TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Party knark
Pages (27): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »
Party knark
Innan diskutionen forts�tter i "Svenska folket" (d�r borde det bara finnas presentationer) s� t�nkte jag ta upp det h�r...
Jag �r nyfiken till va ni anser om party knarkandet och g�rna veta hur mycket och vad som konsumeras bland er som g�r det...och sen �r jag ox� nyfiken till vad ni anser om legalisering av cannabis?
Det h�r kan ju bli intressant...
Jag tycker att de som beh�ver knark f�r att uppleva den b�sta effekten inte riktigt har k�nsla f�r trance, och inte kan uppfatta det p� r�tt s�tt. En person som verkligen njuter av trance beh�ver egentligen inget knark f�r att hamna i extas. De flesta som beh�ver knark till hj�lp, g�r det kanske bara f�r knarkandets skull, men INTE alla. sj�lv tar jag inget, det beh�vs inte. Musiken r�cker f�r mig f�r att uppleva den totala tillfredsst�llelsen.
hmm.. dom kanske bara beh�ver hj�lp
dom som inte KAN komma i extas genom trance kanske vill komma, men inte kan, s� dom kanske tar piller eller r�ker p� f�r att komma i extas och sen n�r det v�l tar slut s� e dom i naturligt extas.. s� det e nog bara en hj�lp p� v�gen dit..
jag e typ vad jag kanske tror.. men s� klart finns det juh s�nna som bara r�ker p� och tuggar piller f�r att bli h�ga.. och inget mer..
Ang�ende legaliseringen av Cannabis, tycker jag att det borde bli det. JAg anser att Cannabis �r en l�tt drog. Inom vissa gr�nser s� klart.. Man skulle kunna g�ra som i Holland, och ha vissa Caf�er d�r man kan f� r�ka en viss m�ngd. Men det borde inte f� vara p� massa st�llen i Sverige, utan kanske ett i varje "mer"-befolkat landskap.
Speak your mind!

I min v�rld finns bara rena sinnesintryck. Vad jag upplever ska vara �kta. Om jag ser en vacker flicka vill jag att de reaktionerna som sker med bla �kad uts�ndring av hormoner ska vara genuina. Om jag lyssnar p� s�vande musik vill jag att kroppen ska frisl�ppa serontonin m.m. f�r att kroppen sj�lv vill dra ner p� tempot. N�r jag hamnar i extas vill jag det ska bero p� att kroppen genom sitt sinrika system uts�ndrar endorfiner m.m. f�r att musik jag h�r startar en naturlig och kemisk process i min hj�rna som endast beror p� sinnesintrycken fr�n ljud, ljus, lukt och k�nsel. Inte f�r att en tillsatt kemisk substans h�mmar uts�ndringen av vissa kroppssubstanser och p�skyndar andra. Detta �r f�r mig inte �kta. Det �r ungef�r som att se p� Armageddon och sedan mena att man varit i rymden. Det har man inte... man har ej heller uppn�tt extas, men man har upplevt det!
Okej....Min syn p� droger i sammanband med party �r att dom som vill f�r g�ra det....Sj�lv har jag inte tagit droger i sammanband med partyn...Tycker att det inte beh�vs...Man k�nner ju att atomsf�ren och musiken g�r sitt �nd�....
Har dock provat....Inte till partyn, vill bara prova helt enkelt......Och det var inget speciellt tycker jag....
Tycker bara att det f�rst�r s� mycket i dagens samh�lle....Dom som �r beroende beh�ver ju pengar till sitt....har dom inte pengar s� blir det ju s� att f�r att f� pengar till det s� blir det brott f�r att l�sa det....
