TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Svenska folket
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Aendy on Sep-10-2001 09:39:

Svenska folket

T�nkte vi kunde ha en personligare inforuta f�r oss svenska TA:s.
Kan v�l f�rs�ka plita ner lite om er

Aendy:
Andreas aka Anden aka Ormen aka Trassel aka Tu�e.
F�dd -78
Ursprungligen fr�n Sk�ne, Lund numera STHLM.
Pluggar p� IH.
Inte dricka, r�ka eller knarka.
Tycker b�st om den dr�martade trance-stilen.
Kung p� on�digt vetande, fr�mst inom film.
Bangar inte f�r att dra till Heaven n�r jag blir riktigt sugen p� att dansa.
Allm�nt dryg!

Posted by rayDreamer on Sep-10-2001 09:49:

Nick: rayDreamer
Namn: Fredrik Pettersson
F�dd: Upplands V�sby, STHLM
F�delse�r: 1980
Bor: Uppsala

Favorit DJs: Tiesto,Ferry,Armin och PvD.
Favoritl�t: Push - Universal Nation

Nu studerar jag lite Photoshop och Flash p� distans...sitter hemma � glassar med datan hela dagarna Ska b�rja JAVA och XML i oktober.

�r allm�nt n�rdig.

Posted by Gaby on Sep-10-2001 11:16:

nickname: Gaby
namm: Gabriela
F�delse�r: 1977
bor: stockholm, v�sterort

Jobbar p� Ericsson, sitter framf�r datorn hela dan och d�rf�r �r in loggad varje dag. �r nog den som vet minst om datorer av er s� ni f�r leda mig...

Lyckostunder av mitt liv:
-�lskar att dansa s� jag �r ute och klubbar s� fort det ges tillf�lle.
-Har f�tt f�r mig att jag ska bli DJ s� jag jobbar p� det med min k�ra denon d�rhemma.
-�lskar att dyka och ska f�rs�ka bli divemaster asap.

Posted by mindshooter on Sep-10-2001 12:49:

Smiley DJ

D� vare min tur d�

Nick: Mindshooter
Namn: Kenny Robin Berggren
�lder: 16 (1985)
Bor: Sthlm, Bagarmossen

Lystnar p�: Uplifting/epic trance
B�sta l�t: Gouryella - Gouryella
B�sta DJ: Corsten

G�r f�rsta �ret p� gymnasiet i K�rrtorp...Media pluggar jag d�r
Softaste linjen som existerar...Bara Matte A kurs...ingen NO ingen SO ingen sl�jd ingen hemkunskap ingen musik.

Bara, Svenska, engelska, matte, idrott, bild, webdesgin (HTML, flash, photshop, dreamweaver), programering (C++, visual basics) r�rlig bild, foto, film,ljud, data. S� j�vla sk�nt........Soooofta....sitta vid TA varje lektion......

Posted by reveal on Sep-10-2001 13:03:

Johan, aka Lungan
21 �r
Lund
l�ser datateknik p� LTH
IRLpolare med Anden
epic/uplifting/dream regerar
Tiesto/Corsten/Buuren �r l�tt b�st

Posted by reveal on Sep-10-2001 13:29:

quote:
Originally posted by Gaby
Lyckostunder av mitt liv:
-Har f�tt f�r mig att jag ska bli DJ s� jag jobbar p� det med min k�ra denon d�rhemma.

har du grejor hemma? fan va gjutet... vet inte ens vad jag ska skriva
AVUNDSJUK!
kostar inte turntables och mixer helvetes mkt pengar?

Posted by mindshooter on Sep-10-2001 13:35:

quote:
Originally posted by reveal

har du grejor hemma? fan va gjutet... vet inte ens vad jag ska skriva
AVUNDSJUK!
kostar inte turntables och mixer helvetes mkt pengar?

joo....men jag kanske ska f� ett par f�r en hundring av min kompis brorsa d� ahn slutat anv�nda dom

Posted by Gaby on Sep-10-2001 13:40:

Jag fick f�r mig att nu eller aldrig s� jag k�pte en denon 2600 p� avbetalning s� det g�r inte lika ont... mixer hade jag sen tidigare och sakta men s�kert s� bygger jag upp mitt d�r hemma...

just nu s� k�r jag bara CD...men snart s� kommer vinylen...

Posted by reveal on Sep-10-2001 13:41:

l�ter underbart

var f�r du skivor ifr�n? m�ste man inte k�pa in nya hela tiden?

Posted by Gaby on Sep-10-2001 13:49:

har precis startat s� jag h�ller mig med gammalt... men det �r inte det billigaste i b�rjan.

Posted by reveal on Sep-10-2001 13:53:

ok, du kanske har en fin skivsamling redan? posta en lista?

Posted by mindshooter on Sep-10-2001 13:59:

Gaby vert du vart man kan k�pa vinylskivor i sthlm? fett sv�rt att hita n�gra bra....jag har kollat Mega och det n�rmaste trance dom har d�r �r Faithless.....p� Saturn return k�r dom bara Goa....

