TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De Europese grondwet
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »
De Europese grondwet
Ik ben benieuwd hoe de gemiddelde TA'er hierover denkt?
Voor of tegen? En waarom?
Ik ben zelf voor de grondwet omdat ik bij een verwerping van deze grondwet bang ben voor afbraak van de marktpositie van NL ten opzichte van Europa. NL als im- export land heeft deze marktpositie nodig om de economie op peil te houden.
Ik stem voor. Ik denk ook dat een verwerping van het verdrag een negatieve invloed zal hebben op de positie van Nederland in Europa. Europa hebben we gewoon nodig.
Bovendien vind ik 't een belangrijke stap in verdere Europese eenwording. Ik vind 't belangrijk dat we dan meer als geheel een tegengewicht worden voor andere grootmachten, zoals de VS.
En Nederland kan ook met de grondwet dingen waarin we voorlopen op de andere EU-landen, zoals drugsbeleid, gewoon zelf blijven regelen.
Ik stem DUBBEL!
Inb4dalock! 
Oeps
Niet zeuren, gewoon een nieuwe peiling 
Die dingen worden toch elke week gehouden 
| quote: |
| Originally posted by Phortje Niet zeuren, gewoon een nieuwe peiling ![]() Die dingen worden toch elke week gehouden |
Ik stem TEGEN.
Ik vind het debiel dat wij onze macht moeten overdragen aan die mongolen in Brussel, waarbij dus nog meer bureaucratie komt kijken. Daarbij voel ik me echt geen Europeaan, maar Nederlander. Dus waarom een wet voor heel europa... daaaaag
(ja ik heb nova gezien
)
Ik weet niet of ik aan stemmen toekom (stembiljet ligt namelijk niet bepaald in de buurt...
) maar momenteel heb ik de vrij sterke neiging tegen te stemmen. Zal niet ontkennen dat het geen voordelen heeft maar ik denk dat Nederland er uiteindelijk niet beter van wordt en dat we nog meer redelijk fatsoenlijk geregelde dingen kunnen gaan inleveren. En dat zie ik dus niet zo zitten. Ik moet mij er eigenlijk nog wat meer in verdiepen maar wat ik zo her en der hoor is momenteel nog geen enkele politicus met een fatsoenlijk antwoord op de proppen gekomen over waarom we nou voor zouden moeten stemmen. En 'omdat we anders een slechte reputatie krijgen' vind ik dus geen fatsoenlijk antwoord. Hoe meet je dat, reputatie? Heeft Nederland na het instorten van het polderidee zo'n goede reputatie dan? Zijn al die inwoners van andere landen dan wel voor (volgens de berichten die mij ter ore komen niet namelijk...).
Nogmaals, er zullen ook zat voordelen aanzitten maar voor mij persoonlijk lijken ze voorlopig nog niet op te wegen tegen de nadelen (overhaast dus) en is het momenteel voor het gros van de stemmers te moeilijk om in te schatten wat de lange termijn effecten zullen zijn, want vergeet niet: als die grondwet er eenmaal is dan kun je er vanuit gaan dat jij het niet meer meemaakt dat ie afgeschaft wordt
.
Tegen.
Kijk als je als kabinet mensen wil gaan overtuigen dat ze voor moeten stemmen door foldertjes en door alleen maar argumentaties te verkondigen die leunen op het "je moet ja stemmen, want als je nee stemt dan (vul wat negatiefs in)" i.p.v. dat ze nou zeggen van "je moet ja stemmen, want als je ja stemt dan..."
Klinkt misschien kort door de bocht, maar het is niet anders. Europa is grappig, maar met dit soort verdragen zie ik het niet zo zitten. Ik vrees dat de macht nog meer op aantal inwoners, omvang of politieke macht van een bepaald land wordt gebaseerd. Hier schieten wij als Nederland niets mee op. De Europese Grondwet heeft vooral voordelen voor de grote landen, en voor de lidstaten die veel financi�le steun krijgen van de EU. Nederland betaalt als jaren per inwoner het meeste geld, en ontvangt het minste uit de verscheidene EU fondsen. Dus ja, waarom zal je de EU nog beter in het zadel helpen door voor te stemmen?
TEGEN!!!
en als je voor stemt ben je in mijn ogen een domme rukker
| Originally posted by Remy D TEGEN!!! en als je voor stemt ben je in mijn ogen een domme rukker |
Ik stem tegen...
Vind het maar onzin die grondwet...
| Originally posted by HiGH_NrG Ik stem tegen... Vind het maar onzin die grondwet... |

| Originally posted by Phortje en ik vind het maar onzin om die grondwet onzin te vinden ![]() Niet dat 't boeit wat men hier stemt, Frankrijk stemt toch wel tegen |
| Originally posted by Asperge Ja daar zat ik ook al aan te denken, als die Fransen tegen stemmen boeit ons referendum toch niets meer... |
| Originally posted by dj_spare kan je nagaan hoe belangrijk onze mening wordt gevonden in Europa... dus waarom zouden wij voor moeten stemmen dan? |
| Originally posted by Asperge Dat is niet het punt, het gaat erom dat als 1 land hem verwerpt die grondwet min of meer de prullenbak in kan, toevallig heeft Frankrijk haar referendum eerst, stel wij hadden hem eerst gehad en we zouden hem verwerpen dan zou dat Franse referendum zinloos geweest zijn... |
Ik moet zeggen dat ik echt een grote hekel heb aan dit kabinet, met geen enkel zinning argument verdedigen ze dit document dat werkelijk waar al het andere wat ooit op papier is gezet degradeerd tot inferieur pleeblaadje. De Grondwet is geen zegen, maar een roeping. Laat die Balkenflupse kappen met z'n campagne en Bos het recht in handen geven. Hij steunt de grondwet tenminste met normale argumenten en haalt geen onzinnige zaken als de Holocaust erbij.
En waar ik me ook zo aan erger zijn mensen die tegenstemmen vanwege het feit dat ze het met het beleid van Balkende onees zijn en vanwege de euro. Wil iemand die mensen met het IQ van een met stront doordrenkte pleerol even de EU uitwerken?? Dit heeft er werkelijk in godsnaam geen kut mee te maken!
Zo dat lucht op!
Ow, ik stem dus voor... 
Persoonlijk denk ik dat de veranderingen waar deze grondwet over gaat er toch wel komen... De grondwet is alleen een manier om het in goede banen te begeleiden.
E�n Europa komt er toch wel, dus als we het dan doen, laten we het dan ook goed doen, anders komt er alleen maar chaos en nog meer van het gewoonlijke Europese gekibbel...
Heel zeker ben ik nog niet dat ik v��r ga stemmen... Nog ff wat sitetjes checken, voordat het zover is...
Kreeg die geweldige folder vandaag in de bus, met allemaal redenen om te stemmen. Ik vind het maar 'stemmingmakerij', ze praten er alleen maar positief over en er zijn ook zat negatieve aspecten die niet belicht worden in die folder...
Kabinet... 
Groot-Brittanie en de Scandinavische landen zullen ook niet snel voorstemmen...
volgens mij stemmen ook veel mensen "nee" omdat het kabinet WEER een grote poppenkast is geworden.............
Mijn vote gaat ook naar NEE zoals het nu lijkt, of ik moet een overtuigende betoog lezen ergens. maar daar ga ik niet vna uit
Tegen
Het is een grondwet van een paar 100 pagina's, nog nooit zo'n hoop bureaucratische ellende bij elkaar gezien! Draag alles maar af aan die zakkenvullers in Brussel, dan kunnen we nog meer het braafste jongetje van de klas zijn.
Tegen:
- Ik wil niet een provincie van Europa wonen.
- Nog meer regels en voorwaarden om aan te houden, we zien door de bomen het bos al niet meer.
- Verenigde Staten van Europa? no way...
Ik stem tegen omdat Glennis Grace niet naar de finale mocht
Eerlijk gezegd weet ik het nog niet, ik moet me er nog wat meer in verdiepen. Ik heb nu zoiets van lekker voor stemmen, al was het alleen maar om de debiele redenen waarom mensen nee stemmen. De angst dat Nederland minder te zeggen krijgt in Europa, so what? alsof we nu wel veel te zeggen hebben?
De verhalen hier dat we het meest betalen per inwoner vind ik ook onzinnig. Voelen jullie het zelf in de portemonnee of merken jullie er iets van? Nou ik denk het niet hoor. We hebben het helemaal zo slecht nog niet hiero en met die nieuwe grondwet zal t ook niet (veel) minder worden.
En als het dan minder wordt zetten we het landje gewoon onderwater en gaan we met zijn allen op de Antillen en in Suriname wonen