TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Darren Tate i sthlm
Pages (2): [1] 2 »

Posted by CJ InterCity on Apr-15-2004 16:22:

Darren Tate i sthlm

det st�r p� www.darrentate.com att han ska spela p� Mondo i Sthlm i dagarna! men jag hittar ingen info! �r det inst�llt eller?

ber om urs�kt om det redan fanns en topic ang detta

Posted by lonne on Apr-15-2004 16:24:

Han spelade p� mondo f�r exaxt en vecka sedan och han var katastrofalt d�lig!

Posted by CJ InterCity on Apr-15-2004 16:25:

ojsan, m�rkte precis att giget redan varit

var n�gon d�r?

Posted by lonne on Apr-15-2004 16:27:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
var n�gon d�r?

Uppenbarligen.

Posted by CJ InterCity on Apr-15-2004 16:30:

quote:
Originally posted by lonne
Han spelade p� mondo f�r exaxt en vecka sedan och han var katastrofalt d�lig!

hur v�gar du??

nej men �rligt talat, var han verkligen d�lig? har �r i alla fall kung i studion

Posted by SteveTranz4ever on Apr-15-2004 16:34:

Ett hett tips
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=174161

Posted by CJ InterCity on Apr-15-2004 16:35:

tackar

Posted by RebeL9 on Apr-15-2004 20:34:

folk verkar ha f�tt f�r sig att en som producerar bra automatiskt �r en bra dj. att producera �r n�got helt annat �n att DJa :Q

Posted by Sorrow on Apr-15-2004 20:37:

quote:
Originally posted by RebeL9
folk verkar ha f�tt f�r sig att en som producerar bra automatiskt �r en bra dj. att producera �r n�got helt annat �n att DJa :Q

Bingo.

Posted by Virus on Apr-15-2004 20:41:

quote:

Sanning!! G�ller �ven n�r en DJ b�rjar producera.

Posted by Glorie on Apr-15-2004 20:46:

quote:
att producera �r n�got helt annat �n att DJa :Q

�r ju iofs individuellt. �ven om det passar in p� en hel del.

p� tal om festen s� h�rde jag inga missar i mixningen av d.t. det var ju bara det att han spelade s� d�liga l�tar typ. N�n var bra.

Posted by Sorrow on Apr-15-2004 21:05:

quote:
Originally posted by Glorie
�r ju iofs individuellt. �ven om det passar in p� en hel del.

Nja..

Det �r olika saker. Finns inget som s�ger att man �r bra p� att spela bara f�r att man �r bra p� att prodda.

Det �r, i mina �gon utan att l�ta som n�got avundsjukt surkart, ett �terkommande fenomen att producenter f�r m�nga gig oavsett om de kan spela eller ej, framf�r "riktiga" DJ's, framf�rallt internationellt.

Exempel �r ju Ron van den Beuken som i princip aldrig r�rt spelare i sitt liv, men �nd� f�r f�rslag om tokstora spelningar. Till skillnad fr�n m�nga andra har han ju vett nog att tacka nej iof.

Men f�r oss andra �r det ju bara att k�mpa vidare och hoppas att man sl�r igenom �nd�. Det g�r bra f�r mig just nu och jag vet ju att jag f�rtj�nar det som kommer. Sen f�r jag v�l ta och se till att sl�ppa lite material �nd� sj�lv, s� att jag ocks� kanske f�r lite gratis till slut, vem vet?

Posted by RebeL9 on Apr-15-2004 21:13:

quote:
Originally posted by Sorrow
Nja..

Det �r, i mina �gon utan att l�ta som n�got avundsjukt surkart, ett �terkommande fenomen att producenter f�r m�nga gig oavsett om de kan spela eller ej, framf�r "riktiga" DJ's, framf�rallt internationellt.

Exakt!
s� fort en producent blivit k�nd s� ska han genast bokas till stora spelningar. Trots att man aldrig h�rt n�gon DJmix fr�n honom =)

Posted by Sorrow on Apr-15-2004 21:17:

quote:
Exakt!
s� fort en producent blivit k�nd s� ska han genast bokas till stora spelningar. Trots att man aldrig h�rt n�gon DJmix fr�n honom =)

Yup.

Men det �r ju lite k�ndiseffekt p� klubbarna. Den stora massan kanske har h�rt n�gon l�t av producenten i fr�ga och d� blir han het. Om man drar dit en DJ av v�rldsklass som inte sl�ppt n�got s� �r det ju klart m�jligt att folk knappt h�rt talas om honom och ist�llet inte kommer alls.. S� man f�rst�r ju �nd� hur, om �n tr�kigt, arrang�rer resonerar.

Jag sj�lv �r ju t.ex. mer k�nd internationellt �n jag �r h�r hemma..

Posted by Sorrow on Apr-15-2004 21:28:

V�rt dock att n�mnas att m�nga av de nya "heta" namnen inom produktion �r sjuka DJ's ocks�, framf�rallt vissa nya namn i Holland och h�r hemma i Sverige. Paul Moelands (Octagen, Re:Locate) t.ex. �r helt otrolig.

Posted by Virus on Apr-15-2004 23:12:

quote:
V�rt dock att n�mnas att m�nga av de nya "heta" namnen inom produktion �r sjuka DJ's ocks�, framf�rallt vissa nya namn i Holland och h�r hemma i Sverige. Paul Moelands (Octagen, Re:Locate) t.ex. �r helt otrolig.

Can och Rouzbeh �r ju ocks� duktiga p� b�da delarna..

En annan grej med DJs som b�rjar prodda �r ju att de ofta bara skyltar med namnet, medan n�n annan stackare st�r f�r sj�lva grovjobbet. Fattigt!

Posted by Sorrow on Apr-15-2004 23:35:

quote:
Originally posted by Virus
Can och Rouzbeh �r ju ocks� duktiga p� b�da delarna..

En annan grej med DJs som b�rjar prodda �r ju att de ofta bara skyltar med namnet, medan n�n annan stackare st�r f�r sj�lva grovjobbet. Fattigt!

Ja, det finns ett par som sagt.. Can och Rouzbeh �r riktigt bra.

Inst�mmer fullt med det du s�ger om DJ's som b�rjar prodda.. Det ligger mycket i det. Jag sj�lv kommer g�rna med id�er och s�, men n�r jag s�tter mitt namn som producent vill jag att jag ska ha gjort arbetet ocks�.. D�rf�r det tar s�'n j�vla tid f�r mig att g�ra klart Re:Wind.. F�r lite tips och hj�lp iaf..

Posted by Glorie on Apr-16-2004 10:12:

quote:
Nja..

Det �r olika saker. Finns inget som s�ger att man �r bra p� att spela bara f�r att man �r bra p� att prodda.

Jag tycker iaf att det finns bra producenter som �ven �r bra p� att dj'a.

Posted by RebeL9 on Apr-16-2004 10:51:

quote:
Jag tycker iaf att det finns bra producenter som �ven �r bra p� att dj'a.

men Glorie l�s vad som skrivs. Ingen har sagt att det inte finns producenter som inte kan DJa. Utan att m�nga verkar tro att en producent som �r duktig automatiskt �r en duktig DJ vilket inte alltid �r fallet.

Posted by Sorrow on Apr-16-2004 12:17:

quote:
men Glorie l�s vad som skrivs. Ingen har sagt att det inte finns producenter som inte kan DJa. Utan att m�nga verkar tro att en producent som �r duktig automatiskt �r en duktig DJ vilket inte alltid �r fallet.

Bingo #2.

Posted by Kamelen on Apr-16-2004 20:11:

Jag suger p� producera, eller i huvvet l�ter det kalasbra.. men n�r jag f�rs�ker f� ut det s� blir det kamelbajs...dock �r kamelbajs en fin sak..s� vi kallar det kattskit.. men jag �r superbra DJ enligt mig sj�lv =)..och det �r viktigt.. tro p� dig sj�lv..s� lyckas du..

Posted by Glorie on Apr-17-2004 08:13:

quote:
Originally posted by Rebel
Utan att m�nga verkar tro att en producent som �r duktig automatiskt �r en duktig DJ vilket inte alltid �r fallet.

Jag �r helt p� det klara med det Rebel. Jag har inte satt mig emot att det finns producenter som �r d�liga dj's. (det var det mitt "�ven om det passar in p� en hel del" syftade till.) Jag sa i ett tidigt skede att

quote:
�r ju iofs individuellt.

och med det menade jag

att beroende p� vilken producent det handlar om, s� kan han/hon �ven vara bra p� att dj'a, men det verkade inte g� fram.

f�r det var ingen som h�ll med mig om det. I st�llet fick jag till svar:

quote:

jag SA inte att "�r man bra p� att producera s� �r man bra p� att dj'a ocks�".

Posted by RebeL9 on Apr-17-2004 08:38:

och jag har inte heller sagt att det inte finns producenter som inte kan dja. Se bara p� Armin. En duktig DJ och producent. John 00 Fleming �r ett annat exempel.
Men alla har inte samma talang f�r att DJa som de har f�r att producera. Men vissa verkar stirra sig blinda p� producerandet. S� som i fallet med Darren Tate. Jag hade redan h�rt livesets fr�n honom p� n�tet och var inte imponerad. Tydligen hade han inte gjort n�got stort intryck p� de som s�g honom f�rra veckan heller.

Posted by Glorie on Apr-17-2004 08:48:

quote:
och jag har inte heller sagt att det inte finns producenter som inte kan dja.

ne det vet jag att du inte sagt

Posted by Sorrow on Apr-17-2004 12:13:

Nja, Glorie..

Du svarade p� ett generellt antagande, "att producera �r n�got helt annat �n att DJa", med kommentaren "�r ju iofs individuellt". Att producera �r ALDRIG detsamma som att v�nda plattor, vilket var min po�ng och Rebels. Tror det var ett missf�rst�nd bara..

Sj�lvfallet finns det hur m�nga producenter som helst som �r otroliga DJ's (de fr�msta i v�rlden �r ju b�de och), men min och Rebels po�ng �r att det inte finns n�got som s�ger att man kan spela skivor bara f�r att man kan prodda sagda skivor.

Pages (2): [1] 2 »