TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Vrouwen en trance?
Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »
Vrouwen en trance?
Ok, voordat er in de voorstelhread te veel offtopic gepost wordt, maar ook omdat ik zelf met vragen omtrend dit onderwerp rondloop, deze nieuwe thread.
Mijn hoofdvraag is eigenlijk:
Waarom houden zo weinig vrouwen van trance?
Heb al een aantal mensen lastig gevallen met deze vraag, maar nog geen bevredigend antwoord gekregen. Dus misschien kan iemand die me geven en ook nog een manier verzinnen om meer vrouwen te bekeren tot een van de mooiste muziekstylen die er bestaat
Zelf geef ik meestal als verklaring dat trance te lomp is. Alleen ben ik zelf ook vrouw en ik vind mezelf toch niet heel erg lomp
Verder zijn er wel meer vrouwen die van hardcore en dat soort shit houden. Is t zo dat ze niet voor de middenweg willen gaan, alleen uitersten kiezen? Of hele softe, dansbare muziek zoals R&B of dan maar meteen helemaal lomp en dus hardcore?
Ik begrijp t in ieder geval niet en weet niet of jullie mannen hier, het me kunnen vertellen, aangezien het voor mannen op meer gebieden een probleem is vrouwen te begrijpen
Maar, give it a try
Re: Vrouwen en trance?
| quote: |
| Originally posted by Esrem aangezien het voor mannen op meer gebieden een probleem is vrouwen te begrijpen |
Not funny!
Kan je niet beter zeggen vrouwen en housemuziek?
Vrouwen zijn zeker wel into trance/housemuziek, alleen laten ze dat nooit zien op fora. Dansen is belangrijker voor hen.
Re: Re: Vrouwen en trance?
Originally posted by basvh Not funny!Maar anyway> Ik denk dat het gros van de vrouwen die naar feesten gaan gewoon een leuke avond willen hebben en niet zo op de muziek letten. Ook willen ze vaak dansbare muziek en zie je qua verhouding meer vrouwen op groove-club feesten. Trance is toch wat minder dansbaar dan groove-club-house! |
Ik denk inderdaad dat het met de 'dansbaarheid' van de muziek te maken heeft, dat vrouwen liever naar clubs gaan waar meer groove-achtige muziek of R&B gedraaid wordt.
Dan maak je wel terecht een punt dat er w�l veel vrouwen naar de echte harde feesten gaan terwijl dat ook niet echt 'charmante' muziek is. Wellicht dat het er iets mee te maken heeft dat de hardere muziekstijlen vaak meer een manier van leven zijn, met diverse bijbehorende kenmerken als kleding, kapsel e.d. Voor trance gaat dit fenomeen denk ik veel minder op, waardoor het wellicht een minder solide basis van vaste liefhebbers heeft.
| Vrouwen zijn zeker wel into trance/housemuziek, alleen laten ze dat nooit zien op fora. Dansen is belangrijker voor hen. |
| Originally posted by Esrem Maar ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die thuis ook naar trance luistert en dus nummers kent. Waarom zouden vrouwen dat wel bij R&B doen als het ze alleen om t dansen gaat? |
Toen ik 4 jaar geleden op trance-energy rondliep zag ik toch genoeg vrouwen. Vorig jaar op awakenings daarentegen......
| Originally posted by SnuggLe Denk dat dat bull is... Die zijn er echt wel. Bij R&B hetzelfde: veel mensen daar die ook alleen komen om te dansen et cetera. Hoeveel mensen ken jij (vrouwen) die diehard R&B zijn en daar IEDER nummer kennen? Denk ook dat de housescene iets groter is en meer 'muziek' heeft waardoor je minder kent. Denk dat je het echt algemeen moet stellen. Vrouwen dansen gewoon en verder boeit het hen minder. |
| Originally posted by Esrem Als jij me aan 1 vrouw buiten dit forum, zonder een vriend die van trance houdt, voor kunt stellen die het nummer Jump the next train kent, m thuis wel eens luistert, (is toch wel een makkelijke...) dan geef ik je gelijk. |
| En nog een andere vraag dan: waarom dansen vrouwen alleen maar, waarom zijn ze niet meer in muziek geinteresseerd dan? Waar komt t verschil met mannen vandaan? Hersenen?? |
| Originally posted by basvh ik kan wel iemand aanwijzen hoor. Meerdere van dit forum kennen haar ook. |
Vind t wel leuk om ook n keer n meisje te ontmoeten ipv alleen maar gasten.| quote: |
| Idd goede vraag, misschien omdat mannen meer in iets op kunnen gaan. |
Ik had eigenlijk hetzelfde als Snuggle willen posten
. Het LIJKT erop dat het vrouwen minder boeit waar ze op dansen maar dat het in de basis gewoon okay moet klinken. Bij andere stromingen heb je dat ook wel trouwens.
