TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance Reviews - Maart/April 2005
Pages (2): [1] 2 »
Trance Reviews - Maart/April 2005
Paul Van Dyk vs Blondie - Unknown Title
Zeer oude plaat, verschenen op whitelabel. De 2e track van de B-side is een remix van Sing It Back van Moloko. De 2 andere tracks zijn zeker ook niet slecht.
Cern - Go Fly
Jawadde.
H��rlijke uplifting/energetic trancer op het ASOT label. Met een Kerosin en een Nitro mix. In de Nitro mix zit dat ietsje meer "power" achter, deze is dan ook mijn favoriet 
Kerosin 8/10
Nitro 8.5/10
Cosmic Gate Feat. Jan Johnston - I Feel Wonderful
Bootlegje van Cosmic Gate z�lf. De 12" mix is gewoonweg heerlijk, wel redelijk stevig. 
Dan is er ook nog de AM to PM mix. Een progressive track (van Cosmic Gate
) Ik ben aangenaam verrast. 
12" Mix 8,5/10
AM to PM 8,5/10
Firewall - Sincere (Smith & Pledger Remix)
Deze is redelijk gehyped. Geen onaardige remix, hoewel er eigenlijk niet zoveel verschil is met de original :/
Sincere (Smith & Pledger 2005 Remix) 7,5/10
John O Callaghan - Resolutions
Weer zo'n typische hedendaagse trancer.
Original 7/10
Octagen Remix 7/10
Andy Haggerty Remix 6/10
Re: Trance Reviews - Maart/April 2005
| quote: |
| Originally posted by Real Cosmic Gate Feat. Jan Johnston - I Feel Wonderful Bootlegje van Cosmic Gate z�lf. |
Re: Trance Reviews - Maart/April 2005
| Originally posted by Real Cosmic Gate Feat. Jan Johnston - I Feel Wonderful Bootlegje van Cosmic Gate z�lf. De 12" mix is gewoonweg heerlijk, wel redelijk stevig. ![]() Dan is er ook nog de AM to PM mix. Een progressive track (van Cosmic Gate ) Ik ben aangenaam verrast. ![]() 12" Mix 8,5/10 AM to PM 8,5/10 |
Re: Re: Trance Reviews - Maart/April 2005
| Originally posted by Phortastic same als Cosmic - Freefall ? |
Kobee - Endless Thoughts (Elektrokid Remix)
E�n van mijn favorieten op dit moment. Al een paar maanden oud, maar dankzij ASOT (ep.185) heb ik het toch ontdekt. Uplifting trance met veel energie en een lange melodie, en zonder al te veel extra extra's.
8.5/10
Js Ten - Inreal (Original Mix/Factoria Remix)
De Original Mix is vrij stevige melodische hardtrance, niet slecht, maar ook niet bijzonder. De Factoria Remix voegt een grote schep energie en een vette breakdown toe. Al bij al niet bepaald vernieuwend, maar wel goed dansvloermateriaal, vooral de Factoria Remix. Elof draaide 'm (de Factoria Remix) al een paar weken terug en ik herinner me dat deze toen uitstak boven de rest.
Original : 6.5/10
Factoria : 7.5/10
Thomas Datt - Alone (Original Mix/Inertia Remix)
Tot nu toe kon Thomas Datt me amper bekoren, behalve met zijn remix van True Form - Forbidden Colours. Dit nummer bouwt standaard, maar stevig op. Bij de breakdown wordt het rustiger en is er een mooie zomerse melodie. De Inertia (aka John O'Callaghan) Remix maakt het geheel wat energieker en steviger, ten koste van het zomerse gevoel. 2 goeie nummers, ��n van Thomass Datt's betere producties. Van de Inertia Remix had ik misschien wat meer verwacht.
Original : 7.5/10
Inertia : 7/10
| Originally posted by CygnusX Tot nu toe kon Thomas Datt me amper bekoren, behalve met zijn remix van True Form - Forbidden Colours. |
| Originally posted by Belgian Bonzai Had nochthans gedacht datt Antarctic Rain iets voor jou zou zijn. � love it anyway! of Ken Novastorm - Heavens Caliber (Thomas Datt's 2nd Rework) |
Moet ik eens uitproberen dan...
| Originally posted by Belgian Bonzai Had nochthans gedacht datt Antarctic Rain iets voor jou zou zijn. � love it anyway! of Ken Novastorm - Heavens Caliber (Thomas Datt's 2nd Rework) |

Armandi - Philtre
Banshee heeft weer een top hardtrancer getekend. Atmospherisch, hypnotiserend en zo knallend!
Quadran - Dont U Know (Antidote Remix)
Vond hem pas goed na 5x luisteren ofzo. Wat een sfeer toch weer in die producties van Antidote
Purple Haze - Adrenaline/Push Off Me
Vette gave plaat, beetje nathan fake - outhouse, maar dan steviger. Push off Me is wazige breakbeat achtige electrodingetjestechhouse. Erg tof!
Clokx - Feeling
Ron van den Beuken is terug met CLokx! Vette technofeel in de a-kant. Melodietje in de break lijkt wel wat veel op Overdrive.
| Originally posted by ahp2002 Armandi - Philtre Banshee heeft weer een top hardtrancer getekend. Atmospherisch, hypnotiserend en zo knallend! |
| Originally posted by ahp2002 wazige breakbeat achtige electrodingetjestechhouse. |
| Originally posted by CygnusX Het sampletje op de bonzai-site klonk veelbelovend |
Review hier: http://trance.nu/v3/review_show.php?id=1198
| Originally posted by ahp2002 Clokx - Feeling Ron van den Beuken is terug met CLokx! Vette technofeel in de a-kant. Melodietje in de break lijkt wel wat veel op Overdrive. |

Kaste - Desert Eagle
Aanvankelijk was ik niet zo onder de indruk van dit nummer, maar het is een groeiertje en nu vind ik het dus wel goed
De Original Mix doet sterk denken aan Super8's werk. De Smith & Pledger Remix verandert niet veel, maar klinkt een stuk lichter/zachter. Typisch Anjunabeats-achtig spul, maar wel goed (vooral de Original Mix).
Original : 8/10
Smith & Pledger : 7/10
Tektonik - Shine (DBA Remix)
Sinds Armin dit vorige week draaide (ASOT188), ben ik er helemaal weg van. Niet-zo-standaard uplifting trance om je vingers van af te likken. De opbouw bevat een leuke sample (doet denken aan een koekoek) en de breakdown doet je helemaal wegdromen. De Original Mix is ook goed, maar ik verkies zonder twijfel de DBA Remix.
Original : 7/10
DBA : 8.5/10
| Originally posted by ahp2002 Purple Haze - Adrenaline/Push Off Me Vette gave plaat, beetje nathan fake - outhouse, maar dan steviger. Push off Me is wazige breakbeat achtige electrodingetjestechhouse. Erg tof! |
Scooter - Trance-Atlantic
Geloof het of niet, maar af en toe maakt Scooter ook eens een degelijke trance-plaat. Dit is er zo eentje. Uplifting trance met een breakdown die me wat aan Chicane doet denken.
7.5/10
| Originally posted by CygnusX Scooter - Trance-Atlantic Geloof het of niet |
Solid Globe - Lost Cities/Found
Solid Globe is terug met weeral een knaller. Lost Cities heeft weer die speciale touch die North Pole en Sahara ook hadden, zonder als een kopie te klinken. Echt zo'n nummer dat de ganse dag in je hoofd zit. Found deed me niet veel de eerste keer, maar nu ben ik eraan verslaafd
Heel vernieuwend imo.
Lost Cities : 8.5/10
Found : 9/10
(edit:bij nader inzien verdient Found iets meer dan Lost Cities)
| Originally posted by CygnusX Solid Globe - Lost Cities/Found Solid Globe is terug met weeral een knaller. Lost Cities heeft weer die speciale touch die North Pole en Sahara ook hadden, zonder als een kopie te klinken. Echt zo'n nummer dat de ganse dag in je hoofd zit. Found deed me niet veel de eerste keer, maar nu ben ik eraan verslaafd Heel vernieuwend imo.Lost Cities : 8.5/10 Found : 9/10 (edit:bij nader inzien verdient Found iets meer dan Lost Cities) |
| Originally posted by Icone Ik vind die schijfkes vreselijk plattekes... Eigenlijk alles van Solid Globe tot nu toe. Ik weet het ni, maar van den hedendaagse trance blijft er niets meer echt in m'n hoofd plakken gelijk vroeger. |
| Originally posted by Icone Ik vind die schijfkes vreselijk plattekes... Eigenlijk alles van Solid Globe tot nu toe. |
Voor mij is Solid Globe de creme de la creme van de trance van tegenwoordig.
| Originally posted by Icone Ik vind die schijfkes vreselijk plattekes... Eigenlijk alles van Solid Globe tot nu toe. Ik weet het ni, maar van den hedendaagse trance blijft er niets meer echt in m'n hoofd plakken gelijk vroeger. |
Ernesto vs. Bastian - Dark Side Of The Moon
De Dogzilla 'Pure Filth' Remix is in de typische Dogzilla-stijl : hard & agressief. Heel vette opbouw in dit nummer. De Viframa Remix is een rustigere uplifting trancer en focust vooral op de vocals. Alhoewel beide remixen een andere hoofdmelodie dan het origineel bevatten, zijn het toch goeie remixen imo.
Dogzilla 'Pure Filth' Remix : 8/10
Viframa Remix : 7/10
Peaktwins - Hypnowaves
Leuk zomers uplifting nummer, met een Castaneda Remix. De Castaneda Remix klinkt goed met een zweverige breakdown, maar is niet zo speciaal als de Original Mix.
Original Mix : 7.5/10
Castaneda Remix : 7/10
Black Rock ft. Debra Andrew - Bluewater (Ernesto & Bastian Remix)
Vocal trance remix van een housenummer met een aanstekelijk basslijn, die nogal doet denken aan Dark Side Of The Moon. Ik verkies de Dub Mix, omdat de vocals me niet veel doen.
Ernesto & Bastian Vocal Mix : 6.5/10
Ernesto & Bastian Dub Mix : 7/10
Motorcycle - Around You (Gabriel & Dresden Remix)
Lang verwachte opvolger van 'As The Rush Comes'. Zij die naar Innercity of Trance Energy geweest zijn, hebben deze al langer gehoord. De Innercity versie vind ik heel vet, zelfs beter dan As The Rush Comes. Het trancy stuk na de breakbeats en de vocals is geweldig. De versie die Armin op ASOT draait vind ik een pak minder. Welke versie op TE gedraaid is weet ik niet 
Innercity-versie : 8.5/10
ASOT-versie : 6.5/10
Locust - Aerospace (Probspot Remix)
Nieuwe Probspot Remix, van ASOT2005. Klinkt niet als een kopie van de vorige Probspot producties/remixes, maar toch nog altijd met de typische Probspot-drive en een catchy en uplifting sound.
7.5/10
| Originally posted by CygnusX Ernesto vs. Bastian - Dark Side Of The Moon De Dogzilla 'Pure Filth' Remix is in de typische Dogzilla-stijl : hard & agressief. Heel vette opbouw in dit nummer. De Viframa Remix is een rustigere uplifting trancer en focust vooral op de vocals. Alhoewel beide remixen een andere hoofdmelodie dan het origineel bevatten, zijn het toch goeie remixen imo. Dogzilla 'Pure Filth' Remix : 8/10 Viframa Remix : 7/10 |