by JayBee on Aug-10-2003 05:56:

quote:
Originally posted by Connector
gl�mde du mig eller? =)
f�rl�t det var inte alls meningen att gl�mma dig *fixar*

Posted by JayBee on Aug-14-2003 17:21:

Smiling Frog

Gokv�ll alla glada trance lovers!

Nu �r det s� gott som spikat och klart, Den 27:e september blir det paintball kalas ute i skogen.

Vi �r redan 12 (varav 4 fr�n SWETA) stycken och vi v�xer varje dag . Om du �r intreserad �r det �nnu inte f�rsent, men v�nta inte f�r l�nge f�r om n�gon vecka ska vi boka utrustningen f�r alla som ska hyra.

Om ni �r intreserade skicka d� ett PM till mig med mobil nummer och g�rna ett riktigt namn oxo (hatar att ringa till n�gon och s�ga " hej �r det du som �r Mr.Skeletor? ")

Som treo pekade ut s� �r det ett event i m�nchen bryggeriet men iomed att vi inte spelar paintball mitt i natten s� g�r det inget.

F�r er som ska vara med och hyra s� h�ll ett �ga �ppet p� era "private messages" f�r jag h�r av mig snart med mer info.

Vi ses i skogen! //Jocke

Posted by dbl on Aug-14-2003 17:29:

fan d�.. vill ocks� vara med... kan vi inte k�ra i gbg ist�llet

Posted by JayBee on Aug-14-2003 17:30:

quote:
Originally posted by dbl
fan d�.. vill ocks� vara med... kan vi inte k�ra i gbg ist�llet

OK grabbar planerna �r �ndrade vi k�r i GBG.. ok klappat och klart

nu ska jag dra p� bio och se arnold, hoppas den e bra gokv�ll //Jocke

Posted by dbl on Aug-14-2003 17:34:

quote:
Originally posted by JayBee
OK grabbar planerna �r �ndrade vi k�r i GBG.. ok klappat och klart

nu ska jag dra p� bio och se arnold, hoppas den e bra gokv�ll //Jocke

hehehehe... fan va bra

arnold e ganska bra ja... 2:an e fortfarande b�st.. liiite f�r mycket humor i den... men annars e den bra

Posted by mindshooter on Aug-14-2003 18:22:

Dog Running

Jag e lika p� som ovantst�ende hund...fett kul att skuta bollar p� alla..speciellt steve

Posted by SteveTranz4ever on Aug-14-2003 18:44:

quote:
Originally posted by mindshooter
Jag e lika p� som ovantst�ende hund...fett kul att skuta bollar p� alla..speciellt steve
L�r dig stava innan du b�rjar vifta med pickan p�jk... Fan du e v�l fusk dopad nu efter allt kollo... ni lekte v�l cowboys & indianer hela dagarna

Posted by Vizay on Aug-14-2003 21:26:

orkar inte PM:a enbart mitt namn s� jag skriver det h�r....hello, my name is Peter and I'm and addict, a Tranceaddict

Posted by mindshooter on Aug-14-2003 21:29:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
L�r dig stava innan du b�rjar vifta med pickan p�jk... Fan du e v�l fusk dopad nu efter allt kolla... ni lekte v�l cowboys & indianer hela dagarna

vet att det ska vara skjuta...orkade inte �ndra..

Posted by JayBee on Aug-14-2003 22:30:

quote:
Originally posted by Vizay
orkar inte PM:a enbart mitt namn s� jag skriver det h�r....hello, my name is Peter and I'm and addict, a Tranceaddict

Du beh�ver inte s�ga ditt namn. om du kollar i mitt senaste PM till dig s� st�r det "Tja peter" s� det �r ganska uppenbart att jag kan ditt namn

Det var inte s� v�rst relevant att s�ga det men jag var tvungen att l�tta p� hj�rtat

Pages (4): [1] 2 3 4 »