TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- McHärmapor!
Pages (2): [1] 2 »

Posted by mindshooter on Nov-28-2001 00:46:

Jester McHärmapor!

Idag fick jag mig allt ett gott skratt när jag läste tidningen....
Som ni säkert vet så har McDonalds en kampanj där man säljer hamburgare till helt "flippade" priser! 6 kr kostar dom varje tisdag och torsdag endast...alla har ävl sett eller hört detta.....
Idag när jag satt och läste aftonbladet på väg till jobbet så såg jag en annons från våra konkurenter "MaX" hamburgekedjan.
Ungefär så här stod det:

Extraerbjudande på MaX just nu!

Hamburgare av äkta svenskt kött!

----Bild på hamburgare-----

Endast 6 kr på tisdagar och torsdagar!
Extraerbjudande just nu!

Våra hamburgare är 11% STÖRRE än alla andra hamburgare som kostar
6 kr!

^^^^ HAHAHAHAHA......vilka hamburgare kan dom då ha syftat på?
Vi tyckte detta var jävligt roligt på donken iaf....

Posted by [A|ienFactory] on Nov-28-2001 09:05:

Re: McHärmapor!

Det är ju bara McDonalds som konkurrerar med dem. Finns ju inga andra kedjor, lol. Och det är bara de se säljer för 6 kr. Själv äter jag inte mycket hamburare, men jag åt på max i lördags. Inget utöver det vanliga, lite billigare kanske, men det var ju kampanjpris oxå. Ganska sjukt, de försöker på allvar konkurrera mot McDonalds. Här i Norrköping har de få förutsättningar för att lyckas, de ligger nästan 2 km från stan, bakom bussterminalen i mittten av ingenstans. Det finns varken gångväg eller cykelväg dit. Man kan bli dödad av att gå över alla jävla vägar för att komma dit.

Posted by reveal on Nov-28-2001 09:07:

det har bara hänt att mcd har konkurrerats ut på 2 ställen i världen... ett av dom var i umeå, utkonkurrerad av max...

Posted by mindshooter on Nov-28-2001 10:58:

Re: Re: McHärmapor!

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]
Det är ju bara McDonalds som konkurrerar med dem. Finns ju inga andra kedjor, lol.

Precis...det är juh det som är så jävla kul..att dom försöker dölja det på något sätt......

Posted by Gaby on Nov-28-2001 12:48:

Tacka vet jag Tensta grillens 10 krs hamburgare... Dom e nice!!!

Posted by Aendy on Nov-28-2001 16:13:

quote:
Originally posted by reveal
det har bara hänt att mcd har konkurrerats ut på 2 ställen i världen... ett av dom var i umeå, utkonkurrerad av max...

Nja, det är inte hela sanningen. Skaen var den att Umeåborna ville ha bestick när de åt hamburgare (något man kan få på Max) men McArnes vägrade kategoriskt att ge efter för det kravet vilket ledde till att alla gick till Max istället. Så man kan säga att de konkurrerade ut sig själva.

Posted by mindshooter on Nov-28-2001 18:02:

quote:
Originally posted by Aendy
Umeåborna ville ha bestick när de åt hamburgare

HAHA fan vilka fjanterier!!!!! O fjantigt av donken att inte ge dom det heller...

Posted by SteveTranz4ever on Nov-28-2001 18:11:

Den bästa kedjan i min mening är Frasses som är ett Norrlands fenomen, dom flesta vet nog inte vad det för kedja men fan så bra dom e. Själv gjorde jag lumpen i Luleå så jag har testat det där.

Har ett par polare som kommer från Umeå, så ibörjan när vi skulle käka burgare så var det bestick fram, jag frågade bara va fan dom höll på med, å dom kallar sthlm för fjoll träsk....

Annars blir jag glad om jag bara får med allt jag beställer, vilket sällan sker, från Mc D.
BTW, luncha på Mc D vid Odenplan idag, blev en big & co.

Posted by WhiteRussian on Nov-28-2001 20:58:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Själv gjorde jag lumpen i Luleå så jag har testat det där.

