TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klassiekers (& de toekomst van House?)
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »
Klassiekers (& de toekomst van House?)
Ik zat net met Basd hier lekker op de bank een Ouzotje (en Tequilla) te drinken, en we waren wat klassiekers aan het luisterne zoals:
-Moby - Go
-Jaydee - Plastic Dreams
-DHS - House of God
-Dominica - Let you go
-Kristine w- Feel what you want
Echt relaxte muziek....allemaal klassiekers, die niet iedereen van het forum kennen denk ik. Een tijd geleden verbaasde ik me over de kennis van enkelen van jullie. Oke, sommigen hier zijn te jong om deze nummers te kennen, maar toch...het is HET begin van de house.
Welke klassiekers vinden jullie echt gaaf? (En kom niet met Univeral Nation...das geen klassieker).
Wat daarna door mijn hoofd speelde , was of iedereen later nog naar house luisterde. Huisgenoten zeiden van niet, maar ik denk van wel. Waarom zouden we later naar andere muziek luisteren? Ik ben met house opgegroeid... Ik denk toch echt wel dat het blijvend is.
Hoe zie jij 'house' (en ik zegt expliciet geen TRANCE) over 20 jaar?
Greetz,
SnuggLe
Ik hoorde toevallig 2 weken geleden nog Feel What You want op tv... toch een lekker nummertje
Die jij noemt ken ik ook allemaal, lekkere dansnummers van "vroeger"
"Mijn klassiekers"
Robert Miles - Children
Felix - Dont You Want me
Prodigy - Out of Space
Prodigy - No Good
Dr was er eentje...iets met Dye Witness ofzo...
En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen
Turn Up The Bass serie natuurlijk
Nostalgie he?
| quote: |
Originally posted by Optimus En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen![]() |
| quote: |
| Originally posted by Optimus Dr was er eentje...iets met Dye Witness ofzo... En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen![]() Turn Up The Bass serie natuurlijk ![]() Nostalgie he? |
| quote: |
| Originally posted by basd Technotrance |

)
Persoonlijk vind ik dat iedereen deze nummers zou moeten kennen (is het niet van naam, dan wel herkenning als je ze hoort, ben zelf ook niet zo goed in namen) :
Robert Armani - Hit hard
DHS - House of god
Jaydee - Plastic dreams
Public Energy - Three O Three
Kuadra - La onda
Speedy J - Pullover
en zo kan ik er nog wel een paar noemen denk ik...
Maar goed, da's allemaal persoonlijk dus 
Capella - Move on baby
Age of Love - Age Of Love
Prodigy - One Love (supergave clip hehehe, met dat mannetje dat bovenop een soort piramide geloof ik stond te roepen)
jam & Spoon - Right in The Night (ofzo)
u96 - Das Boot (!!!!!!!!!!!)
u96 - Club Bizarre 
u96 - Feels Like Heaven
Atlantic Ocean - Waterfall (als je deze niet kent, downen!!!!!!)
Whaa cool man, ik zie me hele basisschool en brugklas periode voorbij komen
Titels onthouden is niet mijn sterkste punt dus ik weet zo weinig voorbeelden 
Maar doe mij maar wat top-40 techno uit de eerste helft van de 90-er jaren.
woei!
Enkele van de genoemde nummer ken ik wel, rest ken ik niet of de titels zeggen met niks 
Het grootste deel van deze liedjes is dan ook van voor mijn tijd.
ALs ik tijd heb zla ik es ff kijken of ik er een paar kan downloaden.
Mijn all-time klassiekers:
Dimitri & Jaimy - On The Discotrain
Nightcrawlers - Push The Feeling On
Candy Rippers - Feelin'
Rene et Gaston - Vallee De L'Armes (met dat klokkenspel)
Ransom - My Dance
Secret Cinema - Timeless Altitude
Ook heb ik nog een bandje gevonden uit 1994 van de 538 Party Night! Damn, echt relaxte muziek gewoon! Veel onbekende maar lekkere platen. De voorlopers van de club- en trancemuziek nu zeg maar.
| quote: |
| Originally posted by Optimus Capella - Move on baby jam & Spoon - Right in The Night (ofzo) u96 - Club Bizarre ![]() u96 - Feels Like Heaven Atlantic Ocean - Waterfall (als je deze niet kent, downen!!!!!!) |
).
