TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Eindexamens!!!
Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Posted by WTB on May-02-2002 18:33:

Read This! Eindexamens!!!

Volgens mij zijn er best veel mensen hier die dit jaar eindexamen moeten doen. Daarom deze thread die inderdaad niets met trance te maken heeft maar wel voor veel mensen interessant kan zijn.

Ik doe dit jaar eindexamen vwo nieuwe stijl en ik begin met allemaal voldoendes. Ik sta wel krap op Wiskunde (5,6) en op Nederlands (5,8) maar ik denk dat het wel zal lukken. Het profiel dat ik doe is Natuur & Techniek + Biologie 2.

Ik wil iedereen alvast veel succes met zijn/haar examens en het leren ervan wensen. Als je nog iets speciaals doet ter voorbereiding of spiektips hebt mag je ze hier natuurlijk ook posten. Mensen die hun examens al een vorig jaar gedaan hebben kunnen natuurlijk even laten weten hoe zij het voorbereid hebben en eventueel opscheppen over de behaalde cijfers.

WTB.

Posted by TranceFool on May-02-2002 18:52:

jajaja ook ikke ga dit jaar examen doen...VWO 2e fase E&M profiel met M&O als vrije deel. Sta er op zich wel goed voor. Engels is mn laagste: 5,9. De rest allemaal ergens in de 6 op wiskunde na. Dus moet denkik wel gaan lukken. Ben iig al braaf aan het leren

Posted by DJ Bazz on May-02-2002 18:56:

hoef nog geen eindexamen te doen, maar volgend jaar hopelijk wel als het meezit maar denk et niet eigenlijk. sta er nu al zooooo slecht voor en ik was vorig jaar ook al net overgekomen,
Maar als het wel lukt wordt het vwo nieuwe stijl en dan Natuur & Techniek (*zucht*, had ik maar EM gedaan)
en alle luitjes die dit jaar examen doen, sterkte en succes

Posted by Kamaya on May-02-2002 19:02:

Ik heb ook examens

Gymnasium 2e fase, E&M met Bio 1,2 d'r bij. Ben al een heel klein beetje bezig met leren. Jezus wat moet er nog veel gebeuren!!!

Laagste cijfer is een 5,3 voor eco (erg lekker met E&M), maar dat gaat wel lukken, vorig jaar weinig uitgevoerd bij dat vak. Verder staat het er allemaal wel goed voor en vergeet niet he, een 4 en een 5 is nog okee, dus..........
Ik hoef toch niet te worden ingeloot.

Misschien is het ook wel leuk om te vertellen wat we volgend jaar allemaal gaan doen.
/Me gaat Bedrijfswetenschappen (-kunde, maar daar heet het anders) studeren aan de RUG (in Groningen dus). Als iemand nog een kamer voor me heeft!!!! Anders zal het een dikke 2 uur heen en terug worden (wat dus niet mogelijk is).

In ieder geval allemaal veel succes, ik ga er voor!!!

Posted by basvh on May-02-2002 19:09:

ja heb ook examens, doe havo oude stijl, jaaaaaa oude stijl veel beter dan dat nieuwe gekut

heb 7 vakjes + punten waarmee ik examen in ga

eco 7,2
ne 7,4
en 7,6
ak n n b maar zal rond de 7.5 ligen
spaans 6,7
wis A 7,8
wis B 5,4 enige kut punt dus, maar het is me 7e vak
dus kan laten vallen

maar iedereen succes toegewenst

Posted by HiGH_NrG on May-02-2002 19:12:

Keb ook examen dit jaar. Vwo nieuwe stijl...profie N&T met eco1 in t vrije deel. Moet wel te doen, ga met een 5,2 voor nederlands t examen in. De rest allemaal boven de 6. Nederlands is gewoon een klote vak!

Volgens mij is het vak dat je in je vrije deel hebt gekozen ook een profielvak. Maar dat weet ik nie zeker

Posted by DJ Bazz on May-02-2002 19:14:

quote:
Originally posted by Kamaya
Misschien is het ook wel leuk om te vertellen wat we volgend jaar allemaal gaan doen.
/Me gaat Bedrijfswetenschappen (-kunde, maar daar heet het anders) studeren aan de RUG (in Groningen dus). Als iemand nog een kamer voor me heeft!!!! Anders zal het een dikke 2 uur heen en terug worden (wat dus niet mogelijk is).

welkom alvast hier int noorden enneh over die kamers, neem ff wat gereedschap mee, want er zit kans in dat je een woning moet kraken, zijn ze nu ook al mee bezig geweest
enneh als je niets kan vinden, we hebben nog wel wat ruimte in onze schuur in de tuin

