TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Glasstråden
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »

Posted by reveal on Dec-09-2002 17:01:

Talking Glasstråden

Svenska ting-tråden håller på att bli en glasstråd

Godaste glassen genom tiderna? Sandwich kanske SJUKT god, väljer ofta den

Sen vill jag ha svar på vad glassen med tuggummipinne, vaniljglass (?) med päron utanpå, blomformad, vad den heter Ska kräva att GB lanserar den igen

Posted by x-dream on Dec-09-2002 17:03:

Sandwich är ju klart den godaste glassen...

Damn kommer inte på vad den heter....Har det ju på tungan...

Posted by Vizay on Dec-09-2002 17:05:

nae min favoritglass alltime måste jag nog säga är Calippo.....satt å pressade calippo med ne polare en hel sommar nere på landet....fyyfan de va tider det

satt å glassaade på en bänk med calippon i ena handen å en cola i andra å sen spanade vi alla fina flickor som traskade förbi (finns gott om dom på västkusten kan jag medela)

Posted by robstar on Dec-09-2002 17:05:

Pigelin mother******s!!!

Posted by x-dream on Dec-09-2002 17:06:

Den hette...Bubbel pop....

Posted by Virus on Dec-09-2002 17:06:

Sandwich är schysst som fan, en riktig klassiker, men lakritspuck är nog den bästa GBglassen jag nånsin ätit. I dagsläget gillar jag 88:an Black mest.. Glassbåt är sjukt ball, men den har GB aldrig haft väl?

Tråkigaste glassen nånsin: Guldpuck

Posted by Vizay on Dec-09-2002 17:08:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Tråkigaste glassen nånsin: Guldpuck

nae guldpucken e skän.....ganska tråkig iofs men vi brukade alltid ge vår hund den förut då den fanns.....gick på promenad åsså när man kom förbi kiosken så köpte vi varsin glass åsså en guldpuck till hunden som hon fick slicka i sig

Posted by reveal on Dec-09-2002 17:09:

quote:
Originally posted by x-dream

hahahaha FAN va lamt namn kanske därför de tog bort den

sjukt mkt 80-tal över det namnet alltså

Posted by x-dream on Dec-09-2002 17:09:

quote:
Originally posted by reveal
hahahaha FAN va lamt namn kanske därför de tog bort den

Så sant ganska konstigt namn på en glass om man säger så...

Posted by Virus on Dec-09-2002 17:12:

quote:
Originally posted by Vizay
nae min favoritglass alltime måste jag nog säga är Calippo.....satt å pressade calippo med ne polare en hel sommar nere på landet....fyyfan de va tider det

satt å glassaade på en bänk med calippon i ena handen å en cola i andra å sen spanade vi alla fina flickor som traskade förbi (finns gott om dom på västkusten kan jag medela)

Enda problemet med Calippo är tillvägagångsättet när man äter den, vilket lätt ger oönskade och oglassiga associationer.

Posted by reveal on Dec-09-2002 17:13:

quote:
Enda problemet med Calippo är tillvägagångsättet när man äter den, vilket lätt ger oönskade och oglassiga associationer.

speciellt om man sitter och spanar brudar? eller då kanske det tvärtom är positivt

Posted by Vizay on Dec-09-2002 17:14:

quote:

troru inte vi har tänkt på den saken lr.....vi brukade sitta å driva som fan på det viset.....typ nån kollar lite extra så började min polare å överspela totalt......undrar vad dom tänkte egentligen

Posted by Aendy on Dec-09-2002 18:05:

quote:
Originally posted by x-dream

Just det. Sketna tuggummit gick ju inte att tugga eftersom halva tuggummit varit inne i glassen innebar det att den var hård som... is kanske och den andra halvan var supermjuk eftersom man kramat den i runt en sådär fem minuter.

Är inte så förtjust i glass men om jag måste välja en favvo får det bli Magnum choklad, den som innehöll chokladglass innanför chokladskalet. Hur faen får man för sig att plocka bort en sådan fullträff och behålla resten av det sketna utbudet?

