TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by ScuL on Jun-11-2002 01:07:

Arrow wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?

mja ik verveel me zo midden in de nacht dus ik dacht ik maak maar een leuk topic aan voor alle DJ's onder de TA'ers

wat vindt jij de meeste k*tte plaat om te mixxen ?

bij mij is dat met stip:
Umek - Gatex

omdat er nauwelijks een beat in zit krijg je dat ding bijna niet gelijk

wat trouwens ook best vaak voorkomt zijn platen die een vari�rende BPM hebben over 't geheel (sommige stukken dus sneller dan andere), daar heb ik ook een hekel aan, of 'n oplopende afsluiting

Posted by No-s on Jun-11-2002 01:14:

En ook, Underworld - Rez en Alice D. in wonderland - Time problem, ...

Posted by eieregooie on Jun-11-2002 01:27:

Heb om een of andere reden nog weleens moeite met Josephine 2002 (delerious vocal remix). Weet niet hoe het komt eigenlijk...

Posted by tijs08 on Jun-11-2002 09:59:

Re: wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?

quote:
Originally posted by ScuL

wat trouwens ook best vaak voorkomt zijn platen die een vari�rende BPM hebben over 't geheel (sommige stukken dus sneller dan andere), daar heb ik ook een hekel aan, of 'n oplopende afsluiting

das inderdaad echt klote.. en dan na een paar keer er pas achter komen dat het helemaal niet aan jezelf ligt maar dat die plaat gewoon vet fout gaat.

voor mij zijn dat:

- Dj Tiesto - urban train (original) weet neit wat het is maar kan die bass slecht horen door die lage bass melodie (in het begin)
- en nog een paar anderen zoals Plastic Boy - Silver Bath en Frank Traxx - Nebuchan omdat die platen zo bol zijn dat ik onmogelijk bij kan sturen

Posted by AlFerox on Jun-11-2002 10:10:

Re: wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?

quote:

platen met een varierende BPM zijn er dus echt nauwelijks (lees: vrijwel niet) voor zover ik weet dan.
misschien in de hardcore scene ofzo.. maar daar ben ik niet zo bekend in.

quote:

- en nog een paar anderen zoals Plastic Boy - Silver Bath en Frank Traxx - Nebuchan omdat die platen zo bol zijn dat ik onmogelijk bij kan sturen

dan stuur je toch bij door alleen de platter en/of nipple aan te raken en niet de plaat zelf.
je moet iets voorzichtiger te werk gaan maar het kan wel.

Posted by ScuL on Jun-11-2002 10:18:

ik heb nog wel 'n voorbeeld (wel 'n hardstyle plaat):
Atlantic Wave - Love Killer

begint in de intro met BPM 138.4 na enige basslines is dat al opgelopen tot 138.7. zodra de main lead erin komt + beats is de BPM gestegen naar 139.0 als ik de BPM aan het einde van de plaat nog eens meet kom ik op een BPM van 140.4. (duidelijk gestegen dus).

ik heb ook nog wel een paar Trance voorbeelden maar dan moet ik even zoeken.

Posted by AlFerox on Jun-11-2002 10:39:

quote:
ik heb nog wel 'n voorbeeld (wel 'n hardstyle plaat):
Atlantic Wave - Love Killer

begint in de intro met BPM 138.4 na enige basslines is dat al opgelopen tot 138.7. zodra de main lead erin komt + beats is de BPM gestegen naar 139.0 als ik de BPM aan het einde van de plaat nog eens meet kom ik op een BPM van 140.4. (duidelijk gestegen dus).

ik heb ook nog wel een paar Trance voorbeelden maar dan moet ik even zoeken.

en je weet ook dat die BPM meters vaak niet betrouwbaar en nauwkeurig zijn?
dat is dus ook (��n van) de reden(en) waarom het wordt afgeraden BPM meters te gebruiken.

heb me laten vertellen dat het zelfs productioneel onmogelijk is om de BPM tijdens een plaat zomaar te laten vari�ren omdat je dan met verschillende secties (ofzo) zou moeten werken.

Posted by ahp2002 on Jun-11-2002 10:51:

chiller twist - stringz ultd (shelley mix)

probeer maar eens, niet zo gek dat tiesto er veel problemen mee heeft op zn nieuwe ISOS cd

Posted by ScuL on Jun-11-2002 10:56:

quote:
Originally posted by AlFerox

en je weet ook dat die BPM meters vaak niet betrouwbaar en nauwkeurig zijn?
dat is dus ook (��n van) de reden(en) waarom het wordt afgeraden BPM meters te gebruiken.

heb me laten vertellen dat het zelfs productioneel onmogelijk is om de BPM tijdens een plaat zomaar te laten vari�ren omdat je dan met verschillende secties (ofzo) zou moeten werken.

klopt maar ik heb gegronde redenen om er wel van uit te gaan dat de meting correct is.

ik weet wel het ��n en ander van het produceren van platen en ja het klopt inderdaad dat de meeste platen bestaan uit een samenhang aan loops & riffs, maar het is wel degelijk mogelijk om per 'sectie' .. (ik noem het liever een pattern) 't globale tempo te vari�ren.

nu even terug op 't eerste..
als ik er van uit zou gaan dat de BPM meter niet klopt, en ik leg er een plaat naast met een identieke snelheid gaan ze na verloop van tijd toch mislopen, dat kan eigenlijk alleen maar voorkomen als de BPM van ��n van beiden variabel is (of je hebt je pitch niet goed afgesteld natuurlijk maar ik heb het nu over 2 platen met een identieke snelheid). dat wekt bij mij in ieder geval de indruk dat er iets niet helemaal spoort in de snelheid ondanks of die BPM meter nou een correcte weergave geeft of niet..

(ik zal zo nog eens zoeken naar een ander voorbeeld duurt ff )

Posted by No-s on Jun-11-2002 12:21:

En ook, Moby - Thousand

Posted by DjRV on Jun-11-2002 12:45:

BPM meters zuigen en zijn niet nauwkeurig.
In noorwegen hadden ze een pioneer djm 600 mengpaneel met bpm tellers dus.Tijdens indraaien ff uitgeprobeerd maar al snel wat meuk erop gelegt want het leid alleen maar af.

die chiller twist track vind ik vrij makkelijk te mixen btw..

riu da silva-touch me is best wel een ettertje om in te mixen.....

Posted by AlFerox on Jun-11-2002 12:45:

quote:
Originally posted by No-s
En ook, Moby - Thousand

ja ok, maar dat nummer gaat juist om die oplopende BPM...
gedurende het nummer loopt de BPM op van 100 naar 1000.

behalve die ben ik nog nooit een plaat tegengekomen waarvan de BPM verandert gedurende het nummer.
en op BPM-counters vertrouw ik niet zo..

quote:
chiller twist - stringz ultd (shelley mix)

probeer maar eens, niet zo gek dat tiesto er veel problemen mee heeft op zn nieuwe ISOS cd

nou, ik heb hem ff gedownload maar een verschil in BPM hoor ik nou niet echt. het klopt wel dat die begint met een vrij hoge en korte bass (soort van kick) en na verloop verandert in een veel lagere. maar het BPM blijft toch echt gelijk volgens mij

Posted by TranceFool on Jun-11-2002 12:54:

Ik heb ook nog nooit gemerkt dat tijdens de track de BPM verandert, wel heb je weles dat de outro bijvoorbeeld stuk langzamer is

Posted by DjSuez on Jun-11-2002 13:03:

massive van ralphie b is ook kut, omdat de bass heel zacht is in dat nummer vind ik, je hoort hem moeilijk door je koptelefoon boven de sspeakers uit...maar verders geen problemen met de snelheid ofzo..

Posted by DjRV on Jun-11-2002 13:10:

nou zie ik veel mensen hier zeggen dat ze problemen hebben met tracks omdat de bass te laag is of volume te laag...
zet je je bas toch ff vol open en je hoge tonen laag?
of het volume van je koptelefoon hoger?
overigens kan je ook beatmatchen op hi hats...
creatief met mixen noemen ze dat..

Posted by magrec on Jun-11-2002 13:16:

quote:
Originally posted by DjRV
overigens kan je ook beatmatchen op hi hats...
creatief met mixen noemen ze dat..

whehe je moet het ze niet te moeilijk maken he

Posted by TranceFool on Jun-11-2002 13:26:

IDD Donna op hi-hats kan je ook gewoon beatmixen ......bass vinnik persoonlijk wel wat makkelijker en precieser voor mn gevoel

Posted by Leander on Jun-11-2002 14:20:

Ik heb vaak moeite met Luzon - The Baguio Track ((full igorot vocal mix) en met Phonekiller - Bite
Er zit iets niet helemaal snor in het drum-riffje van Luzon, waardoor het lijkt alsof ie niet goed gebeatmatched is en daar trap ik elke keer weer in, HAHAHAHA!!!
En aan het einde houdt dat vrouwtje maar niet op met bleren, waardoor 'ie moeilijk uit te mixen is
Verder wel een wereldplaat!

En Phonekiller is erg rommelig, waardoor je 't gewoon slecht hoort...

Leander

Posted by ahp2002 on Jun-11-2002 14:50:

quote:

nou, ik heb hem ff gedownload maar een verschil in BPM hoor ik nou niet echt. het klopt wel dat die begint met een vrij hoge en korte bass (soort van kick) en na verloop verandert in een veel lagere. maar het BPM blijft toch echt gelijk volgens mij

waar slaat dat nou weer op? heb ik dat gezegd dan dat de BPM verschilt? leren lezen joh!!

ik bedoel eigenlijk meer om dat nummer uit te mixen, niet om het nummer in te mixen. moet je voor de gein maar eens proberen uit te mixen, ik vind het toch vrij lastig.

luister maar eens na 8.30 minuten, klinkt echt vaag en lastig om in het volgende nr in te mixen.

Posted by Donna on Jun-11-2002 15:19:

quote:
Originally posted by TranceFool
IDD Donna op hi-hats kan je ook gewoon beatmixen ......bass vinnik persoonlijk wel wat makkelijker en precieser voor mn gevoel

ik weet van niks

Posted by TranceFool on Jun-11-2002 16:27:

quote:
Originally posted by Donna

ik weet van niks

whuh ik d8 net toch echt dat er donna stond ipv RV hehe .....ach boeiend is bijna hetzelfde

Posted by Pjotr G on Jun-11-2002 16:53:

ik weet ff niet meer hoe de plaat heet....kennen sommige van jullie misschien wel...
Staat op een Serious Beats vinyl en begint met alleen een paar orgel-hitjes en daar zit die vocal in die ook in "summer madness - summer power" zit (everybodyyyyyy to the bla bla of every nation)

Die is misselijk in te mixen, omdat in t begin je dus allemaal die orgelhitjes hebt, met vrij veel tijd ertussen...dus je hoort t niet als ie in de tussentijd scheef gaat lopen (je kunt natuurlijk m een stuk verder inmixen maar die orgeltjes zijn net stoer)

Posted by basvh on Jun-11-2002 19:09:

heb niet echt moeite met een plaat meer met een heel genre, het lukt me gewoon echt niet om hardcore te mixen, hardhouse en hardstyle gaan goed. maar hardcore gewoon niet

PS; dit is mijn 400 post nu hoor ik er echt bij

>edit> blijk je opeens 500 posts nodig te hebben om dat supreme trance addict te kunnen editen, arghgggggggggggg >edit>

Posted by Blik on Jun-11-2002 19:20:

quote:
Originally posted by basvh

niet echt, want je moet er nu 500 hebben

Posted by ScuL on Jun-11-2002 20:11:

quote:
Originally posted by basvh
heb niet echt moeite met een plaat meer met een heel genre, het lukt me gewoon echt niet om hardcore te mixen, hardhouse en hardstyle gaan goed. maar hardcore gewoon niet

>edit> blijk je opeens 500 posts nodig te hebben om dat supreme trance addict te kunnen editen, arghgggggggggggg >edit>

dan moet ik nog stevig aanpoten
[gelukkig is dit er ook al weer 1 whehe ]

het lijkt trouwens dat ik best n goed onderwerp heb aangesneden er zijn wel meer mensen die probs hebben met sommige nummers

Pages (3): [1] 2 3 »