Och detta med att legalisera cannabis ingen bra ide tycker jag....Ska folk sitta p� sina cafeer och r�ka p�....Ingen bra ide....
jag h�ller med x, bortsett fr�n en grej: jag tycker INTE att det �r upp till var och en, jag �r helt emot det
Kom igen... jag vill ha lite argumentation fr�n f�respr�karna f�r. Lite debatt s� att jag kan bli f�rbannad och skriva omogna grejer!
f�rbannad
| quote: |
| Originally posted by Aendy Kom igen... jag vill ha lite argumentation fr�n f�respr�karna f�r. Lite debatt s� att jag kan bli f�rbannad och skriva omogna grejer! |
Hmm... jag antar att jag f�r tacka f�r anstr�ngnigen, men..... Aja �r d�r ingen som tycker knark �r m�nsklighetens r�ddning s� �r jag n�jd, d� forts�tter jag vara bitter p� andra saker d�! ;)
Det e fett me juste o ta e
.. l�ter f�nit kanske men dom tv� g�nger jag gjort det i tyskland har det bara varit s� himla h�rlig k�nsla...fast otroligt starkt samtidigt och det k�ndes n�stan lite l�skigt.. men det var j�kligt h�ftigt faktiskt..
Jag kan l�tt t�nka mig att om man inte har det s� kul annars s� e det nog grymt l�tt att partyknarka...fast f�r mig k�nns det inte s�. Visst det e en cool k�nsla men det k�nns lite som o ha v�rldens b�sta l�t i huvudet som ingen annan kan h�ra s� det k�nns tomt p� n�tt s�tt. Det b�sta som finns �r bra st�mning med riktigt bra musik, d� beh�vs inget annat
Jag tycker att det �r Ok att folk tar ett och annat p� fest s� l�nge dom kan hantera det.
Sverige ett suparland och h�r det ska supas s� h�rt som m�jligt, medans i andra l�nder s� dricker man i sociala sammanhang. I m�nga andra l�nder s� �r det fult att vara full, medans h�r s� kan man komma m�ndag morgon och ber�tta om hur full och bakis man har varit under helgen. Varf�r tar jag upp det h�r? Jo det jag vill komma till �r att svenskar �r inte mogna f�r att knarka n�r vi knappt kan hantera sprit. P� fester s� knarkar folk som dom super... det �r fel! ifall folk ska ta n�got s� ska man ha en viss respekt f�r det du g�r och komma ih�g att det �r farligt om du inte hanterar det r�tt.
Jag �r ingen f�respr�kare f�r knark utan �r egentligen imot det d� jag har sett hur m�nga som g�r under av det. Jag har sj�lv testat mycket men har tagit avst�nd d� det inte �r min grej... jag f�r s� mycket mera n�r det �r �kta! Att jag har testat �r av ren nyfikenhet...men kommer �nd� fram till att en bra kv�ll �r b�st utan n�gon gift i kroppen som lurar mina sinnen...jag tycker verkligen synd om dom som inte kan uppleva det jag upplever dom bra kv�llarna.
-Jag har f�tt hysteriska skrattanfall n�r jag dansar f�r att jag �r s� lycklig!!!
-Jag blir religi�s p� dansgolvet!!!
-Jag kan inte sova efter en bra kv�ll f�r att jag m�r s� bra och vill bara inte somna fast jag har dansat i 6-8 h!!!
Allt detta h�nder mig n�r jag f�r h�ra bra musik och �r bland alla dessa sk�na m�nniskor som �r d�r f�r att dansa och uppn� extas!
F�r m�nga s� l�ter det f�r mycket f�r att vara sant och tycker att antagligen �r jag en knarkish som inte s�ger att jag har tagit n�t eller helt utflippad...I don't give a fuck! Den som har upplevt det n�n g�ng vet vad jag snackar om.
Cannabis fr�gan d�? D�r s� tycker jag att alla snackar s� mycket skit...cannabis? gr�s och hash i ett ord? Gr�s tycker jag �r n�got som egentligen inte ens borde diskuteras...hash �r n�got som ska forts�tta klassas som KNARK! Det skulle r�kas mindre hash ifall det fanns gr�s...
