TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Svenska folket
Pages (3): [1] 2 3 »
Svenska folket
T�nkte vi kunde ha en personligare inforuta f�r oss svenska TA:s.
Kan v�l f�rs�ka plita ner lite om er
Aendy:
Andreas aka Anden aka Ormen aka Trassel aka Tu�e.
F�dd -78
Ursprungligen fr�n Sk�ne, Lund numera STHLM.
Pluggar p� IH.
Inte dricka, r�ka eller knarka.
Tycker b�st om den dr�martade trance-stilen.
Kung p� on�digt vetande, fr�mst inom film.
Bangar inte f�r att dra till Heaven n�r jag blir riktigt sugen p� att dansa.
Allm�nt dryg!
Nick: rayDreamer
Namn: Fredrik Pettersson
F�dd: Upplands V�sby, STHLM
F�delse�r: 1980
Bor: Uppsala
Favorit DJs: Tiesto,Ferry,Armin och PvD.
Favoritl�t: Push - Universal Nation
Nu studerar jag lite Photoshop och Flash p� distans...sitter hemma � glassar med datan hela dagarna
Ska b�rja JAVA och XML i oktober.
�r allm�nt n�rdig.
nickname: Gaby
namm: Gabriela
F�delse�r: 1977
bor: stockholm, v�sterort
Jobbar p� Ericsson, sitter framf�r datorn hela dan och d�rf�r �r in loggad varje dag. �r nog den som vet minst om datorer av er s� ni f�r leda mig...
Lyckostunder av mitt liv:
-�lskar att dansa s� jag �r ute och klubbar s� fort det ges tillf�lle.
-Har f�tt f�r mig att jag ska bli DJ s� jag jobbar p� det med min k�ra denon d�rhemma.
-�lskar att dyka och ska f�rs�ka bli divemaster asap.
D� vare min tur d� 
Nick: Mindshooter
Namn: Kenny Robin Berggren
�lder: 16 (1985)
Bor: Sthlm, Bagarmossen
Lystnar p�: Uplifting/epic trance
B�sta l�t: Gouryella - Gouryella
B�sta DJ: Corsten
G�r f�rsta �ret p� gymnasiet i K�rrtorp...Media pluggar jag d�r
Softaste linjen som existerar...Bara Matte A kurs...ingen NO ingen SO ingen sl�jd ingen hemkunskap ingen musik.
Bara, Svenska, engelska, matte, idrott, bild, webdesgin (HTML, flash, photshop, dreamweaver), programering (C++, visual basics) r�rlig bild, foto, film,ljud, data. S� j�vla sk�nt........Soooofta....sitta vid TA varje lektion......
Johan, aka Lungan
21 �r
Lund
l�ser datateknik p� LTH
IRLpolare med Anden
epic/uplifting/dream regerar
Tiesto/Corsten/Buuren �r l�tt b�st 
| quote: |
| Originally posted by Gaby Lyckostunder av mitt liv: -Har f�tt f�r mig att jag ska bli DJ s� jag jobbar p� det med min k�ra denon d�rhemma. |

| Originally posted by reveal har du grejor hemma? fan va gjutet... vet inte ens vad jag ska skriva ![]() AVUNDSJUK! kostar inte turntables och mixer helvetes mkt pengar? |
Jag fick f�r mig att nu eller aldrig s� jag k�pte en denon 2600 p� avbetalning s� det g�r inte lika ont... mixer hade jag sen tidigare och sakta men s�kert s� bygger jag upp mitt d�r hemma...
just nu s� k�r jag bara CD...men snart s� kommer vinylen...
l�ter underbart
var f�r du skivor ifr�n? m�ste man inte k�pa in nya hela tiden?
har precis startat s� jag h�ller mig med gammalt... men det �r inte det billigaste i b�rjan.
ok, du kanske har en fin skivsamling redan? posta en lista?
Gaby vert du vart man kan k�pa vinylskivor i sthlm? fett sv�rt att hita n�gra bra....jag har kollat Mega och det n�rmaste trance dom har d�r �r Faithless.....p� Saturn return k�r dom bara Goa....
Tyv�rr s� har jag inte hittat n�got riktigt bra st�lle...jag har laddat ner s� jag har faktiskt inte k�pt mycket. Nu n�r jag m�ste g�ra det s� k�nns Sthlm litet...men jag har f�tt n�gra namn som inte kommer ih�g just nu, tyv�rr s� har jag inte hunnit kolla dom �n d� jag har varit pank efter Ibiza...jag �tekommer om det h�r.
| Originally posted by reveal ok, du kanske har en fin skivsamling redan? posta en lista? |
vad mixar du d�?
sugen p� att veta vilka tranceskivor du har �nd�
jag har inte heller m�nga....
Fan jag samlar p� trance skivor....har inte samlat s� l�nge......Gaby s�g till om du vill ha n�gra feta st�llen att k�pa trance CD skivor p� 
Jag kan posta en lista p� min skivor n�r jag f�r tid...tar lite tid...ganska mycket 
pinsamt att s�ga men jag jobbar med hip hop och R&B...jag k�nner inte musiken p� samma s�tt s� att det blir sv�rare och d� l�r man sig mera... men i framtiden s� ska jag jobba med trance.
| Originally posted by mindshooter Fan jag samlar p� trance skivor....har inte samlat s� l�nge......Gaby s�g till om du vill ha n�gra feta st�llen att k�pa trance CD skivor p� ![]() Jag kan posta en lista p� min skivor n�r jag f�r tid...tar lite tid...ganska mycket |
Kan inte du komma i lira p� v�r skola n�r det �r pub d�r? Allt �r b�ttre �n den skiten dem lirar d�r...
Som sagt s� har jag precis startat... imorrn s� ska jag p� en personlig intervju f�r en dj skola... kommer jag in s� f�r vi se om ett par veckor om jag b�rjar lira...�n s� l�nge s� tackar jag nej till spelningar...
Ser att det �r dax att skriva lite om sig sj�lv.....
Namn:Mattias �stman
�lder:24 �r
Bor:Skara
Jobb:Scan
Lyssnar:P� det mesta inom trance/techno
B�sta l�ten:Jones&Stephenson-The first rebirth
B�sta dj�s:Tiesto, Pvd, Marco V, Fergie,Judge Jules, Picotto and Sven vath
Trevligast just nu:Min datorn
Det var lite om mig...
| Originally posted by Gaby Som sagt s� har jag precis startat... imorrn s� ska jag p� en personlig intervju f�r en dj skola... kommer jag in s� f�r vi se om ett par veckor om jag b�rjar lira...�n s� l�nge s� tackar jag nej till spelningar... |
Jag ska b�rja f�rs�ka l�ra mig det d�r s� fort jag f�r mina turntables......
Gaby: �r du mycket p� s�der? Det finns 2 alternativ vad jag vet...
En butik ligger p� Biogatan (mellan Filmstaden s�der och BioPalatset, det �r som en underjordisk g�ng mellan dom med butiker) och den heter Space records....dom importerar en hel del bra...fast DYRT! 230 sp�nn f�r en platta.....350 f�r en dubbel CD....Ett b�ttre alternativ �r Mossebacke records som ligger vid slussen.....uppe p� backen mellan slussen och medborgarplatsen finns �nnu fler branta backar som g�r upp mot mossebacke....i en av dom backar finns butiken! Skitbilligt och SKITMYCKET skivor......160 sp�n f�r en dubbel CD... P� mega kostar dom typ 300.....Det �r skitlitet d�r inne och man f�r liksom rota tinr i massa bokhyllor och skit...men det �r kul......man kollar i massa l�dor och s�...tillslut hittar man n�t cool\bra billigt...
Jag brukar k�pa skivor ifr�n skivhugget i GBG det �r inte s� dyrt d�r heller.....Fan vad dyrt att betala s� mycket f�r skivor alls�......
�r d�r jag bor kostar en cd mellan 150-170 sp�nn och en dubbel mellan 200-250 sp�nn......Men ta en titt p� skivhugget.....
Problemet �r juh att du bor en bit bort f�r att vi ska kunna komma och k�pa skivor