TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Commuitys
Pages (2): [1] 2 »
Commuitys
Vad �r den generalla �sikten om olika communitys?
�r lunar s�mre �n trance.nu? I s� fall varf�r?
Det var lite diskussion om huruvida det �r r�tt att snacka skit om andra communitys.
Sj�lv ser jag inget fel med att tycka d�ligt om saker och ting..man m �ste bara kunna styrka det med konstruktiv kritik.
Lunar �r f�r mig v�ldigt otilltalande p.ga dess f�rger och medlemmar.
Lite v�l r�rigt ox�.
Vad tycker ni?
ahmen.. ��hh ... urs�kta om jag �r p� d�ligt hum�r idag f�resten men fan..
aja alts� det jag syftade p� i den andra tr�den �r att jag bara blir lite tr�tt ibland p� h�ra samma saker hela tiden.. folk ska j�mt snacka skit om stora saker. typ lunar, microsoft eller vicks bl�.. n� men ni hajar. k�nns bara att det ofta �r gn�ll p� att det �r stort och att man sj�lv vill visa sig annorlunda �n sj�lvaste saken... fan jag f�klarare lite d�ligt men hoppas ni hajar vad jag menar och jag blir bara irriterad. jag hadde f�rmodligen inte n�mt det �ns men jag r�kade bara ha pms idag och fick lite utbrott.
TA �r en utav mina klara favoriter
(vill inte g�ra en glad smiley f�r jag �r inte glad) men man kan se lunar som.. en alternativ k�lla.
Re: Commuitys
| quote: |
| Originally posted by mindshooter �r lunar s�mre �n trance.nu? I s� fall varf�r? |
) samt f�r mycket av bokstaven "z" helt enkelt.. och f�r mkt "typ" 
s� de s���
fast, de enda ja pysslar me d�r, �r att skriva g�stboksinl�gg allts�
och ibland svarar jag p� den d�r fr�gan man kan r�sta i
that's all 
s� gillar jag turkost

jag har inte loggat in p� t.nu sen mars 2002.. och det har v�l h�nt en hel del d�r antar jag? sen dess... s� aaa? jag anv�nder inte t.nu alls, mer �n att s�ka lyrics allts�
Glorie: h�ller med jag anv�nder oxo lunar till att snacka med folk som jag annars kan ha sv�rt att n�. men fan f�rgerna... vem bryr sig ?
jag �r inte online p� lunar l�ngre �n typ n�gra minuter kanske n�n g�ng i veckan liksom.
| Originally posted by JayBee aja alts� det jag syftade p� i den andra tr�den �r att jag bara blir lite tr�tt ibland p� h�ra samma saker hela tiden.. folk ska j�mt snacka skit om stora saker. typ lunar, microsoft eller vicks bl�.. n� men ni hajar. k�nns bara att det ofta �r gn�ll p� att det �r stort och att man sj�lv vill visa sig annorlunda �n sj�lvaste saken... |
efter ha ignorerat lunar i circa 9 m�nander s� har jag b�rjat logga in p� lunar igen (jag har varit medlem i 40 m�nader, s� jag v�grar att s�ga upp mitt lunarkonto), lunar �r okej om man ignorerar fjortis-elementen & annat skit.
jag brukar h�nga p� helgon.net ist�llet, det �r en community menat f�r alternativa stilar men det �r inte str�ngt om det. mindre fjortisar, ett st�lle d�r japanfixareda kan snacka (i deras forum), och lite annat skit
| Originally posted by montana jag brukar h�nga p� helgon.net ist�llet, det �r en community menat f�r alternativa stilar men det �r inte str�ngt om det. |
| Originally posted by JayBee Glorie: h�ller med jag anv�nder oxo lunar till att snacka med folk som jag annars kan ha sv�rt att n�. men fan f�rgerna... vem bryr sig ? jag �r inte online p� lunar l�ngre �n typ n�gra minuter kanske n�n g�ng i veckan liksom. |
Re: Commuitys
hehe, nu gl�mde jag iofs svara p� fr�gan h�r 
| Originally posted by mindshooter Vad �r den generalla �sikten om olika communitys? |
i bland kan det vara trevligt med lite utbyte.| quote: |
| Originally posted by montanta efter ha ignorerat lunar i circa 9 m�nander s� har jag b�rjat logga in p� lunar igen |
jag hade ox� en period p� s�kert 9 m�nader som jag ignorerade lunar helt och h�llet
lol scul.. bReEzAh slUTs
| Originally posted by staz lol scul.. bReEzAh slUTs |
s� heter de h�r ocks�! 
