TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Förbjuda glowsticks?
Pages (2): [1] 2 »
Förbjuda glowsticks?
Giftiga ljusstavar förbjuds
Det blir allt vanligare att ungdomar på diskotek sätter självlysande ljusstavar i munnen för att förhöja stämningen, uppger TT.
Men stavarna innehåller giftiga mjukgörare och nu förbjuder Kemikalieinspektionen försäljning och marknadsföring av produkten.
Ljusstaven innehåller mjukgöraren butylftalat, som är både giftig och miljöfarlig.
vafan... vi kan lika gärna förbjuda lego för att små pluttar sätter skiten i halsen.... vi kan förbjuda kaffe för att man kan bränna sig på tungan... AH VAFAN, VI FÖRBJUDER FOLK ATT LEVA - MAN KAN JU DÖ!
(om ni inte fattade det så tyckte jag att det var löjligt som fan
)
håller med connector... om det inte är så att det finns ogiftiga alternativ, för isf gör det ju inget att de giftiga plockas bort
shit va galet
men d e juh sverige vi lever i
skrattretande 
Kan ha viss förståelse över att de förbjuds. Vad som inte riktigt framgår är om det bara är de gifta som förbjuds, finns det då ofarliga? Är det bara de små sakerna som man stoppar i munnen? (DVS inte de stora som man kan till alla möjliga saker)
HAHAHAHAHAHAHAH, fan vad stört.... men som sagt, vi lever juh i världens enda facist stat.
Jaja, ge mig ett år, sen drar jag och kommer aldrig tillbaks. Får ni göra vafan ni vill i det här galna landet. 
Den främsta jag skulle villja göra med detta land är att kasta ut alla jävla idioter till sossar från regeringen!
Som sagt det finns bra och dåliga skäl att föbjuda eller tillåta det mesta i detta land....
Varför inte förbjuda kaffe, chips, flingor pommesfritt.... ja det innehåller ju det giftiga cancer framkallande ämnet akrylamid.
Men ärligt... man lär sig av misstag och tuggar man sönder en sån liten glowstick i käften så lär det ju smaka skit illa och man passar sig för att göra det igen...
| quote: |
| Originally posted by AC. Kan ha viss förståelse över att de förbjuds. Vad som inte riktigt framgår är om det bara är de gifta som förbjuds, finns det då ofarliga? Är det bara de små sakerna som man stoppar i munnen? (DVS inte de stora som man kan till alla möjliga saker) |
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Men ärligt... man lär sig av misstag och tuggar man sönder en sån liten glowstick i käften så lär det ju smaka skit illa och man passar sig för att göra det igen... |

det är lustigt att man förbjuder en sån sak som glowstix men cigaretter tillåts fortfarande...trots att dom är långt mycket mer giftiga skulle jag tro....jävla dubbelmoral sverige förespråkar
| quote: |
| Originally posted by Vizay det är lustigt att man förbjuder en sån sak som glowstix men cigaretter tillåts fortfarande...trots att dom är långt mycket mer giftiga skulle jag tro....jävla dubbelmoral sverige förespråkar |
Lite mera dubbelmoral:
Staten genom Vin och sprit äger Absolut vodka, världskänt och ledande inom försäljning av vodka.
Saten vill att vi ska dricka mindre sprit och diskuterar olika åtgärder just nu för att få svensken att dricka mindre sprit.
Absolut vill inget häldre än att sälja mera vodka.
Hur kan staten både äga absolut vodka (som vill sälja mera sprit) och sammtidigt förespråka en hällsosammare linje gentemot sprit(Att det konsumeras mindre sprit)
På Systembolaget är det 20års gräns, detta kan vara rätt förstårligt för att spriten kan skada en kropp som inte än är fullt utveklad mycket värre än som redan är till fullo utvecklad.
Ciggaretter finns tills försäljning (under okontrolerade former) från och med 18 års ålder.
Bör då inte ciggaretter vara från och med 20 års ålder om man ska ressonera på samma sätt de gör med alkohol
det har mycket med tradition att göra tror jag... hade cigaretter introducerats nu hade de med all säkerhet förbjudits
hur fan kan man rätfärdiga rökning genom att hänvisa till tradition....det kallar jag att skapa sig ett dåligt svepskäl för att trösta sig själv pga. det egentligen inte finns något som hellst argument som håller för rökning....om rökning har blivit så mycket tradition att det är okej så är det något med sammhållet som inte står rätt till
Ciggaretter (med viss modefikation) kom till europa med christofer columbus...
tanke ställare:
"Varför skulle en rökare villja förbjuda cigaretter?"
| quote: |
| Originally posted by AC. Ciggaretter (med viss modefikation) kom till europa med christofer columbus... tanke ställare: "Varför skulle en rökare villja förbjuda cigaretter?" |
| quote: |
| Originally posted by Vizay hur fan kan man rätfärdiga rökning genom att hänvisa till tradition....det kallar jag att skapa sig ett dåligt svepskäl för att trösta sig själv pga. det egentligen inte finns något som hellst argument som håller för rökning....om rökning har blivit så mycket tradition att det är okej så är det något med sammhållet som inte står rätt till |
| quote: |
| Originally posted by Vizay för att det är hälsofarligt och förr eller senare dödar personen i fråga.....många vill sluta men ha rinte viljestyrkan...då kan dom inte ta sig ur jag menar tänk efter....troru att dom räker för att det verkligen är gott eller äör det ett svepskäl för att dölja deras beroende för oss andra och även för dom själva.....jag skulle tipppa på den senare |
Vizay du missar poängen, en beroende rökare kommer inte förbjuda rökning.
Kungen problemet med rökning är att även jag som icke rökare drabbas av ditt rökande vare sig jag vill eler inte
Erbjudande: Jag har en flaska som innehåller en illaluktande och fränt smakande vätska som dessutom är milt beoendeframkallande. Med stor sannolikhet så kommer denna vätska orsaka er en för tidig död och dessutom ett antal hälsoproblem på vägen förutom dålig andedräkt och glåmigt ansikte. Delar av omgivningen kommer tycka ni är ganska häftiga som dricker detta och vissa kan tänka sig vara lite sociala och dricka samtidigt som er. Någon som vill ha? I sådant fall får ni pröjsa uppemot 40 spänn för 30 klunkar.
så hurvida rökning är farligt eller ej spelar ingen roll...å likförbannat förbjuds mängder med varor just pga. det skälet, men vadå det spelar ju ingen roll....då kan vi ju lika gärna legalisera alla droger osv....för vi ska ju bli behandlade som vuxna så vi måste ju få välja 
[edit] dessutom precis som AC säger så drabbas andra av ditt rökande också.....jag har inte lust att få försämrad hälsa bara för att någon har bestämt sig för att förstöra sin egen
| quote: |
| Originally posted by AC. Kungen problemet med rökning är att även jag som icke rökare drabbas av ditt rökande vare sig jag vill eler inte |

| quote: |
| Originally posted by King of Clubs Aendys erbjudande misstänker jag syftar på alkohol, men jag är inte säker. Vem över 15 bast dricker alkohol för att vara häftig? Om vad du nu dricker smakar fränt så kan jag med nöje ge dej några sköna drinktips, för det jag dricker är gott. Om det var alkohol du menade så glömde du att skriva att man faktiskt har roligt också. Mycket roligare än att pensionspara eller åka långfärdskridskor i min mening. Första, andra, tredje, Såld! ![]() |
| quote: |
| Originally posted by Vizay så hurvida rökning är farligt eller ej spelar ingen roll... |
| quote: |
| Originally posted by Vizay å likförbannat förbjuds mängder med varor just pga. det skälet, men vadå det spelar ju ingen roll.... |
| quote: |
| Originally posted by Vizay då kan vi ju lika gärna legalisera alla droger osv....för vi ska ju bli behandlade som vuxna så vi måste ju få välja ![]() |
| quote: |
| Originally posted by Aendy Nej det var inte alkohol som jag hade i åtanke... Och har du någonsin åkt långfärdsskridskor? |
Det handlar egentligen inte om det är farligt eller inte. Utan om man har rätt att bestämma över sig själv och sin egen kropp. Precis så lätt är det. Och helt seriöst, jag har _aldrig_ sett statistik på hur många som dött av enbart passiv rökning.
Det finns juh ett ganska känt exempel, en dansk servitris som blev tilldömd skadestånd efter hon fått lungcancer. Enligt henne pga passiv rökning. Grejen var att hon rökte också.... 
Det är bara en tidsfråga tills beslutsfattare around the world kommer fram till samma sak. Det har de juh gjort i Holland, Tyskland, England, Schweiz, Storbritannien, Spanien, Portugal, Luxemburg, Belgien...osv.
Helt enkelt att det är bättre att försöka minimera skador av droger än att helt förbjuda alla vilket leder till mycket mer problem.
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.