TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Fred Baker weet hoe het moet!
Pages (4): [1] 2 3 4 »
Fred Baker weet hoe het moet!
in de tweede helft van 2004 kon trance me niet meer zo boeien. er kwamen teveel gelijkaardige dingen uit, producers letten meer op de individuele geluiden dan op de melodie, enz.
in de maand december heb ik een paar mensen ontdekt die dat blijkbaar doorhadden en met nieuwe, verse nummers naar voren zijn gekomen. ik spreek onder andere over Menno de Jong, en onze eigen Estuera en Fred Baker.
deze mensen gaan terug naar de essentie van trance. de melodie staat centraal, en daarrond wordt een warme huls van geluiden opgebouwd.
eerder dit jaar las ik vaker dat de trance van vandaag "overproducet" was. toen onthaalde ik dergelijke uitspraken met enig scepticisme, maar naarmate het jaar vorderde heb ik het zelf mogen ondervinden. vele platen lieten me onverschillig. ik herinner me afleveringen van ASOT waarin ik maar 1 plaat goed vond over de hele twee uur. ik kreeg het gevoel dat er teveel op de geluiden en de effecten werd gefocust. daardoor klinken veel nummers vandaag te technologisch en te artificieel, en verdwijnt ook de melodie op de achtergrond.
maar er zijn uitzonderingen, en ik reik hierbij graag volgende voorbeelden aan:
Fred Baker vs. Nyram: Confirmation
Fred Baker vs. Nyram: Recognition
dit zijn uitermate simpele nummers (voor de hedendaagse "standaard"), maar ze brengen veel meer teweeg bij me dan de hedendaagse met effecten overladen platen, omdat de essentie er is: de melodie. en ik heb het genoegen te mogen vaststellen dat dergelijke platen steeds regelmatiger lijken op te duiken.
er is weer hoop voor trance!
FB is allang een van mijn lievelingsproducers. Dit jaar heeft hij, met zijn producties en remixes, zich bij mij op gelijke hoogte kunnen stellen als M.I.K.E.
Fredje is al jaren een steengoede producer. Hij maakte vroeger ook al echt goede nummers zonder dat ik wist dat ze van hem kwamen. Sinds zijn vertrek bij mr sam komt hij zelf iets meer in de spotlight te staan. Maar zijn laatste 2 nummers vind ik nu allesbehalve zijn beste...
ik was extreem teleurgesteld toen ik die confirmation voor de eerste keer hoorde... wat een cheese!
hetzelfde kan gezegd worden van veel estuera producties...
| quote: |
| Originally posted by Bertn ik was extreem teleurgesteld toen ik die confirmation voor de eerste keer hoorde... wat een cheese! hetzelfde kan gezegd worden van veel estuera producties... |
Ik vond het ook een h��l sterk nummer en echt wel het betere werk van Fred
Zou cheese op een DVD'ke gezet worden
Ik denk het nie
Ma enfin da is m'n mening he en iedereen heeft er gewoon zijn eigen gedacht over, maar e geluk 
| Originally posted by Bertn ik was extreem teleurgesteld toen ik die confirmation voor de eerste keer hoorde... wat een cheese! |
Van Estuera ben ik nog ni zo echt onder de indruk (misschien ook ni 100% mijne stijl), maar Fred is alleszins goe bezig. Nog geen echte 'hit' naar mijn mening, maar da kan nog altijd komen he.
DE man van de maand december imo!!
november eigenlijk want op TiC stierf ik al op zen nummers maar toen wist ik niet dat hij het was
(Confirmation, Vibration)
Om het op z'n kempisch te zeggen... "joa, de Fred is goew beezeg"
| Originally posted by Lightworks Nog geen echte 'hit' naar mijn mening, maar da kan nog altijd komen he. |
Yep, Fred is heel sterk bezig de laatste tijd. Mijn #1 producer van 2004.
Ik ben heel erg benieuwd naar zijn remix van Siberian Sun - Frostbite.
Ik zou hem graag wat meer willen horen maar helaas daait hij maar zeeeeelden in ons Belgenlandje
Af en toe kan je hem in Cherry Moon horen.
| Originally posted by FUSyke Ik zou hem graag wat meer willen horen maar helaas daait hij maar zeeeeelden in ons Belgenlandje Af en toe kan je hem in Cherry Moon horen. |
| Originally posted by djcresto Fredje is al jaren een steengoede producer. Hij maakte vroeger ook al echt goede nummers zonder dat ik wist dat ze van hem kwamen. Sinds zijn vertrek bij mr sam komt hij zelf iets meer in de spotlight te staan. Maar zijn laatste 2 nummers vind ik nu allesbehalve zijn beste... |
| Originally posted by djcresto groovezone vergeten? groovezone, madrid inc, Y-traxx, the effect, blue screen, red screen, active sight, en natuurlijk de samenwerkingen met mr sam indertijd. Fred heeft al aardig wat op zijn palmares |
Recognition vond ik maar niks, de melodie was veel te happy naar m'n zin...
Confirmation is wel leuk, het heeft zo'n retro-touch vind ik. Enkele jaren geleden zou ik hier ook compleet wild van zijn geworden. Nu doet het me niet meer zo veel, maar kzou ze toch is h��l luid willen horen...
Estuera maakt ook wel leuk dingen, maar ik vind dat hij zijn tracks v��l te lang laat aanslepen. Zijn melodie�n en sounds zijn geweldig, maar vaak hebben ze te weinig progressie, en in dat geval hoef je voor mij echt geen tracks van 10 minuten te maken, dan wordt het saai halfweg de plaat...
Re: Fred Baker weet hoe het moet!
| Originally posted by TOR ik herinner me afleveringen van ASOT waarin ik maar 1 plaat goed vond over de hele twee uur. ik kreeg het gevoel dat er teveel op de geluiden en de effecten werd gefocust. |
| er is weer hoop voor trance! |
Re: Re: Fred Baker weet hoe het moet!
| Originally posted by Buoyant Er komt de laatste tijd steeds meer en meer uit inderdaad, maar ik heb persoonlijk nog niet zo echt een gevoel van overproductie of dat ik denk "mmmmh weer zo een plaat". |
Sorry dat ik deze thread een beetje kaap maar ik wil even reageren op het feit dat sommige mensen m'n tracks te lang vinden: Ze hebben volledig gelijk !
Als ik op sommige tracks nu terugluister dan moet ik idd toegeven dat ik wel wat bondiger had kunnen zijn, de tracks die ik heb gemaakt vanaf September ongeveer hebben dit probleem niet meer, het gaat alleen nog wel eventjes duren voordat die beginnen uit te komen dus geduld
. (M'n remix van waterfall is al een heel stuk korter bv
)
Voor de rest bedankt voor de goede reacties op m'n tracks en om terug ontopic te gaan: Ik ben het eens met de threadstarter dat trance wat meer terug naar de kern moet gaan ipv alleen maar wat gezweef en getingel zonder echt ergens naar toe te gaan, dat is ook de filosofie achter m'n eigen muziek.
- Fred Baker - Total Blackout
- Dark Alliance - Genetic
- Men in beats (MIB) - Keep pushin'
3 zalige nummers van Fred Baker, jammer genoeg nergens te vinden...
Respect!
kheb nochtans vorige week MIB - Keep Pushin in Soundstation Hasselt gekocht
en die Total Blackout wordt deze week pas released ofzo
| Originally posted by DJ Zetski - Men in beats (MIB) - Keep pushin' |
| Originally posted by Real kheb nochtans vorige week MIB - Keep Pushin in Soundstation Hasselt gekocht |
| Originally posted by Jasperovitsj LOL, dan hebt gij wss het exemplaar gekocht dat ik bedoelde |
| Originally posted by Phortastic Kvind hem als DJ zowiezo niet zo sterk. Blijven doen waar je het beste in bent zeg ik altijd maar. Airwave als DJ vind ik bijvoorbeeld ook maar zwakjes. Producen EN Dj'en is niet iedereen gegeven, alhoewel iedereen dit tegenwoordig in 1 adem noemt. Onterecht vind ik. |