TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wat vinden jullie nu leuke muziek
Pages (3): [1] 2 3 »
Wat vinden jullie nu leuke muziek
buiten het hele trance gebeuren?
Aangezien er hier nog maar weinig over trance wordt gesproken ben ik daar wel benieuwd naar. ik zie vanalles langs komen op het forum piemeltjeshouse, progressive trance, minimal etc
Luisteren jullie nog wel naar trance?
Re: Wat vinden jullie nu leuke muziek
| quote: |
| Originally posted by magrec Luisteren jullie nog wel naar trance? |
Ik geloof dat iemand anders een hele lange tijd geleden ook al zo'n draadje gemaakt had. Toen was het aantal mensen dat naar Trance luisterde al veel minder, als ik het goed heb.
Ik zelf luister zeker nog naar Trance, maar daar zeg ik bij dat ik eigenlijk, op een paar tracks na, alleen nog maar naar oud spul luister, veelal van 2003 en terug. Ik heb inmiddels een hele schare aan livesets gedownload, en ik ben echt blij dat ik dat nog heb, want het overgrote deel van de nieuwe Trance kan mij helaas niet bekoren. Ik vind dat overigens echt jammer, jammer dat het zo gelopen is. Naja, ik heb altijd nog oude setjes van Sasha, Ferry, PvD, Armin en een hele dikke database met oude tracks, zoals Love Stimulation etc. etc.
Daarbuiten luister ik al sinds een hele poos naar Chill Out/Ambient. Voor de rest is het dus zoals ik al zei voor het grootste deel oude Trance/Prog. Dat blijft gewoon echt voor mij het mooiste.
Hoop echt dat de Trance weer wat zal veranderen naar het oude geluid, maar dat hoop ik al langer, en zie dat dus niet snel gebeuren.

nee soms wat oude sets en classics. Vind de trance van tegenwoordig echt zo 3 keer niks, wordt tijd dat er iemand opstaat en er een draai aangeeft.
Wat ik wel luister:
Minimal, (progressive) house, Prydz. Ok uit deze stijlen is de rek er nu ook wel beetje uit maar ja de releases en feesten zijn nog steeds 100 keer beter dan in de trens.
| Originally posted by basvh nee soms wat oude sets en classics. Vind de trance van tegenwoordig echt zo 3 keer niks, wordt tijd dat er iemand opstaat en er een draai aangeeft. |
Naja,tis natuurlijk ook zo dat t complete massaproductie geworden is omdat de trance commercieel werd.
Platen stampen als paddestoelen uit de grond,wordt in elkaar geramt met de computer,hier een soundje en daar een bleepie,basje eronder en hoppa weer mn centen verdiend.
De vroegere tranceplaten werden met veel meer zorg "bereidt",zo'n track vertelde een verhaal en de break was er 1 die toch nog de energie van de track vasthield.
Nu vind ik het vaak zeer nutteloze irritaties die breakes,ze trekken de hele track uit zn verband,waardeloos,doe t dan gewoon niet,dan gaat t nog ergens over.
Men wil emotie in de track brengen omdat dat zo "hoort" in trance want dat is wat trance is.
Maar vroeger werd dat veel minder bewust gedaan en meer gevoelt door de producer.
Nu komen ze met kunstmatige dramastukken in zo'n track,bah.
En teruggedraaid worden kan niet meer,dus bespaar je de moeite hier een oplossing voor te bedenken want die is er niet
Wees blij dat je er een goede tijd in hebt meegemaakt en zoek iets waarin je jezelf WEL voelt.
Ik luister nog steeds naar Trance. Net als Airpole eigenlijk alles voor 2003 blijft kont schoppen! Tegenwoordig zit er af en toe een leuk plaatje tussen, maar veelal blijft het oude toch leuker...omdat het toen spannender was. Nieuwer ook denk ik. Nu heeft iedereen zoiets van: ja leuk, hebben we allemaal al eens een keer meegemaakt.
Dit geldt dan ook tevens voor de grote feesten. Trance Energy is nu wel weer goed bezig met vernieuwende en vooruitstrevende line-ups, maar verder is het qua feesten best bagger. Eigenlijk alleen Intuition en Armin-feestje zijn nog wel aardig, maar verder is er weinig trance in NL te beleven...
Goed dat was mijn betoog
heb laatst me door iemand laten vertellen dat Mennoe de jong leon bollier enzo de nieuwe stroom zou moeten zijn. Heb wat dingen geluisterd, maar de tranen schoten me in de ogen. Trance is niet meer wat het was, al een tijdje natuurlijk. Ik luister metv eel genot nog naar oude setjes. MAar de hedendaags trens is echt kut.
Zelf luister ik van alles, van royksopp tot prydz. Maar vooral soulfull house met veel trommels enzzo
, beetje Soulfuric style, heerlijk! Wat ik op kots is de hedendaags bleep house, ik noem een switch, wat een rotzooi!!!!!
Verder luister ik geregeld setjes van edwin mulder en ferry tales, lekkere progressive trance met house invloeden.
ben en blijf gewoon een rocker of hoe je t wil noemen.
Afgelopen vakantie was echt uber, naar Sziget Budapest Festival (7dagen) geweest; elke ochtend wakker worden met de soundcheck van de reggaestage, de hele dag een beetje rondstruinen tussen de 20 verschillende stages, overdag en in de nacht de vetste dance sounds (zelfs daar lopen ze voor qua dance als je naar nederland kijkt, en bier koster er >1 euro!)
Bezoek regelmatig live optredens, ben momenteel minder actief met de band ivm studie, komende week 3 dj boekingen, fulltime studie en parttime baan en ook nog s dj-en, pff ik kom altijd tijd tekort!
