TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Technics 1200 SL MK II Nieuw of 2dehands kopen, en waar??
Pages (2): [1] 2 »

Posted by blighty on Nov-23-2001 14:38:

Technics 1200 SL MK II Nieuw of 2dehands kopen, en waar??

Hi all,

Ik ben van plan 2 MK II's aan te schaffen. Ik schrik alleen een beetje van de prijzen hier in Nijmegen,. F 2100,- bij sommige zaken.
In Duitsland zijn ze tegen de F 1100,- nieuw. 2dehands kom je ze niet veel tegen en zelf dan ligt de prijs tegen de 1000 piek aan. Zijn er plaatsen in Nederland waar ze "goedkoop" zijn?

Little theseus is hier ook vast wel in geinteresseerd

Greetz,
Blighty

Posted by HiGH_NrG on Nov-23-2001 14:49:

Van nijmegen is het toch nie zo ver naar Duitsland?

Posted by Flippe on Nov-23-2001 14:52:

2100 of 1100

dan wist ik het wel
enne 2e hands zijn ze moeilijk te krijgen, is meet de Volkswagen Golf onder de TurnTables ( als je weet wat ik bedoel )

Posted by Dj Lex on Nov-23-2001 16:22:

Wat bedoel je? lol

Wil ook draaitafels gaan kopen, maar denk dat ik gewoon met wat minder dure begin, als ik het niet kan of vind er nix aan of heb er geen tijd voor zit je er weer mee

Posted by Partyhardy! on Nov-23-2001 18:10:

Cool

ik kom net terug van de idp-dj school in Landgraaf, was zeer leuke kennismaking met het draaien, daar kreeg je les in "beatmixen" gegeven door Dj Garry.
Daar kun je ook draaitafels kopen, ze sturen ze ook gewoon op en daar verkopen ze technics draaitafels tegen de laagste prijs in Nederland welke 1499,- is. (ter vergelijking in de Magik-stire in Breda kosten ze 1799,-) Het blijft helaas een boel geld maar goed de technics "verliezen" gelukkig ook weer niet veel in waarde!

Het internetadres is www.idp.nl Ook kun je je hier aan melden voor de dj record pool, waar onder andere Marco V, Erick E en Ti�sto bij zitten, dit houdt in dat je voor een vast bedrag per jaar lukraak promo's krijgt opgestuurt, waartussen dus vaak kut platen zitten maar ook hele interresante platen kunnen zitten. Gemiddeld van de 35 platen die je jaarlijks opgestuurt krijgt zo'n 7 en dat is toch lache als je die als eerste krijgt, toch?

Posted by TranceFool on Nov-23-2001 18:13:

Ik ben ook nog steeds op zoek, dus als iemand 2 setjes heeft, contact mij ook maar , sorry Blighty

Posted by Blik on Nov-23-2001 18:42:

als iemand nog wat heeft staan en wil verkopen voor een paar honderd piek per stuk, je weet waar ik te bereiken ben

Posted by blighty on Nov-23-2001 19:48:

Talking Haha

Hi all,

In woon 10 min van de Duitse grens af,...opgelost

Greetz,
Blighty

Posted by Miss Proximus on Nov-23-2001 20:45:

hallo

ik wil niet te wijsneuserig overkomen maar ik snap niet zo goed dat jullie allemaal gelijk van die dure tt's kopen als je net begint met draaien. als je nagaat dat ongeveer (da's dus een schatting) 80 % van de beginnende dj's er binnen een half jaar de brui aan geeft, is het natuurlijk zonde van je geld toch? en je leert het beste fietsen op een ouwe fiets of niet
en denk nou niet "wat weet zij er nou van"...daar heb je gelijk in, maar mijn vriend draait al vanaf ongeveer 1991 en ik citeer hem een beetje ach so

veel succes iig allemaal ennuuu.....de aanhouder wint!!!

Posted by tijs08 on Nov-23-2001 21:22:

kben het met miss proximus eens

kben ook net begonnen met draaien en vind het echt super gaaf!!
kheb het wel bekende setje van gemini (xl500II en 626 pro 2)

doet het perfect en je hebt als beginner ook niet echt meer en beter nodig!

check ff het forum en dan 'DJ GEAR' staan 2 technics te koop a 900 pp
http://www.djparadise.nl/

succes!!

Posted by Dj Lex on Nov-23-2001 21:50:

Inderdaad ben het ook volledig eens met Miss P. Als je gaat beginnen begin je och niet gelijk met het duurste?

Posted by blighty on Nov-23-2001 22:07:

Talking

Hi,

Nou weet je, ik heb weleens gedraaid met Technics en ik vind de torque zo heerlijk. Deze is bijna niet te overtreffen door andere TT's. En nee, het is niet zo dat ik er na een half jaar de brui aangeef. Ik hou van de muziek en het draaien, dan verdwijnt niet zo snel. Bovendien, als je goedkopere TT's koopt, dan zul je naar verloop van tijd toch overstappen naar de standaard: technics en zie dan je TT's voor een goede prijs te verkopen. De Technics zijn enorm waardevast. Het is een weloverwogen keuze van mij. Ik heb een aantal typen geprobeerd, maar ze kwamen gewoon als de beste uit de bus.

Greetz,
Blighty

Posted by Dj Lex on Nov-23-2001 22:26:

quote:
Originally posted by blighty
Hi,

Nou weet je, ik heb weleens gedraaid met Technics en ik vind de torque zo heerlijk. Deze is bijna niet te overtreffen door andere TT's. En nee, het is niet zo dat ik er na een half jaar de brui aangeef. Ik hou van de muziek en het draaien, dan verdwijnt niet zo snel. Bovendien, als je goedkopere TT's koopt, dan zul je naar verloop van tijd toch overstappen naar de standaard: technics en zie dan je TT's voor een goede prijs te verkopen. De Technics zijn enorm waardevast. Het is een weloverwogen keuze van mij. Ik heb een aantal typen geprobeerd, maar ze kwamen gewoon als de beste uit de bus.

Greetz,
Blighty

Ja dan zeg ik halen die handel

Posted by DJ Bazz on Nov-24-2001 18:12:

Bij Richersounds zijn ze nieuw 1199 piek per stuk
zijn te vinden in groningen , utrecht en amsterdam
zijn wel dozenschuivers ze hebben er echt geen verstand van.
maar het is goedkoop en nieuw

Posted by Miss Proximus on Nov-25-2001 03:58:

maar blighty, ik bedoelde meer zo van...als je er na een half jaar mee stopt is t zonde om technics te kopen en je weet natuurlijk nooit vantevoren of je wel aanleg en genoeg doorzettingsvermogen hebt om dj te worden, ookal vindt je de muziek zo leuk. En dan is t zonde want dan heb je voor nix tt's van een fortuin gekocht. Dit hoeft dus niet op jou te slaan

Posted by Dj Alpha on Nov-25-2001 04:20:

Naar mijn idee leer je het beter op goedkope draaitafels dan het beste van het beste..
Is mij ooit verteld, als je op alleen maar technics draait zul je het nooit op minder kunnen...

ik wil nie wijsneuzerig overkomen maaruhhh... wijze les denk ik?

Posted by New Wave on Nov-25-2001 13:41:

Ik heb nu net een maandeje 2 Omnitronics, en ik moet zeggen, al dat wijze gepraat van Technics zijn de beste en de rest is fette rotzoooi........suck them, beld-omnitronics zijn lekkere spulletjes, lekker soepel........duzzuh, ik zou zeggen (net als de andere) koop eerst 2 goedkope TT....

