TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- SÅ JÄvvvvla Arg PÅ Mainstream!
Pages (2): [1] 2 »
SÅ JÄvvvvla Arg PÅ Mainstream!
ARGH!
Är det bara jag som blir så satans irriterad när NRJ, power samt ZTV sätter igång och lirara vad dom tror är trance? Det hela började med att jag kollade på ZTVs "klubb" grej som dom har på natten. Till min förvåning så kudne jag höra sången från "Encore ft. Engelina - I see right trough you" som jag har haft på datorn x antal månader.....När jag fortsatte att lyssna på melodin så kom den fram till själva huvudelen...."melodin".....
sååååå irriterad vart jag....dom har juh för FAN bytt ut allt det bra i låten mot en satans xylifon och en bastrumma!!!!! Tagit bort allt vad heter sköna instrument!!!! Sen kallar dom det trance och påstår att det är en ny release! Nu spelas den över radion lika mycket som E-types nya....Snart tror folk att E-type e trance..om dom itne redan tror det..... argh
*medkänsla?*
Förstår precis vad du menar...!!
Man kanske skulle börja på Z-tv och införa lite BRA musik! 
lyssna inte på det då 
| quote: |
| Originally posted by reveal lyssna inte på det då |
| Originally posted by mindshooter Sant, lättare sagt än gjort dock.......vi har radio på på jobbet hela tiden.....det är 11 timmar i veckan...Annars lystnar jag inte på radio....men polarna har alltid Ztv eller MTV på när man är hemm hos dom...och även om man lyckats undivka allt så påverkas man ändå.... Nån frågar vad jag lyssnar på för musik.... - Vad lystnar du på för musik - Jag lystan på trance - Jaha jag med.... - Kul vilken DJ brukar du digga då? - DJ Alligator - FUCK OFF! Radio förstör allt! ARGH |
ds.nja..
det kanske inte heter xylifon utan xylofon..
jo, bästa är väl att ta med en freestyle?
| Originally posted by SteveTranz4ever Förtår dina argument minshooter och får min sympati. Jag suckar bara lite lätt åt sånt där och njutar av vad jag vet och vad dom går misste om. I sommras på semestern så skulle jag bidra med lite mer "normal musik" till förfesterna och hitta ett par gammla Maximum dance plattor. Fick klagomål direkt efter som dom tyckte jag körde enformig Tysk yber techno. Folk har inte så mycket koll ändå och dom flesta har ingen smak what so ever. ps. tro nu inte att jag sammlar på maximum dance, vill ju inte svärta ner mitt ryckte ds.ses... |
Finns det nått bättre än att träffa nån som vet?! Händer jäkligt sällan dock...oftast får man höra den där 'det räcker nu, det blir för mycket, måste du bara köra techno?' osså sätter man på sin favvobuildup men ingen förstår o alla suckar.. tänk om man bara hade kompisar som gillade trance? kan inte alla vi här flytta ihop?
Vill bara tillägga att jag tycker att man borde använt sig av Fridges sköna remix som radio och video edit istället för den smöriga originalet :/
| Originally posted by Ravesquad oftast får man höra den där 'det räcker nu, det blir för mycket, måste du bara köra techno?' osså sätter man på sin favvobuildup men ingen förstår o alla suckar |
Hatar också när man sätter på en hel bra trance låt för att dom ska fatta, man väntar in build uppen, snart kommer klimax så stänger nån jävel av, en kompis brukar göra det å fattar inget, sen vill han höra "DJ Bobo" med låten han verkligen fått mig att hata "Love is all around". På en förfest klarar jag av i princip allt, men inte den låten. Att folk inte blir less på sån gammal smörja efter ett tag. Fan nog skulle man tröttna fort om man åt margarin en hel dag, e ju samma sak menar jag
*s*
edit: hörde just att DJ Bobo e trance... jo de e sant
Hur är det då med de DJ:sen som bara kör buildup på buildup utan att låta låtarna nå sitt klimax. Så tradit!
| Originally posted by Aendy Hur är det då med de DJ:sen som bara kör buildup på buildup utan att låta låtarna nå sitt klimax. Så tradit! |
Re: nja..
| Originally posted by fruktsoppa jo, bästa är väl att ta med en freestyle? |
| Originally posted by ravesquad kan inte alla vi här flytta ihop? |

| Originally posted by Stevetranz4ever Hatar också när man sätter på en hel bra trance låt för att dom ska fatta, man väntar in build uppen, snart kommer klimax så stänger nån jävel av |
Jag bor ihop med en som älskar hip hop och R&B... jag orkar inte ens ha den här diskutionen längre!!!
| Originally posted by Gaby Jag bor ihop med en som älskar hip hop och R&B... jag orkar inte ens ha den här diskutionen längre!!! |
j/k
Ett scenario som ALLTID återkommer är när man sitter på en fest och sätter i sin skiva man har med sig. Sätter på låten och när den väl kommit igång sitter man spänt och väntar på om någon reagerar över låten..typ -" Faan vikken go låt!"... MEN inte då, dom sitter som råttor i soffan och babblar vidare...
Har också en och annan kompis som "säger" att han gillar låten bara för att "impa" på mig.. DET är juh ännu värre, att låtsas att förstå musiken... 
jaja, nu har jag skrivit av mig lite iaf.. 
Jag vet precis vad ni menar. Jag försökte få in mina systerbarn på trance igår.. dom e 10 o 12 år gamla. Efter en halvtimmes övertalning fick jag tillåtelse att spela några låtar på deras stereo. Jag spelade Iio - Rapture (armin remixen), Riva - Stringer och Rank 1 - Such is Life (Marco V remix) Dom bara tittade på mej som om jag vore galen! "Okej, sån där musik får man ont i huvudet av, nu är det min tur att visa dej vad som är bra musik", sa den yngsta som är en tjej och kastar på.. ..Britney Spears. *suck*
Men dom är unga så det finns fortfarande hopp..
Håller dessutom på att försöka få en musikintresserad tjejkompis att gilla trance och har bränt en platta till henne. For an angel, Urban Train, Cafe del Mar, The Silence, Push - Strange World m.m. Om hon inte gillar det, då kan man nog aldrig gilla trance och jag lägger ned min lilla värvarkampanj..
SoLong!!
| Originally posted by SteveTranz4ever sen vill han höra "DJ Bobo" med låten han verkligen fått mig att hata "Love is all around". På en förfest klarar jag av i princip allt, men inte den låten. edit: hörde just att DJ Bobo e trance... jo de e sant |
Verkar som om majoriteten av oss verkar ha problem med folk som inte vill lyssna på vår musik
Det är verkligen irriterande när folk inte inser hur intelligent och underbar den är.....
| Originally posted by King of Clubs Jag vet precis vad ni menar. Jag försökte få in mina systerbarn på trance igår.. dom e 10 o 12 år gamla. Efter en halvtimmes övertalning fick jag tillåtelse att spela några låtar på deras stereo. Jag spelade Iio - Rapture (armin remixen), Riva - Stringer och Rank 1 - Such is Life (Marco V remix) Dom bara tittade på mej som om jag vore galen! "Okej, sån där musik får man ont i huvudet av, nu är det min tur att visa dej vad som är bra musik", sa den yngsta som är en tjej och kastar på.. ..Britney Spears. *suck* Men dom är unga så det finns fortfarande hopp.. Håller dessutom på att försöka få en musikintresserad tjejkompis att gilla trance och har bränt en platta till henne. For an angel, Urban Train, Cafe del Mar, The Silence, Push - Strange World m.m. Om hon inte gillar det, då kan man nog aldrig gilla trance och jag lägger ned min lilla värvarkampanj.. SoLong!! |
man kommer ju själv ihåg när man dansade till Madonna, Michel Jackson, Stefanie och va alla andra hette...
| Originally posted by Gaby Dom är för unga kanske??? Britney och Agilera, BSB och N'sync e ju rätt så roligt då!!! man kommer ju själv ihåg när man dansade till Madonna, Michel Jackson, Stefanie och va alla andra hette...Trance är lite för komplicerat för ungarna... |
Jag hade oxå kackig musiksmak i den åldern, men man måste ju ta sitt ansvar och försöka styra dom i rätt riktning..
| Originally posted by Ravesquad seriöst så e dj Bobo - somebody dance with me (live in luzern) helt sjukt bra förfest låt 'enya kanske e techno för mig?' |
Kul det där med Enya, kom och tänka på reklamen 
Jo den reklamen e jävligt fet....
Själv lyssnade jag på Pet Shop Boys och Niklas Strömstedt när jag var liten haha..... Sen vare E-type som gällde rätt länge..och steget där ifrån till trance är juh faktiskt inte så långt..... Han är liksom på god väg med en del låtar men når aldrig fram...och så länge han inte kickar sig själv ur det bandet så kommer det fortsätta så
syftar på hans rappar....
Robert Miles var en av mina första egenköpta skivor och den gjorde juh sin del....
Det riktiga steget togs när polaren av en slump laddat hem DJ Tiesto - Live@Energy2000...... Spoiled and zigo var juh bara fööööör cool......så den vägen vart det...jävla massa sökandes på Tiesto..

Så har det hänt igen då, så sent som idag vid lunchen på jobbet. En kille börja prata om att han vart inne på min hemsida och laddat hem lite musik som jaghar där "en del visste man ju va de va, men det där andra kände jag inte igen " "ja det andra är Trance som jag har där " sa jag. Då säger en tjej "är det sån musik du gillar" "ja" sa jag. i tar en tugga till sen får jag höra av henne "ja ha så då gillar du E-Type å sånt där då". Jag bara suckade till henne och tänkte på denna thread, så har det hänt igen

ses...
känns lite surt att folk inte vet vad det är ens en gång... svårt att bilda sig en uppfattning då tycker man