Posted by Blik on May-02-2002 19:21:

quote:
Originally posted by TranceFool
jajaja ook ikke ga dit jaar examen doen...VWO 2e fase E&M profiel met M&O als vrije deel. Sta er op zich wel goed voor. Engels is mn laagste: 5,9. De rest allemaal ergens in de 6 op wiskunde na. Dus moet denkik wel gaan lukken. Ben iig al braaf aan het leren

yo ik heb precies hetzelfde als jij hebt. Ben ook al begonnen met leren, begin met het moeilijkste, namelijk economie, sta ik ook het laagst voor (een 6)

maar als we van die examens krijgen als die ze vorig jaar kregen word het echt een eitje, echt tering makkelijke examens

ik ga Logistiek en Economie studeren in Breda

ps. vrije deel is geen profieldeel (al weet ik dit niet 100% zeker )

Posted by TimeportE on May-02-2002 19:24:

uuh ik moet ook examens doen..
doe gymnasium en sta helaas bij lange na niet stabiel.. wel alles voldoende maar voor:
latijn (5.6)
wiskunde (5.8)
geschiedenis (5.5)
sta ik niet echt stabiel, geschiedenis is wel te doen alleen moet ik oppassen met mijn profieldeel..

Posted by Passiva on May-02-2002 19:30:

/me moet nog 2 jaar.. damn

Ik doe nu 4 VWO , E&M + Bio (vraag me niet waarom..hehe)
Ik had eerst N&G + eco en ak, maar dat werd me veel te zwaar dus ben ik overgestapt.. volgens mij wel verstandig

LaToXxx

Posted by -=WVG=- on May-02-2002 19:38:

quote:

Ik ook precies t zelfde...
Lekker leren nu

Posted by DJ Bazz on May-02-2002 19:44:

quote:
Originally posted by Blik
ps. vrije deel is geen profieldeel (al weet ik dit niet 100% zeker )

nee tuurlijk niet, anders zou ik Grieks en KCV in mijn profiel hebben

Posted by Kamaya on May-02-2002 19:45:

quote:
Originally posted by stevesimon
Nu we toch zo gezellig bezig zijn Lol, had ik nog ff een vraag.

Ik heb E&M en daarbij heb ik gekozen Duits en MenO.
Nu heb ik gelezen dat ik maximaal 1x4 en 1x5 mag halen en dat hiervan er maar 1 in je profiel mag zitten.

hierdoor kom ik op 2 vragen:
1. mijn profieldeel is dus AK, GS, Eco en WisA1+2? en de rest is allemaal geen profieldeel, dus MenO ook niet?
2. Maakt het uit waar die 4 en die 5 zitten? dus moet die 4 buiten het profieldeel of mag ik ook binnen het profieldeel?

Bedankt!!!!

Simon

OK hier komt het:

je mag maar 1 onvoldoende in je profieldeel staan, dit kan een 5 of een 4 zijn, maar niet lager, 2 5-en mag ook niet. Buiten je profieldeel mag je als je erin al een 5 staat nog een 4 of een 5 staan. En als je in je profieldeel een 5 hebt staan mag je er buiten ook nog een 4 staan. Dus een 4 en een 5 mogen niet samen in je profieldeel maar wel verspreid. Oja, je vrije deel is NIET je profieldeel, anders had het natuurlijk ook geen vrije deel geheten!

Is het zo duidelijk?!!

De groeten!

Posted by Blik on May-02-2002 19:48:

best grappig dat na 3 jaar 2de fase de meeste mensen de regeltjes nog steeds niet weten

Posted by Apoptosis on May-02-2002 20:02:

Ik had vanochtend een herkansing tentamen Medische Microbiologie, was niet zo moeilijk

Maar ff serieus, als k die posts zo lees snap k helemaal geen reet van dat nieuwe systeem. Bly dat k dat nie heb meegemaakt

Posted by Lemming on May-02-2002 20:53:

Ik doe ook eindexamen, VWO... Mijn profiel is E&M Ik sta er best wel lekker voor, mijn laagste cijfers zijn voor wiskunde een 6,4 en voor economie een 6,3. Verder sta ik nog (zo ff uit mn blote hoofd, weet t niet precies) 5 achten afgerond en de rest allemaal zevens.
Ik ben ook alweer mooi begonnen met leren voor economie want we moeten 815 bladzijdes leren Maarja ik heb er in 3 dagen al ongeveer 250 gedaan met maar elke dag 2 uurtjes leerwerk, dus het schiet wel op. Veder kijk ik ook erg tegen wiskunde op, want das dus echt mijn loservak. Maargoed ik mag allemaal vieren halen ongeveer voor m'n examen dus op zich....

Posted by Blik on May-02-2002 21:24:

quote:
Originally posted by Lemming
Ik ben ook alweer mooi begonnen met leren voor economie want we moeten 815 bladzijdes leren Maarja ik heb er in 3 dagen al ongeveer 250 gedaan met maar elke dag 2 uurtjes leerwerk, dus het schiet wel op.

hehe 815 blz. dat ken ik ja, heb er al zo'n 600 op zitten

Posted by Henkie_henk on May-02-2002 22:18:

quote:

maar als we van die examens krijgen als die ze vorig jaar kregen word het echt een eitje, echt tering makkelijke examens

K kom wel eem.. grasmaaiien bij jou daaro dan..

en kinders er zit verschil tussen je 815 blz lezen.. of leren he.. domweg lezen heb je nix aan.. je moet echt leren

ghehe

Posted by Subsonik on May-03-2002 08:00:

Jesus wat staan jullie er allemaal goei voor

ik heb 2 x n 5.3 (voor Aardrijkskunde & wiskunde) enne dan nog een 5.5 en 5.6 (ja twordt n beetje krap an ) en ook nog gewoon nix geleerd.....hmmz...kut

Posted by TranceFool on May-03-2002 08:53:

Als ik jullie was zouk dat boek van eco niet in zn geheel nog een keertje gaan overlezen. Kijk eerst wat je nog wel weet en wat niet met behulp van bijvoorbeeld examentrainingen, daar leer je veel meer van denkik en zie je zo waar je nog veel aandacht aan moet besteden. Zaken zoals die modellen en verschillende marktvormen zitten er natuurlijk sowieso in, daar kan je denkik wel vanuit gaan. Ik zou iig niet dat hele boek nog een keer gaan lezen

Posted by Kamaya on May-03-2002 10:31:

quote:
Als ik jullie was zouk dat boek van eco niet in zn geheel nog een keertje gaan overlezen. Kijk eerst wat je nog wel weet en wat niet met behulp van bijvoorbeeld examentrainingen, daar leer je veel meer van denkik en zie je zo waar je nog veel aandacht aan moet besteden. Zaken zoals die modellen en verschillende marktvormen zitten er natuurlijk sowieso in, daar kan je denkik wel vanuit gaan. Ik zou iig niet dat hele boek nog een keer gaan lezen

IDD. Examenbundel staat op onderwerp. Belangrijkste is nog even wat definities leren uit je boek, verder in je bundel Keynesiaanse model en zo oefenen, daar gaat het om, oefenen! Oja, wat erg handig is, het boekje 'samengevat'niet echt geschikt om te leren, maar alles staat op trefwoord (echt ALLES) dus als je het ff niet weet zoek je het heel snel op in dat boekje en weet je het (als het goed is) ook meteen. Boekje is zowat gratis dus daarvoor hoef je het niet te laten.

edit: Het is verkrijgbaar voor alle vakken

Posted by Blik on May-03-2002 10:33:

economie moet je eigenlijk zo doen: eerst de stof doornemen, dan examenbundel erbij pakken en oefenexamens oefenen, dan weet je waar je nog extra tijd aan moet besteden en dan ga je daar nog extra tijd aan besteden

het heeft namelijk weinig nut om examenopgaven te maken als je niks geleerd hebt, want dan weet je meeste toch niet

Posted by TranceFool on May-03-2002 10:57:

quote:
economie moet je eigenlijk zo doen: eerst de stof doornemen, dan examenbundel erbij pakken en oefenexamens oefenen, dan weet je waar je nog extra tijd aan moet besteden en dan ga je daar nog extra tijd aan besteden

het heeft namelijk weinig nut om examenopgaven te maken als je niks geleerd hebt, want dan weet je meeste toch niet

Het ligt er denkik aan wat je in de vorige jaren hebt gedaan

Posted by Blik on May-03-2002 11:03:

quote:

Het ligt er denkik aan wat je in de vorige jaren hebt gedaan

STUD!!!!

hehe j/k

ik heb de afgelopen 2 jaar idd vrij weinig gedaan

Posted by TimeportE on May-03-2002 11:48:

ben nu aan het leren voor geschiedenis..al die zut over VOC etc.. indie blablabla.. ow ja en Rusland maar das makkelijk!
ga vandaag ook beginnen met latijn.. klote zooi, heel boek vol vertalingen uit mijn hoofd leren.. en dan ook nog proberen een beetje een normale vertaling te maken tijdens me examens!

Pages (10): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »