TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- BPM aan z'n end?
Pages (3): [1] 2 3 »
BPM aan z'n end?
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het niet zo best gaat met BPM. Oorzaak hiervan is het volgens kenners achterlijke inkoopbeleid dat de zaak hanteert. Er worden namelijk veels te veel platen ingekocht! En bovendien is er sprake van zogezegd "blind inkopen" (platen inkopen zonder dat je weet wat het is). Dit heeft als resultaat dat door de bank genomen 3 kwart van alle ingekochte platen geretourneerd wordt. Dat kost een ongelofelijke berg geld!
Het gerucht doe de ronde dat Pascal (DJ Precision geloof ik?), die ook de inkopen doet, het niet echt meer ziet zitten. BPM is er voor meer dan �200.000,= in gegaan toen Moxmusic failliet ging. Bovendien heeft BPM enorme schulden bij leveranciers. Sommige leveren al niet meer aan BPM, maar die platen weet hij via andere bedrijven toch vaak te bemachtigen. Pascal zou nu z'n eigen zakken aan het vullen zijn, terwijl hij het bedrijf op een faillisement afstuurt.
BPM is een BV, dus Pascal is zelf niet financieel aansprakelijk voor het bedrijf. Wanneer hij de zaak zou opdoeken zou het een hoop geld kosten, maar wanneer de zaak failliet zou gaan kost het niets (van een kale kip valt immers niet te plukken) en vult Pascal dus rustig zijn zakken tot het zover is.
Zijn er mensen die hier meer vanaf weten? En, wat vinden jullie van deze gang van zaken wanneer je bedenkt dat hij nu andere bedrijven hetzelfde aandoet als Mox hem heeft aangedaan?
Grtz!
Kan je die post niet effe eerder plaatsen? Zit net me winkelwagen te vullen bij only-djs.com 
Wees blij dat ze er nog zijn
Ze zijn wel goedkoop...
Da's ook weer zo iets... ze verkopen dure platen vaak voor een te lage prijs... �6,= inkoop voor �7,= verkopen... da's veel te weinig! Dat kan toch niet kloppen?
ik denk dat het onzin is 
Andreas komt regelmatig in de "winkel" (die geen winkel is) en het is waar dat ze idd HEEL erg veel platen hebben...maar hij heeft het er nog nooit over gehad.
Het is namelijk zo dat de mensen van only-djs ook nog redelijk (erg) succesvolle producers zijn...misschien compenseert dat weer? 
Als het wel zo is wil ik een oproep doen: neem mij in dienst!! ik wil de zaak redden haha

hoe ga je ze redden dan?
ga je aan de deur verkopen?
BPM?
wat is dat?? is dat hetzelfde als only-djs?
zou wel jammer zijn.. daar hadden ze altijd veel goeie platen vind ik!
Ik weet er ook niks van, zo heel erg vervelend zijn want ik koop daar erg vaak platen.....
WEL kreeg ik net gisteren mail van iets nieuws wat BPM heeft gemaakt (ik kan er niet op inloggen, beetje vaag), maar das een site, in de vorm van only-djs alleen in het groen, alle platen kosten daar maar 3,5 euro. Dus dat van teveel platen inkopen zou best weles goed kunnen 
Dit is echt onzin. Sowieso kan Pascal nooit zijn zakken vullen wat je zegt, want het is zijn zaak niet, hij is geen vennoot ofzo, hij staat daar gewoon onder contract als 1e verkoper (hij kan de zaak dus ook niet opdoeken). Dus of het nou goed of slecht gaat met de zaak, hij zal daar niets van merken, want hij werkt gewoon voor een baas en krijgt alleen maar z'n loon uitbetaald, verder niets. (ik ken hem, vandaar dat ik dat weet)
En BPM zit samen met OnlyDJs in een pand. BPM is wel een winkel, een normale platenzaak waar je gewoon platen kunt uitzoeken, luisteren etc. Ze hebben echt onwijs veel op voorraad, dit komt omdat het magazijn van OnlyDJs er dus aan vast zit. Als ze iets niet in de winkel hebben liggen, pakken ze het uit het magazijn. Simpel.
En wat het inkopen en 3kwart van de platen retourneren betreft: onzin.
Only DJs is juist redelijk geavanceerd, er wordt ingekocht wat er besteld is (natuurlijk, als er een bekende plaat wordt gereleased, koop je er wat meer in, maar niet 4x het aantal dan wat je kan verkopen. Geloof mij, ze bestaan al behoorlijk wat jaartje, Pascal werkt er al zo lang, hij weet ondertussen heus wel uit ervaring hoeveel er ongeveer verkocht). Dus doordat er Wish Lists enzo op de site bestaan, kunnen hun vrij goed zien hoe groot de vraag is voor een bepaalde plaat, vandaar ook dat ze dan redelijk goed kunnen inschatten hoeveel ze moeten verkopen.
Wat dat blind inkopen betreft: uiteraard gebeurd dat. Als jij hoort dat Cafe Del Mar door Marco V geremixed wordt en op plaat uitkomt, koop je die plaat sowieso in als bedrijf. Ook al heb je geen idee hoe goed die plaat is, je weet gewoon dat een nr als Cafe Del Mar en de naam van Marco V als remixer goed verkoopt. Puur een kwestie van bekende namen.
Maar ik moet wel zeggen dat Pascal heel veel promos van te voren opgestuurd krijgt (echt veel!), dus hij hoort van de meeste platen wel meteen of ze goed zijn of niet, voordat hij iets inkoopt.
Dus het verhaal is onzin (kan jij ook niets aan doen, jij hebt het ook maar gehoord
)
Mag ik trouwens vragen waar je dit gehoord hebt ofzo (hoeft niet hoor, mag anders ook in PM ofzo
)?
| quote: |
| Originally posted by TranceFool Ik weet er ook niks van, zo heel erg vervelend zijn want ik koop daar erg vaak platen..... WEL kreeg ik net gisteren mail van iets nieuws wat BPM heeft gemaakt (ik kan er niet op inloggen, beetje vaag), maar das een site, in de vorm van only-djs alleen in het groen, alle platen kosten daar maar 3,5 euro. Dus dat van teveel platen inkopen zou best weles goed kunnen |
| Originally posted by -TAIS- Mag ik trouwens vragen waar je dit gehoord hebt ofzo (hoeft niet hoor, mag anders ook in PM ofzo )? |
Dat z'n baas de zakken vult geloof ik best, doet iedere baas toch
Maar z'n baas is wel 100% aansprakelijk (hij is alleen de baas, een aantal jaar terug heeft de andere zakenpartner zich teruggetrokken), dus ik neem die aan dat ie onverantwoord z'n zakken vult, want dan snijdt ie zichzelf wel heel hard in de vingers.
En de BPM Duitsland en Engeland waar jij het over hebt: ff een onderscheidt maken.
Je hebt BPM Dance, de platenzaak. Dat is dus een gewone platenzaak. Dan heb je Only-DJs, de internettak van BPM Dance. En dan heb je nog BPM Records. Dat is de platenmaatschappij. Dat zul jij wel bedoelen met Engeland en Duitsland, want ze hebben daar geen platenzaken ofzo zitten hoor, alleen maar in Zoetermeer, dat is de enige vestiging, en daar is de platenzaak, Only-DJs en de platenmaatschappij gevestigd onder een dak. Alles van 1 en dezelfde baas (Randy Joubert aka Katana).
Het enige internationale aan BPM is dus O-D, omdat die via internet verkopen en BPM Records, omdat hun de platen internationaal releasen (in de UK via Jinx UK, in NL en de rest van Europa via Silver Premium, 2Play, Tri-Lamb, Jinx etc en in Duitsland via Jinx Germany etc.). En volgens mij gaat dat zeer voorspoedig, want ze hebben een aantal redelijk grote namen onder contract (Signum, Katana, Precision, Silvio Ecomo, The Freak, Mark Norman, Mac Zimms) en als label brengen ze redelijk wat uit, en allemaal stuk voor stuk grote hits (van die namen hierboven, hebben allemaal met hun laatste release op nr 1 in dancetrends gestaan (behalve Mac Zimms). Dus het platenlabel loopt sowieso erg goed.
Is BPM geen BV dan?
| Originally posted by -TAIS- Dat is Only-wholesale.com. Dat is voor bedrijven, die kunnen daar in grote aantallen platen inkopen. Vandaar ook dat de prijs daar lager is |
| Originally posted by eieregooie Is BPM geen BV dan? |
), maar ik weet alleen dat Katana nu de big boss is daar, en dat het eerder Katana + The Freak was (die hebben het bedrijf ook samen opgericht).
Only-djs heeft mij als klant verloren, achterlijke lange levertijden, veel platen die terwijl als besteld en betaald zijn alsnog niet geleverd worden.
Zelfs na meerdere mailtjes en telefoontjes wordt er beterschap beloofd.
Ik had 20 euro credit gekregen die op mystereuze wijze verdwenen is terwijl ik er wel recht op had, laatste bestelling miste weer 2 platen.
Ook zijn platen van OD vaak krom of zijn hoezen bschadigd.
Die lever je toch nie meer af of ligt dat aan mij?
Klagen heeft geen zin.
Mijn advies: Geen only-djs.com
| Originally posted by aphex Mijn advies: Geen only-djs.com |
(in nl?)
)
Mijn, enige, ervaring met OD is goed, platen waren er binnen de beloofde 3 dagen en er was verder niks mis mee. Misschien heb ik geluk gehad en 1 keer is natuurlijk ook nie echt een goede meetlat.
Ik vind het wel iets makkelijker dan steeds een eind reizen om je platen te gaan halen...
GreetZ, DC
Andreas bestelt ook al een lange tijd bij Only en hij is dik tevreden.
Altijd goeie platen en als er eens een keer een verkeerde titel bij zit mag ie die houden en krijgt ie gratis de goeie titel 
Ik heb ook geen problemen met only-djs....ze zijn ook supersnel, 2e dag wordt er aangebeld
. Aphex zal wel gewoon erg pech hebben gehad, toch hebbik ook weles een beschadigde hoes gehad ja, das wel minder. Voor de rest nooit problemen
ik heb al best wel vaak besteld bij only-djs en ik heb er echt nog nooit problemen gehad. platen waren altijd na 2 dagen in huis, soms zelfs al na 1 dag!
wat mij opviel was dat er juist nooit een kromme plaat tussen zat. maarja, misschien heb ik wat dat betreft wel geluk gehad?
en beschadigde hoezen? ja boeiuh! ik koop een plaat niet voor de hoes!
verder hebben ze altijd de nieuwste platen + heel veel keus.
ik ben er juist erg tevreden mee.. zou het jammer vinden als ze opgedoekt worden.
toch vind ik het vreemd dat
1. vandaag(1 september,geen summersale dus), veel platen afgeprijst zijn, sommige gaan voor 4 euro weg!!!
2. er haast geen nieuwe platen meer bijstaan
3. er weinig in stock is
| Originally posted by kreischer2000 toch vind ik het vreemd dat 1. vandaag(1 september,geen summersale dus), veel platen afgeprijst zijn, sommige gaan voor 4 euro weg!!! 2. er haast geen nieuwe platen meer bijstaan 3. er weinig in stock is |

| Originally posted by tijs08 yep.. ben het met je eens.. erg vreemd!!! TAIS?? hoe zit het nou??? want ik heb toch echt het vermoeden dat vandaag of morgen heel die site/store forever plat ligt |
Gelukkig is mijn homebase nu Breda.. dus altijd ff tijd om dazzle te pesten en daar ff platen te halen! Morgen gelijk Mesh halen bv. ![]() |
OK, ff voor de goede orde, ik ben net terug van Oakey @ Beachbop, dus de info die ik hier beneden neerzet is niet bindend (vooral de typos tellen niet
)
Precision (Pascal) is afgelopen woensdag weer teruggekomen van vakantie. Zoals ik eerder al had gezegd is hij degene die inkoopt en 1e verkoper.
Nu na de vakantie is hij "gepromoveerd". Hij staat niet echt meer in de winkel maar zit voornamelijk achter het bureau nu bij BPM. Alleen bij "voorname" klanten (bekende djs) komt hij nog achter de toonbank te staan. Verder is hij nu vooral bezig met inkopen (zoals hij al was) en reorganiseren van de boel (reorganiseren wil niet alleen zeggen dat het slecht ging, het zegt voornamelijk dat het (nog) beter kan).
In de hele maand augustus zijn er totaal geen platen ingekocht. Dit voornamelijk omdat de summersale (30% korting) was en ze het hele archief/magazijn wilden leeghebben. Vanaf komende week wordt er weer vol ingekocht en zul je weer veel nieuwe platen zien verschijnen op de site. Summersale is over en de inkopen lopen weer volop, dat is dus de reden dat er geen updates zijn verschenen op de site. En het verklaard dus ook waarom er niet veel in stock meer is. De summersale is erg hard gegaan, vooral nadat iedereen ervan op de hoogte was, is het een gekkenhuis geweest bij O-D.
Ga er dus maar vanuit dat ze vanaf nu weer terug zullen slaan als nooit tevoren
(Precision zei dit zelf letterlijk: "Er is een maand lang SUMMERSALE geweest, en een vette
reorganisatie heeft er voor gezorgd dat we gewoon niets hebben ingekocht... Vanaf September zullen we
terug rammen als nooit tevoren..."
Oja, die geruchten dat het niet goed gaat met O-D (falliet, zoals in de 1e post stond) zijn dus echt vette onzin, en Precision had al wel een idee waar die geruchten vandaan kwamen. Het is een beetje jaloezie van een andere platenfirma die een beetje jaloers is op O-D/BPM omdat hun zo goed lopen (niet een correcte zin, zie ik zelf, maar je snapt wat ik bedoel
).
BTW, voor de trancers onder ons, check binnekort ff Jas Van Houten - Heavens Gate en Signum - Third Dimension! 2 klappers! (En natuurlijk eind oktober Viframa - Cristalle (Katana feat. DJ Precision RMX)) 
| Originally posted by -TAIS- Oja, die geruchten dat het niet goed gaat met O-D (falliet, zoals in de 1e post stond) zijn dus echt vette onzin, en Precision had al wel een idee waar die geruchten vandaan kwamen. Het is een beetje jaloezie van een andere platenfirma die een beetje jaloers is op O-D/BPM omdat hun zo goed lopen (niet een correcte zin, zie ik zelf, maar je snapt wat ik bedoel ). |