Ik ken trouwens wel meisjes/vrouwen/dames/wijfen/hoejehetmaarwiltnoemen die uit zichzelf trancecd's kopen maar dit beperkt zich meestal tot de wat makkelijk verkrijgbare cd's (id&t trance bv.).
Waar 'm dat nou precies in zit... geen idee. Ik zou zeggen: leuk afstudeeronderwerp voor een student(e) psychologie
.
Haha misschien dat t me daarom ook wel boeit, studeer nog steeds psychologie erbij...
| Originally posted by Esrem Ik ken echt wel een aantal vrouwen die heel wat R&B kennen... Als jij me aan 1 vrouw buiten dit forum, zonder een vriend die van trance houdt, voor kunt stellen die het nummer Jump the next train kent, m thuis wel eens luistert, (is toch wel een makkelijke...) dan geef ik je gelijk. En nog een andere vraag dan: waarom dansen vrouwen alleen maar, waarom zijn ze niet meer in muziek geinteresseerd dan? Waar komt t verschil met mannen vandaan? Hersenen?? |

Lijkt erop dat vrouwen sneller kiezen voor wat populair is. Aan de ene kant RnB en de andere kant Hardstyle/core.
Net als dat Sensation populair is --> meer vrouwen daar (evenals Rush parties)
Overgens ken ik toch wel een aantal vrouwen dat van trance houden(meestal is dan vocal-trance favoriet). En op trance feesten zie ik nog steeds ook veel vrouwelijk volk. Op internet dan weer niet (niet actief iig)
hmm maak van dat vraagteken een uitroepteken en je hebt de basisingredienten voor een geweldige avond 
Re: Vrouwen en trance?
| Originally posted by Esrem aangezien het voor mannen op meer gebieden een probleem is vrouwen te begrijpen Maar, give it a try |
Aan vrouwen valt geen touw aan vast te knopen 
)
| Originally posted by Esrem Ik ken echt wel een aantal vrouwen die heel wat R&B kennen... Als jij me aan 1 vrouw buiten dit forum, zonder een vriend die van trance houdt, voor kunt stellen die het nummer Jump the next train kent, m thuis wel eens luistert, (is toch wel een makkelijke...) dan geef ik je gelijk. En nog een andere vraag dan: waarom dansen vrouwen alleen maar, waarom zijn ze niet meer in muziek geinteresseerd dan? Waar komt t verschil met mannen vandaan? Hersenen?? |
Maar daar houdt de indoctrinatie helaas toch op
| Originally posted by @win He he mijn vriendin vind Jump The Next Train ook leuk Maar daar houdt de indoctrinatie helaas toch op |
Misschien helpt dat
i love trance! en ik sleur altijd vriendinnetjes mee naar feestjes hehehe!
Ik denk dat trance gewoon niet echt "cool" meer is om van te houden... Nu gaan ze liever naar Hardstyle ofzo.. To each their own, maar doe mij maar lekker trance 
Aan de andere kant, gaan er wel veel vrouwen naar trance feestjes maar volgens mij is dat meer om lekker veel drugs naar binnen te werken... Niet normaal de hoeveelheid vrouwen die helemaal van de kaart zijn op feestjes....
Alhoewel... i cant be the pot calling the kettle black now, can i?
| Originally posted by New Wave Zachtjes trancemuziek draaien als ze slaapt Misschien helpt dat |
| Originally posted by @win Ik zal het eens proberen |
Oh dat nummer was maar gewoon n voorbeeld...
| Originally posted by Esrem Oh dat nummer was maar gewoon n voorbeeld... |

Mijn ervaring met vrouwen en muziek is dat ze net als boeren zijn: wat een boer niet kent, dat vreet ie niet.
Oftewel, ze vinden alleen bekende muziek leuk: R&B en top40 muziek enzo. Ze denken dat Trance zoiets is als de nummers van Tiesto, en dat vinden ze "wel leuk". Maar daar houdt het dan wel weer op.
Trance is wat minder toegankelijk misschien. Wat me ook opvalt is dat op trance feestjes de meeste vrouwen met hun vriend mee is. Je ziet niet zo veel groepjes van alleen vrouwen (behalve bij Tiesto dan).
Trance is gewoon een minder mainstream dan andere muzieksoorten, en daarom zie je er denk ik minder vrouwen.
Dj's zijn ook bijna altijd mannen.... Waarom dat???
Net als vrachtwagen chauffeurs en timmermannen. Misschien is house muziek wel te mannelijk ofzo?