Trance luister ik sinds een jaar of anderhalf niet meer. Jaar/half jaar geleden was het vooral electrohouse (piemeltjeshouse?) dat mij de klok sloeg. Dat is weer wat minder.
De meeste livesets/mp3s in mijn playlists zijn nu:
Eric Prydz
Desyn Masiello
16Bit Lolitas
Axwell
Booka Shade
Qua feestjes/events kan ik minimal/techhouse/techno steeds meer waarderen
Nog steeds Trance...voor zover dat nog echt gemaakt wordt.
Prog, minimal, ambient/chillout/lounge,techno.
Verder jazz en pop uit de 80s
Luister (en koop) tegenwoordig juist weer wat meer naar trance-achtige stuff.. Zo heet het geloof ik dan niet (weet niet wat de hippe term ervoor is), maar trance-invloeden heeft het zeker wel.. Tracks als:
Marc Marzenit - Trozitos de Navidad
Julian Jeweil - Air conditionne
Juergens - Love it
Lekkere relaxte melodieuze stuff, zonder over de top breaks erin.
Verder vooral setjes van allerlei stijlen, van house via progressive en tech-house tot techno..
| Luister (en koop) tegenwoordig juist weer wat meer naar trance-achtige stuff.. Zo heet het geloof ik dan niet (weet niet wat de hippe term ervoor is), maar trance-invloeden heeft het zeker wel.. |
| . Trance Energy is nu wel weer goed bezig met vernieuwende en vooruitstrevende line-ups, maar verder is het qua feesten best bagger. |
| Originally posted by basvh Wat is er zo vernieuwend aan dan??? Volgens mij zijn het gewoon weer de usual suspects. |
| Originally posted by basvh Eerste uur van Sven Vath in de maassilo was trouwens best trancy. Minimal met mooie melodie lijnen erin. |
En dat zogehete minimal/techno met die melodie lijnen is ook het geen wat mij kan bekoren dezer dagen
Het laatste jaar mag het de iets diepere klik klak variant daarvan ook nog vaak wel, maar het moet niet te leeg en nergens heen gaan worden, dat is enkel leuk voor een feest waar allemaal van die mafkezen los gaan dan ga je vanzelf wel mee.
Verder in het progressive house hoekje, van wat daar nog van over is zitten soms ook nog wel vette tracks tussen. Vorig jaar was ik helemaal verzot op de stuff van Terry Lee Brown Jr, verder 16 Bit Lolitas hebben ook goede dingen.
Die jaren daarvoor vond ik vooral die "griekse/turkse" prog sounds vet zoals velen, maar daar is ook weinig meer van over. (Als iemand hier nog recente tips in weet graag!)
En qua trance, tjah waar trek je de lijn maar ok, Ik luister eens in de 2 maanden heel even naar ASOT, maar dan denk ik echt waar is Armin mee bezig... Er komen zo nu en dan nog wel leuke "trancers" maar dat is dan dat ze een catchy gehalte hebben en het goed doen op de vloer, maar niet qua gevoel goed spacen of iets in die richting.
Trance is veel van zijn vroegere rauwheid verloren en ik denk dat veel mensen daarom zijn overgestapt naar tech house en aanverwanten. Het aantal sterke grooves en vette elektronische geluiden ligt bedroevend laag tegenwoordig. De hedendaagse trance klinkt gewoon te artificieel en daardoor te hol. Er wordt met veel meer detail geproduceerd, maar het resultaat gaat vaak het ene oor in en het andere weer uit. Volgens mij is er daarom net wel een markt voor de oude sound, in tegenstelling tot wat de meeste platenlabels denken. De trance van vandaag laat zich te veel leiden door technologische vernieuwing.
Het Intuition-label doet een stap in de goede richting vind ik, omdat de meeste aandacht opnieuw naar de melodie gaat en niet naar het aantal technische snufjes in de platen. Myth - Sjamaan, een productie van Menno zelf, is een uitstekend voorbeeld daarvan. Een zeer eenvoudige maar o zo mooie plaat.
| Originally posted by basd Marc Marzenit - Trozitos de Navidad |
Hoewel ik Music Save Me eigenlijk nog net wat beter vind.
Marco V-Any better,or en bv oxia-domino,dat soort tracks loop ik wel warm voor
Originally posted by Djeebie Hoewel ik Music Save Me eigenlijk nog net wat beter vind. |
Na Hips don't lie vind ik nu Pure intuition helemaal de prinses 
| Originally posted by basvh Wat is er zo vernieuwend aan dan??? Volgens mij zijn het gewoon weer de usual suspects. |
)
schranz !!! hardtechno echt vettt !!! trance altijd nog tech trance house electro en die gemixte stijlen muziek word elk jaar steeds vetter
Ik luister steeds meer minder naar EDM. Trek af en toe nog wel eens een gauwe ouwe Trance plaat uit de kast.
De kick die ik vroeger kreeg van een plaat is ver te zoeken en het doet me tegenwoordig weinig al die "nieuwe meuk".
P.S. Aan Donna:
Er zijn weinig producers die rijk zijn geworden denk ik. Laatst las in in het Belgisch forum dat een Lolo/airwave het moet doen met 900 euro in maand.
Zoiets vind ik echt jammer. Hij vertelt ik doe het niet voor de centen en voor zoiets heb ik echt diepe respect.
| Originally posted by Creamfields23 Er zijn weinig producers die rijk zijn geworden denk ik. Laatst las in in het Belgisch forum dat een Lolo/airwave het moet doen met 900 euro in maand. Zoiets vind ik echt jammer. Hij vertelt ik doe het niet voor de centen en voor zoiets heb ik echt diepe respect. |
! Puur om calimero te zijn en hopen dat mensen toch die tracks legaal downloaden