TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Förkyld
Pages (2): [1] 2 »
Förkyld
Ah, hatar o vara förkyld.
Var tvungen o vara hemma idag för att jag hostar hela tiden och snyter mig varannan minut
Anyway..nån som har lite tips för att fort ta bort förkylningen ? 
ehum 
nässpray brukar funka för mig å sen om du har ont i halsen ska du äta...uhm, vad heter det nu? bafucin mint
(såld på mintsmak e ja
) å sen tycker ja du ska käka ABCD-vitamin, piggar upp lite..å så ska du dricka varma drycker
å sen ska du inte va uppe å tassa...utan sov dig frisk...det e bra asså...man blir friskare fortare då.. 
Krya på dig nu 
*Äta ordentligt
*Hygien
*Testa byt sängkläder och du känner dig bättre dagen efter... funkar alltid för mig...
*Vägra va sjuk
Lyssna på trance och drick MYCKET vatten....det är ditt bästa reningsvärk... juh mer du pissar, desto mer värme och dumma bakterier gör du av med....
mind, hahahaha, mer värme???? 
värme e ju finfint juuu 
jag har iofs för mig att man inte vill ha värme när man har feber men fyrkyld vette fan....kan iofs tänka mig att bakterierna myser lite extra mycket i slemmhinnor å liknanden om det är varmt
ska inte säga nått säkert dock :P
ahmen vizay
klart ja vet hur han menade å att man kanske inte vill vara varm när man e sjuk, även om _ja_ hellre ligger under täcket å kurar, hatar att frysa.
ja mena värme i den andra bemärkelsen jöh
mellan människor, men d var ingen som fatta dä

skojjar lite bara...
hysterix, just D, ät glass asså....d kyler ner lite kanske... men du hade ju inte feber va?
det e fasen pesten asså...
men nu måste du ju bli frisk som en nötkärna ju, för alla har gett så fina råd
inte jag....har bara märkt grejerna som glorie sagt 
Slå en puka, det öppnar luftvägarna.
WOW..8 replies på knappt en halvtimma
Tack för alla goda tips...måste krya på mig nu![]()
Usch är också fetförkyld
brukar gå runt och tycka synd om mig själv och göra allt för att undvika uppmärksamhet
| quote: |
| Originally posted by Vizay jag har iofs för mig att man inte vill ha värme när man har feber men fyrkyld vette fan....kan iofs tänka mig att bakterierna myser lite extra mycket i slemmhinnor å liknanden om det är varmt |
käka estrifierade c-vitaminer
Jag kom på en grejj till... Ät E-vitamin... det innehåller mycket antioxidanter vilket stärker imunförsvaret... exempelvis när man anstränger sig mycket fysiskt så förbränner kroppen många antioxidanter och därför kan man bli lättare sjuk...
Eller när man super mycket då dom flesta reserver förbrukas hårt.
Det är bra att få i sig mycket e-vitaminer annars också i förebyggande syfte...
Många säger att det är bra med c-vitamin att det gör en frisk men det är mer att man ofta har c-vitamin brist och genom att äta mer c-vitamin eller rättare sagt så mycket som man behöver så återhämtar sig kroppen lättare... En bil kan ju inte heller gå utan bensin om man säger så...
.../ Steve
Hm
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa...,228484,00.html
/Jre
| Originally posted by SteveTranz4ever *Äta ordentligt *Hygien *Testa byt sängkläder och du känner dig bättre dagen efter... funkar alltid för mig... *Vägra va sjuk |
| Originally posted by Dj_ExOn Jag är kraftigt störd idag! |

| Originally posted by SteveTranz4ever Jag kom på en grejj till... Ät E-vitamin... det innehåller mycket antioxidanter vilket stärker imunförsvaret... exempelvis när man anstränger sig mycket fysiskt så förbränner kroppen många antioxidanter och därför kan man bli lättare sjuk... |
| Originally posted by Aendy Antioxidanter a.k.a. fria radikaler har man inte riktigt koll på vad de egentligen gör i kroppen så jag måste invända lite, för mycket antioxidanter kan vara skadligt. |
| Originally posted by Dj_ExOn Hygien? Jaha.. du måste tvätta pungen 1 gång varannan timma! Gör du inte det så kan du bli jätte sjuuuk! Jag är kraftigt störd idag! |
| Originally posted by dbl kör du bara med 1 gång varannan timme.. jag kör med en gång i halv timmen... har en balja här vid datorn |
| Originally posted by SteveTranz4ever HA HA HA .... knasbollar |
ja kom på ett till trix... sitt med en halsduk på inne... då ser man åtminstone sjuk ut

| Originally posted by Glorie då ser man åtminstone sjuk ut |
hihihii
asså det funkar iaf för hälsan, ja lovar hysterix...
ja tror han e frisk nu ja...efter alla råd från alla snälla ta's!