Posted by Aendy on Dec-09-2002 18:08:

quote:
Originally posted by reveal
speciellt om man sitter och spanar brudar? eller då kanske det tvärtom är positivt

Nja positivt? Hade varit intressant om du kunde utveckla hur en kille som äter glass på det viset Calippo måste ätas på, kan ses som positivt hos det motsatta könet...

Posted by dj_hysterix on Dec-09-2002 18:10:

Sandwich e så god !

Posted by ScuL on Dec-09-2002 18:17:

Cornetto Vanilj/Sjoklad men i Sverige känner men inte den riktiga!
annars..
Mars Ice Cream är också gott

Posted by Ravesquad on Dec-09-2002 18:49:

Hamburgegalssen va oxå rätt god

Posted by Vizay on Dec-09-2002 18:57:

quote:
Originally posted by Aendy
Nja positivt? Hade varit intressant om du kunde utveckla hur en kille som äter glass på det viset Calippo måste ätas på, kan ses som positivt hos det motsatta könet...

tjejer tänder på homosexuella killar.....det är ett generellt faktum (åtminstonde verkar det så enligt alla mina tjejpolare)

Posted by Glorie on Dec-09-2002 19:03:

Drunk

quote:
Originally posted by Vizay
tjejer tänder på homosexuella killar.....det är ett generellt faktum (åtminstonde verkar det så enligt alla mina tjejpolare)

du har fel

kommer inte alls ihåg bubbelpop... å Ravesquad.. hamburgeglass? Nu snackar du väl ändå i nattmössan? elle?

hmmz....Kommer ni håg bonbons-glassen? Ingen brukar komma ihåg den heller d var nån pappersstrut me glasspraliner i.. sjukt kladdigt

hmmz,....ja tycker d e synd att GB håller me & höja priset på varenda glass me en krona vartenda förbannade år (ursäkta språket)

just d, kommer ni ihåg tacosglassen? Den var oxå jiddrans jobbig att äta å hade en mycket kort karriär..

sandwich... mmm... d funkar i krig... men den där satans kakan fastnar ju i gommen tacka vet ja 88:an..

Posted by Vizay on Dec-09-2002 19:08:

taccosglassen va fna vidrigt söt......god men söt .....sen dom där bonbons...emarn du dom där händerna å fötterna som kom i en påse?

Posted by Nyx on Dec-09-2002 19:10:

En mjukglass på sommaren slår allt. Annars brukar jag köpa dem största och dyraste.

äckligaste glassen: black fire

Magnum caramell & nuts e jäkligt god också

Posted by Nyx on Dec-09-2002 19:14:

Jag kom på en annan gammal favorit..hmm..tip top eller nåt sånt hette den. Det var typ en strutglass med en stor nougatkula i mitten.

Posted by Aendy on Dec-09-2002 19:24:

quote:
Originally posted by Nyx
Jag kom på en annan gammal favorit..hmm..tip top eller nåt sånt hette den. Det var typ en strutglass med en stor nougatkula i mitten.

Det var inte tip-top. Tip-top innehöll en sträng choklad och en sträng jordgubbssylt som båda var "rinniga". Orsaken till att de kunda hålla sig "rinniga" till trots att resten av glassen var fryst var att man tillsatte ett medel som sedan visade sig vara cancerframkallande. Efter det... ingen mer Tip-top.

Posted by Virus on Dec-09-2002 19:28:

quote:
Originally posted by Aendy
Det var inte tip-top. Tip-top innehöll en sträng choklad och en sträng jordgubbssylt som båda var "rinniga". Orsaken till att de kunda hålla sig "rinniga" till trots att resten av glassen var fryst var att man tillsatte ett medel som sedan visade sig vara cancerframkallande. Efter det... ingen mer Tip-top.

Det var som faan.

Tip-tops behållning tycker jag var att struten inte var chokladfylld. Gillar inte chokladfyllda strutar alls...

Posted by Glorie on Dec-09-2002 19:30:

Party Hat hohoh, vikken diskssion d blev

Aendy, fel fel fel... det e TOPhat du menar..???

TipTop innehöll visst en stor nougatkula som man höll på att spy när man fick i sig.. å sen vare såna där riskorn utanpå som överdrag

Vizay, va snackar du i? Inge händer å fötter här inte.. hehe.. du e kanske för ung för att minnas? Ja vet inte.. ska fixa en bild på den

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »