TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Federale Verkiezingen '07
Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Posted by Push2005 on May-11-2007 08:01:

Federale Verkiezingen '07

Hoera, het zijn weer verkiezingen

Altijd leuk om een thread te geven voor wat discussie.
VRT heeft er trouwens een nieuwe site voor opgericht met de nodige informatie erbij http://www.verkiezingen07.be/

Nog een maand te gaan; op wie ga jij dit maal stemmen...

Posted by Devilex on May-11-2007 08:08:

Ik stem zoals gewoonlijk terug CD&V, en naar alle waarschijnlijkheid zullen ze de verkiezingen wel winnen. Vraag me enkel af met wie ze een coalitie zullen vormen en wie er premier wordt.

Posted by djcresto on May-11-2007 08:19:

Heb nog geen idee eigenlijk. Op senaatslijst zal mijn stem gaan naar een goeie premier figuur. Veel kans Leterme dus.

Ben me momenteel wel aan het ergeren aan de kritiek van de andere partijen omdat Leterme zo laat bekend maakt dat hij op de senaatslijst gaat staan. Pure politieke spellekes om Leterme in een sterk daglicht te zetten.

Enja zolang Di Rupo maar geen premier wordt zeker

Posted by Push2005 on May-11-2007 08:26:

quote:
Originally posted by djcresto
Heb nog geen idee eigenlijk. Op senaatslijst zal mijn stem gaan naar een goeie premier figuur. Veel kans Leterme dus.

Ben me momenteel wel aan het ergeren aan de kritiek van de andere partijen omdat Leterme zo laat bekend maakt dat hij op de senaatslijst gaat staan. Pure politieke spellekes om Leterme in een sterk daglicht te zetten.

Enja zolang Di Rupo maar geen premier wordt zeker

Bwah; ze hebben een punt h�. In de beelden die ze ervoor lieten zien beloofde hij duidelijk een engagement aan te gaan voor 5 jaar. Daarbovenop heeft de CD&V Patrick Dewael ook verweten die overstap te maken... Maarja, het is natuurlijk oppositietaal dus is logisch.

Mijn favo kandidaat-premier is natuurlijk Leterme; maar ik vrees dat hij het niet haalt. Het zal Vandelanotte of Reynders/Michel worden denk ik. (Verhofstadt en zn partij gaan hopelijk klappen krijgen deze verkiezingen).

Posted by Devilex on May-11-2007 08:33:

de MR van Michel loopt op federaal vlak gelijk met Open-VLD, dus denk niet dat deze premier zal worden.

Posted by Xilver on May-11-2007 08:41:

CD&V voor mij. Sucks dat ze die 'christelijke' daar nog inzetten, ma bon, een alternatief is der ni echt.

Posted by djcresto on May-11-2007 08:48:

Ik gok op Reynders als premier. Tis al heel lang geleden dat eens een Waal premier was.

Posted by Devilex on May-11-2007 08:50:

quote:
Originally posted by djcresto
Ik gok op Reynders als premier. Tis al heel lang geleden dat eens een Waal premier was.

Een PS-premier

Posted by djcresto on May-11-2007 08:53:

quote:
Originally posted by Devilex
Een PS-premier

tja maar wel een aanvaardbaar figuur voor velen denk ik.

Posted by massiveK on May-11-2007 09:16:

Zelfs de franstalige MR wil geen Elio premier...Bovendien, hoewel hij zich toch qua verbeterd heeft, spreekt elio het vlaams niet goed genoeg.

Wat mij betreft twijfel ik tussen CDH & MR

Posted by Push2005 on May-11-2007 09:37:

quote:
Originally posted by Devilex
Een PS-premier

Reynders zit ook in MR

Een PS-premier moet er hier nooit komen; er is al genoeg corruptie in die verziekte partij.

Posted by Config on May-11-2007 09:41:

CD&V gelijk gewente

Posted by Eagle` on May-11-2007 09:45:

CD&V zoals altijd, ma gezien hun standpunt met betrekking van de herwerking van het sociale zekerheidsstelsel voor zelfstandigen nog meer als voordien

Posted by FCB_Fanatic on May-11-2007 09:45:

Ik stem normaal altijd voor de VLD. Vlaams Belang, SP.a en Groen zijn voor mij helemaal geen optie en voor de CD&V stem ik eigenlijk ook niet. Ik heb het gewoon niet voor hen en voor Leterme. De VLD heeft echter in bepaalde dossiers aangetoond geen ballen aan hun lijf te hebben en daardoor ben ik beginnen twijfelen. Enige alternatief dat ik dan nog zie is de Lijst Dedecker . Maar daar is het dan weer twijfelachtig of ze die kiesdrempel wel halen. Ik ben der dus nog niet volledig uit.

Wat die hele heisa trouwens betreft rond de kandidaatstelling van Leterme: 't was vrij voorspelbaar dat hij zich ging kandidaat stellen en het spelletje dat er nu gespeeld wordt door de andere partijen was ook te verwachten.

Uiteindelijk zie ik de CD&V de verkiezingen wel winnen. Of Leterme premier wordt is iets meer twijfelachtig. Hij heeft zich niet echt populair gemaakt in Walloni� + hij blijft teveel gefocused op die staatshervorming. Maar ik zie wel nog steeds liever Leterme dan Di Rupo premier worden

Posted by Eagle` on May-11-2007 09:48:

hopelijk vliegt freya ook..

Posted by FCB_Fanatic on May-11-2007 09:51:

quote:
Originally posted by Eagle`
hopelijk vliegt freya ook..

dikke vette +1

hoe ze der ooit op gekomen zijn om zo een onervaren domme trees zoveel verantwoordelijkheid te geven snap ik nog altijd niet. Ik blijf er trouwens bij dat de VLD nog steeds wordt afgestraft voornamelijk door de fouten van SP.a en PS.

Posted by Push2005 on May-11-2007 09:53:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
. Enige alternatief dat ik dan nog zie is de Lijst Dedecker . Maar daar is het dan weer twijfelachtig of ze die kiesdrempel wel halen. Ik ben der dus nog niet volledig uit.

Als je twijfelt tussen die 2 ga dan gewoon voor Dedecker. Zijn figuur is misschien niet alles; zijn programma is degelijk. Die partij kan elke stem gebruiken en bovendien is het dan maar een signaal naar de Open VLD toe dat ze zich terug liberaler, en niet socialer moeten opstellen.

Ik overweeg ook nog altijd in kleine mate een stem op LD.

Posted by FCB_Fanatic on May-11-2007 10:01:

quote:
Originally posted by Push2005
Als je twijfelt tussen die 2 ga dan gewoon voor Dedecker. Zijn figuur is misschien niet alles; zijn programma is degelijk. Die partij kan elke stem gebruiken en bovendien is het dan maar een signaal naar de Open VLD toe dat ze zich terug liberaler, en niet socialer moeten opstellen.

Ik overweeg ook nog altijd in kleine mate een stem op LD.

Zijn programma is idd niet slecht en qua figuur heb ik der ook geen problemen mee. T is alleen dat het een weggegooide stem zou zijn indien ze uiteindelijk die kiesdrempel niet halen. In de pols lijkt het erop dat ze die ook niet gaan halen.

Posted by Antony on May-11-2007 11:00:

ben al lang blij da die 'nee' losers ni tussen de opties staan.

Posted by TOR on May-11-2007 11:08:

Tot dusver altijd rood gestemd en ik heb ditmaal - puur uit idealistische overwegingen - opnieuw die neiging. Het probleem is dat er in het programma en bij sommige partijleden zoals gewoonlijk enige tekenen van wereldvreemdheid zijn te bespeuren.

Enfin, er is nog wat tijd om na te denken

Posted by BZRK on May-11-2007 11:27:

Leterme

Posted by Real on May-11-2007 14:58:

Blanco neem ik aan.

Er zat vandaag een kiesbrief in de bus, anders had ik nooit geweten dat er verkiezingen aankwamen. Interesse nihil.

Posted by Thomas @ A.T.P on May-11-2007 15:14:

Stem voor CD&V normaal, vind Leterme wel nen capabele en symphatieke gast. Zen uitspraken over Wallonie vond ik ook terecht.

Posted by domineesje on May-11-2007 16:14:

Stomme verkiezingen, ik mag weer gaan bijzitten en pa weer als voorzitter... maar dien heeft change, die zit dan weer in Senagal voor zijn werk (de pietzak)

Posted by Vishnu on May-11-2007 16:23:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Vlaams Belang, SP.a en Groen zijn voor mij helemaal geen optie

+1

De rest tja, ik zal wel zien op de dag zelf.

Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »