TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vad lyssnar ni på förutom trance?
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Virus on Jan-07-2002 23:09:

Vad lyssnar ni på förutom trance?

Okej, jag vet inte om ni iöverhuvudtaget lyssnar på nåt annat, jag gör knappt det längre, men tänkte att det kunde vara kul att kolla..

Personligen lyssnar jag på Chill-house som typ Air, Cafe del Mar skivorna etc..
Massive Attack och Portishead tycker jag är jättebra.. Jamiroquai också..
Annars gillar jag reggae: Marley, Black Uhuru, Burning Spear..

Det fanns en gång i tiden när jag i stort sett bara lyssnade på rock, men dessa dagar är för länge sen räknade

Nuförtiden och kanske speciellt efter jag fått bredbandsuppkoppling har tranceintresset accelererat till den grad att jag i stort sett aldrig spelar några andra skivor/lyssnar på andra mp3:0r än trance längre.. Jag blir lätt stressad av lungnare musik..

Dessutom fanns det en kort förvirrad period när jag var inne i 2 step/Uk garage, men säg det inte till nån

Posted by RebeL9 on Jan-08-2002 00:16:

Samma är det för mig. Jag lyssnar idag på näsan utestlutande på trance. Radion undviker jag. Tål inte all rap
Utöver trance lyssnar jag på afghansk folkmusik, chillout/ambient och syntmusik ala Jean Michelle Jarre, Vangelis, Mike Oldfield osv

Posted by Aendy on Jan-08-2002 06:29:

quote:
Originally posted by Aendy
Betytt mest:

Pink Floyd
AC/DC
Everything But The Girl
Enigma
Dire Straits
The Prodigy

Plus att jag fastnat lite för svensk hiphop a´la Fattaru & co. och de tunga mainstream grabbarna från Amerikat a´la Dre, Snoop m.fl.

Posted by Gaby on Jan-08-2002 10:55:

Confused

Vad hände med den här tråden? Alla skrev ju här tidigare men det är ju borta!

Jag gillar nog allt utom utom hårdrock...
Sista tiden så har jag börjat lyssna på mycket klassik musik... sköna piano och gitarr toner...

Jag lyssnar på allt mycket beroende på humör...men går bara ut på ställen som spelar trance/house

Posted by WhiteRussian on Jan-08-2002 11:02:

Eftersom en stor del av bekantskapskresten lyssnar på reggae och hiphop så blir det en del Elephant Man, Ninja man, Xhibit, Dre, Eminem osv om man hänger med dem. När jag är hemma och lyssnar på musik så blir det nog bara trance, blir också stressad av lugn musik,

Förresten så är precis som King of Clubs poängterade i en annan tråd, Championship Manager ett av de bästa spelen som finns, . Nu leder Coventry Premier League första säsongen de är uppe igen efter 1-0 borta mot Scum United,

Posted by dbl on Jan-08-2002 13:21:

Jag lyssnar på den mesta musiken, men ungefär till 90% e trance.

Sitter mest och lyssnar vid datorn, och på den har jag typ bara trance.. pytte lite annat.

Posted by Virus on Jan-08-2002 16:51:

Oops.. verkar som om jag missat nån gammal tråd om samma ämne.. my mistake..

Ja Cm är sjukt kul.. low-tech, men nästan lika beroendeframkallande som trance Har dock lånat ut det till nån som har lånat ut det till nån, SOM har lånat ut det till nån..

Posted by AnD on Jan-08-2002 19:25:

Förutom trance (och några av dess syskon-stiler) så är det mest
reagge som gäller för mig...
är jag på riktigt uselt humör händer det att jag sätter igång lite mariah carey eller liknande... sen så blir det P2 Musik (klassisk musik) på nätterna när jag varken kan eller vill sova fast vet att jag måste upp tidigt nästa morgon, rena sömnmedlet faktiskt. (receptfritt dessutom)

Posted by Trance Christer on Jan-09-2002 08:13:

jag har väldigt svårt att lyssna på annan musik än trance men om jag skulle lyssna på nått annat så är det antingen goa trance eller psy trance.Radio musik klarar jag inte av, jag håller mig gärna borta från radion om jag kan

Posted by fruktsoppa on Jan-09-2002 15:59:

chip-chop, soul, r&b, ragga o reagge är det juh mest.. lyssnar SEN därefter på trance, softrock, apocalyptica(kan man säga modern-klassisk?), lite swing from the good ol'days.. alltså en helt bunt med andra stilar..

är juh här som de flesta här kanske vet, för att snacka bara.. på intiativ för ett svenskt sektion. (bra svenska)

allt för mgi

Posted by Albert on Jan-12-2002 14:44:

Drum n' bass, breakbeats och Hardhouse är vad jag lyssnar annars på.. blivit mycket BSB sen man skaffa flickvän oxå då... men breaks går jag igång på...

Posted by reveal on Jan-18-2002 10:56:

quote:
Originally posted by Albert
blivit mycket BSB sen man skaffa flickvän oxå då...

allvar?

Posted by robstar on Jan-20-2002 18:09:

Har börjat lyssna på rätt så mycket hiphop senaste tiden.
Mycket Dre producerade låtar.
Ja beundrar Dre ,Timbaland och The Neptunes. De e i stort sätt dom som ligger bakom den mesta hiphopen från Usa.

Posted by fruktsoppa on Jan-20-2002 21:25:

quote:
Originally posted by robstar
The Neptunes. De e i stort sätt dom som ligger bakom den mesta hiphopen från Usa.

det är juh en bunt med inte dom som ligger bakom hiphop i usa nu..

VIRUS: kommer inte ihåg vad du heter på TA, här är robob låten..
Promoe - Freedom Writers (propps to Robob)

döp om låten *.musik till *.mp3

Posted by Virus on Jan-20-2002 21:31:

Jag tycker att alla dom producenterna är riktigt grymma.. kanske allra främst Timbaland.. Feta beats

Frukt,, du glömde att posta länk..

Posted by robstar on Jan-20-2002 21:58:

EDIT:

Ja beundrar Dre ,Timbaland och The Neptunes.
De e i stort sätt dom som ligger bakom den mesta hiphopen som kommer ut nu (på tv å radio asså) från Usa.

Dom har ju ett par productioner på nacken.

SÅÅ!!! :

Posted by Glorie on Jun-14-2004 16:50:

bortsett från elektronisk dansmusik då...

tänkte starta ny tråd, men det ante mig att det redan fanns en

jag tror nog jag är den på SWETA som lyssnar mest på och gillar mainstream... både KENT (kärlek) Coldplay, Travis, Madonna, vissa! radiohits.. och sånt..Eskobar, Motorhomes (som tyvärr inte finns längre) en massa Soundtracks.. gillar verkligen filmmusik va lyssnar jag på mer? ja även Josh Groban satan va bra han är.. alla som inte lyssnat på den musiken har sannerligen missat nåt aja,.. ja vet att ni tycker det e smör, för de är det också.. men den rösten är fän inte nådig alltså

vad mer är bra? Cranberries of course, K's choice e skrämmande bra. Toad and the wetsprockets har gjort några gjutna låtar.. som man inte kan bli annat än kär i... Matchbox 20 och Silverchair är oxå bra sådeså

sammantaget lyssnar jag nog... 80% elektronisk och 20% övrig.. men det har varit perioder då siffrorna varit tvärtom såklart.

hejdå!

Posted by SteveTranz4ever on Jun-14-2004 17:05:

Starkt jobbat Glorie att lyfta en tråd från 2002

Nu för tiden jag lyssnar ta mig fan bara på EDM... enda annars är radio i bilen och då blir det enbart P3 & P5 radio Sthlm

Posted by Pjox on Jun-14-2004 17:19:

Relativt ofrivilligt lyssnar jag på ganska mycket metal. i alla fall när jag är i skolan med tanke på att jag "hänger" me dom alternativa och farliga människorna i min klass

Jag antar att happy hardcore inte räknas som nått annat än elektronik dansmusik.

Lyssnar väl lite på ska när jag sitter här hemma. Men eftersom det inte blir så mycket musik i huvud taget hemma så är det inte så jäääätte offta.

Posted by MojjMojj on Jun-14-2004 17:28:

kan ju lätt säga 95% EDM, och av det 80% uplifting..
Annars är det rock som dunkar, är basketspelare så det blir ganska ofta rap också, finns ingen bättre musik till basket
På gymmet ska det alltid vara klassisk rock eller hårdrock!

Posted by Glorie on Jun-14-2004 17:30:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Starkt jobbat Glorie att lyfta en tråd från 2002

haha ja vet! hittade ingen annan som passade in, när ja sökte.

Posted by jofawe on Jun-14-2004 17:32:

När jag inte lyssnar på EDM så blir det P3 ..
Lyssnar enbart på P3 i lurarna på jobbet, de kommersiella kanalerna här är verkligen sääääämst. Tänk Rix Fm

Sen ibland blir det lite Aaarr änn beee här med.. fast inte så ofta, men ibland händer det otäcka saker
bland annat vid förfester här hemma så sitter alltid nån å laddar hem massa hiphop å sånt.
Men det får man dras med

Posted by montana on Jun-14-2004 17:38:

det blir mestadels & trance & house, men jag gillar också madonna, kylie, norah jones, koop, swell session, stateless, och sen när man har lust för det så blir det hiphop, både svensk och amerikansk (och even nåra tyska & japanska låtar), sen så har jag min älskade jpop, det har blivit lite mindre av det nu för tiden och sen annars så har vi mtv & ztv och så p3

Posted by Snakebyte on Jun-14-2004 17:52:

Jag lyssnar på allt möjligt...Röyksopp, rammstein, depeche mode, Jean Michel Jarre, toplist-musik...Enya...tja what comes to mind...

Posted by dj_hysterix on Jun-14-2004 20:47:

Prodigy, Led Zeppelin, The doors och andra psykadeliska grupper från 60/70-talet

Pages (2): [1] 2 »