som en polare sa till mig i somras, "sm�flickor nuf�rtiden ser ju fan n�stan ut som riktiga tjejer"
en skr�mmande utveckling egentligen
| Originally posted by montana lunar �r okej om man ignorerar fjortis-elementen & annat skit. |

jo breeza sluts = fjortisar
i holland kallas de breeza sluts, h�r kallas de fjortisar.. n�ra v�nner fr�n holland ber�ttade om uttrycket breezah sluts 
Lunar: Sk�nt st�lle att sitta och flumma p�.
PA: Segaste communityn av alla
trance.nu: Jag �r med i den, men har l�mt bort mitt anv�ndarnamn
Rimboslusk: Den communityn som �ger alla andra. Har dock problem med servern just nu. K�nner folket som skapade den
Det �r de jag provat p�. Finns ocks� en www.bulle.se 
Jag har faktiskt bara h�ngt p� ett enda, n�mligen TA, d�rf�r har jag lite sv�rt att v�rdera �vriga platser p� n�tet. Sj�lvklart �r det v�l bra att det finns olika, trivs man inte p� ett s� beh�ver man ju inte stanna eller hur? Av samma anledning beh�ver man inte ta personligen illa upp om n�n ogillar ett st�lle (l�s Lunarstorm), det �r ju inte anv�ndaren man ogillar utan platsen, eller hur?
Lunar: Fjortis varning som alla sagt, f�r mycke skit imo. sv�rt att f� kontakt om man vill det. Lite lekskola. Men h�nger upp sig p� f�rger & fonter... n� de g�r jag inte 
T.NU: Det startas lika m�nga tr�dar d�r som det postas h�r p� en dag. Folk l�gger in totalt on�diga inl�gg f�r att f� fler poster och d�rmed b�ttre karma, en slags status symbol
Tranceclubber.com: Det ligger p� gr�nsen mycket d�r men folk l�r sig att posta skit i OT-delen av forumet, det roliga �r att det �r lagom m�nga & m�nga anv�ndare som v�gar posta. Lite Lunar varning kanske p� de d�r med GB/mail men jag tycker det �r alldeles lagom,finns ju m�nga fjortisar d�r ocks� och folk raggar s�kert d�r.
trancEaddict.com/forums: H�nger inte s� mycket p� dom internationella delarna l�ngre, sv�rt att h�nga med riktigt och sen trivs jag ju s� bra h�r p� sweta. Mina f�rsta 700 poster fick jag dock i dom internationella delarna.
SWETA
http://www.tranceaddict.com/forums/....php?forumid=37
L�nken som ligger �verst bland favoriter p� datorn 
Bra niv� oftast, intressanta diskussioner med folk som har n�t vettigt att s�ga d�rmed inte sagt att alla kan komma med det alltid.
Bra ocks� att om n�n sp�rar ur eller e helt OT. s� s�ger folk till f�r att kunna bibeh�lla det som vi trivs b�st med... PLUR.
Lunar: Som flera redan p�pekat, anv�nder mest f�r att prata med folk som jag annars inte skulle snacka med. Bes�ker inga andra dela av lunar �n att kolla min gb osv.
TA: Har detta forumet som min startsida (sweta d� allts�) Kollar �ven music/new releases -delarna varje dag.