Posted by Little Theseus on Nov-25-2001 15:18:

Goeie thread Blighty!
Ik weet nu: in Amsterdam is een zaak waar je de 1200 mk II kunt halen voor 1199 piek!
Ik denk dat ik er daar 2 haal of uit duitsland.
Vooral het feit dat die dingen gewoon waardevast blijven vind ik er goed. Je kunt wel een minder goeie kopen maar die verkoop je later misschien ook voor veel minder, dus ben je alleen maar duurder uit.
Oja, ff wat anders: naalden; ik wil gewoon een banana naald kopen. Is wel voor scratchen en zo, niet dat ik dat veel ga doen, maar een diamanten naald is volgens mij veel beter voor t vinyl.
Wie weet andere naalden of kan me een beter advies geven??

Posted by Miss Proximus on Nov-25-2001 15:37:

Jullie zijn wel hardhoofdig hoor......�n gierig!

Posted by DJ Collin-D on Nov-25-2001 15:54:

quote:
Originally posted by Little Theseus
Goeie thread Blighty!
Ik weet nu: in Amsterdam is een zaak waar je de 1200 mk II kunt halen voor 1199 piek!
Vooral het feit dat die dingen gewoon waardevast blijven vind ik er goed. Je kunt wel een minder goeie kopen maar die verkoop je later misschien ook voor veel minder, dus ben je alleen maar duurder uit.
Oja, ff wat anders: naalden; ik wil gewoon een banana naald kopen. Is wel voor scratchen en zo, niet dat ik dat veel ga doen, maar een diamanten naald is volgens mij veel beter voor t vinyl.

ik zou zeggenga voor de stanton 500...die zijn niet zo duur maar wel heel relaxed.....zelf draai ik met de stanton vibemaster...die zijn nog gekker en super stabiel....ze zijn alleen een beetje duur...zo'n 350 gulden per stuk....maar ik vindt ze de rolce royce onder de naalden....

Posted by blighty on Nov-25-2001 17:12:

Hi all,

quote:
Originally posted by Little Theseus
Goeie thread Blighty!

Thanks little

Ik heb weer gehoord dat die Banana-naalden of scratch-naalden over het algemeen juist weer slechter zijn voor het vinyl. Ikzelf ga voor de Stanton AL 500's. Ik kan ze in de buurt halen, en bovendien heb ik gehoord dat ze het prima doen en lang meegaan

Greetz,
Blighty

Posted by basvh on Nov-25-2001 17:19:

Ik zelf heb technics 1210 sl md3, het waren mijn eerste turntables. dus volgens mij kan je het best gewoon meteen goede kopen want uiteindelijk koop je ze toch.

hier in mijn dorp zijn 1210 mk2's te koop, weinig gebruikt en nog goed. volgens mij vragen 1400 voor 2 dus f 700 per stuk zal nog ff navragen.

Posted by TranceFool on Nov-25-2001 17:46:

quote:
Originally posted by basvh
Ik zelf heb technics 1210 sl md3, het waren mijn eerste turntables. dus volgens mij kan je het best gewoon meteen goede kopen want uiteindelijk koop je ze toch.

hier in mijn dorp zijn 1210 mk2's te koop, weinig gebruikt en nog goed. volgens mij vragen 1400 voor 2 dus f 700 per stuk zal nog ff navragen.

check je mail

Posted by koosmp3 on Nov-26-2001 09:53:

quote:
Originally posted by DJ Bazz
Bij Richersounds zijn ze nieuw 1199 piek per stuk
zijn te vinden in groningen , utrecht en amsterdam
zijn wel dozenschuivers ze hebben er echt geen verstand van.
maar het is goedkoop en nieuw

He bassie, zo praat je niet over ons he.
Laat ik nou net even 1 van die dozenschuivers zijn. Ik kan echt niet zeggen dat ik er geen verstand van heb hoor. Duzz... Let een beetje op wat je zecht.

Posted by Ruben_Dubbink on Nov-26-2001 10:53:

quote:
Originally posted by koosmp3

Duzz... Let een beetje op wat je zecht.

zecht?? zegt is het geloof ik nog altijd,
pas jij maar op wat je zegt j/k!

Pages (2): [1] 2 »