Posted by Gaby on Sep-10-2001 14:20:

Tyv�rr s� har jag inte hittat n�got riktigt bra st�lle...jag har laddat ner s� jag har faktiskt inte k�pt mycket. Nu n�r jag m�ste g�ra det s� k�nns Sthlm litet...men jag har f�tt n�gra namn som inte kommer ih�g just nu, tyv�rr s� har jag inte hunnit kolla dom �n d� jag har varit pank efter Ibiza...jag �tekommer om det h�r.

Posted by Gaby on Sep-10-2001 14:22:

quote:
Originally posted by reveal
ok, du kanske har en fin skivsamling redan? posta en lista?

tyv�rr s� har jag ingen trance samling att skryta me' ...

Posted by reveal on Sep-10-2001 14:38:

vad mixar du d�?
sugen p� att veta vilka tranceskivor du har �nd� jag har inte heller m�nga....

Posted by mindshooter on Sep-10-2001 15:02:

Fan jag samlar p� trance skivor....har inte samlat s� l�nge......Gaby s�g till om du vill ha n�gra feta st�llen att k�pa trance CD skivor p�

Jag kan posta en lista p� min skivor n�r jag f�r tid...tar lite tid...ganska mycket

Posted by Gaby on Sep-10-2001 15:02:

pinsamt att s�ga men jag jobbar med hip hop och R&B...jag k�nner inte musiken p� samma s�tt s� att det blir sv�rare och d� l�r man sig mera... men i framtiden s� ska jag jobba med trance.

Posted by Gaby on Sep-10-2001 15:09:

quote:
Originally posted by mindshooter
Fan jag samlar p� trance skivor....har inte samlat s� l�nge......Gaby s�g till om du vill ha n�gra feta st�llen att k�pa trance CD skivor p�

Jag kan posta en lista p� min skivor n�r jag f�r tid...tar lite tid...ganska mycket

Jag �r tacksam f�r all hj�lp jag kan f�!!! Som sagt s� har jag precis startat och �r v�ldigt vilsekommen f�r tillf�llet.
hj�lp mig med detta...

en annan sak som jag jobbar p�...har s� d�ligt namn minne!!! Kommer aldrig ih�g namn...hur fan ska detta g�??? Tips hur jag kan f�rb�ttra det

Posted by Aendy on Sep-10-2001 15:12:

Kan inte du komma i lira p� v�r skola n�r det �r pub d�r? Allt �r b�ttre �n den skiten dem lirar d�r...

Posted by Gaby on Sep-10-2001 15:17:

Som sagt s� har jag precis startat... imorrn s� ska jag p� en personlig intervju f�r en dj skola... kommer jag in s� f�r vi se om ett par veckor om jag b�rjar lira...�n s� l�nge s� tackar jag nej till spelningar...

Posted by x-dream on Sep-10-2001 15:17:

Ser att det �r dax att skriva lite om sig sj�lv.....

Namn:Mattias �stman
�lder:24 �r
Bor:Skara
Jobb:Scan
Lyssnar:P� det mesta inom trance/techno
B�sta l�ten:Jones&Stephenson-The first rebirth
B�sta dj�s:Tiesto, Pvd, Marco V, Fergie,Judge Jules, Picotto and Sven vath
Trevligast just nu:Min datorn

Det var lite om mig...

Posted by reveal on Sep-10-2001 15:22:

quote:
Originally posted by Gaby
Som sagt s� har jag precis startat... imorrn s� ska jag p� en personlig intervju f�r en dj skola... kommer jag in s� f�r vi se om ett par veckor om jag b�rjar lira...�n s� l�nge s� tackar jag nej till spelningar...

dj-skola??????????????????????????
ber�tta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted by mindshooter on Sep-10-2001 15:24:

Jag ska b�rja f�rs�ka l�ra mig det d�r s� fort jag f�r mina turntables......

Gaby: �r du mycket p� s�der? Det finns 2 alternativ vad jag vet...
En butik ligger p� Biogatan (mellan Filmstaden s�der och BioPalatset, det �r som en underjordisk g�ng mellan dom med butiker) och den heter Space records....dom importerar en hel del bra...fast DYRT! 230 sp�nn f�r en platta.....350 f�r en dubbel CD....Ett b�ttre alternativ �r Mossebacke records som ligger vid slussen.....uppe p� backen mellan slussen och medborgarplatsen finns �nnu fler branta backar som g�r upp mot mossebacke....i en av dom backar finns butiken! Skitbilligt och SKITMYCKET skivor......160 sp�n f�r en dubbel CD... P� mega kostar dom typ 300.....Det �r skitlitet d�r inne och man f�r liksom rota tinr i massa bokhyllor och skit...men det �r kul......man kollar i massa l�dor och s�...tillslut hittar man n�t cool\bra billigt...

Posted by x-dream on Sep-10-2001 15:49:

Jag brukar k�pa skivor ifr�n skivhugget i GBG det �r inte s� dyrt d�r heller.....Fan vad dyrt att betala s� mycket f�r skivor alls�......

�r d�r jag bor kostar en cd mellan 150-170 sp�nn och en dubbel mellan 200-250 sp�nn......Men ta en titt p� skivhugget.....

Posted by mindshooter on Sep-10-2001 16:04:

Problemet �r juh att du bor en bit bort f�r att vi ska kunna komma och k�pa skivor

Pages (3): [1] 2 3 »