Hij bedoelt waarschijnlijk meer U96 - Das Boot, Uber song natuurlijk!
Die Cappela - Move On Baby en Jam & Spoon - Right in the night vind ik ook niet echt klassiekers, idd meer top 40 werk.
Hier nog een paar classics:
The Age of Love - The Age of Love (Jam & Spoon Remix)
The Ultimate Seduction - The Ultimate Seduction
Grooveyard - Mary Go Wild
Ren� Et Gaston - Vallee De Larmes
Check ook ff deze list, is van Mixmag (UK), hun top 10 classics of alltime... Ik kan me er wel redelijk in vinden (behalve Delerium - Silence (vind ik nog niet echt een klassieker, dan eerder nog Push - Universal Nation)):
1. Cafe Del Mar - Energy 52
2. Paul van Dyk - For An Angel
3. Massive Attack - Unfinished Sympathy
4. Faithless - Insomnia
5. Future Sound Of London - Papua New Guinea
6. Sasha Expander
7. Underworld - Born Slippy
8. New Order - Blue Monday
9. The Prodigy - Out Of Space
10. Delerium Feat. Sarah Mclachlan - Silence
Speedy J - Pullover
L.A. Style - James Brown Is Dead
Speedy J - Something For Your Mind
Jones & Stephenson - The First Rebirth
Robin S - Show Me Love, ook zo'n heerlijk plaatje
| quote: |
| Originally posted by Optimus Turn Up The Bass serie natuurlijk ![]() Nostalgie he? |
Pacific Dance - State Of House
Meeeesterlijk, die piano.....kippenvel 
Dyewitness - Masterplan 
| quote: |
| Originally posted by Miss Proximus Dyewitness - Masterplan |


underworld - born slippy
robert miles -children
meeste traxx van de prodigy (heerlijke sound!)
rob dougan - clubbed to death (ja ik het wat met die piano, fantastisch geluid)
william orbit - barbers adagio for strings (ferry corsten remix)
en zo zijn der vast nog wel veeeeelll meer!
*edit je vroeg ook om die toekomst voorspelling....
nou ik weet nie super veel van house af MAAR ik zi het zo, zolang er maar inovatief (damn wat een moeilijk woord (ik heb het vast fout gespeld
) als je net uit je bed kruipt) geproduceerd word zal de muziek niet verdwijnen of compleet veranderen!
Zijn er al veel genoemd, maar deze beschouw ik ook als klassieker:
Sunclub - Fiesta
Age of Love - Age of Love
Tiesto- Theme from Norefjell
? - Higher state of conscieniues (damn, wat een moeilijk woord)
Miss Jane - Fine Day
Marco V - Indicator
Rank 1 - Airwave
Hoe de toekomst eruit ziet? House zal altijd blijven bestaan. Simpel, het bestaat al meer dan 20 jaar ongeveer en heeft al aardig wat crisisjes doorstaan.
Ramirez - El Gallinero
Pancake - Don't turn your back
Dye Witness - What would you like to hear again
Dj Hooligan - B.O.T.T.R.O.P.
Club 22 - Open your mind
Carpe Diem - Snake Charmer
Enz..enz..enz...
| quote: |
| Originally posted by Cosmic Guy Zijn er al veel genoemd, maar deze beschouw ik ook als klassieker: Sunclub - Fiesta Tiesto- Theme from Norefjell Marco V - Indicator Rank 1 - Airwave |
Mijn mening over de toekomst van de house scene......hmmzzzz...ik denk dat hardstyle en techno over 2 jaar de parties zal domineren.......maar over een aantal jaren zal Club weer helemala terug keren......energy van deze house generatie zal op zijn door het mega gebeuQ.....
mzzl
jam & spoon - stella
AGE of love - Age of love
jaydee - plastik dreams
alice d in wonderland (ik weet niet of dit nu de titel of producer is
)
mike koglin - the silence
underworld - dark & long
hybrid - unfinished symphony
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.