TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Evolutie....of nie?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Cosmic on May-30-2005 08:35:

Question Evolutie....of nie?

Na de discussie de laatste weken omtrent evolutie/ID e.d. even een poll om te kijken hoe mensen er hier over denken.

Ikzelf ga voor het creationisme, al geloof ik wel in micro-evolutie. Macro-evolutie (dus 1 soort uit een ander soort) gaat er bij mij niet in.

Posted by Phortje on May-30-2005 08:39:

wat heb jij gerookt?

Posted by magrec on May-30-2005 08:49:

creationisme is niet mijn theorie dan zou ik eerder neigen naar intelligent design hoewel ik daar ook mijn bedenkingen over heb (beetje ala het matrix verhaal).

Evolutietheorie is de meest logische theorie in mijn ogen hoewel ik daar ook twijfels over heb Sommige dingen zijn zo complex op deze wereld (neem onze eigen cel structuur)is dat wel echt ontstaan door de evolutie

Ik vind het wel grappig om er over na te denken maar heel serieus ben ik er ook niet mee bezig. Je hebt nu ook zo'n film. What the beep do we know. Over kwantummechanika enzo.

Posted by basd on May-30-2005 09:03:

Evolutie.

Posted by Little Theseus on May-30-2005 09:17:

Tis iig duidelijk waar de evolutie is ons heen heeft gebracht

Posted by Teknikol on May-30-2005 09:18:

kan iemand uitleggen wat creationisme en intelligent design is?

Posted by basd on May-30-2005 09:22:

quote:
Originally posted by Teknikol
kan iemand uitleggen wat creationisme en intelligent design is?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Creationisme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design

Posted by eXos on May-30-2005 09:26:

Re: Evolutie....of nie?

quote:
Originally posted by Cosmic
Ikzelf ga voor het creationisme

Dus je geloofd nog heilig in God?

Ik dus helemaal niet. De bijbel is een verhaal geschreven veel later dan de gebeurtenissen plaats vonden. Mond op mond reclame heet dat 20.000x een verhaal vertellen leidt tot hele andere verhalen...

Vertel maar eens op school dat je een meisje gekust hebt. Tweee dgn later is t verhaal zo dat je d'r ook genomen hebt in alle gaten!

Posted by eXos on May-30-2005 09:30:

quote:
Originally posted by Teknikol
kan iemand uitleggen wat creationisme?

Creationisme:

Posted by Phortje on May-30-2005 09:30:

Evolutie.

Creationisme en Intelligent Design zijn er beiden op gebaseerd dat een "hogere macht" de mens heeft gemaakt / ontworpen.
Ik geloof echter niet in een hogere macht en ik denk dat evolutie wel degelijk mogelijk is. Hoe klein de kans ook is, het heelal is waanzinnig groot...

Posted by @win on May-30-2005 09:47:

De oerknal

Posted by moogwai on May-30-2005 09:52:

Evolutie! Als je logisch nadenkt is dit gewoon het meest logisch. Intelligent design is ook interessant, maar daar weet ik verder veel te weinig over

Posted by SnuggLe on May-30-2005 09:55:

Evolutie, duidelijk.

We passen ons aan aan de omgeving, en de omgeving past zich (deels) ook aan aan ons. We zijn allemaal levende en dynamische organismen die zich ontwikkelen. We doen het met de middelen die we hebben en we worden steeds intelligenter.

Wist je overigens dat de krokodil het minst geevolueerde wezen is? (dacht ik). En walvissen hadden vroeger 'pootjes'.

Posted by Phortje on May-30-2005 09:56:

quote:
Originally posted by moogwai
Evolutie! Als je logisch nadenkt is dit gewoon het meest logisch. Intelligent design is ook interessant, maar daar weet ik verder veel te weinig over

Intelligent Design lijkt mij een verkapte vorm van Creationisme, maar goed

Posted by Little Theseus on May-30-2005 09:57:

voor mensen die er de tijd voor willen nemen: dit is wat ik geloof.
(realplayer video, 37mb, 22 minuten)

Posted by moogwai on May-30-2005 10:02:

quote:
Originally posted by Phortje
Intelligent Design lijkt mij een verkapte vorm van Creationisme, maar goed

Misschien dat buitenaardse wezens er wel iets mee te maken hebben ipv god dus Beetje het scenario van de science fiction serie Babylon 5.

Posted by Arno F on May-30-2005 10:07:

ID/Creationisme

Posted by MaGiK54 on May-30-2005 10:15:

quote:
Originally posted by Phortje
Evolutie.

Creationisme en Intelligent Design zijn er beiden op gebaseerd dat een "hogere macht" de mens heeft gemaakt / ontworpen.
Ik geloof echter niet in een hogere macht en ik denk dat evolutie wel degelijk mogelijk is. Hoe klein de kans ook is, het heelal is waanzinnig groot...

x2 precies mijn gedachtengang hierover

Posted by AirPole on May-30-2005 10:36:

Ik ga met Phortje en Harry mee...

Ik ben zelf zo anti-geloof, dus ik kies zelf iig niet voor Intelligent Design of Creationisme. Hoe het allemaal wel gebeurd is?... Tsja, ik hoop dat de wetenschap er ooit achter zal komen...

Posted by marciemarcs on May-30-2005 13:08:

Evolutietheorie, het principe van survival of the fittest heeft ervoor gezorgd dat wij nu kunnen leven

Posted by magrec on May-30-2005 13:12:

Intelligent Design hoeft niet perse iets met geloof te maken te hebben. Er zijn best wel interessante theori�n alleen ben ik zelf iets te nuchter om het allemaal te geloven

Hoe denken jullie eigenlijk over re�ncarnatie/is er leven na de dood enzo?

Posted by TranceFool on May-30-2005 13:36:

Ik vraag me af hoe de evolutie-aanhangers zien hoe �het� allemaal is begonnen. Iets kan wel evolueren, maar dan moet er wel een begin zijn

Ik geloof iig wel dat er iets meer is dan deze aardbol en dat dat niet zomaar is ontstaan. Ik ben ook christelijk opgevoed, ik heb daar nu eigenlijk alleen niks mee. Ik geloof niet in een 1 god of iets dergelijks maar wel in het goede en het kwade, klinkt nogal duister . Denk ook wel dat er leven na de dood zal zijn, zal voor de een positiever zijn dan voor de ander, geloof niet dat iemand zal branden in de hel of iets dergelijks. Ik geloof ook in de aanwezigheid van geesten van overledenen, kan mij niet wijs worden gemaakt dat na 80 jaar ploeteren alles is afgelopen of dat ik dan als koe terugkom op aarde.

Verder heb ik er allemaal niet zo�n verstand van om er iets zinnigs over te kunnen zeggen

Posted by SnuggLe on May-30-2005 14:12:

Ontstaan? Vanuit de oerknal Toen vanuit de atmosfeer, bacterieen et cetera!

Oh Remco, nog gefeliciteerd

Posted by eieregooie on May-30-2005 14:17:

Evolutie... duidelijk...

Posted by TOR on May-30-2005 14:22:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Ontstaan? Vanuit de oerknal

je kunt je dan ook afvragen wat er voor de oerknal was.

dat zijn echter dingen die we nooit zullen te weten komen.. heeft trouwens ook weinig zin. het 'nu' is belangrijk, niet wat er in den beginne was.

Pages (2): [1] 2 »