T.nu: Inte mkt aktivitet d�r fr�n min sida �ht. Loggar in H�GST en g�ng i m�naden f�r att checka av gb, leta fakta � s�nt.
webForum.nu: Ett forum som jag bes�ker lika ofta som TA. �r ett stort svenskt forum (+735.000 poster) som jag anv�nder mest f�r att ge/f� information om webbutveckling.
Tranceclubber.nu: H�ller med steve om allt d�r 
SWETA - h�ller v�l med det flesta folk har sagt h�r, sk�nt folk, mer eller mindre vettiga diskussioner.
TA - tr�darna i "Chill Out" kan vara riktigt roliga att l�sa... galningar d�r ju 
F�rutom TA h�nger jag p� lite olika (mindre) st�llen; tpu.org (hprog.org nuf�rtiden) var ganska informativ - fanns bara n�gra tiotals aktiva medlemmar, men � andra sidan visste folk vad de pratade om. Och det fanns inga fjortisar (iofs ingen st�rre risk p� en programmeringsrelaterad sida
). Dock har det g�tt lite segt sen de bytte forumsen till ett wiki (dvs. alla kan editera alla sidor).
Tycker det �r j�tte bra med ex. Lunar f�r s�nna som kanske har sv�rt f�r ett "normalt" liv..
(ja jag vet, plocka fram alla aggretioner o f�rsvara den f�rkastliga uttveckling utav "datan�rdar" som finns idag)
ps. �r bara semiseri�s ds.
| Originally posted by quilly (ja jag vet, plocka fram alla aggretioner o f�rsvara den f�rkastliga uttveckling utav "datan�rdar" som finns idag) |
lunar i en ask? 

^^ haha
vilken irriterande snubbe! han tror han e b�st i v�rlden f�r han har tillg�ng till alla 0-day warez. 
M�ste s�ga att jag h�nger r�tt h�rt p� Lunar. Man funderar p� att strunta i att komma tillbaka, men p� n�t s�tt slutar man alltid d�r �nd�.
Mest f�r att l�sa vad de f�, men o-s�-bra, har att skriva idag. Sv�rt att s�lla, men v�l v�rt det. Resten kan man nog strunta i.
Dessutom ger det mig n�je att skriva av mig emellan�t (sl�ngde ihop mina samlade dagb�cker d�r sedan starten n�n g�ng 2000, och det slutade med ett dokument p� 215 sidor)
..sen �r det nog ocks� f�r att h�lla koll p� alla gamla v�nner jag skiljdes fr�n n�r jag flyttade. Ett sorts halmstr� antar jag.
�ven om man m�r v�ldsamt illa ganska ofta pga diverse element p� siten, s� f�r man ju s�lla och ta det f�r vad det �r.
GAHHHHHHHHH fy fan vilken irriterande m�nniska den d�r djgermany �r.. uuuuuuuuuuusschh.. 22 �r ox�? han m�ste sk�mta.. men men tyv�rr s� finns det ju s�na d�r har jag m�rkt. INGET LIV s�ger jag bara 
nu till communitys:
Lunar: har varit medlem sen maj 2000 eller n�t s�nt, loggar in ett par g�nger i veckan o kollar g�stboken o sen trancediskusen.. (alltid lika roligt)
.
TA: Trevligaste communityn av alla, har tyv�rr gl�mt bort att logga in h�r p� ett par m�nader *oops*
TC: hmm va ska man s�ga.. f�rr va det r�tt schysst men nu har det blivit en j�vla lekstuga, sen att man f�tt reda p� vad "�garen" g�r f�r g�r ju inte det hela b�ttre..
Peugeot-sport-club.com: d�r jag h�nger mest n�stan
hehe blir s� n�r man k�pt bil. men j�kligt mycket trevligt folk d�r. inget direkt community kanske.
skunk: nostalgi.. d�r h�ngde man n�r man va liten
finns det fortfarande?
sen har man en massa konton p� andra communitys som man aldrig loggar in p�.