TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Wanneer begon EDM voor je?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Jakhira on Jan-19-2005 15:35:

Wanneer begon EDM voor je?

Lijkt me een simpele vraag

Ik heb het niet 'Wanneer begon trance voor je?' genoemd omdat je niet echt kan zeggen wanneer trance begon...

Mijn eerste EDM aankoop was Prodigy - Charly op cd maxi, en dat was in '91. Ik heb hem trouwens nog altijd

Posted by Freezel on Jan-19-2005 16:25:

Begin jaren 80 met Turn Up The Bass cd's

http://www.discogs.com/release/6410
http://www.discogs.com/release/6411

En wat mij in het DJ-zijn kreeg:

http://www.discogs.com/release/22340
http://www.discogs.com/release/86936

Posted by djcresto on Jan-19-2005 16:29:

mijn eerste edm cd was in 1992, serieus beats volume 5. Ook daarvoor sprak het genre mij al aan. Heb hier ook nog ergens een cassete van turn up the bass.
Na die serieus beats nog ge�volueerd via 2 unlimited, cappela, 2 brothers on the 4th flour, culture beat, ice mc en dergelijke. Ooit nog even naar happy hardcore geluisterd om dan rond 1997 definitief de richting van trance uit te gaan.

Posted by Jakhira on Jan-19-2005 16:31:

quote:
Originally posted by Freezel
Begin jaren 80 met Turn Up The Bass cd's

Bedoel je niet eind jaren tachtig?

Posted by Xilver on Jan-19-2005 16:31:

Bij mij ook begonnen met Turn up the Bass en House Party.

Posted by Dark Apostle on Jan-19-2005 16:47:

In de jaren tachtig met synthesizer, tegen de jaren 90 met Euro-House/ Dance: 2 Unlimited, etc

Posted by FUSyke on Jan-19-2005 17:04:

2 Unlimited

Posted by Kaidreas on Jan-19-2005 17:15:

echte trance.
club system 16
eerste track: yves deruyter-the rebel... nog altijd een vette plaat.

Posted by Jasperovitsj on Jan-19-2005 17:30:

Eerst rond m'n 12de een rockperiode gehad (REM, Oasis op hun hoogtepunt), en dan stilaan - door het uitgaan naar de eerste fuifkes - dance muziek beginnen apprecieren. Dan Top Hits 97 gekocht omdat er 2 nummers opstonden die ik absoluut geweldig vond, namelijk Fiocco - Afflitto en Natural Born Deejays - A Good Day. En vanaf dan is de bal aan het rollen gegaan en bleef ik meer en meer dance ontdekken. Ik had toen ook enkele vrienden die naar Hardcore luisterden, dus ik heb dat ook even uitgeprobeerd, maar uiteindelijk zei me dat niks. En dan terug meer en meer dance beginnen beluisteren, en mijn smaak is dan meer en meer naar trance ge�volueerd. Ondertussen ook nog uitstapjes gemaakt naar House (I still love Ian Pooley! ) en techno, maar uiteindelijk heb ik mezelf gevonden in progressive een jaar of 2 geleden...

Posted by Gladius on Jan-19-2005 17:31:

hm echten trance bij mij pas 2001 ofzow. kzou begot niet weten met welke nummers, kweet wel nog dak in m'n beginperiode heeel veel van ti�sto downloade (ahhh audiogalaxy, waar zijn de tijden)

:edit: i'm a genious!! kheb via de verkenner gecheckt welke m'n oudste mp3's zijn, en zo gezocht naar de eerste tranceplaat dertusse. Het blijkt Gouryella - gouryella te zijn, op 22/07/'99 =), wat natuurlijk niet wil zeggen dat EDM toen begon voor mij...

Posted by Freezel on Jan-19-2005 17:34:

quote:
Originally posted by Pumaz
Bedoel je niet eind jaren tachtig?

Dat bedoel ik ka, is ook al zo lang geleden

Posted by Gladius on Jan-19-2005 17:37:

quote:
Dat bedoel ik ka, is ook al zo lang geleden

hah, toen was je 8 jaar ofzow?

Posted by Phortastic on Jan-19-2005 17:43:

Ik ben van kleins af aan altijd fan geweest van Michael Jackson. Mijn eerste CD was dan ook "Michael Jackson - Dangerous (1991)".
Ik had die CD gekregen van men nonkel
Ik was toen een jaar of 10-11 schat ik en ieder keer als het mijn verjaardag was of kerstmis ofzo vroeg ik me weer een CD van Michael Jackson tot ik ze na een tijd allemaal had
Ik geloof dat men 2de CD Bad was, toen Off the Wall, toen thriller.
Dat waren ze allemaal op dat moment
Ik ben toen redelijk lang fan gebleven van Michael Jackson tot men 16de ofzo schat ik, en toen begon ik ook naar rap en hiphop te luisteren. Eminem, Dre, snoop dogg, DMX, ....
Dat heeft dan ongeveer 2 a 3 jaar geduurd schat ik en toen begon ik trance te apprecieren. Eerst via de commerciele weg (Mixmania, clubsystems), daarna meer de hardere stuff (hardhouse, daarna hardtrance: Tunnel trance force, Dj networx) en zo uiteindelijk bij retro gekomen
Toen vrijwel gelijktijdig ook echt trance beginnen ontdekken (Tiesto fan) en andere Djs. En nu de laatste 12, 18 maanden progressive, house, elektro. Enkel echte techno en hardcore stoten me af.

Dus zoals je ziet een serieus evolutie in allerlei genres
Maar het gekke is dat ik bijna alle genres die ik doorkruist heb nog steeds goed vind. Bijvoorbeeld Michael Jackson vind ik nog goed, alhoewel ik er niet meer naar luister thuis.
Enkel Eminem en hardhouse vind ik niet meer zo goed.

Posted by dj Zevan on Jan-19-2005 17:53:

blijkbaar niet de enigste hier
mijn eerste cds:
2 Unlimited - No Limits full cd
een of andere Hit Box en Dance XXL

en dance opera van bij t begin

Posted by Nyah on Jan-19-2005 23:01:

Na lang zoeken en onder een hoop stof volgende cd's teruggevonden: cappella (u got 2 know-album) en turn up the bass (megamix-93), ik weet zeker dat ik ook ooit n cd gehad heb van 2 unlimited en 2 brothers on the 4th floor, ma waar die zijn.. ik wil ze wel nog eens beluisteren, dus ga er nog eens achter zoeken
dat liedje van 2unlimited - faces, brengt me wel altijd terug naar mijn (euh) jonge jeugdjaren

Posted by Freezel on Jan-19-2005 23:04:

quote:
Originally posted by Gladius
hah, toen was je 8 jaar ofzow?

Yep, had veel oudere vrienden die bandjes gaven Verder ook kennissen en familie die bandjes en cd's hadden

Posted by lievez on Jan-19-2005 23:08:

ik was vrij jong, weet niet meer hoeveel ik was maar ik schat ook zo'n 9 a 10 jaar toen ik cassetjes kreeg van mijn moeder haar jongere broers die House Party cds op cassette zette enzo. Een van mijn eerste CD's zijn euhm... Serious Beats 6 dacht ik met YDR - Animals en Thunderdome 2.

Heb eerst zo'n "house" EDM periode gehad
dan meer hardcore
en dan via internet tot trance e.d. beland

Posted by Jakhira on Jan-20-2005 08:31:

quote:
Yep, had veel oudere vrienden die bandjes gaven Verder ook kennissen en familie die bandjes en cd's hadden

Zo was het bij mij ook begonnen
Een neef van mij probeert trouwens nog steeds zijn funky breaks aan te smeren

Posted by djcresto on Jan-23-2005 03:02:

quote:
Originally posted by Nyah
Na lang zoeken en onder een hoop stof volgende cd's teruggevonden: cappella (u got 2 know-album) en turn up the bass (megamix-93), ik weet zeker dat ik ook ooit n cd gehad heb van 2 unlimited en 2 brothers on the 4th floor, ma waar die zijn.. ik wil ze wel nog eens beluisteren, dus ga er nog eens achter zoeken
dat liedje van 2unlimited - faces, brengt me wel altijd terug naar mijn (euh) jonge jeugdjaren

van 2 brothers on the 4th floor had ik ook alle singles, vond ik echt super. Nu klinken die producties echt oud. Enkel cappela kan de tand des tijds een beetje doorstaan imo.

Posted by Dark Apostle on Jan-23-2005 09:30:

quote:
Originally posted by djcresto
van 2 brothers on the 4th floor had ik ook alle singles, vond ik echt super. Nu klinken die producties echt oud. Enkel cappela kan de tand des tijds een beetje doorstaan imo.

Wat met The Prodigy "No Good (Start To Dance)" en "Voodoo People". Ik vind die nummers nog altijd gestoord zalige tracks

Posted by Nabistai on Jan-23-2005 10:55:

De eerste groepen die ik mij herinner zijn Prodigy, Pat Krimson, Absolom, Technotronic, 2 brothers on the 4th floor, snap, felix, 2unlimited. En laten we 'eins zwei polizei' ni vergeten Daarvoor Metallica, Rage against the machine etc. Eind jaren 80 into EDM dus.

Posted by sbastien4678 on Jan-23-2005 21:51:

Ik weet niet precies voor EDM maar voor electronishe muziek, dat is tijdens de jaren 80 met Depeche Mode of New Order,..

Posted by FUSyke on Jan-30-2005 10:10:

Bij mij begon het op mijn 13-14de met 2 Unlimited, Hit Box en andere commerciele cd's. Van mijn 15 tot mijn 18 luisterde ik naar Jump & Hardcore. Op mijn 19de ben ik een jaartje overgeschakeld op Techno en vanaf mijn 20jaar tot nu is het Trance! De afgelopen 2 maand was ik wel wat terug aan het zoeken naar een subgenre van Trance dat me aansprak en dj's die mij echt konden overtuigen. Een tijdje heb ik er geen gevonden en moest ik terugvallen op de vaste stevige waarden zoals Armin, M.I.K.E., PvD ... Freezel zijn setjes kunnen mij ook bekoren. Nu heb ik na lang zoeken mijn richting eindelijk gevonden: stevige & uplifting Trance met de nadruk op stevig De cd's van Gatecrasher & Ahead kunnen mij totaal doen flippen Zie daarom ook mijn avater Voor lekkere Gatecrasher-setjes zie http://www.globalclubbing.ru/mp3.html

Posted by Jakhira on Jan-30-2005 10:12:

Gatecrasher bestaat niet meer, het noemt nu gewoon Crasher

De club toch

Posted by FUSyke on Jan-30-2005 10:14:

quote:
Originally posted by Pumaz
Gatecrasher bestaat niet meer, het noemt nu gewoon Crasher

De club toch

I know

Pages (2): [1] 2 »