Gr�s �r ju faktiskt b�ttre �r en h�rd supkv�ll...jag tycker att det helt Ok s� l�nge det inte r�ks f�r ofta och det hanteras som n�gra drinkar...lagom �r b�st! Sj�lv s� f�redrar jag att dricka d� jag inte gillar att r�ka (bla f�r att i Sverige s� finns det inget bra gr�s...)men kan tycka att det kan vara sk�nt att r�ka n�n joint ist�llet f�r att dricka vin (jag f�r typ samma k�nsla) med polarna, att bara sitta och snacka skit...
M�nga som r�ker ofta s�ger att gr�s �r inte s� skadligt som sprit men gl�mmer en sak...dricker jag varje dag s� �r jag alkis eller hur? om jag r�ker varje dag, va �r jag d�? Man m�ste ju f�rst� att det finns gr�nser...och det �r det allt handlar om...folk gl�mmer och g�r �ver gr�nsen!
| Originally posted by Gaby M�nga som r�ker ofta s�ger att gr�s �r inte s� skadligt som sprit men gl�mmer en sak...dricker jag varje dag s� �r jag alkis eler hur? om jag r�ker varje dag, va �r jag d�? Man m�ste ju f�rst� att det finns gr�nser...och det �r det allt handlar om...folk gl�mmer g�r �ver gr�nsen! |
jag tycker att r�k �r j�vligt �ckligt, de som r�ker st�r s� att s�ga folk som inte vill ha med det att g�ra p� ett annat s�tt �n de som dricker... inte skoj att komma hem och lukta r�k... "tyngre r�k" s� att s�ga luktar ju om m�jligt �NNU �ckligare, fy fan
bara en ny aspekt
jag tuggar nicotintuggummi sen 2 veckor tillbaka!!! Efter en 10 �r med �ckliga cigg s� f�rs�ker jag med n�got nytt...vi f�r ta upp den h�r diskutionen om 6 m�nader...
�nskar dig lycka till vid avv�njningen av cancerpinnarna 
| Originally posted by Gaby Jo det jag vill komma till �r att svenskar �r inte mogna f�r att knarka n�r vi knappt kan hantera sprit. P� fester s� knarkar folk som dom super... det �r fel! |
�r det inte dax att vi b�rjar l�ra oss att g�ra n�got utan att n�gon annan �n vi sj�lva s�tter reglerna?
Jag �r varken f�r eller mot legalisering....jag vet m�nga som kommer att g� under men andra som inte... men m�nga g�r ju under av spriten ox�?
Varf�r ska det vara OK att komma m�ndagmorgon och ber�tta hur packad och borta man va i helgen, kommer knappt ih�g va man gjorde, vill helst inte komma ih�g?...det �r OK ...men att dela en joint me polarna �r f�rbjudet och s���� himla farligt? Man �r ju en KNARKARE!!!
lustigt bara att jag hade trevligt me polarna, satt och snacka skit och bara softa gjorde inget dumt, sa inget dumt, kommer ih�g allt vad vi gjorde medans min arbetskamrat minns inte och alla som var ute med honom garvar �t han...men han kan sitta och ber�tta va han gjorde medans jag f�r ljuga eftersom jag gjorde n�got olagligt som ingen d�r skulle f�rst�? jag tycker bara det �r lite lustigt...
| lustigt bara att jag hade trevligt me polarna, satt och snacka skit och bara softa gjorde inget dumt, sa inget dumt, kommer ih�g allt vad vi gjorde |
| Originally posted by reveal kan man inte g�ra det utan droger eller? tycker jag g�r alldeles utm�rkt |
| Originally posted by Gaby Hur ofta kr�kar inte ni riktigt h�rt? |
J�vligt mycket vettigt skrivet h�r.....
I 9:an gjorde jag faktiskt en uppsats p� 10 sidor om knark relaterat till trance. Den gjorde att jag gick ut med VG i b�de SO och SV 
Kanske ska posta den?
Min �sikt:
F�r mig r�cker musiken. Jag har varken testat att r�ka eller knarka. Jag har f�rresten mitt f�rsta rave att se fram emot. Trance ger mig en tillr�ckligt "�kta" kick f�r att jag ska kunna njuta av en kv�ll. Dricka g�r jag m�ttligt. Om det �r fest med dricka, d� dricker jag. Att dra ut med polarna och h�nga utomhus med varsin folka �r ingenting jag uppskattar.
Man kan klara sig utan knark!
| Originally posted by Aendy Hmm.. vill inte vara s�n men... p� de senaste 23 �ren... noll g�nger. |
| Originally posted by Gaby klart man kan!! det e ju inte s� att jag r�ker ofta, 4-5 gg per �r e v�l inte farligt? Hur ofta kr�kar inte ni riktigt h�rt? |
Min �sikt
Med risk f�r att bli hatad och sedd som ett svart f�r kommer mitt drog-positiva inl�gg,
.
MDMA, eller vad det nu kallas f�r, Ecstasy, �r farligt. Om man inte dricker vatten n�r man tar E kan man d�. �r man allergisk mot vissa saker kan man f� en allergisk reaktion och, d�. Dricker man f�r mycket vatten kan man, d�.
Men, om man �ter f�r mycket socker, r�ker f�r mycket nikotin, hoppar fallsk�rm, kan man.....d�.
Vad jag f�rs�ker s�ga �r att man kan d� av en v�ldans massa saker, och det g�ller att kunna kontrollera sig, inte �ta f�r mycket socker, ha koll p� utrustningen n�r man hoppar fallsl�rm, inte ta E speciellt ofta, osv.
Det �r precis samma sak med MDMA, bara att det �r sv�rare att kontrollera. Om man dricker m�ttligt med vatten, vet vad man har tagit, och �r allm�nt f�rberedd kommer man INTE ta n�gon omedelbar skada av att ta MDMA.
Visst, det finns forskar rapporter som pekar p� att hj�rnan tar skada av MDMA om man tar mycket. Det finns ocks� rapporter som visar p� motsatsen, men dem h�r man inte s� mycket av i Sverige....censur p� grymt h�g niv�.
� andra sidan tar man MER skada av nikotin, och alkohol �r iaf inte mindre skadligt �n MDMA.
Det viktigaste, tycker jag, n�r man tar MDMA �r att inte ta f�r ofta. Jag brukar k�nna mig h�ngig n�gra dagar efter jag har tagit E d�rf�r tar jag bara ungef�r varannan till var tredje m�nad.
Har ocks� v�ldigt sv�rt f�r inl�ggen som s�ger att man kan ha s� j�ttekul utan E, men ALDRIG HAR PROVAT.
HUR kan ni veta hur det �r att ta E om ni aldrig provat? Jag vet hur sk�nt det �r att dansa till enormt bra musik UTAN E, det �r s� jag dansar oftast, men MED E s� blir det ungef�r, tycker jag, 1000 g�nger b�ttre.
Visst kan ni ha kul utan E, men f�rs�k inte s�ga att vi som tar E skulle ha lika kul utan, f�r det vet ni ingenting om.
*tar p� sig visir, branddr�kt, sk�ld* 
Re: Min �sikt
| Originally posted by Vitryss Har ocks� v�ldigt sv�rt f�r inl�ggen som s�ger att man kan ha s� j�ttekul utan E, men ALDRIG HAR PROVAT. HUR kan ni veta hur det �r att ta E om ni aldrig provat? Jag vet hur sk�nt det �r att dansa till enormt bra musik UTAN E, det �r s� jag dansar oftast, men MED E s� blir det ungef�r, tycker jag, 1000 g�nger b�ttre. Visst kan ni ha kul utan E, men f�rs�k inte s�ga att vi som tar E skulle ha lika kul utan, f�r det vet ni ingenting om. |