Var du tvungen att göra lumpen, och i Luleå till råga på allt, stackars dig,

Posted by fruktsoppa on Nov-29-2001 20:40:

ärligt

MaX har de absolut godaste hamburgarna.. om ni inte testat, åk till närmaste max(i sthlm finns det i solna).. det är godis..
faan, max o burger king borde gå ihop, o sälja max hamburgare o bk's pommes frites.. åhh.. *sukta*

Posted by reveal on Nov-29-2001 22:30:

quote:
Originally posted by Vitryss

Var du tvungen att göra lumpen, och i Luleå till råga på allt, stackars dig,

att göra lumpen var ngt av det roligaste jag har gjort faktiskt...

Posted by Ravesquad on Nov-29-2001 22:34:

Re: Re: McHärmapor!

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]
Det är ju bara McDonalds som konkurrerar med dem. Finns ju inga andra kedjor, lol. Och det är bara de se säljer för 6 kr. Själv äter jag inte mycket hamburare, men jag åt på max i lördags. Inget utöver det vanliga, lite billigare kanske, men det var ju kampanjpris oxå. Ganska sjukt, de försöker på allvar konkurrera mot McDonalds. Här i Norrköping har de få förutsättningar för att lyckas, de ligger nästan 2 km från stan, bakom bussterminalen i mittten av ingenstans. Det finns varken gångväg eller cykelväg dit. Man kan bli dödad av att gå över alla jävla vägar för att komma dit.

nej det e sibylla dom ska konkurera me..

Posted by Ravesquad on Nov-29-2001 22:37:

quote:

vad va det andra stället då?

Posted by SteveTranz4ever on Nov-29-2001 22:42:

Tacka vet jag Mammas (liten hamburger kedja med mycket speciell meny, dyraste burgaren kostar ca 500 spänn och har bla. pålägg som rysk kaviar, ägs numer av Sibylla)

ses...

Posted by reveal on Nov-29-2001 23:02:

quote:
Tacka vet jag Mammas (liten hamburger kedja med mycket speciell meny, dyraste burgaren kostar ca 500 spänn och har bla. pålägg som rysk kaviar, ägs numer av Sibylla)

ses...

seriöst, finns det en sån kedja?

Posted by Ravesquad on Nov-29-2001 23:06:

quote:

lol, dom finns....mmmmm mammas lyxsmask kostar 800 spänn

Posted by reveal on Nov-29-2001 23:08:

quote:
Originally posted by Ravesquad

lol, dom finns....mmmmm mammas lyxsmask kostar 800 spänn

ok, tolkar det som att det inte finns

Posted by SteveTranz4ever on Nov-29-2001 23:11:

quote:

Jepp
Här i Väsby vid OK/Q8 i rondellen så finns det, värt att ta sig till. Sevärdhet !!
Mammas finns på ett fåtal platser i Sverige...

Posted by Ravesquad on Nov-29-2001 23:14:

quote:

ok, tolkar det som att det inte finns

Steve, visst finns mammas lyxsmask me rysk kaviar för??

Posted by SteveTranz4ever on Nov-29-2001 23:16:

quote:

Steve, visst finns mammas lyxsmask me rysk kaviar för??
Jaaråå för f*n Ska nog ta min digi camera och ta ett kort ihelgen, så där på kul, sen ska jag visa. Kanske man skulle beställa en också eller.....

Posted by reveal on Nov-29-2001 23:18:

quote:
Jepp
Här i Väsby vid OK/Q8 i rondellen så finns det, värt att ta sig till. Sevärdhet !!
Mammas finns på ett fåtal platser i Sverige...

'

hehe, inte ofta en hamburgerkedja är en sevärdhet

Posted by Ravesquad on Nov-29-2001 23:19:

quote:

'

hehe, inte ofta en hamburgerkedja är en sevärdhet

i lapplandsväsby är rondellen city

Posted by reveal on Nov-29-2001 23:23:

quote:

och busskuren är en förort

Posted by SteveTranz4ever on Nov-29-2001 23:24:

quote:

Hmm njä men där jag bor nere vid station är det, föresten Lapplands Losby om jag får be.

Mammas som sevärdhet? Nä kanske inte , ser ut som en jätte flugsvamp. Ska nog posta en bild på den med, vid första anblick skulle nog dom flesta kanske tro att jag vart å dealat svamp...

Posted by Ravesquad on Nov-29-2001 23:29:

quote:
jag vart å dealat svamp...

nån som provat svamp? en kompis till mig gjorde det när vi va i amsterdam o han tyckte det va jätteläskigt..

Pages (2): [1] 2 »