TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Cosmic Tracer - Le Royaume des Cieux
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by TOR on Dec-17-2005 23:00:

Smiley DJ Cosmic Tracer - Le Royaume des Cieux

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog es een plaat heb afgewerkt, maar eindelijk is het er van gekomen..

Dit is lichtjes anders dan wat ik normaal onder deze alias produceer.. Het is trance, maar met een aantal groovy elementen. De Airwave-invloeden zijn ook duidelijk aanwezig.. Anyway, judge for yourself.

Cosmic Tracer - Le Royaume des Cieux (rechter muisknop, doel opslaan als)

Posted by Push2005 on Dec-17-2005 23:06:

Een franse titel

Kzal eens luisteren

Edit: Yes, nice nummerke ... die "vocals" zijn best wel grappig; zelf ingejankt ?
Kvind alleen dat je baslijn nogal wat ouderwets klinkt.

Posted by Bertn on Dec-17-2005 23:07:

ik vind het best een goede plaat! klinkt precies wat retro

Posted by Sh!fty on Dec-17-2005 23:24:

kverwachte dikken brol
en eigelijk ist een meer dan cava, kvind die fry bass of hoe da ge het noemt wel lekker
Ge had em naar mijn wete wel wa luider kunne zette en mss een vet effectje op kunne zette, das mss voor ne remix

Posted by Bertn on Dec-18-2005 00:32:

quote:
Originally posted by Sh!fty
kverwachte dikken brol

?

Posted by Wildfir3 on Dec-18-2005 00:42:

Gezonde positieve ingesteldheid

Posted by Icone on Dec-18-2005 00:50:

Idd heel sterke Airwave invloeden. Die break is echt super vind ik... Ben erg fan van zulke breakdowns

Voxes zijn ook erg fijn om erbij te horen. Baslijn vind ik zelf erg vet gemaakt; past goed bij de track.

Kzou hem zeker eens opsturen naar Bonzai, dat ze dit bvb eens uitbrengen ipv die nieuwe Yves Deruyter (jawadde)...

Posted by CygnusX on Dec-18-2005 01:18:

Sterke productie, I like it
Heerlijke melodie en leuke vocals.

Posted by Dark Apostle on Dec-18-2005 08:58:

Kevt0r, dit is helemaal geen slecht spul, alleen die funky basslijn geeft me wel wat de creeps, de break is wel prachtig.

Posted by TOR on Dec-18-2005 10:41:

quote:
Originally posted by Icone
Ben erg fan van zulke breakdowns

me too! ik mis de Innerspace-periode

Posted by speentje on Dec-18-2005 10:48:

nu reeds paar x beluisterd, en vind hem echt lekker!
congratz!

Posted by Synthesia on Dec-18-2005 12:27:

Ben er nu juist naar aan't luisteren. Niet mis, zeker niet mis! Ge zou't eens moeten opsturen naar een labelke

Congrats Tiestor!

Posted by Sh!fty on Dec-18-2005 12:40:

quote:
Originally posted by Wildfir3
Gezonde positieve ingesteldheid

oke da kwam er percies slecht uit, kbedoelde dat de meeste producties van TA helemaal mijn ding nie zijn,
khou het graag wa harder, daarom

Posted by Tiger777 on Dec-18-2005 13:01:

^^ niks aantrekken van wa wildvuur zegt, hij is zelf een TA vandaal en relschopper

Posted by Bl@ckOut on Dec-18-2005 13:08:

Kheb 't ook ne keer beluisterd en ik moet zeggen, het klinkt niet slecht en zit goed in elkaar. Het is mss niet helemaal mijn ding, maar toch mooi gedaan, vooral die vocals ook

Posted by DJ Zetski on Dec-18-2005 13:44:

Knap werk!

Waarmee heb je da gemaakt?

Posted by dj Elof on Dec-18-2005 17:13:

Hey Tor, klinkt weer lekker! Alhoewel ik het graag wat meer upgepitcht zou horen. Als je mij een kortere edit (max. 6.30 - 7 minuten) kan bezorgen wil ik het gerust eens uitproberen - wie weet zelfs op YDR z'n birthday party?

Posted by Icone on Dec-18-2005 17:48:

quote:
Originally posted by TOR
me too! ik mis de Innerspace-periode

Idd, da's meteen de track die ik nolg net dacht te vermelden of je die niet had genomen als basis voor deze track; vooral die voxes doen me er erg sterk aan trugdenken. Lekkere track nogmaals, my respect!

'The Kingdom Of The Heavens' - heb je de melodie gebaseerd op ��n van de melodietjes uit de gelijknamige film per toeval?

Greetz,
Wimpie

PS: Nog steeds Reason btw? Of gebruik je nu al Cubase?

Posted by TOR on Dec-18-2005 18:25:

quote:
Originally posted by Icone
'The Kingdom Of The Heavens' - heb je de melodie gebaseerd op ��n van de melodietjes uit de gelijknamige film per toeval?

die film is mij onbekend..
alle elementen komen van mezelf

bij het maken van het nummer zag ik beelden van het rijk der hemelen voor me, vandaar de titel zeker door de vocal samples (die ik stevig heb bewerkt overigens) en die strings..

dit is trouwens gemaakt met Reason 1.01

@ Elof: welk stuk zou je graag ingekort zien?

Posted by DJ Zetski on Dec-18-2005 20:51:

Ik heb em eens wa opgepiched tot 133 BPM, en ier en daar wa uitgeknipt (nergens in de break, want daar mag gewoonweg niets van weg). Ik kom nu nog aan 6min48. Moet ik et eens sturen?

Posted by dj Elof on Dec-18-2005 20:59:

Ik ben niet zo technisch, maar ik zou het op ��n break houden en de tweede korte eruit halen. De track zelf herleiden tot ongeveer een 6 minuten. Trance is (in mijn ogen) momenteel te lang geworden om mensen te boeien, dus korte tracks kan misschien helpen om het genre wat nieuw leven in te blazen.

Posted by Jasperovitsj on Dec-18-2005 21:08:

Excellent work Kev!!
Ik ben ook een enorme fan van die oude Airwavesound, en hoewel dit het nummer wat "retro" doet klinken zorgt die heerlijk funky baslijn er voor dat het nummer toch zeker up to date klinkt. Heerlijke breakdown ook! En voor mij moet hij zeker niet korter of sneller hoor, I like it just the way it is.
Met uw permissie zou ik hem dan ook graag in een Beta Sessions of Lazermixje willen draaien

Posted by InTeXoR on Dec-18-2005 21:25:

mooie break, opbouw is minder mijn ding, in tegenstelling tot de basslijn. zoals reeds gezegd door anderen: opgepitcht en ingekort heeft dit wel potentieel.

Posted by djcresto on Dec-19-2005 16:55:

vette schijf Tor, ideaal om in het begin van een setje te steken.

Posted by The Freezzz on Dec-19-2005 17:04:

Vet nummertje hoor, beetje langzaam, maar met een paar procentjes extra klinkt ie uitstekend.

Pages (3): [1] 2 3 »