TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Fred Baker weet hoe het moet!
Pages (4): [1] 2 3 4 »

Posted by TOR on Dec-29-2004 18:53:

Fred Baker weet hoe het moet!

in de tweede helft van 2004 kon trance me niet meer zo boeien. er kwamen teveel gelijkaardige dingen uit, producers letten meer op de individuele geluiden dan op de melodie, enz.

in de maand december heb ik een paar mensen ontdekt die dat blijkbaar doorhadden en met nieuwe, verse nummers naar voren zijn gekomen. ik spreek onder andere over Menno de Jong, en onze eigen Estuera en Fred Baker.

deze mensen gaan terug naar de essentie van trance. de melodie staat centraal, en daarrond wordt een warme huls van geluiden opgebouwd.

eerder dit jaar las ik vaker dat de trance van vandaag "overproducet" was. toen onthaalde ik dergelijke uitspraken met enig scepticisme, maar naarmate het jaar vorderde heb ik het zelf mogen ondervinden. vele platen lieten me onverschillig. ik herinner me afleveringen van ASOT waarin ik maar 1 plaat goed vond over de hele twee uur. ik kreeg het gevoel dat er teveel op de geluiden en de effecten werd gefocust. daardoor klinken veel nummers vandaag te technologisch en te artificieel, en verdwijnt ook de melodie op de achtergrond.

maar er zijn uitzonderingen, en ik reik hierbij graag volgende voorbeelden aan:

Fred Baker vs. Nyram: Confirmation
Fred Baker vs. Nyram: Recognition

dit zijn uitermate simpele nummers (voor de hedendaagse "standaard"), maar ze brengen veel meer teweeg bij me dan de hedendaagse met effecten overladen platen, omdat de essentie er is: de melodie. en ik heb het genoegen te mogen vaststellen dat dergelijke platen steeds regelmatiger lijken op te duiken.

er is weer hoop voor trance!

Posted by FUSyke on Dec-30-2004 08:17:

FB is allang een van mijn lievelingsproducers. Dit jaar heeft hij, met zijn producties en remixes, zich bij mij op gelijke hoogte kunnen stellen als M.I.K.E.

Posted by djcresto on Dec-30-2004 08:20:

Fredje is al jaren een steengoede producer. Hij maakte vroeger ook al echt goede nummers zonder dat ik wist dat ze van hem kwamen. Sinds zijn vertrek bij mr sam komt hij zelf iets meer in de spotlight te staan. Maar zijn laatste 2 nummers vind ik nu allesbehalve zijn beste...

Posted by Bertn on Dec-30-2004 10:24:

ik was extreem teleurgesteld toen ik die confirmation voor de eerste keer hoorde... wat een cheese!

hetzelfde kan gezegd worden van veel estuera producties...

Posted by Meltoz on Dec-30-2004 10:29:

quote:
Originally posted by Bertn
ik was extreem teleurgesteld toen ik die confirmation voor de eerste keer hoorde... wat een cheese!

hetzelfde kan gezegd worden van veel estuera producties...

Euh... cheese Ik vond het ook een h��l sterk nummer en echt wel het betere werk van Fred Zou cheese op een DVD'ke gezet worden Ik denk het nie Ma enfin da is m'n mening he en iedereen heeft er gewoon zijn eigen gedacht over, maar e geluk

Estuera is sterk bezig vin'k, "Tales From The South" is gewoon e TOP nummer en ni meer of nie minder...

Posted by TOR on Dec-30-2004 12:09:

quote:
Originally posted by Bertn

hangt ervan af wat jouw definitie van cheese is natuurlijk.

beide producties van Fred klinken vrij blij, maar het is allesbehalve een karnavaljingle. gewoon melodic trance zoals het hoort, vind ik.. handjes de lucht in en een glimlach van oor tot oor

Posted by Icone on Dec-30-2004 12:24:

Van Estuera ben ik nog ni zo echt onder de indruk (misschien ook ni 100% mijne stijl), maar Fred is alleszins goe bezig. Nog geen echte 'hit' naar mijn mening, maar da kan nog altijd komen he.

Posted by Phortastic on Dec-30-2004 12:28:

DE man van de maand december imo!!
november eigenlijk want op TiC stierf ik al op zen nummers maar toen wist ik niet dat hij het was (Confirmation, Vibration)

Posted by Xilver on Dec-30-2004 13:04:

Om het op z'n kempisch te zeggen... "joa, de Fred is goew beezeg"

Posted by djcresto on Dec-30-2004 13:14:

quote:
Originally posted by Lightworks
Nog geen echte 'hit' naar mijn mening, maar da kan nog altijd komen he.

groovezone vergeten?

groovezone, madrid inc, Y-traxx, the effect, blue screen, red screen, active sight, en natuurlijk de samenwerkingen met mr sam indertijd. Fred heeft al aardig wat op zijn palmares

Posted by CygnusX on Dec-30-2004 14:32:

Yep, Fred is heel sterk bezig de laatste tijd. Mijn #1 producer van 2004.

Ik ben heel erg benieuwd naar zijn remix van Siberian Sun - Frostbite.

Posted by FUSyke on Dec-30-2004 14:35:

Ik zou hem graag wat meer willen horen maar helaas daait hij maar zeeeeelden in ons Belgenlandje Af en toe kan je hem in Cherry Moon horen.

Posted by Phortastic on Dec-30-2004 14:59:

quote:
Originally posted by FUSyke
Ik zou hem graag wat meer willen horen maar helaas daait hij maar zeeeeelden in ons Belgenlandje Af en toe kan je hem in Cherry Moon horen.

Kvind hem als DJ zowiezo niet zo sterk.
Blijven doen waar je het beste in bent zeg ik altijd maar.
Airwave als DJ vind ik bijvoorbeeld ook maar zwakjes. Producen EN Dj'en is niet iedereen gegeven, alhoewel iedereen dit tegenwoordig in 1 adem noemt. Onterecht vind ik.

Posted by Freezel on Dec-30-2004 15:12:

quote:
Originally posted by djcresto
Fredje is al jaren een steengoede producer. Hij maakte vroeger ook al echt goede nummers zonder dat ik wist dat ze van hem kwamen. Sinds zijn vertrek bij mr sam komt hij zelf iets meer in de spotlight te staan. Maar zijn laatste 2 nummers vind ik nu allesbehalve zijn beste...

Same here, ik ben er ook niet echt kapot van. Smaken verschillen

Posted by Icone on Dec-31-2004 01:08:

quote:
Originally posted by djcresto
groovezone vergeten?

groovezone, madrid inc, Y-traxx, the effect, blue screen, red screen, active sight, en natuurlijk de samenwerkingen met mr sam indertijd. Fred heeft al aardig wat op zijn palmares

Ik bedoelde in 2004 met z'n eigen alias... Die andere da's wat anders natuurlijk

Posted by Jasperovitsj on Dec-31-2004 15:00:

Recognition vond ik maar niks, de melodie was veel te happy naar m'n zin...
Confirmation is wel leuk, het heeft zo'n retro-touch vind ik. Enkele jaren geleden zou ik hier ook compleet wild van zijn geworden. Nu doet het me niet meer zo veel, maar kzou ze toch is h��l luid willen horen...

Estuera maakt ook wel leuk dingen, maar ik vind dat hij zijn tracks v��l te lang laat aanslepen. Zijn melodie�n en sounds zijn geweldig, maar vaak hebben ze te weinig progressie, en in dat geval hoef je voor mij echt geen tracks van 10 minuten te maken, dan wordt het saai halfweg de plaat...

Posted by Buoyant on Dec-31-2004 15:19:

Re: Fred Baker weet hoe het moet!

quote:
Originally posted by TOR
ik herinner me afleveringen van ASOT waarin ik maar 1 plaat goed vond over de hele twee uur. ik kreeg het gevoel dat er teveel op de geluiden en de effecten werd gefocust.

Er komt de laatste tijd steeds meer en meer uit inderdaad, maar ik heb persoonlijk nog niet zo echt een gevoel van overproductie of dat ik denk "mmmmh weer zo een plaat". Ik luister gemiddeld zo een 3 � 4 uur trance per dag waarvan ik de uplifting stuff het meeste apprecieer en ik luister dus niet alleen de hitjes.

quote:
er is weer hoop voor trance!

Blijkbaar geldt dat dus nog niet voor iedereen, gelukkig maar want ik begin er de laaste tijd steeds meer van te genieten.

Posted by TOR on Dec-31-2004 17:24:

Re: Re: Fred Baker weet hoe het moet!

quote:
Originally posted by Buoyant
Er komt de laatste tijd steeds meer en meer uit inderdaad, maar ik heb persoonlijk nog niet zo echt een gevoel van overproductie of dat ik denk "mmmmh weer zo een plaat".

met overproductie bedoel ik dat de producers er teveel geluiden willen instoppen. daardoor slepen ze ook langer aan en worden ze saaier.

de sound lijkt ook belangrijker dan de melodie. de nummers zijn tegenwoordig perfect gemixt en gemasterd, maar daardoor verliezen ze de menselijke inbreng. heel wat nummers zijn tegenwoordig veel te statisch.

Posted by Estuera on Dec-31-2004 18:47:

Sorry dat ik deze thread een beetje kaap maar ik wil even reageren op het feit dat sommige mensen m'n tracks te lang vinden: Ze hebben volledig gelijk !

Als ik op sommige tracks nu terugluister dan moet ik idd toegeven dat ik wel wat bondiger had kunnen zijn, de tracks die ik heb gemaakt vanaf September ongeveer hebben dit probleem niet meer, het gaat alleen nog wel eventjes duren voordat die beginnen uit te komen dus geduld . (M'n remix van waterfall is al een heel stuk korter bv )

Voor de rest bedankt voor de goede reacties op m'n tracks en om terug ontopic te gaan: Ik ben het eens met de threadstarter dat trance wat meer terug naar de kern moet gaan ipv alleen maar wat gezweef en getingel zonder echt ergens naar toe te gaan, dat is ook de filosofie achter m'n eigen muziek.

Posted by DJ Zetski on Apr-16-2005 21:17:

- Fred Baker - Total Blackout
- Dark Alliance - Genetic
- Men in beats (MIB) - Keep pushin'

3 zalige nummers van Fred Baker, jammer genoeg nergens te vinden...
Respect!

Posted by Real on Apr-16-2005 21:20:

kheb nochtans vorige week MIB - Keep Pushin in Soundstation Hasselt gekocht

en die Total Blackout wordt deze week pas released ofzo

Posted by Jasperovitsj on Apr-16-2005 21:21:

quote:
Originally posted by DJ Zetski

- Men in beats (MIB) - Keep pushin'

Dieje heb ik nog in Sound-Station zien liggen dacht ik

En is Total Blackout al wel gereleased? Want misschien daarom dat je hem nog ni vindt

Posted by Jasperovitsj on Apr-16-2005 21:22:

quote:
Originally posted by Real
kheb nochtans vorige week MIB - Keep Pushin in Soundstation Hasselt gekocht

LOL, dan hebt gij wss het exemplaar gekocht dat ik bedoelde

Posted by Real on Apr-16-2005 21:25:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
LOL, dan hebt gij wss het exemplaar gekocht dat ik bedoelde

it's miiiiine

Posted by Lolo on Apr-17-2005 14:45:

quote:
Originally posted by Phortastic
Kvind hem als DJ zowiezo niet zo sterk.
Blijven doen waar je het beste in bent zeg ik altijd maar.
Airwave als DJ vind ik bijvoorbeeld ook maar zwakjes. Producen EN Dj'en is niet iedereen gegeven, alhoewel iedereen dit tegenwoordig in 1 adem noemt. Onterecht vind ik.

en om dit te zeggen heb je zeker goede voorbeelden van mijn recentste sets op GDJB, ETN en binnenkort DI FM. Het is altijd hetzelfde, met jullie Belgen, jullie moeten altijd de artiesten in eigen land kapot maken. In plaats van elke Belgische artiest te steunen. Het geldt ook voor andere artiesten.

IK BEN HET KOTSBEU! En dan komen ze huilen dat er niks gebeurt in Belgi�. Iedereen is DJ dit, dj dat, weet het beter, en weet beter hoe mijn platen moeten klinken enz enz. Ik ben al 10 jaar dj, en alhoewel ik mij geen super dj zou noemen, toch kan ik mij ni zomaar kapot laten maken door iemand die zo kritisch over ons is. Punt gedaan. En waar in Belgi� heb je mij gehoord, wetend dak hier al een jaar ni heb gedraaid??

Als je mij zo zwakjes vindt, zeg maar hoe wat en wanneer aub. Dan kan jij het goed rechtzetten, met goede argumenten. Kwestie van smaak kan ik wel respecteren, maar je kent mij ni eens, en jij toont hier weinig respect voor iemand die zich KAPOT maakt voor anderen!

Heb jij mij ooit horen klagen over Dave Lambert, Regi, Marko, en al die locale dj's? Nooit man, ze verdienen evenveel respect als andere dj's, en ik vind dat PRODUCERS ook even veel respect verdienen. Want zonder producers, geen platen en geen dj's.

En sorry dak zomaar reageer, maar ik ben dat belgisch syndroom kotsbeu. Alleen in het buitenland worden wij normaal gerespecteerd.

Aan iedereen: Als jullie echt een eigen idee willen maken van mijn draaien, no problem, kom volgende week vrijdag (22/4) in opwijk, het is een party voor een goed doel, en ik verdien er niks aan.

OFF Thread, is da hier VL-TA of Be-TA? Kom op Walen, laat je eigen maar zien en horen!!

Met beleefde groeten.

Laurent

Pages (4): [1] 2 3 4 »